goede winterjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

goede winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 11:23

ja de winter is alweer in aantocht en dat betkend nieuwe en vooral warme kleertjes kopen!!!!
nu wil ik dus ok een nieuwe 'paardenjas' kopen, maar hij moet écht superwarm zijn en voleedig wind en regenvrij...
vorig jaar had ik zo een jagersvest (groen met zo wax vanbuiten) heel erg warm enzo maar stinkt uren in de wind als ie nat is, je kan hem niet wassen, weegt loodzwaar en is totaal geen zicht (ik zwem erin)
nu wil ik dus een degelijke paardenwinterjas die makkelijk te wassen is maar toch oerdegelijk, warm, droog en windvrij(zodat ik hem kan aandoen o pde brommer als ik naar mn paardjes rijd)

dus, welke jas heb jij? tevreden van, wat raad je aan?en een beetje prijsvriendelijk Schijnheilig


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:56

Ik wil ook zo een jas Haha! . Ik ben benieuwd naar de tips.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:58

Ik heb altijd zo'n thermoshirt met lange mouwen aan dat helpt ook heel goed, je wil niet weten hoe warm dat is

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:00

Barb schreef:
Ik heb altijd zo'n thermoshirt met lange mouwen aan dat helpt ook heel goed, je wil niet weten hoe warm dat is


Die heb ik ook maar heb je welleens in de winter 20 min op een scooter gezeten met een jas die de wind doorlaat Boos!


Samantha_

Berichten: 10778
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:00

Ik ben ook benieuwd wil ook zo'n jas!
En ik wil er een met afritsbare mouwen!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:19

Ik heb een tijd een zeiljas gehad van Aigle die was echt wind- en waterdicht. Maar die had witte mouwen en met paarden is dat niet hendig, dus zou je een donkere moeten kopen. Niet dik wastie, maar wel mooi warm en wind- en waterdicht Ik had hem in Frankrijk gekocht, in Bretagne Haha! Handig he?

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:22

Driza-Bone met vachtvoering, gegarandeerd waterdicht, 15jaar lang, winddicht en warm. Jas is in Veenendaal te koop, 190 euro voor de jas en 105 euro voor de voering. Als iemand dat voor minder kan, PB me even.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:01

Hoi, ik heb sinds kort de "nieuwe"winterjas van BR gekocht.
Een 3 in 1 jas, erg fijn en een super kleurtje voor de winter: Zwart.
De buiten jas is een wat langer model, dus heerlijk in de winter niet de kou op de rug (erg belangrijk vind ik).

De binnen jas is een stoer kort model met elastiek onderin, dat dus de wind er helemaal niet doorlaat, van deze jas kun je ook nog de mouwen ritsen dus je hebt ook nog een bodywarmer.

Wel aardig aan de prijs,maar wat is tegenwoordig niet aan de prijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:16

Voor op de scooter helpt het heel goed als je een regenjas over je gewone jas aantrekt. Laat geen zuchtje wind door namelijk en is een goedkope oplossing. Hetzelfde geldt voor een regenbroek. Bij vorst is een thermobroek ideaal.
Ik koop eigenlijk geen dure jassen. Op de sportafdeling van de V&D gaan de jassen regelmatig in de aanbieding en dan zoek ik gewoon een jas uit waarvan de rits naar 2 kanten open kan. Vooral op de herenafdeling hebben ze wel modellen die geschikt zijn voor bij de paarden.

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:24

curly2day schreef:
Hoi, ik heb sinds kort de "nieuwe"winterjas van BR gekocht.
Een 3 in 1 jas, erg fijn en een super kleurtje voor de winter: Zwart.
De buiten jas is een wat langer model, dus heerlijk in de winter niet de kou op de rug (erg belangrijk vind ik).

De binnen jas is een stoer kort model met elastiek onderin, dat dus de wind er helemaal niet doorlaat, van deze jas kun je ook nog de mouwen ritsen dus je hebt ook nog een bodywarmer.

Wel aardig aan de prijs,maar wat is tegenwoordig niet aan de prijs


Mag ik je vragen waar jij die 3 in 1 gekocht hebt en hoe duur dat hij was???????????
Want ik heb namelijk het oude model 3 in 1 nog en die heb ongeveer 5 jaar geleden gekocht SUPER!!!!!!!. Maar is nu ondertussen wel aan vevanging toe, heb alles zowat dag en nacht gedragen. Is echt super kwaliteit.

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:23

esje"]
[quote="curly2day schreef:
Hoi, ik heb sinds kort de "nieuwe"winterjas van BR gekocht.
Een 3 in 1 jas, erg fijn en een super kleurtje voor de winter: Zwart.
De buiten jas is een wat langer model, dus heerlijk in de winter niet de kou op de rug (erg belangrijk vind ik).

De binnen jas is een stoer kort model met elastiek onderin, dat dus de wind er helemaal niet doorlaat, van deze jas kun je ook nog de mouwen ritsen dus je hebt ook nog een bodywarmer.

Wel aardig aan de prijs,maar wat is tegenwoordig niet aan de prijs


Mag ik je vragen waar jij die 3 in 1 gekocht hebt en hoe duur dat hij was???????????
Want ik heb namelijk het oude model 3 in 1 nog en die heb ongeveer 5 jaar geleden gekocht SUPER!!!!!!!. Maar is nu ondertussen wel aan vevanging toe, heb alles zowat dag en nacht gedragen. Is echt super kwaliteit.
[/quote]

Hoi, ik heb de Br 3 in 1 jas bij ons in Apeldoorn gekocht bij Vrielink ruitersport, de jas koste mij 185 Geld, geld!

Samantha_

Berichten: 10778
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:27

Heb je er ook een foto ofzo van???

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:51

Ik ga dit jaar weer mijn Musto jas gebruiken, van vorig jaar. Ik zocht een jas waar ik ook in kon rijden, ik houd dus absoluut niet van een jas die lang is, daar ga je steeds op zitten enzo.. heeeeel irritant!. Die van musto is heeeel licht, niet zwaarder dan een fleece trui, maar zooooo ongelofeljk warm! (het is goretex) en water in winddicht. Ik had een zwarte gekocht, het nadeel is dat je daar ook een hoop viezigheid op ziet! Vooral als je gepoetst hebt, zit je onder de witte strepen!. Het is een soort bomberjack idee, dus niet lang, met een "elastische" afsluiting van onder en ook aan je mouwen een elastische band, dus daar komt ook geen wind meer in! Heel fijn jack, als ie versleten is ga ik voor een nieuwe Lachen

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:54


A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 17:55

samantha23 schreef:
Heb je er ook een foto ofzo van???


Van de BR jas? nee sorry

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 18:35

he die br jas lijkt me wel wat!!! is die niet te lang om deftig te kunnen rijden, of zit dat juist goed? tis idd wel niet goedkoop, maar als hij van degelijke kwaliteit is en een paar jaar meekan....

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:00

ik heb al 5 jaar een BR jas en hij is nog steeds heel en waterdicht, hij wordt vaak gewassen! Als het echt hard regent heb ik een lange waxjas en een hoed, (helm met rijden)

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:01

Acilon schreef:
he die br jas lijkt me wel wat!!! is die niet te lang om deftig te kunnen rijden, of zit dat juist goed? tis idd wel niet goedkoop, maar als hij van degelijke kwaliteit is en een paar jaar meekan....


Om deftig te kunnen rijden Verward

Ik heb in ieder geval geen last van de lengte, er zit een dubbele rits in en aan beide zijkanten 2 of 3 drukknopen zodat de jas wat wijder gemaakt kan worden.

Ik heb een zomerjas van BR en die heb ik al 4 zomers en na een beurt van de wasmachine nog gloed nieuw !
Dus met de kwaliteit zit het denk ik wel goed

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:28

Citaat:
Om deftig te kunnen rijden


das Belgisch Afbeelding Haha!

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:44

Ik vanmiddag gelijk gebeld naar de ruitersport zaak bij ons in de buurt, en hun hadden het over de 4-in-1 ??????. En de naam is BR lieghtenstein.
En toen ben ik dus aan het neuzen gegaan op internet en hij staat met foto op www.br.nl En ik vind hem gaaf die moet ik dus hebben.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vooral omdat ik al zulke goeie ervaringen met de vorige heb opgedaan.
En voordat ik het vergeet hun verkochten hem voor 166 euro. Dus ik weet niet of het dezelfde is, maar deze is wel van de nieuwe wintercollectie.

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:48

Ik heb een jas van militaire dienst aan. Zo een die soldaten dragen. Je kan ze kopen in de dump (of gewoon net zoals ik niet teruggeven aan onze majesteit de koningin). Haha! Knipoog ..

Ze zijn warm, wind en waterdicht maar wel ademend........... de allerbeste buitenjas. Een nadeel Het ziet er niet uit!!!

ojaa ik heb er ook een bijpassende vechtpet bij Haha! Haha!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:50

Citaat:
ojaa ik heb er ook een bijpassende vechtpet bij


als je op paard zit heb je hoop ik toch wel een butsmuts op Verward Afbeelding

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 19:50

wow mooie kleren zeg in de collectie van br!!!! hebben hebbenhebben!! alhoewel mn budget niet echt ver rijkt...eens héél diep tasten dus...maar zo een jas, 4 in 1, ja daar heb i kecht wel het geld voor over!!!!wauwie Wow!

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:56

Weet je wat het is de kwaliteit is zo super en je kan in ieder jaargetijde wel iets van deze jas aan, dus hoef voor het voorjaar en of zomer niet nog eens iets apart aan te schaffen, dat is in ieder geval mijn ervaring dus deze jas betaald zich dubbel en dwars terug.

Ieder nadeel heeft ook een voordeel.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 19:56

smurf schreef:
Citaat:
ojaa ik heb er ook een bijpassende vechtpet bij


als je op paard zit heb je hoop ik toch wel een butsmuts op Verward Afbeelding


helaas ben ik zo een ruiter die butsmutsen alleen opdoet bij een buitenrit, jong paard of springen...... kweet dat het niet zo hoort en iedere keer dan neem ik me voor om de helm op te zetten en iedere keer doe ik het toch weer niet!!!....... kweetut kweetut, terwijl ik zo een hele mooie nieuwe helm gekocht heb


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Saranghea en 34 bezoekers