Welk soort voer?? (fyto horse, equisanum oid)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Welk soort voer?? (fyto horse, equisanum oid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 20:22

Mijn paardje zit al een tijdje niet helemaal lekker in dr vel. Dat resulteerde in een doffe vacht. Eerst had ik dit niet door en dacht ik dat het kwam doordat ze haar wintervacht kreeg. Maar daarna krreg ze een plekje op haar hoofd dat helemaal kaal werd. Ik dacht dat dat wel weer weg zou gaan en zocht er verder niks achter. Afgelopen weekeinde kreeg ze diaree en zandkoliek. Gelukkig was ze snel weer van de zandkoliek af. Alleen doordat dr weerstand zo laag was heeft het plekje op dr hoofd zich heel snel uitgebreid.



Verder is ze door de koliek en diaree weer afgevallen.
Nou wil ik graag dat ze weer wat dikker wordt en dr weerstand weer goed opbouwd en dat de schimmel oid weggaat.

Met de schimmel oid weet ik ook niet wat ik aan moet. Heb de DA gelijk laten kijken toen ie er was voor de koliek. Die vond het er niet uit zien als schimmel, maar wist ook niet wat het wel was. Maar verder heeft ie dr niks over gezegd en ik heb me dan ook maar geen zorgen meer gemaakt daarover. Maar nu is het heel erg uitgebreid. Ik denk dat ik maandag maar weer de DA erbij haal.

Ik heb dit ook al in tinkerpraat gezet, op medisch en vraag-maar-raak over de schimmel. Ben benieuwd wat mensen hier er van denken en wat voor voer jullie mij aanraden zodat mijn paardje weer een goede weerstand krijgt, dr darmen weer helemaal goed gaan werken dat ze geen zandkoliek meer krijgt en dat ze weer wat dikker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:54

Je paard zal pas weer een glanzende vacht krijgen als hij gezond is. Dus tot dan, zijn er geen wonderelijke voermiddels die je daaraan kunnen helpen.
Wat ik zou doen, is eens met de voerdealer gaan babbelen. Ik voer zelf weinig krachtvoer, maar ik denk nu aan een goed voer, geen onderhoudsbrok, maar meer een veelzijdig voer wat tussen dit en sportbrok zit. (Ik kan even niet op de naam komen, sorry)
Zorg dat je paard goed hooi krijgt, dan nog goede kwaliteit brok, een liksteen en water. Op zich zou je paard het daar goed op moeten doen en genoeg uit kunnen halen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:11

Doe jezelf en je portemonnee een lol en ga je hei niet zoeken in de te dure paardenvoeders. Voer van havens of Equiral is gewoon goed, en met onderhouds brok of eventueel een lichte sportbrok is je paard's conditie ook te herstellen. Daar heb je geen dure meusli's en toestanden voor nodig. Sterker nog, daar zit vaak minder in kwa VEP.
Je paard krijg je dikker door goed te voeren, iets te veel brok (IETS) en heel veel, onbeperkt ruwvoer van gras zoals hooi of hele karige kuil.

Zelf heb ik goede ervaring met Licosan Forte, dat is een kuur van Lieve's Hofman, voor paarden die net niet helemaal goed in het vel zitten. Prima werking, heb er al verschillende paarden van zien opknappen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30610
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 07:44

Mijn pony heeft bloedarmoede gehad, zat dus ook niet lekker meer in zijn velletje. Die heeft toen best veel voer gehad, en medicijnen, en kwam er vrij makkelijk weer bovenop.
Sindsdoen voer ik nog steeds Subli, maar wel een andere brok. Voorheen had ik basisbrok en sportbrok. Nu heb ik ponybrok en prestatiebrok. Prestatiebrok zit wat meer energie in als in sportbrok. Maar in ponybrok zit minder als in basisbrok, maar ponybrok bevalt wel alle belangrijke mineralen etc.
Je zou nu een kuurtje kunnen geven, en kijken of hij daarvan opknapt.