Wat vinden jullie van dit verhaal?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Wat vinden jullie van dit verhaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 16:27

Ik weet even niet meer wat ik moet doen. In maart heb ik met veel verdriet mijn vorige paard moeten verkopen. Ik heb heel lang getwijfeld, maar het klikte gewoon niet tussen ons. Qua verzorging was ze super lief, maar met rijden was het een draak. Ik kon haar helaas niet de baas. Uiteindelijk toch de beslissing genomen omdat ik bij iemand toch wel een goed gevoel had. Ik had haar op aanraden van een collega. En die kent haar via via al een paar jaartjes dus dan moet het goed zitten denk je. Een week of 3 erna ben ik wezen kijken en ze stond er best goed bij. Was wel wat nerveus en had ontzettend veel energie, maar ja ze stond bij ons in het land en daar tijdelijk op stal. Een week of 3 daarna ging ze naar haar nieuwe stal, vlakbij het bos en met weidegang. Vanwege een drukke periode kon ik toen niet bij haar kijken. In mei belde ik weer om een afspraak te maken en toen bleek ze tijdelijk bij een vriendin te staan die overgekomen was uit het buitenland voor de zomerperiode. Ze zou eind juni/begin juli weer terug zijn op stal. Ik in juli natuurlijk gelijk weer gebeld, maar het beviel zo goed dat ze wat langer bleef. Augustus hetzelfde verhaal en afgelopen zaterdag weer gebeld maar ze was nog niet terug. Nu heb ik gevraagd of ik misschien bij die vriendin mocht komen kijken. Maar heb nog niets gehoord. Ik ben zo bang dat ze misschien verkocht is of wat dan ook. Heb er best veel verdriet van. Misschien maak ik me druk om niets maar wat vinden jullie van dit verhaal?


Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:31

Scheve mond wat lijkt me dat een rotsituatie zeg. kun je helemaal geen contact opzoeken met die vriendin wat weg is? of gewoon zelf naar het paard gaan kijken?
ik zou echt niet weten
veel succes iig!

If it's not real, you can't hold it in your hand, you can't feel it with your heart
And I won't believe it
But if it's true, you can see it with your eyes
Oh, even in the dark

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:54

Ik denk dat je het van je af moet zetten. Helaas is het nou eenmaal zo dat als je een pard verkocht hebt je er niks meer over te zeggen hebt. Als het bij die mensen ook niet zo goed ging, en ze is nu bij een meisje waar het super bij klikt moet je daar vrede mee hebben. Veel mensen vinden het ook niet leuk om de vorige eigenaar bij de pony te hebben, bang voor een betweterig persoon, en bang dat ze verantwoording moeten afdragen voor alles wat ze met haar willen doen. Veel mensen hebben zo iets van nu heb ik een eigen pony, en daar mag niemand zich mee bemoeien. Voor jou wel erg vervelend, maar je kan er niks aan doen. Ik denk dus dat je gewoon blij moet zijn dat ze nu een eigenaar heeft gevonden die er goed mee is.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:04

Idd, gewoon denk van je afzetten.
Het is je paard niet meer. Je kan niet van die mensen verwachten dat ze jou om toestemming gaan vragen om het paard te verkopen.
Gewoon het even een tijdje laten rusten en misschien over een tijdje gewoon nog een laatste keer bellen, en dan gewoon met rust laten...
En je niet druk gaan maken, je paardje heeft het heus wel goed!

juval

Berichten: 13060
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:21

moeilijk hoor, maar verkocht is verkocht. De nieuwe eigenaar kan met je paard doen wat ze wil. Het is wel jammer dat je je paardje niet meer ziet, ik hoop dat je er toch nog een keer kan gaan kijken.
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik heb mijn paard in januari met veel pijn en moeite verkocht, ongeveer om dezelfde redenen als jij. In het begin leken die mensen aan wie ik hem heb verkocht heel aardig, maar er is toen iets voorgevallen waardoor ze kennelijk boos op mij zijn geworden. Nu durf ik geen contact meer te zoeken of er gaan kijken. Best jammer. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze goed voor mijn paard zorgen hoor, maar ik heb er toch een rot gevoel over soms
Sterkte.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:28

Het is voor jou heel vervelend.. Maar ik zou er denk ik ook niet tegen kunnen als de vorige eigenaren van me paardjes steeds zouden bellen en langs komen... Maar snap van jou wel dat je wilt weten hoe het gaat.
Zou gewoon vragen of je nog 1 keer langs mag komen voor je gevoel en dat je het dan afsluit...

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 16:38

Nou het gekke is is dat die vrouw zelf zei dat ik altijd langs mocht komen om te kijken. Ik wilde nu graag een keertje kijken omdat ze een nieuw plekje heeft. En ik vind het juist heel erg fijn dat ik nog contact heb met de oude eigenaresse van mijn nieuwe pony. Je kan haar altijd nog dingetjes vragen.

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 08:05

Ja, van jou soort mensen zijn er natuurlijk ook genoeg, die dat dus wel leuk vinden. Maar ik vrees dat de nieuwe eigenaar van je pony daar anders over denkt. Als handelaar maakt het mij geen biet uit wie of wat er naar mijn eigen paarden komt kijken, zolang ze maar niet alles beter willen weten, en ik me niet hoef te verantwoorden voor alles wat ik doe, of heb gedaan.
Maar aan de andere kant ben ik ook nog al eens gevraagd door een nieuwe eigenaar of er een kans is dat de oude eigenaar zich gaat melden, dat vond ze maar niks, met haar vorige paard was dat ook zo gegaan, en dat was niet leuk geweest. Ze had met een heel ander gevoel ineens dat paard op stal staan, en dat vond ze dus NIET leuk. Dat moet je ook in willen zien. Niet iedereen is het zelfde, en helaas kun je er nou eenmaal niks aan doen.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 11:17

Ik ga met de bovenstaande reacties mee...verkocht=verkocht.
Ik heb het tegenovergestelde...neem een loeder van een Tinker mee bij die mensen....regelmatig over en weer mail...heel begrijpend en vol goede raad(als ik weer eens wat gebroken had) totdat het goed ging...(trots een foto gemaild "hij is zadelmak")...nooit meer iets gehoord....

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crista en 23 bezoekers