Galop en bokken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Galop en bokken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 16:47

Racer heeft sinds een tijdje iets nieuws, bokken in de galop.
Dit is alleen als hij moet nageven in de galop. Het zijn geen gemene bokken maar wel irritante bokjes.
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? Komt dit omdat hij dan te diep loopt? Hij bokt dus niet als hij niet moet nageven in de galop. Ook in draf en stap doet hij dit niet, heel raar dus Verward .
Ik denk niet dat het door het zadel komt, van Rijs is pas geweest..

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:52

Zijn het echte bokken of meer een soort huppeltjes?
Een paard dat ik kende maakte een soort huppeltjes in galop, wanneer hij erg op de voorhand gereden werd. Het meisje dat erop zat dacht dat het kleine bokjes waren, maar hij maakte gewoon een soort huppeltjes met zijn achterbenen.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:53

Racer is een draver dus ik denk dat hij sowieso wat moeite zal hebben met de galop (dwz in balans, nageeflijk galopperen).
Het klinkt alsof hij moeite heeft zijn balans te vinden en dmv 'bokken' probeert al zn benen onder zich te houden.


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 16:56

Het zijn echte bokjes, als ik hem dan iets aanspoor worden ze namelijk iets groter en hoger Knipoog .
Galop is inderdaad vrij moeilijk, maar de linkerhand gaat echt perfect in de galop. Rechts is nog wat lastiger, daar kan hij nog niet verzamelen maar dat komt wel Knipoog .
Het zou inderdaad iets met balans kunnen zijn, hoe kom ik daar achter?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:31

laat hem is op een rechte lijn galopperen zonder aan de teugels te zitten. daarna doe je dat nog een keer terwijl dat je hem vraagt na te geven.
Galop is voor veel paarden een moeilijke gang. En vooral voor dravers. Veel paarden vallen geheel over de voorhand. In de galop vraag ik dus ook nooit om na te geven. ik rij ze tegen de teugel aan. zodat ze opwaarts beginnen te galoppeeren en nageven vanuit die voorwaarts beweging. Ik vind dat je ze anders veel te veel op de voorhand gooit. Een paard dat bokt heeft ook het gewicht op de voorhand. een paard dat verzameld loopt bokt bijna nooit.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:37

Voor dravers is het altijd erg moeilijk om te galoperen. Hij zal er dus moeite mee hebben en daarom bokken.
De tip die Josien je geeft lijkt me het beste. Veel succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers