Taxatietopic III

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Taxatietopic III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 22:40

Vond dat altijd zo leuk, en is nu al weer weg, dus start maar weer opnieuw hè. Schijnheilig
Even uitleggen voor de mensen die de bedoeling nog niet kennen:
Plaats een foto en wij (proberen te) vertellen wat je paard/pony waard is.
(niet meer als 2 foto's per paard, graag zoveel mogelijk info:
papier, complete afstamming, predikaten, klin/rontg gekeurd, leeftijd, geslacht, nivo etc)


Het paardje dat ik wil laten taxeren is (nog) niet van mij, maar hopelijk binnen een paar weken wel. Haha!
Het is een zesjarige sabino-vos merrie met heel aparte aftekeningen.Sabino is een gen dat witte aftekeningen geeft.
Ushi is 1.56m hoog en dus zes jaar. Ze heeft geen papieren.
Heel tof in de omgang, gaat vanzelf op de trailer, op een kleine camionette, al wat je maar wil.
Ushi is ook 200% verkeersmak, ze wandelden er vroeger drie kwartier mee langs drukke wegen om naar de manege te gaan.
Ushi beweegt mooi in draf, heeft een goeie stap en een heel sterk gesprongen galop.
Ze is altijd bereid om te leren, heeft een geweldige inzet, is heel soepel en beheerst een aantal oefeningen al wel een beetje:
achteruit gaan, schouderbinnenwaarts, wijken voor de kuit, aanspringen stap galop,...
Ushi heeft al een parcours van 1.10m gesprongen en doet het ook super graag.
Ushi heeft ook wedstrijdervaring LRV zowel springen, dressuur als groepsdressuur.
Als je pas aan het rijden bent, is ze wat lastig met haar hoofd.
Ze schudt er dan mee en probeert regelmatig aan haar voorbenen te krabben.
Dit komt echter omdat ze zich dan een beetje zenuwachtig maakt,
en als je haar dan een beetje aan de lange teugel laat draven en galopperen is die zenuwachtigheid helemaal voorbij.
Afbeelding
Afbeelding


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:46

Ik vind dit paard alleen door haar hoofd al heel apart!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:25

Volgens mij is ze toch wel 2500 waard hoor. Parcourtje 1.10m en aan de foto's te zien toch wel mooi bewegend hoor.

xxxx

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:39

Oke, nu toch is benieuwd hoeveel jullie voor montana zouden schatten hoor, héhé !! Tong uitsteken Haha!

Dus eerst wat info over Montana he: het is een 3 jaar en 9maand oude merrie, een kruising van een Engelse Volbloed met een KWPN, 1.53m groot. Ze heeft geen papieren. Ze houd ongelooflijk van springen (voor zover we dat al gedaan hebbe he) en kan ook al wel wat dressuur, verder is het een ideaal wandelpaardje. Ze is gefokt voor de military.

Afbeelding

Afbeelding


xxxxxx

Montana: L1

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:08

Afbeelding

Afbeelding

Wodka. Geboren 24 april 2003, nu dus 5 maanden.
Hengstje.
Donkerbruin (wordt hoogst waarschijnlijk zwart), 4 witte voetjes, kolletje op het koppie.
Heel lief en mak, vanaf begin aan heel veel in handen geweest. Loopt al heel goed mee, is erg braaf, heel mak je kunt er gewoon bij gaan liggen. Meneer vind alles best. Ook als hji wilt opstaan en je laat dat niet toe, geeft hij zich heel snel over.
Houdt van borstelen, kan al vast staan, staat nu al vrijwel dagelijks zonder problemen een uur of 4 zonde rmoeder in zijn eigen stalletje.

Zijn moeder is Genderose (v. pygmalion m. Zenderose (van Denderose))
Vader is helasa niet goedgekeurde zwarte hengst Patriot.

Het is de helft van een tweeling, en heeft een kleine groeiachterstand op andere veulens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:18

Wodka 400 a 500 euro.
Ouderwetse tuiger zonder papier en met groeiachterstand, wel een goede kleur en aftekeningen en ook aan zijn bouw en beweging mankeert zo te zien weinig.


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:50

Ushi: leuk paard met hele aparte aftekeningen (moet je wel van houden, maar ik vind het wel mooi): 2500 euro.
Montana: geen papier en moet nog veel leren, dus moet zich nog 'bewijzen': 2000 euro.
Wodka: leuk veulen! Helaas van een niet-goedgekeurde hengst, aanbod van veulens is momenteel zeer groot en de keuze ook, dus op dit moment 500-600 euro.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:00

Okay, is op vorige topic (nog) niet getaxeerd.
Onderstaand paard, Imago, heeft geen papier. 1.72 m, 12-jarige ruin. Dit paard loopt ZZ-licht met winst. Heeft vele overwinningen en prijzen behaald met Kur op Muziek. Heeft 2 x winterkampioenschappen in Ermelo gereden met als resultaat een 3e en een 6e plaats van ruim 20 combinaties. Behaalde in de Z2 altijd uitslagen van boven de 190 punten. In de Z2 (3 jaar gereden) meer dan 120 winstpunten; dus een goed bevestigd paard.
Het paard heeft 3 uitstekende gangen met een extra uitgestrekte draf. Kent de pirouettes en wissels om de pas. Is zeer braaf en werkwillig maar kan kijkerig zijn en dan ook heel koppig.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Imago01 op 06-10-03 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:39

Hier Misty dan ook nog maar een keer!

Ben ook wel benieuwd wat Misty waard is volgens jullie!

4 jarige Welsh-k ruin, v. Hanassie.
Zweetvos, 1, 46. 100% verkeersmak (schrikt werkelijk nergens van, je kan er zo mee door Amsterdam rijden )
Hij zal nooit bijten of slaan, altijd vrolijk (soms iets té enthousiast ) en een superknuffel!
Trailermak!
Dressuurmatig op ongeveer L niveau, springen kan ie los 1.20 ongeveer (toen zijn we gestopt) en onder het zadel alleen wat lage sprongen (ik ben geen springruiter, en ik wil hem zo jong niet teveel laten springen ivm overbelasting)
3 Goede gangen!!
Pittige pony, die met rijden weleens heel drammerig kan zijn, maar voor de rest is hij heel braaf en meewerkend Meer foto's staan in mijn profiel! (goed voor mijn profielviews )

Als net 3 jarige:

Afbeelding

Als 4 jarige op wedstrijd:

Afbeelding

Iedereen die zijn/haar paard plaatst, ook even een taxeerpoging doen he!? Knipoog

Hier mijn lijstje:
Imago: geen idee, rond de 15.000 E? Staat geen leeftijd bij, dus dat is lastig. Verder zz-licht is nogal wat! Goede gangen... IK denk minstens 15.000 E, maar dat is echt maar een gok!

Wodka: 400E, groeiachterstand en omdat het een veulen is nog niet veel waard denk ik... Verder heb ik geen verstand van afstammingen enzo!

Montana: 2000 E, geen papieren, kan goed springen, maar voor de rest nog niets gepresteerd... En wat bedoel je met wandelpaardje?

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:43

Misty : Volgens mij iets meer dan 2500 euro, mooie pony, met papieren hieef precies gangen.

Wat ik bedoel met goed wandelpaardje, ze schrikt van niks en gaat overal over en doet dit supergraag.

Montana: L1

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:48

aangezien veel mensen zich nietwagen aan de haflingers:
Nog een keer Tos (probeer gewoon mensen Knipoog )

Afbeelding
Afbeelding
Haflinger ruin van 8 jaar, 143, lief betrouwbaar paardje, 100% verkeersmak en trailermak. Zeer veelzeidig, voor de kar kent hij alles.
Kan voor een haflinger zeer netjes lopen en goed springen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:51

Ushi 3500 euro
Mysty 3000 euro
Aan die van Randy01 durf ik me niet echt te wagen, over de 10000 zeker vermoed ik zo. Gaaf paard!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 08:53

Tos: staat mooi in het model! Mooie slanke Haflinger (compliment!).
Afhankelijk van afstamming???? 800-1300 euro.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:13

Laica:
10 jarige arabische merrie. Ik ben bezig met papieren op te vragen krijg ik dat niet voorelkaar wordt ze ingeschreven bij het EASP.
Ze kan netjes een L oeveningen en een beetje schouderbinnenwaarts en van halthouden naar galop.
Met andere paarden is ze super braaf in het verkeer, alleen is ze nog een beetje angstig maar vaak is het ook aan stellerij. Ze kan ook wel een leuk sprongetje maken maar je moet d'r wel echt overtuigen om te springen. Ze heeft nu 3 wedstrijdjes in de B gelopen en was hierbij erg braaf. Ze is niet geschikt voor beginners. Heeft geen mankementen of stalondeugden. In bezit van paspoort, gechipt optijd geënt en ontwormt.
[img]http://www.roos.itgo.com/images/r3(2).jpg[/img]
Afbeelding

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 09:53

Montana: 2000 euro => is nog jong en heeft nog niet veel berijkt, dat drukt de prijs wel wat.
Wel mooi paard en correct gebouwd, dus die prijs zal nog wel stijgen als ze wat meer kan.
Wodka: 400 euro => er is nu een heel groot aanbod aan veulens, dus die zonder papieren brengen niet veel op.
De groeiachterstand doet de prijs natuurlijk ook niet stijgen.
Imago: 10.000 euro => mooi paard dat al veel berijkt heeft en goede gangen heeft.
Spijtig dat hij geen papieren heeft, dan zou hij nog veel meer waard zijn.
Tosca: geen idee => echt te weinig informatie, de prijzen van haflingers hangen vooral van afstamming af,
dus kan echt geen prijs schatten zonder wat meer info over nivo en afstamming.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:12

Ushi: klein paard, 6 jaar, geen papieren, lijkt braaf en ziet er appart uit: rond de 2000 euro, als ze papieren had een stuk duurder.

Montana: mooi maatje epony. Jonge pony, netjes beleerd zoals van de foto te zien. Rond de 1750 euro.

Wodka: half papier, veulen met achterstand, tuigertype met een mooie uitstraling. Rond de 650 euro.

Imago: jammer genoeg een ruin zonder papieren. Loopt zz-licht en heeft veel wedstrijdervaring. Rond de 9000 euro.

Misty: Jonge prachtige pony. Weinig wedstrijdervaring, maar lijkt me een typische sportpony. Ik schat hem nu rond de 2000 euro, maar als hij zich bewezen heeft en papieren heeft misschien wel het dubbele.

Tos: mooi haflinger. Te weinig info verder. Rond de 1250 euro.

Laica: nog geen papieren. Geen/ weinig wedstrijdervaring, mooie pony om te zien. Rond de 2000 euro.

Nu moeten jullie wel even bieden op de mijne he
*LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:14

Ewald; Eduard (v. El Beauty) X Apollo
Ewald is een 4 jarige NRPS ruin, als 2,5 jarige voor de hengstenkeuring geweest maar helaas bij de 1e bezichtiging eruit gegooid.
Hij is op dit moment 1.55.
3 goede ruime gangen!
Dressuur loopt hij nu B+3 maar kan zeer zeker veel meer.
Springen is hij dol op en zal ook met springen ver kunnen komen, mits je hem kan overtuigen dat de hindernissen niet eng zijn.
Hij wil graag voor je werken en pikt alles erg snel op!
Buitenritten kun je aan een lang teugeltje maken, pas als je begint met galoperen moet je hem bij je houden. Hij loopt in principe overal langs maar heeft soms ook wel eens last van aanstelleritus. Niet bang voor tractors, vrachtwagens, motoren, enz.
Verder zou het een zeer goede leer/wedstrijd pony zijn voor onervaren ruiters maar wel met lef! Want hij heeft wél humor!
Hij is altijd netjes op tijd ontwormt en ingeent.

Afbeelding
Afbeelding

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:19

RYAN:
5 jarige Kroonjuweel x Obrecht. Vol papier met veel predicaten. Stokmaat 1,78.
Veel springvermogen. Springt los makkelijk 1,40. Loopt dressuur op L2 niveau in de les. Startkaart is aangevraagd. Hij heeft terreinervaring, we zijn al verschillende keren op oefenwedstrijden geweest.
Hij heeft zeer ruime gangen, is altijd nageefelijk en over het algemeen heel makkelijk te rijden.
Hij is volledig verzekerd bij Amev-Hippo.

Afbeelding

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:24

Ewald: leuke pony, maar moet zich lichamelijk nog ontwikkelen, niet iedereen kan er zo mee wegrijden: 1750 euro.
Ryan: mooi paard, wel een hele grote maat: niet iedereen past (staat) erop, interessant papier, nog geen wedstrijdervaring: 4500 euro.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:25

Ulinoco:
2,5 jarige schimmelmerrie
Stokmaat rond de 1,62. Zeer luxe gebouwde merrie. Ruime verende gangen.

Uniform x Argus (V Pion) x Variant

Zeer licht beleerd, kent een zadel, bijzet en bitje en kan gelongeerd worden.

Zeer pittig maar eerlijk paard.

Volledig verzekerd bij Amev-hippo.

Foto wil niet lukken.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:29

WILFRED:
Haflinger met vol papier (geen idee wat voor afstamming). Hij is 13 jaar en loopt al 10 jaar in tweespan samen met zijn maatje voor de huifwagen.

Hij is vorig jaar ingereden en er wordt ongeveer eens in de 2 weken op gereden ipv dat hij voor de wagen loopt.

Hij is erg pittig, loopt ook in enkelspan, hij is altijd mooi dun (wordt nooit dik). Op de foto net voor de 2e keer onder het zadel.

Afbeelding

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:36

Misty: € 2000,-
Nog niet zo ver in wedstrijden, drammerig (zie ik als een nadeel)

Toscar: €1750,-
Leuke veelzijdige pony, kan leuk lopen(op andere foto's te zien). Maar verder geen papier ofzo.

Laica: €1750,-
Geen papier, iets moeilijk karakter. Verder een erg leuke pony!

Ulinoco: €3500,-
Als dit die merrie is die ik ook te koop heb zien staan. Leuk paardje, leuk papier (voor zover ik verstand van kwpners heb Haha! )

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:55

Ga er ook weer eens een paar proberen, vindt dit altijd wel een leuk topic, alleen idd jammer dat weinig mensen zich aan de haffies wagen Haha!

Ushi: Zou er zelf aardig wat voor neerleggen als ik het had.
Vindt haar aftekeningen helemaal super, en is als ik het zo lees ook kwa beweging niet slecht.
Lief karakter leuke leeftijd: €3000. *Ben dan ook een beetje fliefd nu he Haha! *

Imago vindt ik ook super, lekker groot, echt imponerend, zou neit durven schatten maar denk dat je onoder de €10.000 dit paard idd niet mee krijgt.

Tos vindt ik ook een mooie haf, mooi gebouwd, niet te sjiek niet te ouderwets. Lekker veelzijdig. €1800.

Wilfred is niet helemaal mijn type haflinger, misschien mindere foto maar vindt zijn bouw een beetje minder.
Vindt zijn nek iets te grof en niet mooi in verhouding met de rest van zijn lichaam. €1200.

Dat was het wel geloof ik.....nu hopen dat er ook wat haf mensen zijn die Par eens helemaal door willen lichtten Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:01

Misschien zit ik er wel erg naast hoor, maar ik doe een poging tot de haffies Knipoog

Toscar, ik blijf het een stoere haflinger vinden. ik denk dat je minstens €1750 voor hem kan krijgen. Lekker veelzijdig ook en ontzettend mooi!

Wilfred rond de € 1300. Niet mijn type maar kan wel wat en heeft papier..

Ben ook wel weer benieuwd wat jullie van Veerle denken.
Het is een 2,5 jarige merrie met papieren. Haar vader is Mon Ami en haar mv is Wempire. Ze kan braaf mee lopen, vast staan, voetjes geven, is redelijk verkeersmak (fietsers, brommers, en normale auto's met een normaal tempo Knipoog ). Ze leert graag nieuwe dingen maar is wel drammerig en dominant. Ze moet nog veel leren maar daar is het een jonge pony voor Knipoog Ze heeft wel een vreselijk lief en aanhankelijk karakter..

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/187620/incoming/Veery(2).JPG[/img]

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/187620/incoming/Veery(1).jpg[/img]

Meer foto's:
[LK] Veerle & haar transportbeschermers
en ook in mn profiel staan een hoop foto's van haar..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:10

Palermo dan nog maar een keer proberen *is ook een haflinger maar kom op mensen Haha! *

Palermo, merrie
3 jaar en 4 maanden, bijna 4 maanden onder het zadel.
Vader Atlantic, VM:Aram van het Maathuis.
1ste premie op 26/07
Leert snel en graag.
Wordt op het moment probleemloos ingereden en vindt het geweldig.
Trailermak en verkeersmak.

Afbeelding
Afbeelding
De eerste keer, recentere rijfoto´s zijn er helaas nog niet...regende te hard vandaag Boos!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Condor, Jossie, kiko, Lottehorse27, Macs, N_B_N, Pellelilly, SentiBot, Swift, Vagabondo, wend2009 en 40 bezoekers