iemand verstand van wespen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

iemand verstand van wespen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 16:47

We hebben hier een wespennest, tot nu toe zat alles buiten, maar ze zijn boven inmiddels ook naar binnen gekomen. Adriaan heeft er net 14 doodgemept, waaronder 1 die zeker 2x zo groot was als de rest.
Bij 13 hoefde je er maar naar te kijken of ze vielen bij wijze van spreke al dood neer.
De grote moest je een half uur op rammen, en zelfs nu zijn kop en het achterlijf eraf ligt, ligt het stuk met de poten en vleugels nog steeds te spartelen.
Was dit de koningin? Zo ja, wat betekend dat voor de rest van het nest? (pls vertel me dat ze opzouten of doodgaan!)


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:49

je kan het ook even dichtspuiten.

Savonds moet je dat doen als het donker is en de volgende dag is alles dood!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 16:52

je kan er bijna niet bij, je moet het dak op om bij het nest te komen, zit onder een dakpan en ze zijn (die buiten zitten) donders agressief, adriaan is al 2x gestoken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131996
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:54

Op de site van Gardensafari staan foto's van gewone wespen en van de koningin (www.gardensafari.net)
Bij de gemeente hebben ze trouwens een speciale dienst om wespennesten te verwijderen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 16:59

Oscar schreef:
Op de site van Gardensafari staan foto's van gewone wespen en van de koningin (www.gardensafari.net)
Bij de gemeente hebben ze trouwens een speciale dienst om wespennesten te verwijderen


Not....
Mag je helemaal zelf oplossen tegenwoordig, vorig jaar hadden we heel veel wespen, dus ongediertebestreiding gebeld. Ze konden geen nest vinden, dus konden ze niks doen, maar ik kon wel €50,- voorrijkosten betalen...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131996
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:19

Joh ? Verward
Zou dat dan per gemeente verschillen ?
Mijn vader heeft deze zomer ook een "nest" gehad, en daar kwam de gemeente keurig opdraven.
Zonder kosten en met een bedankje voor het melden *LOL*
Ben je er ondertussen al uit of je de koningin te pakken hebt ?


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:22

Wij hebben 2 weken de gemeente langs laten komen, keurig dichtgemaakt en niks voor hoeven te betalen.

succes ermee ik ben er inmiddels achter hoe vervelend wespen zijn Boos!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:26

Verward vreemd, wij hebben vorige maand ook via de gemeente een wespennest weg laten halen. Ik zou uitkijken... die nesten zijn meestal veel groter dan je denkt.

Wij hoorden alleen veel wespen maar zagen er niet overdreven veel vliegen, er bleken er 1000en te zitten, de hele schuur lag vol met dooie wespen.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, amy495, Anoukjuuuhh, Barchetta, bebble, Christina, hagelslag, IASCrawler, Iloveiswan, Jooytjee, Lalidan, Lalladidoo, LWDaisy, Mo_86, nuevo_mien, spookyskippy, TinkerTreas, wilmatj, YandexBot en 143 bezoekers