wat zou jij doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

wat zou jij doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 18:33

mijn paardje is altijd gewend geweest om met soort genoten de wei te delen, nu hij achter ons huis staat, staat hij dus alleen.

nu wil ik dus een maatje voor hem erbij, maar twijfel wat ik zou nemen.

een tweede fjord, een shetje of........
wat zouden jullie doen in zon geval.

hebben jullie zelf een bijzonder ras erbij gekocht?

ik ben heel benieuwd


shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:39

ik zou een shetlandertje erbij nemen, dat is minder in kosten, en onderhoud, en je hoeft er niet per se iets mee te doen(grasmaaier)
als je heel veel tijd, en financien zijn goed, kan je altijd een leuk rijpaard er bij doen.

bij mijn verzorgpaard staat dus ook een shetlander, en ze zijn de dikste maatjes

Afbeelding


Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:41

Hoeveel tijd heb je? Heb je genoeg geld? En wat wil je met die tweede fjord doen? Als je weinig tijd hebt of toch niet van plan bent veel te gaan met een 2e fjord zou ik een shetje nemen. Goedkoop, makkelijk en gaat ook gewoon prima met een fjord.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 21:57

ja daar hebben jullie gelijk in, het is wat voordeliger zo'n kleine hummel. maar dat je daar minder aandacht aan hoeft te geven vind ik niet.


wat heeft dat shetje trouwens hij zit zo rot in zijn haar. leuk dier hoor

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:01

Ow shariyerke wat een super schattige foto! Echt een lief hummeltje, en hoe ze daar allebei zo staan! Lovers Cute!

Maar ff ontopic. Ik denk dat je dan het beste kan denken aan een shetje ofzo, hoewel je je wel moet bedenken dat die OOK tijd en aandacht nodig heeft, net als een andere pony. Wel zijn ze over het algemeen wat makkelijker in het onderhoud e.d.

"What we call human nature, is actually human habit.."

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 22:09

hebben jullie dan allemaal een shetje als tweede paard?

juval

Berichten: 13182
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:24

wij hadden een bok bij onze pony staan, die twee waren zowat onafscheidelijk. Als we met de pony gingen rijden was de bok steeds aan het mekkeren tot we weer terug waren. Hij hoorde ons dan ook al van heel ver aankomen.
Shet of andere pony is ook leuk.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 01:19

Het hangt er van af wat jij er mee wilt doen en hoeveel tijd/geld je er aan wilt besteden. Ik zou er zelf een mooie witte geit bij nemen als je er geen rijpaard bij wilt. Haha!

Kerstmuts

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:50

als je genoeg tijd hebt om 2 paarden te rijden, zou je aan een fjord kunnen denken. heb je dit niet, dan zou gewoon voor de shet gaan. die moet je ook wel regelmatig beweging geven, maar gaat minder tijd in zitten dan wanneer je een paardje nog helemaal zou moeten rijden.

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:51

of een ander dier natuurlijk.. geit/schaap ofzo.

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 18:10

miekie schreef:
of een ander dier natuurlijk.. geit/schaap ofzo.



ja daar heb ik ook al aan zitten denken, dan moet alleen de omheining worden aangepast omdat het geitje er anders onder door gaat.
ik ga nog even denken.

suggesties, altijd welkom

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:26

Het spijt me maar een shetlander is echt niet goedkoper dan een gewoon paard. Hij moet net zo goed geënt, ontwormd en bekapt worden, en de voorrijkosten voor een DA zijn net zo hoog. Alleen omdat ze klein zijn betekend niet dat ze dan maar als grasmaaier kunnen dienen. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal zielig. Dat beestje moet toch íets in zijn leven doen behalve alleen een "gezellig meubelstuk" zijn?
Als je er tijd voor hebt zou ik er een ander paard bij kopen waar je zelf ook mee aan de slag kan gaan. Dat is leuker voor beiden.

Ik heb zelf ook shetlanders en het is best frustrerend als je niks met ze kan doen omdat je het natuurlijk wel wilt. Dus dan moet je weer zoeken naar bijrijders, karretjes en noem maar op. Uiteindelijk is een normaal paard makkelijker, mits je er tijd voor hebt. Maar dit geld net zo goed voor een shet, die heeft ook tijd en aandacht nodig.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:49

geen ras erbij gekocht maar een schapie dat komt misschien maar ik zou er dan een shetlander erbij kopen

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:55

Ik zelf zou er als tweede paardje weer een (toekomstig) rijpaard bijnemen. Shetlanders vind ik best leuk, maar als ik voor een tweede paard zou gaan, wil ik daar wel graag wat meer mee kunnen doen. Maar dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoeveel tijd je hebt. Qua kosten zal het weinig verschil maken.
Zoals Esme_27 al zegt, moet een shetlander net zo goed naar de smid, DA, etc. Het voer zal misschien iets goedkoper zijn, maar daar houdt het wel mee op, denk ik.

