Een nieuw paardje kopen na overlijden van je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Een nieuw paardje kopen na overlijden van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 14:33

Het is morgen 9 maanden geleden dat ik mijn paardje, Easy Boy, heb moeten laten inslapen. Ik heb het hier nog steeds heel moeilijk mee.
Easy Boy was mijn grootste hobby, mijn troost als ik me rot voelde en mijn beste maatje. Sinds Boy er niet meer is, vind ik paardrijden niet meer zo leuk, terwijl dat van kleins af aan mijn grote hobby is. Ik heb wel 2 lieve verzorgpaarden, maar dit is zo anders dan een eigen paard. De eigenaar bepaalt wat er met het paard gebeurt en kan elk moment zeggen dat je niet meer hoeft te komen. Doordat ik eigenlijk niets heb te zeggen over de paarden en afhankelijk ben van de eigenaar, kan ik met mijn verzorgpaarden niet echt een band op bouwen.

Ik zou zo graag weer een eigen paardje willen kopen. Niet om Boy te vervangen, maar om een nieuw maatje te hebben.
Ik zou graag willen weten van mensen die een nieuw paard hebben gekocht, na het overlijden van hun vorige paard, hoe dat is. Of je dan weer meer plezier krijgt in het rijden en misschien minder vaak verdrietig bent of dat het misschien wel tegenvalt...

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:48

Al 1 jaar voordat ons eerste paard dood ging (had ik samen met mijn beste vriendin) hadden we al een paardje van 2 gekocht. We moesten dus wel door! Volgende week moeten we dat paardje (nu 8) in laten slapen maar ik heb ook nog een merrie van 17 (verzorgpaard dat ik 3 jaar geleden cadeau heb gekregen). Ook nu moet ik weer door!

Ik moet je bekennen dat ik helemaal geen zin meer heb om door te gaan! Ik zal ook met de lege stal geconfronteerd worden, de plek waar hij zijn laatste adem uitblies enz. Maar ik vind dat ik het mijn andere paard verplicht ben om te komen!!

Als jij weer een ander paard wil kopen moet je dat gewoon lekker doen!! Niks mis mee. Het wil ook niet zeggen dat je Easy Boy op dat moment vergeten bent. Je koopt een ander paard met een andere persoonlijkheid en als jij denkt dat je er klaar voor bent moet je het vooral doen. Misschien helpt het je wel over het verdriet heen te komen.
Bedenk dat Easy Boy er niets aan heeft als jij je het plezier in paarden ontzegt.

There is no reality, only perception.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:48

Mijn paardje Mydenos is ook overleden. Het was een geweldig paardje dat nergens bang voor was, iets wat met buitenritten ontzettend handig was. Ook kon ik met haar lezen en schrijven en ik kende haar door en door. Na ongeveer 2 maanden ging het bij mij toch weer kriebelen en ben ik op zoek gegaan naar een nieuw paard. Ik kwam uit bij Kiamarna, een op het eerste gezicht heel lief en braaf paard. Echter toen ik haar een week had begonnen de problemen. Mevrouw ging steigeren zo gauw ze doorhad dat ze de baas was en iets tegen haar zin in gedaan moest worden. Toch wilde ik het nog niet opgeven en heb haar dus gehouden. De hele winter heb ik niet durven rijden, gewoon omdat mijn zelfvertrouwen op haar helemaal naar de knoppen was. Met behulp van NH ben ik er weer een beetje bovenop gekomen en kan ik vanaf deze zomer hardstikke lekker op haar rijden, ze weet nu wie de baas is en gehoorzaamd daar ook naar. Nu ben ik dus hardstikke blij met haar, maar er zijn momenten geweest dat ik haar het liefste weg wilde doen en dan maar geen nieuw paardje wilde kopen, niemand kwam toch in de buurt van die lieve Mydenos die alles voor mij deed en waar ik totaal geen problemen mee had. Op die momenten miste ik Mydenos ontzettend, maar ja het leven gaat door en ze komt nooit meer terug. Ik moet er wel bij zeggen dat ik al best snel vrede had gesloten met het feit dat Mydenos er niet meer was. Ik heb goed afscheid van haar kunnen nemen en dat heeft mij erg geholpen het goed te kunnen verwerken.

Iig heb ik nu weer plezier in het rijden. Natuurlijk zijn er nog momenten dat ik Mydenos mis, maar ik denk altijd met een lach aan haar terug. Geen enkel paard kan haar vervangen, maar als Kiamarna zo doorgaat komt ze wel een eindje.

Hoe dat voor jou zal zijn hangt helemaal van jezelf af, ben je nog erg gehecht aan je vorige paardje, sta je al wel open voor een ander paard in je leven? Iig moet je ervoor zorgen dat je echt voor het paard kiest en het niet doet omdat het misschien de pijn zal verzachten, want dan zal het waarschijnlijk alleen maar tegen vallen.

Veel succes!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:57

Ik heb mijn pony Demi op 7 juni 2002 in moeten laten slapen ten gevolge van een beenbreuk. Demi was ook alles voor mij, mijn maatje mijn steun, echt mijn alles. Toen ze ook weg was, was er ook een grote stilte en toen had ik voor mezelf besloten dat ik helemaal stopte met paarden!! Ik heb zelf ook nog een KWPN merrie van 5 jaar, maar daar wou ik ook niet meer heen. Puur en alleen om het feit dat ik bang was om van haar ook weer te gaan houden en haar dan ook door iets kwijt te raken.
In december vorig jaar ben ik dan uiteindelijk toch weer naar haar toe gegaan en je merkte gewoon aan alles dat ze het fijn vondt dat ik er weer was. Ik mocht weer net als altijd bij haar in de stal zitten en ze vondt helemaal nix meer eng en vreemd (van oktober tot december was ze zo bang voor iedereen en alles dat ze haar stal niet meer uit durfte) en nu merkte ik dat ze per keer dat ik kwam weer opknapte. Ze vertrouwde mij weer heel erg en de band die wij hadden kwam weer langzaam terug. Ik kwam weer veel op stal en wou eigenlijk wel weer beginnen met rijden, alleen door een ziekte zijn mijn botten nogal broos en rijden op een 5 jarige merrie met veel bloed zat er dus niet voor mij in.
Begin januari dit jaar had ik de knoop voor mezelf doorgehakt, ik wilde weer een pony, niet om Demi te vervangen, maar puur dat ik weer lol kon hebben met paardrijden en dat ik weer een maatje had waar ik lief en leed mee kon delen. Eind april werd al mijn nieuwe aanwinst gebracht en ik ben er tot de dag van vandaag heel erg blij mee. Nicole zou Demi echt nooit kunnen vervangen en een band met haar opbouwen duurt ook weer heel lang, maar het gaat ons wel lukken en dan hoop ik dat we net als Demi en ik vriendjes voor altijd zijn!!

Het is echt moeilijk om te beslissen om weer een nieuw paardje te nemen, maar jij wil toch ook wel weer verder??

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 19:06

Bedankt voor jullie reacties...
Ik wil ook echt geen vervanger voor Easy Boy, maar een nieuw maatje, net als jullie eigenlijk.

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:45

Ik moet eerlijk bekennen, toen mijn merrie is gestorven kon ik de eerste maanden gewoon geen paard voor mijn ogen verdragen, dat deed gewoon te erg pijn Huilen . Maar na een tijdje begon ik te beseffen dat ik voor de rest van mijn leven ongelukkig zou zijn zonder paard, dus ben ik heel stilletjes aan opnieuw contact gaan zoeken met paarden... Maar eigenlijk was het enige dat ik wilde mijn oude kameraadje terug en echt geen ander paard . Toen hebben ze het kunnen regelen dat ik een dochter van mijn oude merrie kon kopen, die heel erg op haar leek en waar ik nu, na bijna 2 jaar toch weer veel plezier van heb Ach gut . Maar ik moet eerlijk bekennen: ik mis mijn oude vriendin nog echt heel erg en haar dochter kan haar toch nooit vervangen, maar dat zou ik ook echt niet willen Scheve mond ...

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:47

Ik heb direct toen wij de beslissing namen om Gaija te laten inslapen een nieuwe pony gekost. 1 die in alles afweek van gaija zodat ik neit kon aan vergelijken. Het heeft ons geholpen om ons over het verdriet heen te helpen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:48

Het klinkt inderdaad heel hard, maar......:

het hoort bij "onze" hobby van paarden houden.


Dat je, af en toe, afscheid moet nemen van je paard omdat hij/zij overlijdt....
Absoluut geen leuke beslissing (als je 'm al zelf moet/kan nemen), maar wel 1 die erbij hoort, helaas.

Ik vind zelf, zolang je weet dat een nieuw paard de vorige niet kan vervangen maar je wel ruimte kan maken om een ander paard te verzorgen/liefhebben/houden dat je dan op zoek kan gaan naar een andere.

Die zoektocht kan langer en minder lang duren, maar je weet zelf het beste waar je aan toe bent.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:55

Ik las eens in een interview over verdriet om een dier, dat de omgeving zei: "Nou dan neem je toch een nieuwe". Waarop de geinterviewde zei als mijn oma dood gaat haal ik toch ook geen ander uit het bejaardentehuis.
Ik vond dat een heel heldere uitleg. Je vervangt nooit het paard dat gestorven is, die had een eigen persoonlijkheid.
Je gaat alleen verder met datgene waar je van houdt, het hebben, rijden of verzorgen van een paard of pony.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:07

hoi,

Is idd erg moeilijk
agelopen juni is mijn pony overleden ik heb haar 12 jaar mogen verzorgen, omdat haar gezondheid de laatste jaren erg wisselend was heb ik vaak aan termen zoals laten inslapen enzo gedacht, ook probeerde ik me voortestellen hoe het zou zijn zonder haar, vaak kon ik daar niet lang aan denken en verdrong ik deze gedachte.

30 juni was dus de dag waar ik al die jaren zo tegenop gezien had, ik kwam thuis van m'n werk en m'n ouders vertelde mij het slechte nieuws wat ik niet kon geloven totdat ik haar levenloos op de grond zag liggen ik was verslagen, ze is nooit zomaar een pony voor me geweest, we hadden samen echt iets, iets wat ik daarvoor en misschien ook nooit meer bij een ander paard zal vinden.

maar ik had nog een paard lopen en 5 shets dus ik moest door, haar staldeur heb ik weken niet dicht kunnen doen, nu pas heb ik het toch maar gedaan, nu is voor mijn gevoel echt weg, oliebol begin gewoon weer te janken

terwijl ik net wou zeggen dat het best meegevallen is, misschien ook omdat ik nooit met iemand over praat en net doe alsof het me weinig doet, ik moet tenslotte door voor de andere paarden, zij mogen niks aan mij merken daar kunnen ze misschien onrustig van worden.

ik kan me goed voorstellen dat je een ander paard wilt, het is dat ik er nog 1 heb anders had ik het misschien ook wel gewild, maar aan de andere kant is het in mijn geval niet helemaal eerlijk, ik bedoel misschien zou dat nieuwe paard alleen voor de afleiding nemen en dat mag niet, voorlopig heb ik m'n handen nog vol aan de rest maar wie weet later nog eens
,

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:13

Je kan toch rustig weer eens rond gaan kijken of je een paardje vind dat je over de staldeur ziet kijken en waar je iets in ziet? Hetzelfde word het niet, maar dat is goed, dat moet ook niet...

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:14

sarabande schreef:
Ik las eens in een interview over verdriet om een dier, dat de omgeving zei: "Nou dan neem je toch een nieuwe". Waarop de geinterviewde zei als mijn oma dood gaat haal ik toch ook geen ander uit het bejaardentehuis.
Ik vond dat een heel heldere uitleg. Je vervangt nooit het paard dat gestorven is, die had een eigen persoonlijkheid.
Je gaat alleen verder met datgene waar je van houdt, het hebben, rijden of verzorgen van een paard of pony.


Een ander paard als vervanger van een gestorven paard zal altijd op een domper uitdraaien, een paard is gewoon niet te vervangen.
Dat is echter niet hetzelfde als opnieuw met een ander paard beginnen. Je moet dat vooral zelf beslissen, wanneer jij toe bent aan een nieuwe uitdaging.
Persoonlijk heb ik geen moeite met de lege stal, de plek waar ze is overleden of het feit dat er nu een ander paard in de stal staat; ik zal niet meer op deze stal terugkomen i.v.m. op handen zijnde verhuizing. Ik heb echter wel heel overwogen en bewust de beslissing kunnen nemen dat het niet langer meer kon, ik heb dit ook geruime tijd aan zien komen en dus leren leven met het idee dat ze er op een dag niet meer zal zijn.
Ik zal nooit op zoek gaan naar een vervanger voor mijn paard, die bestaat eenvoudigweg niet, maar ik zal wel weer op zoek gaan naar een ander paard, een nieuwe uitdaging.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:59

Mijn pony Anouska is september '99 gestorven. tenminste toen hebben we haar in laten slapen want ze had een gescheurde pees en er was niks meer aan te doen. het was een ongeluk: mijn moeder was met haar aab het rijden en ze schrok van de pony's in de stands. ze schoot weg maar struikelde over haar eigen benen en viel. ik had dat weekend wedstrijd en was dus flink aan het trainen. de volgende dag liep ze niet kreupel ofzow maar het been was wel dik dus ik had het afgespoten en begon maar gewoon met invlechten. de volgende dag had ik wedstrijd en ze liep fantastich we hadden eindelijk onze winstpunt voor het M2 maar toen ik de bak uitkwam stortte ze in ze had al haar energie gegeven voor die ene wedstrijd. of dat ze wist dat dat de laatste zou zijn. nu 4 jaar later heb ik weer een paardje mijn liefste kilian. en heb er nu weer lol in mara ik weet wel dat Anouska nooit te vervangen is. she's the love of my live en dat gaat nooit meer weg

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:19

Net op het moment dat we besloten hadden dat Estor op was en dat het vor hem eerlijker zou zijn om afscheid van hem te nemen, kregen we, voordat hij dus echt weg was, een super aanbod om Duvel te kopen. Dat hebben we ook meteen gedaan.
Waar ik het nog het moeilijkst mee gehad heb, is dat Estor zijn box langs de bak was en als ik dan op Duvel aan het rijden was voelde ik me zo een verrader. Toen Estor eenmaal weg was, kon ik het verdriet makkelijker een plaats geven. En Duvel heeft de lege box van Estor meteen weer gevuld, dat vond ik eigenlijk wel fijn.
Duvel vervangt Estor niet, het is een heel ander type en karakter, maar ik geef wel net zo veel om hem als dat ik om Estor heb gedaan. Nu, bijna 2 jaar later mis ik Estor nog steeds wel, niet voortdurend maar af en toe komt dat gevoel ineens weer naar boven.
Als ik jou was zou ik dan dus ook wel weer gaan uitkijken naar een ander eigen paardje, dan heb je weer wat van jezelf, om echt een band mee op te bouwen en waar je vast net zo veel plezier van kunt beleven als wat je met Boy ook had. Het zal anders zijn, en je moet proberen om je nieuwe paard ook echt niet te vergelijken met Boy, maar het kan je wel veel troost geven.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:13

bij ons is een paardje net opgehaalt door
de verzekering om afgemaakt te worden en dat
meisje heeft nu een nieuw paardje eigenlijk gelijk
al en ik denk dat ik dus hetzelfde zou doen om toch
mijn ei er op kwijt te kunnen niet om hem te vervangen
nee absoluut niet maar om mijn gedachte te kunnen verzetten want paardrijden is mijn lust en mijn leven!!!

hetzelfde met mijn katten, ze zijn net 3 hoor, maar ik
zou als er eentje dood is toch voor een andere gaan kijken!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:54

Dribbel overleed nog geen jaar geleden. (22 december). Ik was er wel kapot van, wilde alleen hem nog maar terug, maar toch keek ik al heel erg snel rond naar een andere pony. Na 2 weken ben ik bij een andere pony wezen kijken. Hij werd het niet. Toen nog wat ponys bekeken, en uiteindelijk na 3 weken kwam ik Veerle tegen Lovers En na 4 weken stond ze bij mij op stal.
Ik heb haar nooit als vervanging gezien, dat was ze ook niet. Maar ik voelde me zo ontzettend, tja.. leeg?
Ik had voor mijn gevoel gewoon helemaal niks meer.. Ik miste niet alleen Dribbel maar ook mijn hobby. Wat moest ik nu met al mijn vrije tijd? Ik had vakantie, geen adsl dus kon weinig online. Zat maar een beetje thuis te hangen. Toen Veerle kwam had ik weer iets. Ik miste Dribbel veel, en ik mis Dribbel nog steeds. Maar ik ben ook gek op Veerle, en het gaat niet altijd even goed maar dat staat los van Dribbel. Ik heb absoluut geen spijt en zou het ook weer op dezelfde manier doen zoals nu.
Er werd wel eens gezegt 'ahg, je hebt toch al weer een nieuwe?' maar ja.. gewoon even slikken en maar laten praten.. Alleen jij weet of je er aan toe bent of het aankan om een andere pony te houden.
En ik denk dat je ookal wil je niet, soms toch stiekem met elkaar vergelijkt, of je ze nu na een maand koopt, of na een jaar.
En ik vind vergelijken ook niet slecht, iedere pony heeft zijn eigen leuke en minder leuke dingen. Ik mis soms het vertrouwen wat ik met dribbel had, maar wat ik van veerle weer geweldig vind is die aanhankelijkheid.
En zo zijn er veel meer dingen, ik mis Dribbel maar ik hou ook van Veerle..
Maar ik denk niet dat je perse meer plezier krijgt als met je vorige pony, maar ook niet minder. Ik ben er zeker wel minder verdrietig om geworden, al had ik het ook toen ik Veerle had nog onwijs vaak moeilijk hoor.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:05

M'n dravertje is weg gegaan toen ik 14 was, ik weet niet of ze dood is of levend, dat hebben m'n ouders altijd geweigerd om te zeggen. Ik heb tussen dan en 2000 geen paarden meer gehad, niet meer gereden, niets meer. Da's maarliefst 13a14 jaar lang! De pijn en de nagedachtenis is me steeds bijgebleven, en er zijn een aantal paardjes/pony's voorbijgevlogen, maar nu heb ik ook alweer bijna een jaar een echt maatje lopen . Eentje waarbij ik onvoorwaardelijke liefde voel en waarvoor ik deze morgen door regen en wind ben gefiets om toch even te knuffelen en hem een deken om te gaan doen ... eentje die net iets meer is dan de anderen Lovers

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:14

mango schreef:
bij ons is een paardje net opgehaalt door
de verzekering om afgemaakt te worden en dat
meisje heeft nu een nieuw paardje eigenlijk gelijk
al en ik denk dat ik dus hetzelfde zou doen om toch
mijn ei er op kwijt te kunnen niet om hem te vervangen


Tja dat zou ik dus nooit kunnen he. Wie weet hoeveel dagen dat paard nog staat voor het wordt afgemaakt en waar het wordt afgemaakt.
Trouwens net het idee of de leasemaatschappij mijn kapotte leaseauto komt ophalen als er direct weer een ander staat. Hup de ene is de straat nog niet uit of de volgende staat er al weer.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:41

Ellenlouise, ik denk dat je daar niet over kan oordelen. Iedereen vat dat nou eenmaal anders. Als zij zich daar prettig bij voelt moet ze dat gewoon zo doen. Wie zijn wij om te oordelen?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:57

Mijn pony heb ik april 1997 verloren. Ze was nog geen jaar van mij geweest. Toch deed het wel veel pijn. En ik bleef ermee geconfronteerd worden. Ik heb twee boxen, in de ene stond zij, in de andere stond haar zoon van een jaar jong.
In juli kwam mijn nieuwe pony. Hij staat in de box van mijn merrie.
Ik ben echt supermaatjes met mijn pony Taran, en wil hem niet meer kwijt. Een pony als mijn eerste merrie is hij zeker niet, misschien wel het tegen overgestelde, maar dat geeft niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:29

Joyce schreef:
Ellenlouise, ik denk dat je daar niet over kan oordelen. Iedereen vat dat nou eenmaal anders. Als zij zich daar prettig bij voelt moet ze dat gewoon zo doen. Wie zijn wij om te oordelen?


Ik geef gewoon mijn mening, daar is bokt toch voor?

Waarom zouden we trouwens niet mogen oordelen?
Veroordelen is weer een ander verhaal..........

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:43

ellenlouise"]
[quote="mango schreef:
bij ons is een paardje net opgehaalt door
de verzekering om afgemaakt te worden en dat
meisje heeft nu een nieuw paardje eigenlijk gelijk
al


Trouwens net het idee of de leasemaatschappij mijn kapotte leaseauto komt ophalen als er direct weer een ander staat. Hup de ene is de straat nog niet uit of de volgende staat er al weer.
[/quote]

Het was eigenlijk puur toeval dat ze meteen al weer een ander paard heeft gekocht, deze was net binnengekomen en die vond ze ontzettend leuk.
En dan kan je hem beter meteen kopen, dan hem eerst een maand of wat te zien achteruitgaan in het manege-werk. Ze was niet perse meteen op zoek naar een ander paard, maar ze piep er gewoon tegen aan.

En het is een heel ander diertje dan haar vorige paard.
Zoals ik al eerder schreef, hadden wij Estors opvolger ook al eerder dan dat Estor weg was en hij heeft Estor nooit vervangen, alleen wel opgevolgt, ervoor gevolgd dat ik mijn verdriet een plaats kon geven en iets ha om voor te zorgen, die mijn aandacht nodig had, ik vind dat niet hetzelfde als een auto die door de leasemaatschappij vervangen wordt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:02

Ik had ook Mandy al toen mijn eerste paard afgemaakt moest worden. Die was zo vreselijk overstuur dat ik s' avonds bij haar in de stal zat, het leek of we samen huilden. Ik wou ook eerst geen tweede erbij, we hebben een geit als gezelschap gekocht. Na een jaar hebben we pas weer een pony erbij gekocht maar met die pony kregen we helaas geen echte band, hoe we ook ons best deden. Nu hebben we een paard erbij, Iowa, en dat gaat super.
Verwacht niet dat het een vervanging is, het is gewoon een ander paard waar je dus ook heel veel van kunt gaan houden! Je bent gewoon eerst bang om weer zoveel verdriet te hebben maar als je geen risico's neemt, mis je het geluk om weer zo gek met een paard te zijn.

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 12:14

Iedereen gaat op zijn/haar eigen manier met het verlies van een paard om. Als ik deze verhalen lees, denk ik dat iedereen het ook nog vaak moeilijk heeft met het verlies van z`n paardje, net als ik.
Ik moet inderdaad bij mezelf nagaan of ik al klaar ben voor een nieuw maatje. Ik weet dat ik ooit weer een nieuw paard zal kopen, alleen nog niet precies wanneer. Ik denk dat ik beter nog even kan wachten, maar ik kan natuurlijk wel al een beetje rond gaan kijken..
Veel sterkte nog aan iedereen!!

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:33

In mei 1998 is Bobo gestorven. Ik heb heel bewust vrij snel daarna gekozen voor een nieuw paardje, ook een draver, maar wel een heel ander typje.
Maar dat was het niet.
Uiteindelijk heb ik vorig jaar september voor iets heel anders gekozen, een haflinger. Een draver vind ik nog steeds geweldig, maar blijf ik vergelijken met Bobo.
Met mijn haf ben ik nu wel zeker net zo gek als ik met Bobo was. Vervangen zal je nieuwe paard toch nooit doen!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 38 bezoekers