Hoeveel procent rijd met cap (gokje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Hoeveel procent rijd met cap (gokje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 22:10

Ik rijd nu meer dan 7 jaar op een manege. Daar is het in de lessen verplicht om met een cap te rijden. Heel normaal dus voor mij.

NU heb ik sinds 1 september een verzorgtinkertje en daar rijd ik dus ook op. Ik zie veel mensen die daar een pony rijden, en wat denken jullie hoeveel procent van al die mensen die daar rijden een cap dragen..............




Alleen ik Bloos! Scheve mond

En wat denken jullie dat het gemiddeld percentage is voor het dragen van een cap bij een verzorg of eigen pony? (dus waar het niet verplicht is)

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:14

eerlijk gezegd interesseerd het mij geen ene moer hoeveel procent een cap draagt in mijn omgeving. Ik draag er altijd een en als ik mij daar veilig bij voel is dat toch goed! Als de rest zich een gat in zijn/haar kop valt kan ik hier niet wakker van liggen als dit voorkomen kon worden door het dragen van een cap!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:31

Bij ons rijd iedereen met cap, dus de volle 100%, maar op andere stallen en/of manege's geloof ik best dat alleen de kinderen met cap moeten rijden en de volwassen niet. Dat is bij ons dus wel verplicht!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:33

*schaam Haha!* ik rij dus nooit met cap,alleen op wedstrijden Haha!
zelfs buiten niet meer,terwijl ik daar nog een behoorlijk ongeluk heb gehad met mijn paard.
maar goed ik ben me nu toch aan het wennen om met springen en buitenritjes de cap op te zetten,eigenlijk moet het idd met alles,maar ik vind het gewoon niet fijn zitten.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:34

Uhmmm....ik denk dat 60% MET cap rijdt.
Alle manege klanten (bijna op elke manege verplicht nu) en een deel pension klanten.
De meeste pension klanten zie ik zonder cap rijden.
Helaas nog teveel mensen!
Maar zoals Wiesje zegt :
Citaat:
Als de rest zich een gat in zijn/haar kop valt kan ik hier niet wakker van liggen als dit voorkomen kon worden door het dragen van een cap!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:44

Bij ons op stal rijdt zo'n 80% van de pensionklanten met cap, schat ik.
Ik niet btw Bloos!
Ik weet het, domdomdom.. Maar ik vind het zulke ondingen. Ik draag ze alleen bij het (in)rijden van jonge paarden.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 23:01

Maar ik bedoelde eigenlijk op plaatsen waar het dus niet verplicht is, waar mensen zelf mogen beslissen of ze met of zonder cap rijden. Want waar het verplicht is is het zowiezo 100 % of iig dicht in de buurt.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:30

hoi,

wat ik om me heen zie, is het ong. fifty/fifty, de meeste pubers (als m'n haar maar goed zit) rijden zonder en dan komt de leeftijd met veel verantwoordelijkheids gevoel en die dragen weer wel een een cap.

Ik ben altijd verantwoordelijk geweest denk ik want rijd m'n hele leven al met cap,.
al rijd ik op het makste paard dan nog,

Het is aan je eigen of je wel of geen cap draagt, maar het staat in ieder geval wel het wijste als je er 1 op je hoofd hebt.
Gelukkig met de komst van de lichtewicht, frissewind door je haar caps is het percentage denk ik wel gestegen.

gr. cissie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:41

bij ons nog niet eens 10%... alleen de meeste jongeren (kinderen) omdat het van paps en mams moet... (terwijl in de stalregelementen staat dat het onder de 18 verplicht is...... )

Ik rijd zelf overigens altijd met cap... Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 08:04

Ik heb hem ALTIJD op. Ik rijd nu twee jonge paarden en die heb ik ook ingereden dus doe ik zwz een cap op! Als ik hier in de buurt kijk hebben de meeste wel een cap op, alleen een vrouwtje niet met haar paarden die ze inmiddels in de Z heeft en een meisje niet omdat dan haar haar niet goed gaat zitten Verward

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 08:34

Ik geloof dat ik de enige ben op stal die met cap rijdt.

Tenzij er iemand anders op mijn paard stapt, die zetten dan meestal ook hun cap wel op Haha!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 09:10

Ik rijd dus nooit met een cap. Ook niet buiten, en ook niet tijdens het beleren. Ik voel me er namelijk niet prettig mee, en dat breng ik over op het paard. Nee dit is geen poedersuiker, gewoon zoals het is. Ben namelijk vaak gevallen zonder cap, geen problemen gehad, en ook wel eens met cap, vroeger op de manege, dat deed veel meer pijn! Die akelige rand van je cap in je hoofd, dagen lang koppijn. Nee hoor, mij niet gezien. Alleen als het verplicht is, op wedstrijd ofzo, maar dan nog liever een hoedje dan een cap.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:45

tja... totdat je een keer net verkeerd terecht komt zonder cap...
Bij ons is het denk ik zo'n 70% die met cap rijdt. Een aantal vinden het vervelend, een aantal zijn ijdel... Een aantal denkt dat er in de bak niets kan gebeuren en rijdt buiten wel met cap. Ik rijd dus met cap.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:49

