zadeldieven alweer bezig in brabant!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

zadeldieven alweer bezig in brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 23:38

Tis weer zover! Stoom uit je oren De zadel dieven zijn weer bezig in onze streken!
Vandaag werd ik tijdens mijn cursus door Jan opgebeld. die vertelde dat er bij ons ingebroken was en dat de zadels, het enkelspantuig en een engels bulldog (!!!!) gestolen was!!!! Ik als een knetter mijn troep opgeruimd en ben de klas uitgeraced met excuses, dat er spoed was!
Toen ik op stal kwam waren er idd geen zadels meer ze hadden ze alledrie meegenomen (inclusief mijn nieuwe tweespan Legacy zadel!! waar ik maandenlang voor gespaard had Huilen ) ook de enkelspantuig was mee, op de broek na Verward, mijn hoofdstellen hebben ze laten hangen (vraag me niet waarom- die zijn nog duurder als de goedkoopste zadel die ze meegenomen hebben) ook ons leren halster die we alleen gebruiken voor wedstrijden en dus nog niet gebruikt zijn hebben ze laten liggen (kieffer silverline halsters).
Tja, en gelukkig hebben ze de paarden ook laten staan Lachen OK dan! Daar was ik het eerst bang voor toen Jan zei dat er bij ons ingebroken was.
Maar ik heb dus echt een baal-avond gehad. het ergste vind ik echt mijn zadel (en natuurlijk de bulldog voor Jan en de hond zelf) daar heb ik echt lang voor gespaard.
Tja, het is gebeurd. Leuk is het niet maar het leven gaat verder toch? Deze week proberen van alles te regelen- gelukkig is Ynskje weg voor een maand om keuringsklaar gemaakt te worden, maar voor Mieke en Maria wiens paarden er wel staan is het even hard werken- zonder zadel rijden! Eens kijken of we ergens zadel kunnen lenen voorlopig.
Maar dus eenwaarschuwing voor de Brabanders! Vooral omstreken Eindhoven/Eersel!
Dezelfde mensen hebben vermoedelijk maandag overdag bij een ander stal in Hoogeloon ingebroken en zadels/tuig gestolen. dit was een bedrijf met alarm heb ik begrepen!

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019


wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 00:05

Toen er bij ons ingebroken was hebben ze het halster (oud nylon ding)van een vriendin van me meegenomen. Het hing voor de buitenbox van haar paard. Een stuk verder het terrein op dan de zadelkamer.
Het halster is een stuk buiten het monument teruggevonden.
Vreselijk eng. Stel je voor dat ze misschien van plan waren om het paard mee te nemen. Het is geen lieverdje en daarom hebben ze haar misschien laten staan.
ik krijg er nog de kriebels van..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:27

*^$^^%$#^*(@!)(*#&^#&* * PIEP * Boos!

Sjongejonge, ze worden gewoon steeds brutaler zeg!!!
Wat vreselijk! En die hond meenemen, dat is toch gewoon bezopen?!?

Heb je je zadel onder de inboedelverzekering laten vallen? Anders toch nog even proberen: er moet braakschade zijn aan het pand waar is ingebroken, dat zal wel zo zijn. Als je een meedenkende tussenpersoon hebt, kun je dat vaak wel regelen.

Toos paardloos

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:21

Wat een klote streek zeg! Zal wel tegen Sjef zeggen dat ze hier in de buurt weer bezig zijn. Gelukkig is alles goed beveiligd, alarm en tralies voor de ramen maar ze zijn zo slim. Ik hoop dat je snel een zadel ergens kunt lenen.

En gelukkig zijn mijn zadel en hoofdstel verzekerd.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:25

merelberfe schreef:
Dezelfde mensen hebben vermoedelijk maandag overdag bij een ander stal in Hoogeloon ingebroken en zadels/tuig gestolen. dit was een bedrijf met alarm heb ik begrepen!


Er zijn maandagavond (terwijl er mensen op stal waren) inderdaad in Hoogeloon zadels ontvreemd. Ik had juist gereden en hoorde de hond als een idioot tekeer gaan (mijn paard staat in een ander deel). Toen ik buitenkwam was alles in het deel waar de zadels ontvreemd zijn donker!! En daar zijn de lichten dag en nacht aan. Helaas, eerste gedachte was meteen de goede...... inbraak. Echt balen vooral voor de eigenaren van stal, omdat ze al hun zadels meegenomen hebben en zij dus nu niet meer kunnen rijden (2 zadels waren net nieuw). Ze kunnen toch niet van andermans spullen afblijven. En dat terwijl er gewoon klanten (en de eigenaren) op stal waren!! Duidelijk georganiseerd. Kan niet anders. Het was een kwestie van seconden. Wees gewaarschuwd!!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:27

Lisette schreef:
Wat een stinkmodder streek zeg! Zal wel tegen Sjef zeggen dat ze hier in de buurt weer bezig zijn. Gelukkig is alles goed beveiligd, alarm en tralies voor de ramen maar ze zijn zo slim. Ik hoop dat je snel een zadel ergens kunt lenen.

En gelukkig zijn mijn zadel en hoofdstel verzekerd.


In het deel waar mijn paard staat zijn ook tralies voor de ramen en zo, maar toen de politie kwam zei deze dat zadels gestolen uit dat deel niet onder de verzekering vallen Verward . Mijn zadel gaat dus mooi mee naar huis nu.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:59

wat een rotstreek zeg!

en laat ik nou precies tussen de 2 stallen inwonen waar is ingebroken!
merel nogmaals bedankt voor je telefoontje, alle spullen liggen nu binnen. achter 2 grote honden!

maar ja als ze zelfs honden meenemen......

echt balen van je zadel, maar dat ze ook een hond meenemen! arm beestje!die weet ook niet wat er met hem gebeurt!

welke hond was het?


ze breken trouwens wel vaker overdag in bij grote stallen(pensionstallen&maneges enz) omdat daar overdag het alarm natuurlijk niet aanstaat, en 's nachts alles veel te goed afgesloten is.

nadeel van bv een manege is dat je nooit alle mensen kan kennen die er op het terrein komen, bv een ouder van een manegeklant, die niet vaak meekomt, zoiemand ken je niet, zo zijn er ooit zadels enz meegenomen op klaarliochte dag, omdat niemand in de gaten had dat er een 'vreemde' de zadelkamer in was gelopen, er lopen daar zovaak ouders in om een hoofdstel of zadel voor een manegepony te pakken!

maar het is en blijft acht belachelijk! blijf gewoon van andermans spullen af

en blijf al helemaal van alle dieren af Boos! je neemt toch geen hond mee!!!!


o ja voor de verzekering moeten zadels achter 3 sloten liggen, is mij ooit verteld.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:02

ohh het moet ook niet gekker worden zeg!!! Boos! Boos!
grrr kan me er wel zooo boos om maken!
gelukig ligt mijn zadel ook zowat onder m'n bed Haha!

Dag lieve mama...

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:08

Boos! Kunnen ze dan echt niet van andermans spullen afblijven...
En dan nemen ze ook nog eens een hond mee... arm beest.
Ik hoop dat ze bij ons uit de buurt blijven..

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:13

tja, het is weer te triest voor woorden.
Maar de hond Huilen
Als ze dan toch op het terrein zijn, neem alles mee wat je ziet, maar blijf van mijn dieren af. Zadels en dergelijke zijn vervangbaar (ook verschrikkelijk hoor) , maar dieren enzo.... bah bah !

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:32

Sja, sommige mensen kunnen nog steeds niet met hun tengels van andermans spullen afblijven...
Maar inderdaad voor die hond (en z´n eigenaar) is het nog wel het ergste.. hoe vervelend ook dat je zadel wordt gestolen... een dier is nog veeeeeel erger..
Sterkte!

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:16

hoi,

hier op de manege is in nog geen half jaar al twee keer op het zelfde gedeelte stallen ingebroken.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:21

Boos! Verward Wat erg Merel, en je was zo blij met je nieuwe zadel. En dan ook nog een hond meenemen

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:28

Toen ze vorig jaar november bij ons op stal inbraken hebben ze ook alleen de zadels meegenomen. Dekens, hoofdstellen en zelfs het tuig was blijven liggen.
Wij waren op dat moment niet erg goed beveiligd. Het hek stond open en op de achterdeur zat zo'n badkamerslot. Zo open, dus. Nu is het hek altijd dicht als er niemand aanwezig is, op de ene deur zit een grote grendel aan de binnenkant en de andere deur heeft nieuwe sloten. Ik hoop echt dat ze nu buiten blijven...

* To Belg, or not to Belg *

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:35

Mijn springzadel is ook gejat. Huilen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:57

Wat moet je nog doen om het te voorkomen ondertussen? Ik ben als de dood dat ze bij ons ook langskomen, dat is zo erg frustrerend Boos! Ik hoop dat ze iig de hond weer terugvinden, arm dier.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:05

het staat vandaag in het Eindhovens dagblad.

Maar het staat bij Hapert, ik dacht ook altijd dat jullie stal in Hapert was, maar jij had het over Hoogeloon, nu weet ik het ook niet meer hoor Haha!

maar gelukkig dat de zadels toch verzekerd zijn!dat scheelt een hele hoop stress!

alleen die hond, dat vind ik nogsteeds echt verschrikkelijk! arm beestje, die snapt er ook niets van natuurlijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:00

bij een vriendin van me op de "manege" in aalst- waalre zijn twee weken ook alle zadels gestolen, maar ook alleen zadels. Dat wordt achteraf niet vergoed. Het hangslot dat op de deur zat hebben ze ook meegenomen en nu zegt de verzekering dat er geen slot op zat.
Gellukkig liggen mijn zadels veilig thuis.

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 23:13

Gelukkig waren ons zadels verzekerd! Jan krijgt het geld terug vd verzekering. vandaag al 2 nieuwe zadels gekocht
een Kieffer zadeltje en een euroriding zadel- de kieffer als vervanger van mijn getsolen zadel die net nieuw was (had hem net een half jaartje) en de euro riding ipv een oude zadel dat gestolen wa- de euro riding had een klein kleur mankement dus we hebben het goedkoop meegekregen Lachen. Voort gaan ze wel mooi mee naar huis, tenminste totdat Jan een fatsoenlijk zadelkamer gemetseld heeft met een goede deur! Waakhond zal niet werken aangezien ze die toch dog-nappen!

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:58

Bij ons waren dus die zadels gehad, wat rosiewozie hierboven vertelde. Vervelende verzekering!!!1 Gelukkig hebben we nog een derde vergoed gekregen, natuurlijk veel te weinig maar het is iets.
We hebben er ook al over gedacht de honden erbij te zetten, maar ja die bendes schieten ze zo overhoop. Dus voorlopig de zadels maar weer mee naar huis

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:06

WAT SIELLIG VOOR DIE HOND!
Ja ook wel siellig voor jou.
Bah wat rot zeg!

HO HO HO, and a bottle of rum!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:17

Tjee wat erg! Zoveel ook!
hoe krijg je zoiets onopgemerkt mee genomen?
Dat lukt je toch niet?
Zielig voor die hond ook, je zou je beestje maar moeten missen. Verdrietig


Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:50

Wat erg!!
En erg voor die bulldog!!
Wat moeten zo'n mensen toch allemaal met die spullen?? (verkopen)

MoNzA

Berichten: 90
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:52

ze worden ook steeds erger Boos! Stoom uit je oren bij ons hebben ze ook een keer op de manege ingebroken... Stoom uit je oren ze weten messchien wie het was maar durfen niks te zeggen!!!!!!!!!!!!!! Boos! echt stom

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:09

Renske20 schreef:
o ja voor de verzekering moeten zadels achter 3 sloten liggen, is mij ooit verteld.


Dus als mijn zadel binnen ligt, stallen zijn altijd op slot (= slot 1) in mijn zadelkast (= slot 2) en ik dan zo'n zadelsteun heb die op slot zit (= slot 3) dan is mijn zadel verzekerd?

Dan ga ik als de bliksem zo'n zadelsteun kopen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers