Mag ik nog een keer? :D (discussie?)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 22:22

Ok, OBJECTIEVE discussie. Wie is ervoor in?
Ik weet het laatste gedoe nogwel waarin ik het niet eens was met oa. bijv Mytens en PJ, net als nu.
Dat ging ook over meningen. Ik hoor dit woordje vaak.

Zullen we het daar eens over hebben zonder af te zakken naar niveau Gaaaap en 'kontenlikker' woorden ed gebruiken?
Ik heb geen zin om weer ruzie te maken oid.
De personen waar ik hier tekst van gebruik is puur om mijn idee, denkwijze, duidelijk te maken. Wieweet doen we eens gek en zien we in dat elkaars visie ook niet gek is Haha!
Mijn PERSOONLIJKE idee waar ik het oneens ben nu, is dat er blijkbaar elke mening geaccepteerd moet worden hier. Dat komt uit een hoop gesprekjes naar voren. (correct me if I'm wrong) Ok, of course, meningen mag iedereen geven. Maar moet iedereen die ook accetpteren?
Dan nu iets:
"Ik moet zeggen dat ik ook heel vaak moet kotsen van Bartvb zijnantwoorden en dat is mijn mening. "
Dit is dus iets waarvan ik vind dat het niet geaccepteerd hoeft te worden. Niet omdat het een mening is, want de mening die erachter zit (nl dat Barts opmerkingen af en toe in de ogen van diegene onzinnig zijn) snap ik best en maak ik me ook niet druk om; zou ik zo accepteren. Tuurlijk, kan jij vinden. Wat mij hier dwars zit, en waarom dit een potentieel topic met slotje zou kunnen zijn, is de manier van omschrijving. Namelijk erg negatief! en ook wel een beetje banketstaaflig vind ik.
Nou werd er ook door iemand gezegd:
"Trouwens, hier je mening geven die niet past bij de rest, is meteen afzeiken....ook al zo vaag...
Waarom, kan men geen kritiek verdragen ofzo? "
Ik denk dat het in dit opzicht dus niet gaat om de mening op zich, maar de manier van omschrijven dat het als 'afzeiken' wordt bekeken. Kan ik op zich wel inkomen.
Ik heb het idee dat er een hoop van dat soort dingen zijn waarbij er conflicten komen omdat de één meent dat hij het recht heeft om alles te zeggen (want dat is toch zijn mening) en de ander vindt dat dit onredelijk is (omdat de mening misschien kwetsend is)
Ik las Heike's berichtje hier ook al over.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Misschien kunnen we hier een volwassen discussie van maken Party!!
- Kloosterzuster Laura Schijnheilig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-10-05 23:44 ]</font>



Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 05:09

zie mijn bericht op pagina 4 van Puck haar bericht *LOL*
Malle babbe (neem je even als voorbeeld) staat ook op met zo'n vreselijk onzinnig bericht op pagina 4 reageer dan niet!
iemand zegt dat ze van de ruzie moet kotsen waarop malle zegt dat ze het dan niet moet lezen ja zo werkt het nou eenmaal niet.

Tuurlijk hebben sommige mensen gelijk dat er mensen zijn die eerder een slotje zullen krijgen.
Maar ik denk dat ik niet de enige ben die is opgevallen dat dezelfde personen meestal de klos zijn.
Ze worden idd wat meer in bescherming genomen misschien wat te veel maar hoe zou je het dan willen zien. Voor diegene moet het ook leuk blijven op bokt. Soms duurt het idd te lang voor dat er een slotje komt.
maar niet altijd is de moddie van een forum online.
Beste wat je kan doen is een PB sturen naar de moddie van het betreffende forum.Misschien ligt het idd wel aan de post en/of reactie die de mensen geven als die van 1 persoon altijd en eeuwig hetzelfde zijn of altijd op iemand erg dom /irriterend overkomen kan ik me goed voorstellen dat je daar op reageerd met een gevoel van niet weeeeeeeer wat een muts.
Hoe vaak heb ik wel niet een reactie geplaatst die zeker niet aardig was.
Misschien stom ook. tegen woordig probeer ik me in te houden tel ik tot 10 en ga ergens anders verder lezen. Sommige mensen blijven bij hun standpunt ookal zijn ze de enige met dat standpunt en staat in alle boekjes dat het niet zo hoort.
Misschien is het dan ookwel goed dat er een paar mensen met een eerlijke mening zeggen jamaar denk je daar niet overna dat kan toch niet. alleen de manier waarop mag vaak wat aardiger Lachen

en nu ga ik echt naar bed *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 05:24

okee een serieuze discussie, daar ben ik wel voor in Lachen

ik kom nu even met een voorbeeld:

over het algemeen is men tegen discrimineren. maar er zijn altijd een paar mensen die er neit tegen zijn om wat voor reden dan ook, moet je dat ook accepteren??
omdat iedereen nou eenmaal voor zijn/haar mening uit mag komen?!
ik vind dat iedereen zijn/haar mening mag uitten, hoe bot/gemeen/flauw dan ook, als er maar argumenten zijn, goede gegronde argumenten!
dus feiten en geen meningen!!
ik kan me ook altijd zo ergeren aan mensen die continu feiten en meningen door elkaar halen, dan zeggen ze iets als:
"Dat eten IS smerig"
is zo stom maar daar kan ik me echt aan ergeren
dan zeg je toch "Ik VIND het eten smerig"

nou verder heb ik er niets zoveel zinnigs meer over te melden geloof ik
Verward

"Some memories are best forgotten"

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 08:19

ik vind dat je dan ook wel argumenten voor je mening moet geven, dan is het de andere tenminste duidelijk WAAROM jij die mening hebt. net als dat ik nu zeg WAAROM vind je sommige berichten van bartvb om te kotsen
als je argumenten er voor geeft is het niks om ruzie over te krijgen en dat andere dat kan nog wel es ontstaan..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 08:30

Kloosterzuster Laura, hier komt Kleuterjuf Laudine langs!
De wereld verbeteren begint bij jezelf, en ik ben ook geen lieverdje. Ik ben absoluut tegen oorlog en ruzie enzo, maar kom je aan mijn paard: dan kom ik aan jou!
Primitief noem ik dat, want dat is absoluut niet rationeel en behoorlijk onnadenkend. Gewoon ergens bot op inhakken heeft niet veel zin vrees ik (weet ik wel zeker).
Wat iemand zegt, is zijn/haar zaak. We leven in een vrij land hoor je dan. Maar anti-homo dingen mogen zelfs niet gezegd worden. Vind ik ook flauw, want wie zijn wij om een ander te beschermen: dit en dat mag je niet zeggen want dat IS kwetsend (nee, dat vind iemand kwetsend, een ander kan daar misschien best mee leven). Je mag van mij best je mening uiten, want zo bén je nou eenmaal. En dan is het aan anderen om op een vriendelijke manier iemand te overtuigen. En natuurlijk gaan dingen als: vergas alle joden, te ver. Maar dat neemt niet 'opeens' weg dat ze niet gezegd worden. Discriminatie en racisme kun je verbieden, maar niet verbannen. Wat in iemands hoofd gebeurt kun je eigenlijk niet controleren. En als we alle discussies en dergelijke verbieden, dan kun je iemands ideeen ook niet veranderen.
Tuurlijk is dit way out, en krijg je t nooit voor elkaar, maar wie niet waagt die niet wint. En ik ben een groot voorstander van discussies. Zoals het nu in Nederland gaat met 'die buitenlanders' die zo onaangepast zijn etc, dat komt omdat het zo'n enorm taboe is om er uberhaupt over te spreken. En als je dan hoort wat zij wel niet allemaal zeggen, en hoe aggressief en recalcitrant ze wel niet zijn (het zijn toch GASTEN?)... Om moe van te worden, want wie heeft hier het integratiebeleid naar de kl*ten geholpen? Juist, de hele samenleving. En dan nu opeens met potentiele gevaren etc smijten. Dat is zwak, in plaats van de eigen fout te erkennen.
Er zijn van die vreselijk wijze uitdrukkingen en gezegden: Waar er twee kijven, hebben er twee schuld. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Make love not war... etc etc...
We zeggen het wel, maar iedereen kent dat punt waar je je er niet meer aan houdt. Er zijn maar heel weinig mensen die het allemaal zó goed onder controle hebben dat ze boven zichzelf staan. Mahatma Ghandi bijvoorbeeld, misschien een slecht voorbeeld, maar toch. Hij liet zich slaan en keerde de ander zijn andere wang toe. Heeft het geholpen? Ja en nee, ja omdat hij bereikt heeft waar hij naar streefde, nee omdat nu iedereen over hem spreekt, maar niemand ook maar probeert hem te evenaren. Wat hij deed was bijna onmenselijk, en dus proberen we het maar niet eens. Slap, maar zelf ben ik ook geen haar beter.
Het accepteren van meningen is alleen nog maar het topje van de ijsberg, daaronder komt een enorme berg die alleen maar moeilijker wordt. Ik denk dat zolang je over je eigen (mis)daden nadenkt, en probeert voor jezelf het goede te kiezen (wat verrekte moeilijk is), het allemaal nog wel goed komt. Tot 10 tellen, heb malkander lief etc. Maar laat een ander in zijn/haar waarde. Want ik kots op je, en andere ongenuanceerde taal is niet bepaald taal waarmee je een ander in zn waarde laat.
Discussies zijn overigens het mooiste wat er is, want alleen door een discussie kun je iemands mening veranderen. Of laten inzien dat het ook anders kan. Dat kun je overigens niet afdwingen, als iemand het niet eens wil proberen, en niet luistert/leest, dan heeft het nog geen nut. Maar het zeggen, kan misschien een ander wel tot andere inzichten brengen.

Nog een leuk verhaaltje (voor t wakker worden): toen ik 5 was bedacht ik me dat het afschaffen van alle legers en alle wapens dé oplossing was. Nu begrijp ik dat het allemaal iets gecompliceerder ligt, maar het is nog steeds iets waar ik meer nut in zie dan met bommen te smijten. Mensen dwingen tot praten (ookal gaan ze schreeuwen)... Jum, i'd love that Lovers !
Waar ik me ook vreselijk aan ergerde: er werd gezegd: Let's bomb them back to the stone ages (over Afghanistan als ik me het goed herinner). Waarop een journalist zegt: They're already there. En nog gaan ze met bommen smijten. Walgelijk gewoon, er vallen alleen maar onschuldige slachtoffers, en zelfs al zou je die hele Bin Laden groep met de grond gelijk maken (wat niet gebeurt, don't worry), dan is dat nog geen oplossing. Want er wordt niet geluisterd naar elkaar, gewoon over en weer met bommen gegooid. Dat is echt het niveau van... naja, zelfs de verschrikkelijkste beesten doen t nog beter!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 09:26

Mijn mening is eigenlijk dat het altijd zo zal gaan...
want als iemand iets onterechts in mijn ogen zegt heb ik gewoon de drang om mijn standpunt nog duidelijker te maken...
ookal is het iemands mening.
dat weet ik van mezelf en daarom doe ikm jier meestal nie mee in discussies.. niet omdat ik geen mening over het subject hebt maar meer omdat ik niet mee getrokken wil worden in het heen en weer getrek...

ik ben op de goeie weg met de wang toe keren...
de laatste tijd heb ik veel last van discriminatie maar ik loop ook gewoon weg.. met de wetenschap dat ik genoeg mensen kennen die hen in elkaar willen rossen...
maar ik ben dan wel zo slim om te zeggen laat maar..

en als iedereen van die kleine babystapjes maakt, zou de wereld er dan al mooier uit zien??

..... leeg .....

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 12:34

Mijn idee over de hele zaak is dat mensen veel te veel zeggen, wat zaken al veel moeilijker maakt dan ze zijn, en daarboven op... mensen luisteren te weinig. Tuurlijk doe ik dat ook, menselijk, maar als iedereen nou eens zou proberen om het zo min mogelijk voor te laten komen. Dit soort gebreken zijn naar mijn idee de oorzaken van vele burgeroorlogen (en ook conflicten als de Balkan).

Ook het probleem met meningen geven, is dat er vaak niet wordt over nagedacht hoe een ander zich zal voelen over een bepaalde uitspraak. Net als Laura's voorbeeld van de opmerking naar Bart toe, als die uitspraak nou eens veranderd zou worden van 'Ik moet zeggen dat ik ook heel vaak moet kotsen van Bartvb zijn antwoorden en dat is mijn mening' naar 'Ik moet zeggen dat ik ook heel vaak het niet eens ben met BartVB zijn antwoorden... .' Of die hele uitspraak voor zou moeten komen is natuurlijk ook de vraag, maar ja... En als de andere kant, de lezer van die mening, nou eens de felle reactie niet zo nauw neemt voorkom je ook dat 'ping-pong effect' van keffende reacties op elkaars uitspraken en meningen, en je voorkomt ook nog een keer de uitspraak 'het is toch mijn mening?'

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 12:45

ok laura,

je wilt het gewoon niet snappen! kijk , vanaf je hier een mening neerzet die niet past in bart zen gedachtenwereld dan wordt je gelijk afgezeken, zo is het gewoon! je kan zeggen van , neen zo is het niet maar toch ist zo !! EN dan van die opmerkingen waarom kom je hier nog?? tja je hebt altijd mensen met wie je goed communiceert zoals ik en jippie suus fitzroy mytens etc etc

Volgens mij val bokt gewoon op aan de verscheidenheid, en zijn mytens ik en zo helemaal recht uit, egen mytens en mij enzo kan je zeggen sorry voor de moment vind ik je een poedersuiker, en dat kan niet met bart !! ach ieder zijn goei kanten, laura ik wijs je er wel op als er weer iets voorvalt!
Was jij dat trouwens dat nie in zijn eigen naam op horses kwam Gaaaap

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 12:50

Kijk PJ dat zie jij zo. Ik ben het ook niet altijd eens met Bart jammer dan maar verder??? verder niets
Een mening moet zeker kunnen maar de manier waraop je iets zegt dat kan men gewoon voor het hoofd stoten misschien toch wat aardiger proberen te zijn *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 12:52

op horses is het erg makkelijk om met andere namen te reageren pj, er stonden ook wat dingen met mijn naam, die niet bij mij afkomstig waren. Maarja, dat weet je, dat is nou eenmaal een nadeel van horses/divoza.

Volgens mij gaat het hier om meningen in het algemeen. EN als je niet in het plaatje van bart past wordt je afgezeken, maar als je niet in het plaatje van jullie "groepje" past is dat net zo IMO. Althans, zo ervaar ik het

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 13:46

Natuurlijk blijf je altijd en overal houden dat je met de ene persoon beter kunt communiceren dan met de andere. Zou niet best zijn als dat niet zo was, saaie wereld als iedereen hetzelfde dacht. Zou er ook niet aan moeten denken om een relatie te hebben met iemand die het in alles met mij eens is, dan ben je gauw uitgepraat. Wat wel erg jammer is, is dat er op deze wereld mensen rondlopen die weinig tot geen opbouwende kritiek kunnen geven, maar wel heel makkelijk iemand ongefundeerd onder tafel kunnen schoffelen, onder het mom van 'ik ben direct en ik geef mijn mening'. Ik weet wel dat als iemand mij 'afzeikt', dat dat bij mij alleen maar nog meer irritatie opwekt. Ik heb dan echt geen zin meer om nog iets van die persoon aan te nemen, ook al is het 'goed bedoeld'. Het effect van je woorden is voor een heel groot deel afhankelijk van de toon waarop je iets zegt. 'Positieve kritiek is een gratis advies', werd bij een vorige werkgever van mij altijd gezegd, en dat is een van mijn leefregels geworden.

Overigens lokt de ene reactie ook vaak de andere uit. Als ik als moderator een berichtje verplaats naar een ander forum, stuur ik eigenlijk altijd even een aardig PB'tje om dat diegene te laten weten, met daarbij de reden waarom ik het berichtje verplaatst heb. Als ik daar vervolgens van iemand een gepikeerde reactie op krijg, dan vraag ik me ten eerste af waar ik dat aan verdiend heb (ik laat het toch op een aardige manier weten?) en ten tweede moet ik me inhouden om niet een zelfde gepikeerde reactie terug te geven, maar ik hou dan maar de eer aan mezelf en denk dan: laat maar, ik weet wie het zegt. Ga je er wel op in, dan heb je weer een zoveelste zinloze discussie.

Als het te moeilijk is om op een aardige manier je mening te geven, blijf het dan gezellig houden met de mensen met wie je het wèl goed kunt vinden en haal je schouders op bij mensen die het bloed onder je nagels vandaan halen. Ik weet verdomd goed hoe moeilijk dat is, 9 van de 10 keer hou ik ook mijn mond maar de 10e keer zeg ik heel duidelijk wat ik ervan vind. Soms misschien ook op een niet-subtiele manier, ik zal daar bij mezelf ook eens op letten. Maar toch probeer ik het altijd wel op een subtiele manier te doen, met het risico dat ik als 'softie', 'goedprater' en 'meeloper' word bestempeld (maar goed, dat risico neem ik dan maar). Alleen heb ik net als Miseryfox niet altijd zin om terecht te komen in een welles/nietes-spelletje, vandaar dat ik ook niet altijd reageer. Maar uit ervaring weet ik dat je het toch nooit goed doet: als je je mening niet geeft, durf je je bek niet open te trekken, en als je je wel mening geeft, loop je mee met iemand die toevallig dezelfde mening heeft als jij.

Overigens: als jij je standpunt kunt onderbouwen lever je een prima bijdrage aan een discussie, maar als je iets alleen JA of NEE vindt 'gewoon omdat' of het met iemand eens bent omdat-ie 'je vriendje' is, dan ben je naar mijn mening niet redelijk bezig. Een belangrijk element bij discussies vind ik 'redelijkheid', en daarbij hoort respect voor het (onderbouwde!) standpunt van de ander zeer zeker bij.

Wat mij zelf trouwens erg stoort, is als mensen hulp van vriendjes gaan inroepen bij discussies, en dan gaan roepen 'je bent m'n vriend' of 'dat valt me van je tegen, je was altijd op mijn hand', wat ik nu bijvoorbeeld bij PJ veel zie gebeuren. Ik neem PJ als voorbeeld, omdat ik weet dat dit niet alleen mij is opgevallen. Voorbeelden: in het begin van het verhaal is iemand het met PJ eens, PJ roept vervolgens 'je bent m'n grote vriend!'. In datzelfde topic is Yor het niet eens met iets wat PJ zegt, PJ duikt er meteen bovenop met 'Dat valt me van je tegen Yor' en roept in hetzelfde bericht: 'Heike I love you!' omdat Heike toevallig eerder in dat topic iets heeft gezegd waar PJ zich wel in kan vinden. Ik vind dit op z'n zachtst gezegd heel kinderachtig, als je op zó'n manier je 'vriendjes' om je heen moet verzamelen... Wil je dan nog wel serieus genomen worden?

Tenslotte nog iets wat al heel vaak gezegd is, namelijk dat het nadeel van internet is dat je alleen kunt zien wat iemand typt en niet z'n gezichtsuitdrukking erbij. Om ons het communiceren via het beeldscherm makkelijker te maken, zijn de smilies in het leven geroepen (en niet alleen de kotssmiley). Misschien helpt het voor sommige mensen ook om eens open te staan voor een meeting en je niet altijd te verschuilen achter je internet-identiteit?

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Tijd krijg je van niemand. Tijd moet je nemen.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-06 15:14 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 16:47

Kan me wel vinden met de meeste dingen die hier gezegd zijn. Belangrijkste is wel dat meningen/adviezen/opmerkingen via het beeldscherm heeeeeel anders over komen dan 'in het echt'. Ik weet zelf dat ik nogal een stuk botter over kan komen via geschreven woord dan ik het bedoel. Erg vervelend is dat, ik probeer er wel rekening mee te houden maar blijft moeilijk.. Je weet zelf verdomd goed hoe je het bedoeld (met een lach) maar de ander neemt het dan (vanuit zijn/haar oogpunt terecht) helemaal anders op.. Irritant.. Maar dus wel iets om rekening mee te houden.

Als je je aangevallen voelt (en dat is nogal snel op een forum is mijn ervaring) tel dan eerst tot 10, lees dan het berichtje wat je dwars zit nog een keer rustig HELEMAAL door en probeer je daar dan bij voor te stellen dat die persoon het (ondanks alles) goed met je voor heeft.. Kan een hele hoop ellende schelen.

Ik weet het goed van mezelf hoor. Als iemand me pissig heeft gekregen dan heb ik (na het maar half lezen van zijn/haar reactie) echt zo op de reageren knop geduwd.. Tegenwoordig duw ik dan weer regelmatig op Back en lees het nog maar eens rustig door.. Als die persoon echt te ver gaat laat ik het meestal liggen omdat er toch niet veel nuttigs uit zal komen verder. In andere gevallen probeer ik rustig en stap voor stap duidelijk te maken waarom ik anders over die kwestie denk.. Da's niet alleen hier, werkt precies zo op andere forums.

BTW wat betreft dat 'afgezeken worden als je niet in Bart's gedachtenwereld past'... Ik zie dat heel anders. of ja, ik kan me niet herinneren dat ik iemand afgezeken heb. Ben ooit boos geweest (maar heb daar ook weer een hoop van geleerd;)) maar afgezeken??

Meningen van mensen op bokt interesseren me maar matig, ik kan me er niet echt druk om maken als mensen met slofteugel, kettingzaag of ijzeren kettingen rijden, hun feestje, zijn zat anderen die zich daar druk om maken. Een van de weinige dingen waar ik tegen kan zijn van die gemene insinuerende opmerkingen of het botweg en open en bloot afzeiken van mensen.

Maar goed, we hebben het er al vaker over gehad. Een forum met een paar honderd mensen heeft regels nodig. Die regels kunnen echter nooit alles regelen daarom heb je ook in de Nederlanse wetgeving dingen als 'Redelijkheid en Billijkheid'. Op bokt heb je ook zoiets. Als iets niet door regels geregeld word zijn er moderators die ingrijpen, puur om Bokt 'leefbaar' te houden.

Maar we zijn echt de kwaadste niet echt er valt echt wel _rustig_ over te discussieren. 't is alleen zo dat dat gebeurd nadat de moderator ingegrepen word. Als ik een bericht compleeeeet offtopic, gemeen of erg kwetsend vind dan verwijder ik het. Zonder eerst te overleggen met de schrijver van dat bericht. Lijkt me redelijk logisch, lijkt me ook nodig (in sommige gevallen).

Maar goed. Lees vooral het eerste deel van dit bericht nog eens door. Voel je niet meteen aangevallen n.a.v. een bericht, lees het eerst nog eens rustig door met de gedachte dat die persoon het beste met je voorheeft..

Pfffff, ben net thuis, wilde wat leuke dingen gaan doen, ben nu weer uur bezig geweest met dit soort discussies bijlezen Boos! Bweeeh.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 19:03

voor karin :

ik en heike hebben nog niet echt probs met elkaar gehad ! dat is gewoon zo dus me Lovers heike, en ach yor en ik zijn een icqstel haha en ze weet dat ik zo een dingen niet meen Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 19:29

Even verplicht leesvoer voor iedereen: "The 7 habits of highly effective people." Geweldig boek, vertelt je redelijk goed hoe je met dit soort situaties om moet gaan (naast een hele hoop goed advies).

Ik ben heus geen fatsoensrakker, maar ik geloof dat het wel goed is om een bepaalde fatsoensnorm aan te houden. Die norm is overigens in dagelijkse beweging en neemt ook andere vorm aan in een geschreven medium als dit forum.

Wat ik goed vind in dit Forum is dat er wel degelijk respect bestaat voor verschillende individuen. De meeste "regels" zijn vooral bedoeld om teveel herhaling te voorkomen. Heel goed, want herhaling is zinloos. Je kan hier al vreselijk veel doorlezen en wordt bijna niks weggehaald.

Daarnaast is er nog een Arabisch spreekwoord, dat ik me niet precies herinner, maar het gaat erom dat je woorden die je uitgesproken hebt niet kunt terugnemen, maar de woorden die je denkt, kan je altijd voor jezelf houden. Het elkaar namen noemen of vergelijken met de grote dictators/misdadigers uit de wereldgeschiedenis raakt kant nog wal. Denk er maar eens aan hoe verstandig je lijkt als je dat soort onzin uit.

Ik ben overigens zelf een groot fan van onzin en zal vaak ook bewijzen uit het ongerijmde of absurde halen. Dat is wel eens handig, aangezien er echt een hoop mensen zijn die het spoor heel zwaar bijster zijn. Door een absurd voorbeeld voor te halen krijgen de mensen weer eens wat gebruik van de lachspieren en zien ze ook hoe onredelijk de positie kan zijn. Hiermee heeft onzin bij mij dus vaak wel veel zin.