Ik rijd dressuurmatig in de bak z.g.a. altijd zonder cap.
Ga ik springen, dan zet ik vaak wel een cap op.
Tijdens het buitenrijden ligt het aan het weer. Als het flink waait, zet ik wel een cap op. Schijnt de zon enorm, dan niet.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 10:49

Bij ons op stal zal ongeveer de helft met een cap rijden denk ik.
En ik rijd op Paula ook nog braaf met mijn cap op.
Ik rijd niet altijd met cap, is heel wisselvallig. Bij Tinka reed ik buiten soms wel met cap als ik merkte dat ze druk was, maar in de bak eigenlijk nooit. En op vreemde paarden doe ik vaak ook mijn cap op.
Het is al een stuk verbeterd want voordat ik mijn Casco kocht 1,5 jaar geleden reed ik nooit met cap Bloos

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 11:04

Te weinig.

Ik rijd wel altijd met cap. Ik deed het al bijna altijd, maar sinds ik een ongeluk gehad heb doe ik het altijd(zelfs op mijn kleine brave watje).

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 11:11

Als ik thuis dressuurmatig aan het trainen ben heb ik geen cap op. Waarom niet? Ik zou het niet weten... gemakszucht denk ik.
Tijdens het springen heb ik altijd ee cap op. Waarom wel? Dan denk ik er aan Knipoog
Tijdens een buitenrit heb ik ook altijd mijn cap op. Waarom? Omdat ik zo'n held op sokken heb, die wel eens gekke dingen kan doen Haha!.
Tijdens de wedstrijden heb ik altijd een cap op. Simpelweg omdat het verplicht is Haha!

Ik geloof dat bij ons de meeste mensen op stal nooit een cap op hebben m.u.v. de wedstrijden dan. Zelfs tijdens buitenritten worden ze niet altijd gedragen.

Maar als het dragen van een cap verplicht zou worden gesteld op stal, zou ik er geen problemen mee hebben. Vroeger kreeg ik altijd hoofdpijn van mijn cap, maar dat is nu al lang niet meer. Alleen krijg je er zo'n zweethoofd in Schijnheilig .

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 11:18

Ik rij wel altijd met cap. gewoon ook omdat het me zo angeleerd is hoor!
En ik voel me er ook wel veilig bij. O pstal ben ik ook de enige die het doet, de anderen doen het alleen als ze naar buiten gaan ofzo.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 11:51

ik rij altijd met cap, al 8 jaar lang! ik vind het gewoon onverantwoord om zonder cap te rijden! nou moet ik zeggen dat toen ik nog dat welshje verzorgde, ik wel eens snel zonder cap een rondje om het weiland stapte, maar nooit meer dan dat! waar mijn verzorgpony stond, stonden vele andere paarden, maar iedereen reed altijd met cap!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:12

Ik rijd de laatste jaren altijd met Cap....boeit me ook niet dat sommige in een deuk liggen om mijn champignon(ziet er ook echt niet uit Bloos ).Ik lig er zo nu en dan wel eens naast en vind het gewoon een veilig gevoel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:17

3 % Knipoog

1 vrouwtje rijd altijd met cap, zou ik op dat paard ook doen.
en ik rij Twilight altijd met cap en Kawa alleen in het bos.
En sommige doen als ze naar het bos gaan ook een cap op.
Voor de rest niemand

En eigenlijk kan me dat ook weinig schelen.
We zijn allemaal boven de 18, dus eigen keus.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:21

SmithsGirl schreef:
bij ons nog niet eens 10%... alleen de meeste jongeren (kinderen) omdat het van paps en mams moet... (terwijl in de stalregelementen staat dat het onder de 18 verplicht is...... )

Ik rijd zelf overigens altijd met cap... Lachen

ik was vergeten te melden dat ik western rij.... (nu nog met vzh-zadel, dalijk met Torsion)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:34

nou, ik rijd alleen met cap als ik buitenrijd of als ik ga springen (vandaag was ik hem vergeten met springen, shame!) Maar op de ponyclub rijd ik er dus ook altijd mee, maar na ons rijden de paarden, nou echt NIEMAND rijd daar met cap, van 2 weet ik het omdat ze het niet mooi vinden :S. 1 meidje rijdt wel met cap maar dat moet ze van haar vader.
Nou 1 van die dat dus niet mooi vind heeft een super jonge pony net drie maanden ingereden ofzo, ik vind dat zoooo dom!!!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:36

ik heb m alleen op op clubles(verplicht) en met buitenrijden.Op de pensionstalling v. mn instructrice rijd 0% met cap, ook niet met buitenrijden, en dat zijn echt geen pubers ofzo, 28 - 45 jr. denk ik

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:51

Ik rij altijs met cap. En nu ik een verzorgstertje heb voor Winnie moet deze ook een cap dragen van mij. Dat is een verantwoordelijkheid die ik tegenover haar ouders heb.