Kunnen paarden niet faken?? ZEKER WEL!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Kunnen paarden niet faken?? ZEKER WEL!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 21:13

Ik heb zaterdag voor het eerst een lesje gevolg bij een belgische instructrice.. Na zelf wat gereden te hebben wilde ze er zelf even op om te voelen hoe Mursey liep. Vond ik prima.
Toen ze opstapte vond ze dat de singel te los zat, dus ik heb hem aangesingelt. Ze heeft 5 minuutjes gereden, ging goed, en toen ging ik er weer op. Eigenlijk vanaf het moment dat ik aanstapte wilde ze gaan liggen.
Ging met haar benen naar voren gestrekt staan en ging met haar hoofd naar haar buik kijken. Weer wilde ze gaan liggen. Ik weer aangestapt, maar er was duidelijk iets niet goed. De instructrice en ik dachten meteen allebei aan koliek, maar ze had nog geen half uur geleden nog op de trailer gemest.
Ik ben afgestapt, en meteen ging Mursey wijdbeens staan. Weer keek ze heel zielig naar haar buik en wilde weer gaan liggen.
Heb meteen het zadel eraf gehaald en met d'r gestapt. Eigenlijk ging het toen super.
En toen bedacht ik het me. Ik heb Mursey nog nooit zo strak aangesingelt.
Heb het zadel er weer opgelegd, en gewoon aangesingelt zoals altijd. (Misschien iets te los, maar dan loopt ze fijner).
En wat denk je?
NIETS meer aan de hand. Had ze gewoon last van de singel...
Alle toeschouwers vonden het wel prachtig, en dat bewijst maar weer dat paarden toch wel een manier vinden om dat voor elkaar te krijgen wat ze willen....
Kan er nogsteeds niet over uit. Slim paard.... Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:38


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:41

Maar wat is er fake aan dan?
Geloof dat ik blond ben Lachen Blond

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 21:46

runningkawa schreef:
Maar wat is er fake aan dan?

Ik denk dat je er overheen hebt gelezen...
Of IK bent blond, kan ook.
Volgens mij is het fake omdat de instructrice er WEL met die strakke singel op had gereden.

Misschien was je paard wel zo 'beduust' (is dat met een d of een t?) dat er een ander op zat dat ze niet zo heel veel op de singel lette?
En toen alles weer 'normaal' was ontdekte ze pas hoe vervelend die singel zat?
Is maar een suggestie hoor....

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 21:53

Ik bedoelde dus dat ze alle tekenen van koliek liet zien terwijl ze dus last had van d'r singel. Dat dat inderdaad dezelfde symptonen te weeg zou kunnen brengen was ik me nog niet van bewust.
Dus dan mag je het inderdaad niet echt faken noemen nee..
Ik ben ook blond btw...Knipoog
Enne, Oscar... inderdaad, nou ik jou verhaal lees. Ben blij dat me dat niet is overkomen en ik zo snel dat zadel eraf heb gehaald. En mijn paard heeft inderdaad ook altijd al dat "kribbige" op de singel, en daarom singel ik hem nooit strak aan. Pas na 15 minuten rijden weer 1 gaatje en daar blijft het bij.
Iedereen die zegt dat mijn singel strakker moet heeft pech...Tong uitsteken