Als laatste, en dan houdt Broeder Joost ook maar weer op: Vaak komen reakties banketstaafliger over dan dat ze eigenlijk bedoeld zijn. Dat is nou eenmaal zo. Ik ben zelf in de Telecom toestand opgegroeid en een communicatiefout kan altijd optreden aan de zend - of ontvangst-zijde. Dat blijft gewoon zo, tenzij we hier wetboek taal gaan gebruiken. Het taaltje dat de gemiddelde advokaat gebruikt is eenduidig, wat met onze wat gewonere spreektaal niet het geval is. Dus: bijna alles kan op meerdere manieren uitgelegd worden, het is niet zeker dat de schrijver bedoelt ook dat is wat de lezer begrijpt.

Aangezien in een forum bijna iedere lezer ook een schrijver is, zijn misverstanden dus meer regel dan uitzondering. A

ls ik dus bewust zonder goede redenen gekwetst wordt, dan zie ik dat als een vorm van grote onvolwassenheid en voel ik niet meer dan diep medelijden voor degene die dat doet en leg het naast mij neer. De persoon mag natuurlijk altijd zijn excuses aanbieden om mijn respect terug te winnen, maar ik ga me niet tot het niveau verlagen om terug te blaten. Als ik met een goede reden gekwetst wordt, dan zal ik mij altijd verontschuldigen, aangezien ik het aan mezelf te danken heb.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 19:30

Tuurlijk, ik hou ook van iedereen met wie ik geen problemen heb. En vooral van de mensen die het met mij eens zijn. Helaas werkt dit in de wereld van de grote mensen niet op deze manier, PJ.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 20:24

Ahhhh Pling Mensen, i9k ben trots op jullie. Volwassen reacties!! *LOL*
Maargoed, ik weer eventjes. Ik ben net thuis en heb eventjes alles doorgelezen. Ik kan me heel goed vinden in de meeste reacties.
PJ:
je wilt het gewoon niet snappen! kijk , vanaf je hier een mening neerzet die niet past in bart zen gedachtenwereld dan wordt je gelijk afgezeken, zo is het gewoon! je kan zeggen van , neen zo is het niet maar toch ist zo !! ---
Zit hiet nog een discussiepunt in ('t is gewoon zo?) hehe Party!!
Nougoed, zal ik eens redeneren en kijken of ik op dezelfde lijn kan komen. Oh allereerst, ik wil het best snappen hoor! Dat ik het er misschien niet meeens ben wil niet zeggen dat ik iets niet wil snappen Koe
Vraagje PJ: Kan je een concreet voorbeeld noemen van iets wat je hebt neergeschreven wat niet in Bart zn gedachtenwereld past en waar jij voor werd afgezeken? Ik ben nieuwsgiereig. Gelukkig heb ik dus niet dezelfde nare ervaring als jij. Dus voor mij geld niet dat het 'toch zo is' Jij hebt blijkbaar wel deze ervaring, das banketstaaflig. Maar kan er hier niet iets inzitten dat men het verkeerd heeft opgevat?

Totzover Kloosterzuster Laura Schijnheilig Die trots is op de Kloosterbroeders en zusters *LOL*

Oh en PJ Ik was niet degene op horses. Ik schrijf altijd met hoofdletters en punten, wat diegene niet deed, als je nog bewijs nodig hebt. Jammer dat de berichtjes gedelete zijn eer ik de kans had om alles door te lezen Frusty

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 00:51

Voor karin en Laura:
"quote:

Ik neem PJ als voorbeeld, omdat ik weet dat dit niet alleen mij is opgevallen. Voorbeelden: in het begin van het verhaal is iemand het met PJ eens, PJ roept vervolgens 'je bent m'n grote vriend!'. In datzelfde topic is Yor het niet eens met iets wat PJ zegt, PJ duikt er meteen bovenop met 'Dat valt me van je tegen Yor' en roept in hetzelfde bericht: 'Heike I love you!' omdat Heike toevallig eerder in dat topic iets heeft gezegd waar PJ zich wel in kan vinden. Ik vind dit op z'n zachtst gezegd heel kinderachtig, als je op zó'n manier je 'vriendjes' om je heen moet verzamelen... Wil je dan nog wel serieus genomen worden? "

.......Ik denk niet dat PJ serieus genomen wil worden. Uiteindelijk is hij nog maar 16 en vind tie het waarschijnlijk leuk om te rellen. Dus niet teveel zout op slakken leggen bij sommige mensen. Waarschijnlijk intresserd het hem allemaal geen fiets en vind hij het leuk om te 'zuigen'. Negeren is de beste remedie (ok soms afzeiken mag)

Verder: Ik ben altijd voor goeie discussies en niet oeverloze (domme ) discussies of opmerking die je zovaak tegenkomt. Daarmee bedoel ik niet Malle Babbe hoor.