* To Belg, or not to Belg *

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:02

als je het kan betalen zou ik tog een nog een fjord der bij nemen, das dan een echte soort genoot. Maar als dat wat te duur zou zijn zo ik toch een shetje nemen!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:12

Ik heb er een welsh pony bij Lachen Ja het is wat jezelf het leukste vind... Heb je weinig tijd voor een ander paard dan zou ik een shetje nemen dan hoef je die niet te rijden etc. Heb je wel veel tijd zou ik een fjord erbij nemen!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:40

miekie schreef:
of een ander dier natuurlijk.. geit/schaap ofzo.


Dit zou ik juist niet doen. Als er weer de een of ander pest, zeer of andere epidemie uitbreekt onder de landbouwdieren, heb je wel een probleem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:43

en een schaap kan zn staart afvreten net als een geit....

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:32

Ik zou naar Zuidlaren gaan (paardenmarkt) en daar een shetje kopen. (gaat er weer eentje minder de worst in Scheve mond )

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:39

shariyerke schreef:
ik zou een shetlandertje erbij nemen, dat is minder in kosten, en onderhoud, en je hoeft er niet per se iets mee te doen(grasmaaier)
als je heel veel tijd, en financien zijn goed, kan je altijd een leuk rijpaard er bij doen.

bij mijn verzorgpaard staat dus ook een shetlander, en ze zijn de dikste maatjes

Afbeelding


ooooh wat lief zeg!!! Lovers Lovers

ik zou ook voor een shetlander kiezen, omdat die toch het makkelijkst zijn in de (haha ik wou omgang zeggen, maar das niet helemaal wat ik bedoel...)misschien is weigang een beter woord?? haha Haha!

een fjord heeft denk ik toch meer beweging enzo nodig.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:57

Een shetlander is leuk ja!! Maar je hebt ook oude beestjes waar je niet meer mee kan rijden die je nog een leuke oude dag kan bezorgen!!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:18

Ik ga helemaal mee met de mening van esme_27.
Daarnaast denk ik dat het (als je zelf weinig tijd hebt) makkelijker is om een bijrijder voor een fjord te vinden dan voor een shet, of je moet graag 8-jarigen op het erf hebben..
Is het geen optie om te kijken of er een ander paard in pension bij kan?
Dus stalling aanbieden op dhz basis?


Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:25

Esme_27 schreef:
Het spijt me maar een shetlander is echt niet goedkoper dan een gewoon paard. Hij moet net zo goed geënt, ontwormd en bekapt worden, en de voorrijkosten voor een DA zijn net zo hoog. Alleen omdat ze klein zijn betekend niet dat ze dan maar als grasmaaier kunnen dienen. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal zielig. Dat beestje moet toch íets in zijn leven doen behalve alleen een "gezellig meubelstuk" zijn?
Als je er tijd voor hebt zou ik er een ander paard bij kopen waar je zelf ook mee aan de slag kan gaan. Dat is leuker voor beiden.

Ik heb zelf ook shetlanders en het is best frustrerend als je niks met ze kan doen omdat je het natuurlijk wel wilt. Dus dan moet je weer zoeken naar bijrijders, karretjes en noem maar op. Uiteindelijk is een normaal paard makkelijker, mits je er tijd voor hebt. Maar dit geld net zo goed voor een shet, die heeft ook tijd en aandacht nodig.


Hier ga ik helemaal in mee.

Een shet heeft ook aandacht en beweging nodig, ik vind dat gedoe dat het grasmaaiers zijn altijd zo dom, alsof ze verder niks anders kunnen dan gras eten, nou amehoela Verward

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:18

ben het met mareska eens, shetje is leuk maar als je er toch niet mee gaat rijden , neem dan een oude pony waar niet meer mee kan gereden worden die je nog een leuke oude dag kan bezorgen !

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 20:38

nou dat was ook nog wel een optie, ik heb een mail gestuurd naar de bejaardeopvang in soest.
die hebben vaak wachtlijsten en werken daardoor ook wel met adoptieadressen. dus misschien wordt het wel een oude dame. ik kreeg al bericht terug, dat zodra ze een omaatje hebben ze me bellen.

en ja de 21ste is inderdaad de markt in zuid laren, dat is erg gevaarlijk voor mij. ik wil er namelijk maar 1 pony bij Schijnheilig en ben bang dat ik straks een stal vol heb.
maar wie weet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miss_Mii21 en 83 bezoekers