Iets geheel anders doen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Iets geheel anders doen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 23:03

Na lang denken ga ik ervoor...
Ik ga op zoek naar een nieuwe baan, iets geheel anders dan dat ik nu doe. Ik wil iets doen wat mij echt uitdaagd, iets waar ik elke dag met plezier mee aan de slag ga.
Het is een grote stap, want ik heb een goede baan, leuke collega's en ik krijg goed betaald. Maar toch is het niet wat ik de rest van mijn leven wil blijven doen. Er knaagt iets aan me dat zegt dat ik hier niet op mijn plaats zit. Ik kan niet warm lopen van het product dat we verkopen en om nou te blijven voor die 13e en 14e maand en goedkope hypotheek... nah!

Ik moet doen waar ik goed in ben en wat ik echt leuk vind, en dat laatste mis ik gewoon. En dus ga ik nu op zoek naar iets dat mij gewoon op het lijf geschreven is. De kans is dat ik een stap terug moet nemen, omdat ik nu eenmaal gestudeerd heb voor wat ik nu doe, maar ja, je kunt niet alles hebben.

Ik vind het best wel eng, maar na zo lang twijfelen heb ik het gevoel dat DIT het moment is om het te doen.
Wie ging mij voor? Heeft iemand tips?

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:18

Ik zit nu ook in zo'n fase....maar bij mij is het meer het gevoel dat ik meer kan en wil. Ik werk nu juist onder mijn niveau. Toch is er tot nu toe geen enkele baan waar ik echt warm voor kan lopen....het liefste wil ik gewoon met dieren aan de slag, maar financieel is dat geen optie...dan kan ik mijn paard wel verkopen

Maar aan wat voor soort werk zit jij te denken Jen?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:21

Ik werk met veel plezier in het onderwijs.
De laastste jaren komen er steeds meer leuke collega's bij, zij-instromers uit het bedrijfsleven.
Is dat een ideetje misschien?
Succes bij het nemen van deze stap, het is niet niks!


juval

Berichten: 13171
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:24

dapper hoor, dat je een overstap durft te maken. Wat voor werk doe je nu, en weet je al ongeveer welke richting je op wilt.
veel succes met zoeken naar een andere baan.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 23:25

Ik wil een functie doen waarin communicatie met mensen op verschillende niveaus en met verschillende achtergronden centraal staat, dat is namelijk waar ik het best in ben.
Overtuigen, trainen etc. daar heb ik het meeste plezier in.
Maar wat voor baan dat precies is. In mijn huidige functie doe ik ook al veel van dit werk, maar niet genoeg. En ook het eeuwige gereorganiseer hangt me de keel uit.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:30

Jennygirl schreef:
Ik wil een functie doen waarin communicatie met mensen op verschillende niveaus en met verschillende achtergronden centraal staat.

Dit klinkt als een ideaal persoon voor het onderwijs..........


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:30

Misschien als loopbaanadviseur gaan werken oid? Veel training en advies is dat

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 23:30

juval schreef:
dapper hoor, dat je een overstap durft te maken. Wat voor werk doe je nu, en weet je al ongeveer welke richting je op wilt.
veel succes met zoeken naar een andere baan.


Ik ben nu business analist bij ABN AMRO. Ik werk voor de afdeling Sales en ben op het moment bezig met de introductie van een nieuw product, bij onze verkopers en klanten. Hartstikke leuk, zou je zeggen. En dat is het ook. Maar het product staat met niet aan en dit is slechts een deel van mijn taken. De rest doe ik op de automatische piloot, ik heb er gewoon geen plezier in.

Ik ben bijv ook verantwoordelijk voor de data migratie van een management informatie systeem naar het andere. Daar moest ik dus een project plan voor schrijven. JA HOOR, ik ken systeem A niet en had ook geen benul van systeem B. En om heel eerlijk te zijn, had ik ook niet de ambitie om A of B te leren kennen. Maar ja, pen dan maar eens een stuk of 50 pagina's vol... GAAP! GAAP! IRRITATIE! IRRITATIE!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:34

Ik ben ook wel benieuwd aan wat voor werk je nu zit te denken!? En dat knagende gevoel, had je dat ook al niet een beetje tijdens je studie/opleiding? Heb ik weleens namelijk..Vaak is dat nog een van de moeilijkste dingen, weten wat je echt leuk zou vinden om te doen en dat moet het ook nog realiseerbaar zijn natuurlijk. In elk geval klinkt het alsof je er goed over nagedacht hebt, dus het lijkt me een weliswaar dappere/enge maar wel hele goede stap. Je leeft maar een keer tenslotte.. Heel veel succes!

juval

Berichten: 13171
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:41

[quote="Jennygirl
Ik ben bijv ook verantwoordelijk voor de data migratie van een management informatie systeem naar het andere. Daar moest ik dus een project plan voor schrijven. JA HOOR, ik ken systeem A niet en had ook geen benul van systeem B. En om heel eerlijk te zijn, had ik ook niet de ambitie om A of B te leren kennen. Maar ja, pen dan maar eens een stuk of 50 pagina's vol... GAAP! GAAP! IRRITATIE! IRRITATIE![/quote]

Verward dit klinkt inderdaad niet leuk, saai, vervelend..... lijkt me ook helemaal niets .
nogmaals veel succes!

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 00:18

Dank jullie voor de lieve reacties. Een oud collega (ook bij de bank) heeft een paar maanden terug een goed verdienende baan en veel zekerheid opgegeven om een asiel te openen in zijn thuisland (UK). Ik vond dat zo knap, en van zoveel lef getuigen. Ik heb altijd bewondering voor mensen die zo'n grote stap nemen, maar durfde zelf niet.

Bij deze dan toch, ik heb net mijn eerste (open) sollicitatie de deur uitgedaan.

juliaa"]
En dat knagende gevoel, had je dat ook al niet een beetje tijdens je studie/opleiding? Heb ik weleens namelijk..
[/quote]
Tijdens mijn studie dacht ik vooral: Als ik eenmaal een baan heb, komt alles goed. Mijn studie vond ik vaak niet zo leuk, maar ik zag het meer als een basis, waarvanuit ik alle kanten op kon gaan.

[quote="juval"]
dit klinkt inderdaad niet leuk, saai, vervelend..... lijkt me ook helemaal niets
[/quote]
Het ergste bij dit project zijn nog de mensen waarmee ik moet werken. Ze zijn zo gefrustreerd, dat ze zich tegen mij zeer onprofessioneel gedragen. Dat heb ik ze dus donderdag verteld.

[quote="franca schreef:
Misschien als loopbaanadviseur gaan werken oid? Veel training en advies is dat

Volgens mij heb ik er eerst zo eentje nodig Haha!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Anoukjuuuhh, Butterfly, cariena1, ComscoreBot, Dana02, Evelyne79, f_pepper, fohadie, Ies_, Kiim, Kitty_, Leo, mamabird, margreet4, shaddy82, sterregoud, Thami, Thrive, Tsplendid, xrobbiee, yvje86, YvonneV en 192 bezoekers