Puntentelling Halter AQHA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Puntentelling Halter AQHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 12:07

Jeetje, ik heb net even de showregulations door zitten worstelen en heb me verbaasd over de halterpunten Bloos!

3-4 deelnemers heeft de 1st een 1/2
5-9 deelnemers heeft de 1st 1 punt, de 2nd 1/2 punt
10-14 deelnemers heeft de 1st 2 punten, 2nd 1 punt, 3rd 1/2 punt
15-19 deelnemers heeft 1st 3 punten, 2nd 2 punten, 3rd 1 punt, 4th 1/2 punt

De rest laat ik maar achterwege want zoveel deelnemers hebben wij bijna nooit in 1 klasse.
Er moeten er dus heel wat aan meedoen in je klasse wil je nog een puntje weten te bemachtigen. En dan moet je je minstens bij de eerste 2 plaatsen.
Deze puntentelling is duidelijk gebasseerd op Amerikaanse aantallen...... Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:38

Ja duidelijk. Je moet hier dus een heel mooi paard hebben wat veel eerste wordt of alleen meedoen als er een hoop anderen meedoen...en dan natuurlijk ook nog een heel mooi paard hebben, anders schiet het met de punten nog niet op Lachen

Maar met een double-judged (of nog meer) kan het hard gaan Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:51

Ik denk dat je hier in Nederland een poos over gaat doen voordat je je ROM in Halter hebt. Of je moet bij de Oosterburen even een wedstrijdje meepikken. Sowieso denk ik dat je bij een echter grote Halterwedstrijd met een reiner niets te zoeken hebt. De overwegend Amerikaanse Jury wil toch altijd grote en zware paarden zien...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:29

Cassidy, en Magic Power Special dan? Super halter paard, en weet nog leuk mee te lopen in de reining ook Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:33

Magic is een reiner, en daarbij een groot en massief paard.

Ik denk dat je met het gemiddelde reiner/cutter gefokt paard in Amerika bij een halter wedstrijd niets te zoeken hebt.

Het is in Amerika meer de uitzondering dan de regel dat paarden behalve de halter voor andere dingen worden ingezet. Hoewel de geruchten nu gaan dat ze willen verplichten dat Halterpaarden tenminste in een andere klasse worden getoond....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 14:59

Cassidy schreef:
Sowieso denk ik dat je bij een echter grote Halterwedstrijd met een reiner niets te zoeken hebt.

Bedoel je daarmee dat het geen zin heeft om met een reiner te verschijnen of dat je je moet schamen met een reiner in de halterklasse Verward

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 15:00

Sugarmiss schreef:
Maar met een double-judged (of nog meer) kan het hard gaan Lachen

WRAN NK was double judged, Digger was 2e van de 4 maar dubbel 0 blijft 0 Haha!

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:12

Ja en dan wordt je 2 x eerste in die klasse en dan heb je totaal één heel punt Haha!
dus degene in NL die zijn ROM in Halter heeft, heeft er echt wel moeite voor moeten doen
Laatst bijgewerkt door LindaVelings op 04-10-03 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:13

vera schreef:
Bedoel je daarmee dat het geen zin heeft om met een reiner te verschijnen of dat je je moet schamen met een reiner in de halterklasse Verward

Ik denk dat je met een reiner in het buitenland niet hoeft te verschijnen in de halter, daar zal de trent echt iets meer richting 'echte' halter gaan, maar in Nederland (waar maar weinig echte halterpaarden zijn) kun je met een goed gebouwd paard ook in de halter boven in eindigen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 16:46

XoNo schreef:
en Magic Power Special dan? Super halter paard, en weet nog leuk mee te lopen in de reining ook Lachen


En is heeeeel mooi en imposant! Lovers Was echt mijn favoriet van de QH stallions

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:07

vera"]
[quote="Cassidy schreef:
Sowieso denk ik dat je bij een echter grote Halterwedstrijd met een reiner niets te zoeken hebt.

Bedoel je daarmee dat het geen zin heeft om met een reiner te verschijnen of dat je je moet schamen met een reiner in de halterklasse Verward
[/quote]

Je hoeft je met geen enkel paard te schamen in de halter, want alle paarden hebben wel iets. Maar of je veel kans maakt om bovenin te eindigen is gewoon de vraag...

En halter is en blijft een jurysport. Gezien op de afgelopen NK, de een plaatst een paardje derde en de ander plaatst hem laatste van de groep. Dus....snap jij het? Ik in ieder geval niet....

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:19

Cassidy schreef:
Gezien op de afgelopen NK, de een plaatst een paardje derde en de ander plaatst hem laatste van de groep. Dus....snap jij het? Ik in ieder geval niet....


Maar dat was ook niet anders op het EK voor Paints in Aachen.
Soms zaten ze wel dicht bij elkaar maar lang niet altijd.

brio
Berichten: 97
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:31

toch blijft er een stukje persoonlijke voorkeur van de jury in de halter zitten. Ik ben met mijn paard maar 1 keer 1ste geplaatst in de halter, deze jury hield van slanke elegante paarden, want degene die altijd boven mij stond was toen 4de. Het is wel zo dat je in nederland meer kans maakt met een quarter in de halter als met dat zelfde paard in het buitenland. Bv in belgie heb je nakommelingen van IBA Intimadator en die staan vaak 1. In Duitsland heb je ook veel halter paarden, integenstelling tot nl.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:08

Bij het afgelopen NK zag je duidelijk dat de 2 juries een heel andere smaak hadden. De ene hield meer van de wat langbenige "hunter"types en de ander van het meer klassieke Quarter model Haha!

Als eerste wordt er gekeken naar confirmation (mag ik hopen), maar als er allemaal goed gebouwde paarden staan....dan gaat de voorkeur meespelen.
Ik heb ook eens een een haltershow meegemaakt waar de jury steevast de Palomino's vooraan plaatste!

Idioot, maar niet te vermijden denk ik

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:12

Henriette schreef:
Ik heb ook eens een een haltershow meegemaakt waar de jury steevast de Palomino's vooraan plaatste!
Idioot, maar niet te vermijden denk ik

Geldt voor de rij-onderdelen net zo. Tja het blijft een jury-sport Cool

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:39

Volgens mij hoort een jury toch echt objectief te zijn... Maar ja, je merkt dat dat vaak niet het geval is