Verrichtingen Ermelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Verrichtingen Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:50

Ik ben vandaag gaan kijken, omdat ik toch in de buurt moest zijn. De gastruiters waren er vandaag.
Waren er nog meer van BOKT, wat vonden jullie ervan ?

Ik vond het bar tegenvallen, alhoewel sommige op de tribune dat weer niet vonden....

.


petraaken

Berichten: 44185
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:01

heb je toevallig geen foto's genomen? Ik begin mij eigenlijk serieus vragen te stellen over de kwaliteit van de ruiters die die hengsten rijden. Niet dat ik zo'n goede ruiter ben maar ik denk eerder in het belang van die hengsten. Het zal je maar als hengsteneigenaar overkomen dat je hengst een ruiter treft die helemaal niet met hem overweg kan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:05

petraaken schreef:
heb je toevallig geen foto's genomen? Ik begin mij eigenlijk serieus vragen te stellen over de kwaliteit van de ruiters die die hengsten rijden. Niet dat ik zo'n goede ruiter ben maar ik denk eerder in het belang van die hengsten. Het zal je maar als hengsteneigenaar overkomen dat je hengst een ruiter treft die helemaal niet met hem overweg kan.

Ben je wel eens in Ermelo geweest?
Zo niet waarom dan weer een suggestieve opmerking over de Nederlandse verrichtingen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:09

Wat voor indruk had jij van Sandreo Rick? (of anderen die hem gezien hebben )

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:09

Sjuimpje schreef:
Wat voor indruk had jij van Sandreo Rick? (of anderen die hem gezien hebben )


Daar ben ik ook wel benieuwd naar!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

petraaken

Berichten: 44185
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:19

Sara, ik hoor dat er al hengsten naar huis zijn na misschien een week of 2 weken. Ze zouden niet goed genoeg zijn. Dit vind ik nogal heel vaag. Dan vraag ik mij in eerste instantie af waarom ze dan goedgekeurd zijn. Zijn ze niet ver genoeg getraind geweest volgens de ruiters? Hoeveel gaan er nu weer afvallen, maar later toch via de sport zich waarmaken?

Ik heb niet alleen commentaar op de nederlandse verrichtingstesten hoor. De Belgische competitie voor jonge paarden waar de goedgekeurde jonge hengsten verplicht zijn aan deel te nemen vind ik ook veel te zwaar. Een paard dat aan die competitie deel neemt zou eigenlijk daarna 6 maanden complete rust moeten krijgen om te kunnen recupereren.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:32

petraaken schreef:
Sarabande, ik hoor dat er al hengsten naar huis zijn na misschien een week of 2 weken. Ze zouden niet goed genoeg zijn. Dit vind ik nogal heel vaag. Dan vraag ik mij in eerste instantie af waarom ze dan goedgekeurd zijn. Zijn ze niet ver genoeg getraind geweest volgens de ruiters? Hoeveel gaan er nu weer afvallen, maar later toch via de sport zich waarmaken?

Ik heb niet alleen commentaar op de nederlandse verrichtingstesten hoor. De Belgische competitie voor jonge paarden waar de goedgekeurde jonge hengsten verplicht zijn aan deel te nemen vind ik ook veel te zwaar. Een paard dat aan die competitie deel neemt zou eigenlijk daarna 6 maanden complete rust moeten krijgen om te kunnen recupereren.


De verrichtingtest is een onderdeel van een lange selektie, waarvan alle onderdelen meegenomen worden bij het uiteindelijke resultaat.
In Nederland is gelukkig karakter ook een zwaarwegend onderdeel en tevens komen in Ermelo de onregelmatigheden eruit die vooraf door kunstige training niet te zien geweest zijn.
Ik reageerde omdat jij tot 2 keer toe ongenuanceerd de zwarte piet bij het KWPN legt, zonder enige inside informatie.
Als je je vragen anders zou stellen zou het wellicht niet zo beschuldigend klinken.
Trouwens gisteren zaten er gastruiters op dat betekent dat er profs op zaten die hun oordeel geven. Dus die voelen al zo door het werk van een eventueel slechte ruiter heen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 10:36


gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:26

Ik ben woensdag ook wezen kijken. Ik was onder de indruk van de krack C x Pion, de Sandro hit X Flemmingh, Goodtimes x Flemmingh

Er werden nog 2 "nieuwe" hengsten gebracht, waarna 1 daarvan dezelfde dag weer naar huis ging omdat de hengst medicijnen toegedient had gekregen.

[o]

petraaken

Berichten: 44185
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:54

Ja ik weet het. Ik heb soms moeite om mijn gedachten onder woorden te brengen en dat komt vaak verkeerd over dan. Nogmaals mijn excuses.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:00

En wat viel je precies op aan die Sandro Hit? Kan je dat benoemen?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 16:50

Nou, ik wil wel even alle hengsten die ik gezien heb een korte omschrijving van wat IK vind op DIE dag. Het is voor mij ook maar een momentopname. Maar ik wil overal over discussieren Knipoog

17,Calvados : Alleen genomen omdat het volle broer van is van Royal Discovery of hoe heet ie. Geen hengstentype, weinig bloed, springt met kop erop.
21, Negro : gaat er vast uit volgende week. Ronduit slecht bewegen, met zijn benen wat tippelen, thuis nog niet te verkopen voor 3000euro. Met leunis erop werd het niet beter
51, Monteverdi : Groot smal paard, draaft wat met hoge hakken achter, en iets achteruit. Wel lossigheid, fijn te bewerken, goed galop, maar vanachter mocht het kruis meer zakken. Geen topper
52 Jazz : Mooi kap, beweging erg normaal, met zijn benen lopen, veel weg van een hackney, galop matig
53, Accord : Zeer zeer matig, kan nog geen rond in galop blijven, geen balans, kan niet schakelen, lastig karakter. Gaat er vast uit.
54, Contender : Wat weke rug, sprong met kop erop, drukt rug weg, weinig afdruk
56 Nassau : Geen rug, kont ertegenaan gegooid, sprong slecht, geen afdruk.
58 Animo : Goede galop, fijn te bewerken, springen echter zeer matig, kop erop, wel afdruk, hoogtepunt te laat.
59 Krack C : Kan ik me niet meer voor de geest halen
60 D Day : Gaf nog even een mooi showtje weg. Verder matige galop, geen balans, met hoge hakken achteruit draven. Kruis te hoog
63 Triomphe de Muze : Langgelijnde hengst, goede galop, springen met veel afdruk, maar was erg wisselend, kan beide kanten op.
64 Namelus : Sterke bovenlijn, maar te vast, richting karperrug, sprong niet slecht, veel afdruk, maar te vast. Geen topper
65 Mermus R : Slechte bovenlijn, slecht achterbeen, draaft met zijn achterbeen in tokyo, kan moeilijk schakelen in de galop. Springen was traag , hoogtepunt te laat, niet met schoft omhoog. Veel vermogen
66 Montecristo : Alleen op stand gezien
67 Numero Uno : Fijn hengstje, mooie bovenlijn, iets klein koppie. Galoppeert fijn, iets weinig afdruk, voorzichtig, mooi scope. Viel me erg mee.
68 KrackC xRamiro : Draagt staart scheef, groot langgelijnd paard, maar loopt iets met een plank in zijn rug, met zijn benen lopen. Als hij wat meer werd aangedreven kwam er vanachter niets en van voor steeds pikkeriger.
69 Olivi : Merrie om te zien, geen rug, slechte galop, geen ruimte.
70 Goodtimes : Op stand gezien, iets korte hals, beknopt.
72 KrackC x Pion : Iets beknopt, weke bovenlijn, maar fantastisch lopen. Met zijn hele lijf, voorbeen mooi uit de schouder, uit de rug lopen, sterk achterbeen, kon mooi gaan zitten, goede galop. Zeer fijn hengstje
74 Galoubet : Op stand mooi springtype, viel echter wat tegen, galop was goed, rug was goed, veel afdruk, maar sprong naar voren, niet naar boven, geen bascule, jammer...
76 Cantos : Weke rug, beweging matig, slecht achterbeen, galop redelijk. Sprong erg met de kop erop, schoft naar beneden, weinig afdruk, veel vermogen. Vond er weinig aan.
77 Sandro hit x Flemmingh : Beknopt, weke bovenlijn, mooi silhouet verder, maar draafde erg achteruit, slecht achterbeen, kwam nooit tot dragen, galop was maar heel normaal. Fijn te bewerken
79 Metall : Liep met zijn benen niet met zijn lijf, heel normaal
81 Sandro Hit x Zeoliet : Groot paard, weinig souplesse, niet kunnen schakelen in de galop.
82 Quinar : Grote slappe hengst, mooie bovenlijn, goed galopperen, springen zeer wisselend, kan beter worden. Veel afdruk, toont veel vermogen...

Van mij hoeven ze nu alleen de Krack C x Pion te keuren en gewoon volgend jaar maar weer gaan zoeken naar meer hengsten Knipoog

.

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:58

Superr superr voor je inspanning! Zijn er mensen die hier wat op aan te merken of toe te voegen hebben?? Vast wel....?? Pling
Alle commentaren zijn welkom, ik ben zelf nog niet wezen kijken, maar wordt wel tijd....

Suzanne F.

Berichten: 48938
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:07

Hee wat super dat de Krack het goed doet! Ik had al wel zoiets gehoord maar de eigenaar zegt altijd dat ze het goed doen!

Ik hoop dat hij goedgekeurd wordt!! Gaaf paard!

En dat slechte achterbeen was me bij Sandreo ook al wat opgevallen ja. Vind het een mega mooie hengst maar achter wat slap, hij komt wat na vind ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:12

Ben erg benieuwd wat iedereen van de montecristo vind...
Maar helaas, _Rick heeft m alleen op stand gezien??
Verder geen mening over deze hengst?

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:52

Nou Rick je bent echt een dagje uit geweest Haha!
Maar bedankt voor je commentaar en het werk dat je eraan besteed hebt, het geeft iig een beeld OK dan! .
Nu maar hopen dat ze tijdens de rest van de verrichting nog wat opknappen Scheve mond .

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:01

Super Rick!
Die Krack x Pion is inderdaad erg fijn paard, zo jammer dat zijn karakter me niet aanstaat... Scheve mond


Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:25

Ik ga morgen met school kijken,
zal proberen foto's te maken

Kiekeboe

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 07:24

Strakke beschrijvingen Rick!
Geen overvbodige BLA BLA. Daar zit niemand op te wachten.

Ik zal het tzt wel even controleren (nou ja......die 6 die overblijven wellicht......)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

petraaken

Berichten: 44185
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 07:34

Dus Leunis van Lieren was 1 van de gastruiters. Rick naar jouw commentaar beloofd dit jaar opnieuw niet veel goeds. Waarschijnlijk zullen opnieuw maar een paar hengsten de test overleven. De tijd zal het uitwijzen denk ik.

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:25

Ha super! Je past trouwens wel in het KWPN-straatje Rick... van die veulenreportages zou je ook al helemaal depressief worden Huilen .

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:47

Bovenstaande bedoel ik trouwens niet verkeerd hoor, ik lees/zie liever wat er volgens iemand aan mankeert dan alleen maar jubelverhalen. Toch vind ik het wel eens jammer dat het KWPN zich zelf wel eens in een negatief daglicht zet door bijvoorbeeld de veulenreportages. Er is geen Duitser meer die een wpn-er koopt als hij zoiets leest....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:59

parnassia schreef:
Er is geen Duitser meer die een wpn-er koopt als hij zoiets leest....


Blij toe........

Het gekke is dat de Amerikanen dit wél blijven doen en zij alleen jubelverhalen hebben........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:43

Super Rick. Dit is toch veel makkelijker lezen dan wat al die kwpnmeneren er van maken.

Krack x Pion viel mij al zeer positief op tijdens de show in februari.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:58

Het kan aan mij liggen en wellicht heb ik niet goed opgelet, maar die "gedoopte" Flemmingh was er toch ook nog bij?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje en 2 bezoekers