Toch blij dat ik de noodstopslof om had

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Toch blij dat ik de noodstopslof om had

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 13:26

Ondanks ieders aversie tegen slofteugels met buitenrijden, heb ik vandaag toch weer geluk gehad. Omdat Imker een rugblessure heeft gehad, heb ik niet veel met hem kunnen doen afgelopen maand.

Sinds vorige week ben ik rustig aan weer met hem aan de slag en vandaag was het tijd voor een lekker bosritje. Omdat hij al een beetje aan het stuiteren was op stal (hoe zou dat nou komen?) Bloos , heb ik toch voor de zekerheid de slof erbij gehangen. Ik dacht meteen aan alle topics over slofteugels en buitenrijden, maar goed, ik heb het gedaan.

Maar goed ook, want er was een mountainbike-wedstrijd aan de gang in het bos en Imker zette er flink de pas in en op een gegeven moment werd Imker even Rodeo-Billy... en naaide eruit. Dan ben je toch blij als je even een Hoo-Stop-Teugel hebt die je redt van een val op alle blaadjes op het paadje....

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:51

Dan heb je wel geluk gehad zeg!
Ik vind een paard dat buiten raar gaat doen altijd maar heel gevaarlijk.
komt ook omdat ik 1 van de eerste keren op ilkkah naar buiten ging, als klein meisje (me zus was er wel bij) en ilkkah dus op hol sloeg op het asfalt, nouw toen had ik toch wel hevig de schrik te pakken.
Daarom ben ik niet zo dol op buitenrijden...

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:08

oee volgens mij krijg je nu een heleboel reacties Tong uitsteken
nou, zolang je slof goed gebruikt is er niks aan de hand en in dit geval vind ik het zeer terecht dat je blij was.
wat had er wel niet kunnen gebeuren als jij die slof er niet om had gehangen?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 21:05

Lautjuh123 schreef:
oee volgens mij krijg je nu een heleboel reacties Tong uitsteken
nou, zolang je slof goed gebruikt is er niks aan de hand en in dit geval vind ik het zeer terecht dat je blij was.
wat had er wel niet kunnen gebeuren als jij die slof er niet om had gehangen?


Het valt me heel erg mee met reacties, ik had verwacht heel Bokt over me heen te krijgen Haha! .

Als ik die slof niet om had gehad (overigens hing hij toen ik over de weg reed, gewoon los) had ik vrijwel zeker met mijn snufferd op de bosbodem gelegen. Door die mountainbikers werd hij al helemaal fel, dat geluid alleen al Scheve mond .

Normaal is Imker redelijk in te houden in dit bos, maar omdat hij nu superblij was dat we er weer waren (na een maand alleen grassprietjes geteld te hebben) kan ik hem het eigenlijk ook niet kwalijk nemen.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:10

Het is en blijft een stoere volbloed ruin die moet laten zien hoe hard hij kan Haha!
En zie je, er zijn ook nuttige dingen over de slof te melden Knipoog

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:51

Foei Imker Tong uitsteken

Wat mij betreft heb je groot gelijk hoor Beter zo dan dat je er naast ligt en het paard even alleen op avontuur gaat Knipoog

heb je trouwens nog wel een beetje lekker gereden Verward

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:36

Ondanks dat ik niet echt voor hulpteugels ben, kan ik me voorstellen dat je blij was dat je hem bij je had. Maar ben je niet juist bang dat je paard op een natte-blaadjes-ondergrond onderuit gaat als je de "noodrem" gebruikt?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 08:52

gomir schreef:
Foei Imker Tong uitsteken

Wat mij betreft heb je groot gelijk hoor Beter zo dan dat je er naast ligt en het paard even alleen op avontuur gaat Knipoog

heb je trouwens nog wel een beetje lekker gereden Verward


'k Zal het niet meer doen, Gomir Haha! !

Toen ik eenmaal even "boos" was geworden op zijn blije gedrag, ging het een heel stuk beter en heb ik toch nog lekker gereden. Imker was flink moe van al zijn gestuiter, en ik voel nu ook spierpijn in mijn onderrug en linkerarmspierbal...

Nee, echt bang dat hij onderuit zou gaan was ik niet, hij is wat dat betreft toch altijd heel voorzichtig. Maar als dat toch gebeurd zou zijn, had ik wel een probleem gehad.

Hij leek af en toe net een merrie, een gilletje hier en een gilletje daar, van: Baasje, laat me nu toch heel hard rennen en bokken, daar heb ik zo'n zin in!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:48

Groot gelijk hoor Haha! jouw veiligheid eerst toch *LOL* Maar fijn dat Imker zich weer zo goed voelt, ik kan me goed voorstellen dat hij jolig was *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:54

Als 'medebuitenrijdslofgebruiker' kan ik alleen maar zeggen dat ik vind dat je verstandig hebt gehandeld Knipoog
Safety first ...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:58

Ik denk dat die tegenstanders hun mond nu wel zullen houden want je hierop gaan aanvallen zou wel erg stom overkomen. Safety first namelijk. Niet alleen omwille van jezelf en je paard, maar ook om de mountainbikers.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:12

Waaaat ben je nou helemaal van godlos, dat doe je toch niet Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Je hebt voor mij helemaal gelijk hoor

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:38

Ik ben tegen hulpteugels tijdens het rijden, maar als jij zelf al weet dat je paard in een stuiterbui is kan ik goed snappen dat je dan toch liever het zekere voor het onzekere neemt! Als Appie (zoals iedere herfst en winter) weer voor rodeoknol speelt zou ik haar ook het liefst met haar benen bij elkaar knopen ofzo en op zo'n moment geef ik "noodstopslofgebruikers" toch gewoon gelijk hoor!
al krijg ik het met apollon meestal wel zonder opgelost. (ze is dan ook wel een E-ponytje hoor)

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:09

Maar goed dat je die gebruikt hebt. Soms zijn ze toch wel handig.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:02

Je kan hem er maar beter om hebben hangen zodat je hem kan gebruiken als je hem echt nodig hebt dan dat je op de grond ligt en wou dat je hem om had gedaan. Bloos!
Beter mee verlegen dan om verlegen OK dan!