Draver die moeite heeft met gallop!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 19:54

Hallo Allemaal,
Ik heb sinds kort een nieuwe pony die JAGUAR heet.
Het is een Halve draver ,half welsch.
Hij draaft heel erg hard als ik in gallop aan wil springen.
Hij wil wel galloperen maar dan heeeeeeeeeeel erg hard.
Hoe kan ik hem leren om goed in draf naar gallop over te springen???? Party!!
Wie heeft er informatie voor mij over dravers?? Pling
Groetjes:DIANA


Sprintie
Berichten: 12
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 09:23

Hoi
ik weet eigenlijk niks van dravers maar misschien helpt het als je in op een volte galoppeert, dan moet hij wel langzamer.
ook kan je misschien proberen met longeren overgangen te maken van draf naar galop.
je moet wel weten dat als een paard heel hard draaft hij niet kan aanspringen, dus je moet hem eerst langzaam laten draven.
veel succes!!!
groetjes Sprintie

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:39

Jaguar????
Komt hij toevallig uit omgeving Alkmaar??

Tsja en verder, ik had vroeger ook een draver, en die had ook moeite met galloperen.
Je moet t zo zien, op de drafbaan werden ze gestraft als ze gallopeerden, dus dat paard laat t nu wel uit zn hoofd.
Dravers worden geleerd niet te galloperen, dus zullen ze t ook niet makkelijk doen wanneer ze als rijpaard gebruikt worden.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 18:23

Mijn overbuurvrouw heeft een draver en die kon eerst ook niet galopperen. Het gaat nu wel aardig, maar soms zit ie voor in galop en achter in draf. Het is gewoon moeilijk aan te leren.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 23:55

Ik heb een tijdje een draver verzorgd en bij mij ging ie altijd heel hard rennen. Het advies dat ik toen kreeg: benen eruit houden en proberen hem netjes in een tempo te laten lopen, dus als ie te hard gaat, een ophouding geven (heel licht, anders gaat ie er juist tegenin!). Verder heel rustig zijn en hem niet te snel straffen. Pas als de draf goed is kan je in galop, misschien kan je hem eerst gaan longeren en dat je hem leert op jou commando in galop te gaan. En wat ook wel wil helpen: kleine hindernisjes laten springen en die steeds hoger maken. De meeste paarden galopperen daarna nog even door en dat kan je dan steeds verder volhouden met je benen en je zit. En als dat niet werkt dan weet ik het ook niet meer. Succes!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:30

Ik zou zeggen, eerst heel rustig draven. ga bijvoorbeeld onder het arbeidstempo zitten en laat hem dan aanspringen. Geef heel duidelijk de hulpen voor de galop.
Veel succes

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:15

ik zou ervoor zorgen dat het aanspringen gebeurd zoals het hoort: beheerst en op jouw hulp. Verder zou ik kleine stukjes galopperen, 1 grote volte, dan weer terugnemen, als hij weer rustig is, weer aangalopperen etcetc! veel afwisselen ook met andere dingen. Wanneer de galop zelf nu nog snels is, zou ik me nog niet al te druk maken! Dat is vaak een balans-probleem en bovendien: wees blij DAT hij galoppert, want hij weet niet beter dan dat dat niet mag! Dus: aanspringen moet goed zijn, het galopperen zelf kort houden, maar niet druk maken over het tempo: door die korte stukjes en vaak aangalopperen wordt hij sterker en rustiger, en dan kan hij beter balans houden en "verzamelen", en dan wordt het vanzelf allemaal wel beter! (zie in mijn profiel een dravertje in een hele relaxte galop! ik zal niet zeggen een mooie galop, want het is en blijft een draver, maar heerlijk relaxted, mooi over 4 benen, en onder controle!)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:07

Als aanvulling op tender wil ik ff zeggen (kun je ook voor andere paarden gebruiken) DAt je op de volte kunt rijden end at hij <b> op jouw hulp </b> moet aangalloperen dus niet dat hij heel hard gaat rennen oid. Hij moet keurig beheerst aangalloperen en als hij gallopeerd dan kun je na een half rondje al weer terug naar de draf. Maar het is zo belangrijk dat hij leert om op jouw hulp aan te springen want later moeten ze het echt kunnen hoor dat als jij de galophulpen geeft dat hij dan aangalopeerd. Ik weet niet of hij heel erg heet is als hij moet aangaloperen maar galop is in feite helemaal nix bijzonders. Elk paard kan galoperen en in de training kan de galop zo handig zijn! Om terug tekomen op dat hete: als hij heet is laat hem eerst weer rustig worden voor je weer opnieuw begint dus ff stappen oid.

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 22:12

Wij hebben ook een dravertje op stal staan. Die hebben we leren galloperen door in een heel groot weiland met de andere paarden te gaan galloperen (hij deed het na een tijdje na). Toen aan de longeerlijn leren te galloperen en later in de bak. Om het rustig te krijgen deden we haar soms eerst even achter een pony die hij vertrouwde en die ging dan langzamer zodat zij ook wel moest. Later steeds meer alleen en anders eerst een tijdje op de volte zodat zij rustig werd. Party!! Veel suc6

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 17:36

Het is voor een paard moeilijk om vanuit een matig tempo aan te springen. Ook voor een gewoon paard, dus dat vergt wat oefening. Heb wat geduld met het diertje en oefen vooral veel de overgangen.
Je kan het het dier ook niet kwalijk nemen dat hij het zo moeilijk heeft met de galop, gezien zijn verleden. Ik vind eigenlijk dat die paarden een beetje mistraind worden, maar ja...

visje

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 23:59

ik heb het vermoeden dat mijn pony, guido, ook een draver is geweest. hij kon in het begin ook niet galopperen. nu gaat het al wat beter, maar hij galoppeerd heel erg snel, dus in de bak bijna niet te doen want dan haalt hij de bocht gewoon niet, hij gaat dan zo schuin door de bocht dat ik bang ben dat hij omvalt! maar buiten gaat het wel goed... ga een keertje naar het strand.. wedden dat hij kan galopperen!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

harmvh
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 09:48

Het moeilijk aangalopperen kan te maken hebben met de bouw die het dier heeft mee gekregen. De spieren van een draver zijn anders dan die van, om maar eens een voorbeeld te noemen een allround paard. Ben dus voor zichtig met pogingen en word niet boos op het dier. Het kan er uit eindelijk niets aan doen. Als je veel gedult hebt en rustig steeds probeert komt alles best in orde!

Verstrekte informatie is tevens terug te vinden
op www.paardentrefpunt.nl

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 15:34

Een draver is moeilijk in gallop te krijgen maar moeten het over het algemeen wel kunnen.

je moe zorgen dat de draver gesloten bkijft en een beetje verzameld. Heel consequent zijn !!!!!

wil jij galloperen WEL op de juiste manier, luisterd ie niet, weer opnieuw. Desnoods op een volte, van wil jij hard, dan gaan wij langzaam. maar er wel voor zorgen dat ie op je hulpen blijft reageren.

waarschijnlijk snapt hij het niet helemaal, dat kan best, dus heel duidelik de hulpen geven, gaat hij te hard, ga je weer langzaam.

ontzettend veel suc6 er mee

groetjes Lara

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 23:34

bedankt het gaat al een stukje beter!! Party!!

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:49

Ik heb ook een draver gehad en vroeger in de koers gereden. Mijn draver heb ik het zo geleerd:
eerst rustig leren draven aan de longeerlijn. Toen dit goed ging de galop aanleren. Deze moet ook rustig zijn. Daarna erop en in de bak in galop aanspringen. Na een tijdje in het bos, maar dan in een bocht die bv. behoorlijk scherp is. En daarna kun je het gewoon op het rechte stuk proberen. Hier gaat erg veel tijd in zitten, je mag rustig op een jaar rekenen. Succes

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:29

Hooi, is ie ooit getraind als draver, want ze worden linksom getraind en dan is het handig als je het dan eerst op de rechterhand oefent!! Wij hadden er ook 1 op de manegedie had er ook moeite mee ennou zit ze zo in galop!!! Kusje


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 19:04

nou eigenlijk wil het nu wel lukken op de linkerhand en niet rechtsom stom he!! Party!! Party!!

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 18:38

dravers hebben juist een hele gespierde achterhand en niet zoals hierboven wordt gezegd. Ik heb zelf 6 jaar lang een draver gehad, je moet eerst inderdaad zorgen dat hij goed kan aanspringen en niet aanvliegen. Daarna hele korte stukjes op een volte. probeer eerst eens een halve volte. En als dat goed gaat dan pas rechte stukken. Galop blijft moelijk hoor. Die van mij kon na 6 jaar nog steeds niet hele stukken verzameld galopperen. Hij kon het wel maar je blijft het zien dat het een draver was. Ze gaan door het dressuren wel veranderen qua bouw dat is wel leuk. Daaraan zie je het dan niet meer. Succes ermee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers