Wel of niet leuke voorwerpen plaatsen om ring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Wel of niet leuke voorwerpen plaatsen om ring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 13:13

Gisteren bij de Kur op muziek in Spijkerboor, Noord-Holland, geweest. Er was een mooie rijbaan gemaakt met gezellige boompjes en Chrysanten.
Bijna alle paarden waren toch bang voor deze voorwerpen, die natuurlijk geplaatst worden, om het voor het publiek leuker te maken. Natuurlijk is het wel leuk om te kijken naar alle rare bokkesprongen. Hoe gaat een ruiter dat op lossen. *LOL*
Toch bij een aantal ruiters gaat hun hele Kur op deze manier de mist in.
Wat vinden jullie hiervan, moeten de ruiters hier maar beter op trainen of vinden jullie dat alle fratsen maar eens moeten worden afgeschaft, omdat op deze manier, ruiters geen eerlijke kans krijgen en dus voor niets zo hard trainen voor zo een evenement. Opvallend was wel dat bijna alle paarden van de plantenbakken schrokken, zo op het oog viel het met deze aankleding dus wel mee. Ik heb ook wel hele rare dingen naast een dressuurbaan gezien, waar je eigenlijk gewoon niet op kan trainen.

xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:22

Ik vind het zonde dat ze zulke onnodige dingen naast de rijbak moeten zetten...
Omdat de mensen het mooier vinden...
Ik zou ook heel erg balen als mijn paard zoiets eng zou vinden.
Heb je daar super je best gedaan op een proef lukt het niet omdat er van die stomme plantjes omstaan.....
Kunnen ze beter wat duurdere prijzen geven Haha! ipv dure bloementjes en dingetjes.
Maar aan de andere kant is het wel goed voor je paard.
leert hij steeds nieuwe dingen kennen.
Groetjes jes

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:55

Ach, het valt mij op dat veel dressuurruiters bij voorbaat al gaan miepen als ze die dingen langs de ring zien staan. Zij brengen het dus ook over op hun paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:57

Gewoon plaatsen
Moeten ze hun paard maar op trainen.
Die dressuurmutsen meteen dat alles de mist in gaat. Gaaaap
Springpaarden worden er ook op getraind, anders springen ze ook niet die gekleuerde hindernissen.
Lopen ze ook niet langs de bloembakken, vlaggen, fonteintjes met klaterend water, auto enz enz.
Dat kom je met springen allemaal tegen in de ring.
Dus niet mutsen en zeuren, maar rijden! Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:18

Het kan geen kwijt om ze te plaatsen, vaak maken dat soort dingen de sfeer nét af!
Je moet er dus gewoon op trainen!

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 09:26

Nou is het natuurlijk wel zo, dat op grote evenementen de dressuurruiters de ring van te voren, even mogen verkennen. Bijvoorbeeld zondag Kur op muziek en zaterdag mogen ze s'ochtend even de rijbaan verkennen. Moet dat dan ook niet mogelijk zijn voor de Z-Kur?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:34

wauweltje schreef:
Nou is het natuurlijk wel zo, dat op grote evenementen de dressuurruiters de ring van te voren, even mogen verkennen. Bijvoorbeeld zondag Kur op muziek en zaterdag mogen ze s'ochtend even de rijbaan verkennen. Moet dat dan ook niet mogelijk zijn voor de Z-Kur?


Nee, vind ik niet. Tot en met de L mag dat nog en dan gewoon niet meer.
Als je wel dingen wil neer zetten, zou ik dan wel bij elke letter iets neerzetten. bv een bloembak, maar dan niet een hele opvallende.
Mijn ervaring is altijd dat wanneer er 1 gek ding staat veel meer problemen geeft dan 10 gekke dingen. OP een vast punt in de ring is leuker voor een paard dan om de 5 meter.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:10

dat soort dingen moeten gewoon geplaatst kunnen worden Ze moeten de paarden daar gewoon op trainen. Als ik een springparcours rond ga staan er ook allerlei versieringen bij hindernissen. Moet ik die dan ook laten verwijderen? Misschien schrikt mijn paard er wel van Tong uitsteken

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:37

Ach Arno, misschien kun je dan ook beter meteen de hindernissen verwijderen want daar zou het paard ook nog wel eens van kunnen schrikken.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:42

Kitty schreef:
Ach Arno, misschien kun je dan ook beter meteen de hindernissen verwijderen want daar zou het paard ook nog wel eens van kunnen schrikken.

Da's inderdaad een goed idee Vooral zo'n sloot, dat is zooooo eng Haha! Krijgt iedereen wel een eerlijke kans om foutloos rondt te gaan Schijnheilig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:45

Voor mij mogen die voorwerpen er gerust blijven staan, maar ze moeten niet overdrijven. Hiermee wil ik zeggen dat bloemen en versieringen er best mogen zijn, maar geen felgekleurde wapperende tralalala en muziekboxen boksen volledig opengedraait elke halve meter. een paard moet zich in de dressuurring kunnen concentreren en mag niet te fel afgeleid worden. Maar een goede ruiter moet zijn paard in zo een situatie onder controle kunnen houden. Eigenlijk is het zelfs goed als er versiering staat, de eerste keren gaat dat misschien eng zijn voor een paard, maar mits correcte opbouw gaan ze het na een tijdje doodnormaal vinden, en dan krijg je zelfs rustiger en minder schuwe paarden.

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:04

Dressuurwedstrijden zijn er toch voor om te laten zien dat je controle hebt over je paard in elke situatie? En als je paard dan schrikt van zoiets heb je blijkbaar niet genoeg contole. Waar is dressuur anders goed voor? Juist, harmonie vertrouwen één zijn met je paard dus ook controle.
Alleen tegenwoordig lijkt het doel wel anders te zijn nl beweging en show, al het andere wordt maar ff vergeten..

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:13

Ik vind het juist stijlvol als die dingen naast de ring staan. Je kunt je paard er best op trainen en je mag de rijbaan van buiten toch verkennen? Ik rijd altijd een rondje om de ring heen, om te weten wat Duvel eventueel spannende dingen vindt. Op dat moment heb ik ook mijn zweepje er nog bij om hem eventueel nog iets meer te overtuigen van een enge hoek.
Mijn ervaring is, dat hij buiten de ring nog wel kijkt en eventueel een beetje reageert, maar binnen de ring niet echt meer.
Wat hij toen ik een keer een kur reed wel eng vond, was de muziek die uit de boxen kwam, maar ja, je kunt moeilijk een kur rijden zonder muziek, dus dat moeten we voor de volgende keer ook gewoon beter oefenen, heb ik dus weer wat van geleerd.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:22

Ach ja, zijn het niet de bloemen en boompjes, dan is het het juryhokje/auto of de reclameborden wel...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:33

Ik vindt dat soort dingen altijd leuk staan Haha!
Maar ben ook op zat dressuurwedstrijden geweest waar al die vrolijke dingetjes staan en heb geen dressuurruiters zien vliegen, liepen allemaal netjes door en geen problemen.

Dus idd dan maar lekker thuis oefenen, een wedstrijd is leuk en toch wel een dagje uit dus dan moet het wel een soort van happy aankleding hebben hoor.

Als Par en ik ooit dressuurwedstrijdjes gaan doen wordt het denk geen probleem, ze kijkt nu al niet eens meer op van voorbijwaaiende klapstoelen en klappende parasolletjes, bij onze bakstaan ook geregelt gilende mannen, kinderen en plantenbakken die leeggevreten worden door schapen.

Wordt ze stoer van Haha!