Wat heel veel mensen moeten leren, das luisteren. Mensen zijn altijd maar bezig zo vlug mogelijk hun eigen mening te verkondigen. Tuurlijk is het soms leuk om totaal nutteloze berichten neer te zetten, dat doet iedereen wel eens. Maar probeer de hoofdzaken uit een discussie te pikken en niet teveel af te dwalen. Dat is wat 1 ieder vaak doet.

Verder: ongeacht meningen en discussies, als je weet wie je bent en wat je wil (kortom je bent een happy persoon) wie stoort zich dan nog aan kleine dingen zoals hoe Bartvb dingen zegt? Ik persoonlijk probeer altijd in mijn hoofd sommige berichten te lezen met een positieve ondertoon. Dan lijken ze zo veel minder erg. Ik denk dat bart opzich een redelijk persoon is. Ongeacht. Maar das mijn mening. Ik kijk achteraf altijd naar de hoofdlijnen van een verhaal hoe die zich afgespeeld heeft. Als ik kijk naar wat bart heeft geschreven en hoe hij gehandeld heeft, dan vind ik dat hij correct heeft gehandeld. Het feit ligt er nou eenmaal dat niet iedereen elkaar mag. Ook bart is een mens en zal dus eerder gefocust zijn op de negatieve dingen die iemand zegt die hij niet mag, dan op mensen die hij wel mag.

nou dat was het wel.

trusten,

Prima

_________________
En maak van het leven een avontuur, geen routine!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prima op 2001-10-07 01:55 ]</font>

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:04

Het zou denk ik al een stuk schelen als het taalgebruik iets anders is. Woorden zoals bijvoorbeeld 'afzeiken' , 'kontenlikker' etc hebben gewoon een rotklank. Ik zou in het dagelijks leven nooit midden in iemand gezicht zeggen dat die persoon een kontenlikker is.

Via internet is dat makkelijker misschien, maar misschien ben ik wat ouderwets. Ik vind schelden nu eenmaal niet nodig om je mening te uiten.

Je kunt prima laten merken dat je het ergens niet mee eens bent zonder te schelden

Daarbij zit er natuurlijk een groot leeftijdsverschil tussen alle bokkers. Iemand van 16 uit zich anders dan iemand van 25 (mag ik hopen).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 08:31

Ik ben gek op het voeren van discussies (misschien al gemerkt.....) maar ik vind het wel heel belangrijk zoals eerder gezegd dat alles goed onderbouwd wordt. Zodra alleen meningen gegeven worden verlies ik ook mijn interesse. Ik vind dat mensen ook hun mening ongezouten mogen zeggen, vaak berust dat op ervaringen, ondervindingen. Het is wel belangrijk dat je voor reden vatbaar bent en blijft. Ik merk soms dat niet iedereen dat altijd is.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:43

PJ: ik kan t persoonlijk best met Bart vinden hoor, en ik heb m ook al een aantal keren (volgens mij) vertelt dat ik t niet met m eens ben. En nu worden niet gelijk mijn berichtjes gedelete, of geslotterd. Goed argument?
Ik denk overigens dat Karin, en alle andere moddies het meer niet dan wel eens zijn met Bart... 't Zijn kleine dingen, en die láten we ook klein. We kunnen ook met z'n allen (als moddies, maar ook als bokkers) van muggen olifanten maken... Draagt echt bij tot sfeerverbetering!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:59

Yep, zoals eerder gezegd, sommigen leggen op elke slak zout. Er zijn mensen (zal nu geen namen noemen) die ik ook vandaag al bot heb zien reageren op iemand terwijl dat volstrekt niet nodig was. Nu bleef Bart echter achterwege. Is mij allemaal prima, als hij dat nu eens altijd zou doen. Alhoewel, misschien heeft hij de persoon in kwestie wel een pb-tje gestuurd. Ik denk dat als je de mensen het onderling laat uitpraten veel beter helpt dan bemoeienissen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:01

is nu de discussie gesloten?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 10:40

het lijkt er wel op. Iedereen is kennelijk uitgepraat, grinnik.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 11:32

Punt uit Haha!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


cron