Opa is weer gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 13:13

Vanmorgen kwam er een meisje van 10 jaar op Sepp rijden. Sepp is al weer een paar jaar met pensioen (hij is 26 jaar) maar hij vond het heel leuk.
Ik moest eerst kijken of ik nog wel een zadel en hoofdstel had dat paste, hij heeft een hele diepe rug en een hoge schoft.

Vroeger was Sepp soms erg irri, overal van schrikken en omdraaien en bokken. Maar ik durfde het meisje niet op de cobs te laten rijden, die zijn nog niet zo veel onder het zadel gereden.

Nou, Seppie was braaf! Hij deed erg zijn best om maar onder zijn ruitertje te blijven! Hing zij naar rechts, ging Sepp ook gauw een pasje naar rechts Haha!
Als ze maar even haar evenwicht kwijt was ging hij meteen stil staan.

Daarna heb ik er zelf ook nog even op gezeten. En natuurlijk meteen een bok in galop! Nou stelt dat bokken van hem de laatste jaren ook niets meer voor, maar het gaf wel aan dat hij het leuk vond!

Waarschijnlijk komt ze nu op zaterdag af en toe rijden. Voor Sepp lijkt me dat ook wel goed, beetje rustige beweging op zijn oude dag.


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 13:17

Leuk voor Sepp.
Anders voelt ie zich misschien ook maar afgedankt, zo wordt ie niet stroef en heeft ie nog lekker plezier met dat kind! Cool
Veel sucses met opaatje

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 13:19

Brave Seppie, hoor! Dat hoor je toch veel vaker dat paarden met een beginner erg rustig zijn. Zet je ophetzelfde paard iemand met iets meer ervaring, dan probeert ie je uit, wat kan nog net wel (net niet dus Verward )

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 13:53

Ik ben inderdaad bang dat Sepp steeds stijver gaat worden. Vorige winter liep hij met een jonge ruin in de bak en was hij altijd druk aan het spelen. Maar nu dat ruintje verkocht is, staat hij meer stil dan dat hij loopt. En zelf ben ik toch iets te zwaar voor hem na zijn blesure.

Sepp was trouwens wel erg moe. Hij deed zo zijn best, de schat!
Hij liep echt heel voorzichtig en dacht heel goed mee. Maar ja, iemand op je rug die niet al te stevig in het zadel zit is wel errug vermoeiend Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 18:22

wat gaaf dat hij zo goed zijn best doet met dat meisje ik denk ook dat het voor sepp het beste is om af en toe bereden te worden dan gaat hij niet snel achteruit he..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 18:31

Wat lief joh! Grappig is dat hè, dat die oudere pony's zo voorzichtig zijn met een beginner en meteen wat pittiger worden als je er zelf op stapt.

In '98 ben ik 7 maanden in Australië geweest en in die tijd had mijn oude pony een verzorgstertje (de kleindochter van de mensen waar onze wei van was), ook 10 jaar. Ze mocht wel eens met hem rijden, samen met mijn zusje. Als ik zelf met m'n zusje en haar paard ging rijden, dan vloog hij alle kanten op. Hoe oud-ie ook was, hij moest en zou dat andere paard voorbij. Maar met dat meisje erop was hij heel rustig en beheersd, alsof hij aanvoelde dat ze nog jong en onervaren was. Echt lief!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:53

Had ik met mijn Almake ook. In de les met een ander is ze braaf en sloom, ze zal echt geen meter te veel lopen. Maar bij mij werkte ze heel goed mee en was ze wat sneller.Ze probeerde ook wel eens naar binnen te komen maar dat deed ze geen 2de keer.Buiten was ze echt lief.

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers