Stubben Scandia dressuurzadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Stubben Scandia dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:52

Hoi

Wie heeft ervaring met de Stübben Scandia dressuur zadel?
Vandaag is de zadelpasservice langs geweest en dat zadel, lag en zat het beste. Alleen is ie een beetje buiten mijn budget Scheve mond
Ik mocht er nog over nadenken en bel morgen om te vragen of hij misschien een 2de hands heeft liggen...en anders word het nog even sparen denk ik Verdrietig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)



Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:58

Het beste zadel dat ik ooit gehad heb !
Ik heb het op maat laten maken voor mijn arabiertje met moeilijke rug (geen schoft) Ik wilde een zadel wat diep zat ivm haar overschot aan energie!
Voor mijn andere paard heb ik een Kieffer Aachen, die staat sindsdien te koop want ik wil voor dit paard precies hetzelfde zadel.
Ik heb trouwens de luxe uitvoering met elandsleer.
Echt waar, je kunt er uren op rijden zonder moe te worden, doordat het zo goed zit! ben er nu na 1 jaar nog steeds helemaal verliefd op, ligt ook niet in mijn zadelkamer, maar ik bewaar hem op mijn slaapkamer (die ook uitkomt in de stal! Clown ) ok...misschien overdreven...maar krijg het niet over mijn hart, stel je voor dat ze hem stelen...moet ik nog eens 2 maanden wachten voordat ie weer op maat gemaakt is!!! kan ik niet aan Haha! Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:32

Nou, ik heb op een Kieffer Aachen, Passier Grand Gilbert Basic (of een extra kan ook), een Prestige Top Dressage en een merkloos zadel gereden.

En doe mij m'n allereerste dé Stubben maar Haha!

Tis zo een hele kleine voor een Welshje, maar zit oh zo bere-super-lekker-mega-ongelooflijk-GOED!
Het is een 2e handsje geweest (toch nog een rib uit je lijf hoor Scheve mond , is in de tijd gekocht dat ze eigenlijk helemaal niet zo een maatje hadden, iig niet zo populair als nu, mijn 2e handsje komt uit pony-land Engeland! Tong uitsteken)
Maar ik heb het persoonlijk al 10 jaar, en op de nagels van de kat na nog TIP-TOP inorde.
Geen stikseltje los en nog helemaal orgineel OK dan! (op die verekte blauwe rondjes nan maar ik was een keer zenuwachtig voor een wedstrijd Bloos )
Hij blinkt nog steeds als nieuw, wel een beetje slijt op de zweetbladen (beetje verbruind ipv zwart) maar wel heel nihil en dat komt van het intensieve gebruik Haha!

Ik heb echt nog nooit op een beter zadel gereden, het past perfect op mijn Welsh!

Dus mijn advies, het is een supermerk qua kwaliteit en rijden als het op je pony past.
En zeker een aanrader. Lachen

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:39

Op alle zadels die ik heb gezeten vind ik tot nu toe de stubben scandica nog steeds het fijnste Ze zijn wel duur maar je hebt ook wat voor die prijs Lachen

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:22

ik heb 2 paarden (een Fries en een KWPN-er) en op allebei heb ik een Stubben scandica! Zalige zadels, je zit als een huis en ze liggen op de meeste paarden erg goed! een aanrader wat mij betreft!!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 22:27

Haha nou iedereen is er gelukkig positief over Haha!
Hij zit ook wel heel erg fijn Hopelijk heeft hij hem 2de hands ook nog liggen en anders moet ik een andere oplossing zoeken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:46

Ineke, ik heb m ook maar ik vind m eigenlijk niet eens zo heel fijn zitten. Hij ligt heel goed op Maddox en dat is ook de reden dat ik m heb, maar eigenlijk vind ik m best wel dik. Er zit veel leer onder je benen waardoor ik het idee heb dat ik ver van Maddox vandaan zit. Misschien ook omdat ik mijn springzadel gewend ben en daarmee zit je er veel dichter op. Misschien kun je me PBen wat je kwijt wilt voor je zadel. Die van mij is 3,5 jaar oud en ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht om m weg te doen, maar de zadelmaker komt toch 15 oktober dus stel nou dat er een ander dressuurzadel ook goed ligt op Maddox dan zouden we misschien iets kunnen regelen.

Wanneer heb je m nodig?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:31

Dat is het sterke punt van stubben: ze hebben een erg goede pasvorm voor paardenruggen. Het kan goed zijn dat je goed 20 jaar kunt rijden met dit zadel omdat het ook nog op evt. volgende paarden zal passen.

De hond is de betere mens

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 09:54

Manon 2 schreef:
Ineke, ik heb m ook maar ik vind m eigenlijk niet eens zo heel fijn zitten. Hij ligt heel goed op Maddox en dat is ook de reden dat ik m heb, maar eigenlijk vind ik m best wel dik. Er zit veel leer onder je benen waardoor ik het idee heb dat ik ver van Maddox vandaan zit.


Ik heb je gepb't.
Ik vind hem om die reden juist wel fijn, omdat ik veel steun nodig heb om goed te kunnen zitten.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 10:36

Ik heb net gebeld en hij heeft nog een 2de hands liggen van 2 maanden oud! Dat paste precies in mijn buget, dus van de week ga ik mijn nieuwe zadel ophalen Haha! Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Dancer, Devitootje, Fayyah19, hollie, Iris_Casper, Lestria, nicolailover, Poety, Salinah, sterregoud, Titsia, xxPaige en 87 bezoekers