westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 15:30

ik heb een vraagje: ik was vandaag wat westernzadels wezen passen en naar mijn gevoel zat er maar 1tje bij die redelijk lag.die man die ze verkocht wou ze natuurlijk zo snel mogelijk verkopen Cool maar had er volgens mij even veel verstand van als ik.......amper dus Bloos maargoed ik heb ze allemaal gepast en er mee gereden maar mijn paard heeft best wel een schoft.met dresuurzadels heeft ze nooit problemen maar met een western dus wel.er zat genoeg ruimte bij haar schoft maar aan de linkerkant drukte het zadel een beetje tegen haar schouder aan.(hadden ze alle 6 last van) mijn paard is dus denk ik scheef??? Bloos! helaas kan ik geen foto mee zenden maar wat zouden jullie doen? Verward ik wil het zadel alleen voor buiten rijden.ik heb aan wat mensen gevraagt die daar westernrijden hoe ze vonden dat het laatste zadel lag.de meeste zeiden dat het paard misschien wat scheef is of dat ze aan de ene kant dikker is allemaal van dat soort onzin.maar met een goeie pad kan het geen kwaad met rijden zei er 1.en ik heb er ook ff mee gereden en ze had toen geen last van het zadel maar ik wil geen paard die zo'n spierpijn heeft van een zadel wat niet goed past. help..... Verward
Laatst bijgewerkt door luckyzeven op 30-09-03 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:38

Je zult toch eerst een moeten kijken waarom je paard scheef is.

Is het een medisch probleem of een rijkunstig probleem.

Een zadel wat niet past zal ook niet met een goede pad passen integen deel een dikke pad kan het probleem alleen maar erger maken.

In te krappe schoenen trek je ook geen dikke sokken aan.

En ook een zadel voor erbij moet gewoon goed passen.
Het is stom om te denken dat het wel kan voor 2x in de week maar op den duur krijg je er toch problemen mee.

ga anders eens naar een andere zaak waar je wel goed geholpen wordt en niet alles aangesmeerd wordt.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:38

oeps ging ff iets fout Haha!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:39

Als ik jou was zou ik Evelien van Eurohorse langs laten komen. Zij heeft een mal waarmee ze kan kijken welk zadel het best op jouw paardje past èn ze heeft ervaring met build-up pads. Haar nummer staat denk ik wel in een sticky op het westernforum.

Suc6!

=^.,.6=

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 15:39

dat is waar vandaar dat ik ook eerst om advies vraag voordat ik stomme dingen ga doen.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 15:41

ik zei al ik zie nu pas dat zogoed als al die zadels aan de linkerkant gingen drukken en bij mijn dresuurzadels zit alles super.....