Droombloed....?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Droombloed....?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 13:31

Wat is op papier jullie droombloed? Oftewel, van welke afstamming gaat jullie hartje sneller kloppen? Snap ook wel dat dit puur theoretisch is, een op papier goede afstamming hoeft in praktijk nog geen goed dier op te leveren...... Gaat er dus eigenlijk om wat jullie interessant bloed vinden, zowel voor degenen die meer naar de fokrichting kijken als voor degenen die een paard voor de sport zoeken. Ook wel leuk als je even vermeld waarom natuurlijk, of waarom je het helemaal niet eens bent met iemand anders ....... Ben benieuwd!

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:52

Tja das nogal moeilijk, er zijn genoeg hengsten welke bewezen hebben goed te vererven. Gooi een paar van die hengsten bij elkaar en je kán droombloed hebben. Maar KAN hè, dat hoeft helemaal niet, niet elke combinatie is mooi. maar om een voorbeeld te geven lijkt mij heel moeilijk!

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:56

Tja, een KWPNer laat mij meestal koud, zeker als je enkel op afstamming af moet gaan. Een shetlander kan mijn hart dus wel sneller laten kloppen.
Een L-Dennis van stal Pronkhof X Lex Liebas zou ik geweldig vinden. Of L-Dennis van stal Pronkhof X Lars van Ruitersweide. Helaas zouden deze combie's een NMPRS papier krijgen en heb ik liever NSPS. Dan zou een combie van Lars van Ruitersweide X Lex Liebas ook heel leuk zijn maar dan zou je inteelt hebben op Carlos v. Heeselt.
Anders gezegt, deze 2 hengsten vind ik, op mijn eigen super hengst na, geweldig en kijk ik al snel even verder.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:28

Tja er zijn zoveel paarden met een mooi papier. Maar ik houd toch wel van wat oudere KWPN (spring)hengsten zoals Wolfgang, Ramiro(of Damiro), Burggraaf, Voltaire, Goodtimes, Concorde.

Als ik deze namen zie staan in een advertentie zitten er toch wel bij waar ik eens wil gaan kijken.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:00

Mijn hartje gaat sneller kloppen van Rigolettobloed Knipoog . Helaas heeft geen van de drie dames die ik momenteel heb deze hengst in haar afstamming.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:05

Dennis schreef:
Tja, een KWPNer laat mij meestal koud, zeker als je enkel op afstamming af moet gaan. Een shetlander kan mijn hart dus wel sneller laten kloppen.
Een L-Dennis van stal Pronkhof X Lex Liebas zou ik geweldig vinden. Of L-Dennis van stal Pronkhof X Lars van Ruitersweide. Helaas zouden deze combie's een NMPRS papier krijgen en heb ik liever NSPS. Dan zou een combie van Lars van Ruitersweide X Lex Liebas ook heel leuk zijn maar dan zou je inteelt hebben op Carlos v. Heeselt.
Anders gezegt, deze 2 hengsten vind ik, op mijn eigen super hengst na, geweldig en kijk ik al snel even verder.


Ben het helemaal met je eens
Volgend jaar loopt er als alles goed gaat een klein Larsje bij mij rond, dus als je zin in kraambezoek hebt, ben je van harte welkom Knipoog

Verder vind ik op papier Dion van de Buitenweg heel aantrekkelijk. Ben ik even gelukkig dat ik een halfzus van hem bezit Lachen

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:30

Ik zelf vind Abdullah toch wel een hele mooie hengst om op een stamboompapier te hebben. Ik denk dat ik nie hoef uit te leggen waarom.. Knipoog Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:41

Stel je deze vraag in het algemeen?
KWPN'ers laten mij nl. ook koud, ik heb toch wat meer met Arabische Volbloeden, en dan met name Polen en Egyptenaren. Namen zoals Eukaliptus, Monogramm, Ansata Halim Shah, Ibn Nejdy en nog zoveel meer waar ik bewondering voor heb...

Suzanne F.

Berichten: 49201
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:53

Eehm ik kan wel wat mooie combi´s bedenken hoor. Ik ben zelf gek van Balzlfug´s dus ik hoop ooit nog een Balzflug x Amor x Doruto te vinden. Met daarachter een volbloed.

Maar ook Ferro uit wat volbloed vind ik erg mooi.

In de duitse lijnen vind ik Sandro hit x Donnerhall erg *kwijl* maar ook Rohdiamant x Weltmeyer ofzo.

BloemBloem

Berichten: 16579
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:03

Karandasj en Olivi dit zijn echt prachthengsten

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:07

Wij zijn nog op zoek naar een trekpaard met als vader: Espoir de Jollain en moeder Sanne van 't Witveld. Ons beste trekpaard had ook deze afstammingen dus, wil ik er nog zo eentje.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:46

volbloed x volbloed is mijn droompapier..

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:11

Contango X Ramiro

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:24

Een droompapier is denk ik een papier met bewezen vaders, en een sterke moederlijn. Maar het gaat nog atijd om het paard en niet om het papier.

Onze stermerrie Farrington X Joost X Keur v. Amor X Ster Pref. van Marco Polo ben ik erg gelukkig mee Lachen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:52

Ook ik ben erg blij met het papier van mijn stermerrie. Veel volbloed, goede hengsten en sterke moederlijn. En daarnaast is de merrie zelf ook nog helemaal mijn type, dus mij hoor je niet klagen!

Burggraaf pref x ster pref v. Sovereign Bill xx x keur pref v. Tangelo xx x keur sport (spr) v. Duc de Normandie pref x ster pref prest v. Graveur (v. Cobbler´s Thread xx) x ster v. Dynamo x ster pref v. Romeo pref x Tusa v. Edelhart keur x Lezula v. Edeljonker keur x Fezula v. Bernhard I x Zarrena v. Tebertus (jaja..uit mn hoofd!).

Lovers

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:55

Ja lieve Olisa.

Mijn topper komt misschien over een anderhalf jaar.
Een Holsteins gefokt paard.

Calido 1 x Tin Rocco x Laertes x Cobalt x Gasparone x Makler 1 x Neidhard OK dan!

En misschien zie ik Calido zelf over een paar weken Lovers

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:35

Mijn topper heb ik al. De Florentijn O die in mijn profiel terug te vinden is.
Ik zie graag duitse bloedlijnen met name het bloed van Gotthard, Grande & Wendekreis zie ik graag terug keren. Ook het bloed van de hengst Bolero en Weltmeyer spreekt me aan. Er zijn er nog een aantal hoor, daar niet van.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:09

oei nogal moeilijk. Maar een papier met Rubinstein, Roemer, Doruto en misschien ooit Duc de Normandie. Alhoewel mijn huidige veulen beantwoord al aan die eerste 3 hengsten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:15

Suzanne F. schreef:
Eehm ik kan wel wat mooie combi´s bedenken hoor. Ik ben zelf gek van Balzlfug´s dus ik hoop ooit nog een Balzflug x Amor x Doruto te vinden. Met daarachter een volbloed.

Tegen een vergoeding mag je wel een Balzfulgje uit die van mij fokken Haha!

Tja, ik ga dus ook voor Amor met bloed, daarom heb ik ook mijn huidige merrie.
Verder zie ik graag Sandro Hit en Flemmingh (en Krack). Trakheners spreken mij wat type betreft ook enorm aan.
Eigenlijk ben ik gewoon super tevreden met de fokmerrie die ik nu heb, met haar huidige veulen en het veulen wat er aan gaat komen èn natuurlijk het veulen uit de merrie van Sarabande. Party!! Zijn allemaal bloedvoeringen waar ik wel warm voor loop

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:40

Roemer...
ER staat even verderop een Ferro x Roemer merrie te koop, van een jaar of 10. Heb ik moeite mee hoor, om die niet te kopen.... Scheve mond

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:25

Kubinec x Amal x Drug
Als ik er ooit zo een tegen kom, koop ik hem gelijk!! >kwijl<

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:28

Cutting Quarter horse bloed van het type Tenino San (Cutting Hall of Fame) met een fikse dosis TB in de aderen. Dit type paarden kan zo spectaculair “zitten”, bijna met de billen op de grond.
http://www.pedigreequery.com/tmp/288640 ... 958242.php
http://www.nchacutting.com/hrshallfame.htm
Halfbroer Lil Tenino Fair (van Tenino San zelf kon ik niet veel vinden verder, ik weet niet of hij nog leeft en nog ter dekking staat):
http://www.diamondspurcutting.com/horse.asp?id=27
http://www.oswoodstallionstation.com/st ... nofair.htm
Een reining paard dat het bloed voert van Tenino San:
http://www.arceseusa.com/chicplease.pdf
Afbeelding
Foto van Chic Please (http://www.arceseusa.com/intromast.htm).
Hij heeft het bloed van Doc Olena:
http://www.pedigreequery.com/tmp/324100 ... 018796.php
http://haystackhill.com/Doc%20Olena.html
Ook geen verkeerde!
Laatst bijgewerkt door Himyar op 02-10-03 11:45, in het totaal 2 keer bewerkt

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:30

Lux * Farmer * Libero H Cool
Burggraaf * Voltaire * Periclessxx Huilen

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:33

mij eigen paard haha
Farrington x Bonnie(Bernadette) v. Purioso x Torette ster pref pres v. Komeet x Mariken v. Courville

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:02

Donnerhall, Ferro, Royal Dance, Florestan I, Doruto X Amor, Balzflug vind ik super paarden.