Adopteer een kip euuhhh haan

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:12

Ik geef de tip niet graag door, omdat ik die helemaal niet Lala vind,
maar een ervaren kippenier vertelde mij eens dat je een broedse kip
met d'r gat in het kouwe water moet houden en dat het dan over is.

Verward

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:27

IK denk niet dat die truc veel zal uithalen. Dat is voor het eerst dat ik dit hoor. Ik zou er toch niet veel vertrouwen in hebben.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 14:30

Ha ha Bv
maar ik heb net foto's gemaakt en ze daarvoor het hok uitgegooid
Misschien overdag het hok dicht zou ook kunnen helpen, ze zijn trouwens erg verontwaardigt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:51

Dat vind ik nou een mooie Lala oplossing, Sarabande.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:10

Oja, ik ken dat gedrag van die beesten. Lopen dan heel arrogant rond en bekijken ons dan alsof we een of andere luis zijn. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:36

Lijken ze op een van de volgende kippen? Ik moet zeggen dat ik niet veel van jouw beschrijving snap...

Afbeelding
Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 15:40

Anya zet ze vanavond op bokt, die zit nu op haar werk

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:58

Bij deze de langverwachte kippen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:23

Duutse tuuten Sarabande oftewel Deutsches Reichshuhn zo te zien, ik bedoel dus wel de onderste. De bovenste hebben dubbele kammen?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 21:41

Ze zaten samen in een hok en heettten allemaal Jonge leghennen. Maar die Duitse zijn dus de broedse kippen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Karina

Berichten: 1429
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:57

Beetje vage tip maar ik heb hem regelmatig uit verschillende hoeken gehoord voor hardnekkig broedse kippen:
In een doosje of kattenkooitje achter op de fiets, rondje dorp doen en weer terug in de ren. Geen benul of het helpt maar schijnt ook zo'n ouwe boerenwijsheid te zijn.

Na dat ellendige ruimen in april heb ik ook eindelijk weer een toompje kippen sinds twee weken. Vind het wel weer beregezellig moet ik zeggen! Alleen viel ik ineens weer op Chabo's, hele komische kleine bonsai-krieltjes zoals mijn man ze noemt, en de eitjes zijn ook erg euh.... bonsai zeg maar;-)

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 23:04

Ja maar jij hebt tenminste nog eitjes. Ik had vroeger ook altijd krieltjes, maar die vliegen altijd overal over heen. Zijn zulke acrobaten zelfs als ze geknipt zijn, zal wel aan het gewicht liggen Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:35

Sara, ik denk dat het kruisingen zijn met Cochin of Wyandotte met nog iets anders maar heel zeker ben ik daar niet van. Waar ik wel zeker van ben is de kleurslag van die kippen en die heet Columbia. Cochin staan bekend om nogal snel broeds te worden. Maar zal vanavond eens de foto's tonen aan mijn vader die is daar nog stukken beter in dan ik. Is voor jouw ook leuk om eens te weten wat je precies in je tuin lopen hebt. Van die blauwe hennen kan ik het niet goed zien omdat de foto nogal wazig is. Alleen de kleur kan ik je al vertellen die is blauw.

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 07:37

Voor de nieuwschierigen onder ons de kleurslagen van de kippen die Maya plaatsen is voor de grootste foto koekoek en de kleinste is zilverzwart geloverd.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 08:09

Kan het ook een vleesras zijn?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:23

Sarabande, na een blik op de foto's van jouw kippen is mijn vader haast zeker dat het Sussex hoenders zijn (Engelse kippen dus en geen Duitse). Kreeg flink op mijn kop omdat ik dacht dat ze Cochin of Wyandotte bloed in zich hadden. : Bloos Ik moest beter want ik doe al jaren het computer werk voor de jaarlijkse TT van zijn club. Had toch wel de kleur juist. Hieronder volgt wat uitleg van mijn vader en de mogelijke reden van het broeds zijn.

Deze kippen worden nog enkel gefokt als tentoonstellingshoen. Sussex zijn een nutras (levert zowel tamelijk veel eieren op en is ook een redelijk gevleesd hoen) Naar ons zien op de foto is een van de dieren geringd. Het probleem met broeden zal waarschijnlijk bij het voeder liggen. Als kippen een lange periode tamelijk eiwitrijk voer gehad hebben en daarna eiwit armer voer krijgen, worden zij dikwijls broeds. U kan eventueel voor een periode legmeel of legkorrel voeren tot ze binnen enkele weken in de rui gaan. Het kan ook een stam zijn die nogal gemakkelijk broeds worden. Dit kan u alleen maar volgend jaar controleren.

Nog veel plezier met uw dieren.

Nog enkele foto's van enkele sussexhoenders.

[urlhttp://users.pandora.be/johan.opsomer/rasparade/sussex.htm[/url]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Fleur, BLEXBot, Googlebot, Jannie79, Karintich, katinker, mriek1990, Nicje87, nuevo_mien, Pellelilly, Snippergroen, Spike2019, Whisky00 en 49 bezoekers