Pap en mam en hun eerste paardrijles OP het paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Pap en mam en hun eerste paardrijles OP het paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 22:04

Ja ja, vandaag was het zover na al weken zeggen dat ze het wel wilden leren, pap en mam kregen vandaag hun eerste paardrijles. Cool Ze hadden beide zoiets van 'goh, ik zou ook wel willen kunnen rijden om straks eens het bos in te kunnen'. Ze wilden alleen geen les meer nemen op de manege. We hebben thuis makke paarden genoeg staan en de grondbeginselen kunnen wij ze ook wel leren. Dusssss.....

Mam begon al met 'als we nu een dag in de week vastzetten dat pap en ik gaan rijden'. Okee prima, we kiezen de maandag. Dus vandaag was de primeur. Instructrice Ilona dus beslist dat mam op Jurga zou gaan en pap op Harald. Maar ja, pap had zoiets van 'ja leuk, daar lig ik na twee rondjes al af'. Ik lachen, want Harald is supermak. Maar goed, pap wilde toestemming van Ronald om zijn paard te mogen lenen. Ik dus gebeld en het mocht natuurlijk best. Ronald zei dus dat 'ie ook nog zou komen om de stal te doen. Mam zei toen al: 'Zeg maar niet tegen pap dat Ronald zo komt, anders gaat 'ie er niet op Tong uitsteken'. Dus ik stallen gemest en pap en mam haalden hun paarden uit de wei. (het leek wel een manege *LOL* ) Paarden gepoetst en daar kwam Ronald aan. Pap dus heel verschrikt "Oh nee, daar is Ronald, nu ga ik er niet op hoor!!! Ik schaam me dood!" (Had hij ook al gezegd over Maaike, als die kwam ging hij er ook niet op hehe.) Mam en ik hem dus overgehaald. Ronald hielp pap zadelen en ik liet mama zadelen en legde alles even uit.
Pap zat ondertussen al te paard en Ronald liep met Harald aan het halstertouw naar de bak. Ik mama geholpen met opstijgen en ook naar de bak. We hebben ze uitgelegd waar het stuur zat en de rem en ze toen zelf lekker laten rondsturen.

Mama zat er heel netjes rechtop en stil op, ze had alleen een merrie met een eigen willetje onder haar kont Schijnheilig die de bak tweemaal uitliep of richting Harald kuierde. Haha! Op een gegeven moment ging het hartstikke goed. Het is ook moeilijk om overal aan te denken als je het voor het eerst doet.

Papa zat er ook netjes op, alleen bewoog hij af en toe teveel zijn hele lichaam mee, maar dat komt ook wel goed. Hij had het sturen al heel snel door en stuurde netjes door de bak. Toen hij klaar was zei hij heel verbaasd "Harald is hartstikke braaaaaf!" Ehm ja pap, dat zei ik toch!

Pap en mam vonden het allebei erg leuk en gaan er zeker mee door. OK dan! Echt toppie! Roy en ik gaan ons menbewijs nog wel halen, dan mam nog mennen en we kunnen een heus menteam oprichten. Dan hebben we vier rijders, die ook als groom kunnen fungeren, plus de paarden onder het zadel trainen, vier paarden en twee wagens plus tuigen. Ik ga maar vast een teamnaam verzinnen en die op jassen en petjes laten drukken Tong uitsteken.

Ik kan niet anders zeggen dan: ik vind het zooooo top dat mijn ouders me zo steunen in mij hobby en zo gek zijn met de paarden! *I'm so lucky!!!* Zij staan achter mij en ik help hem altijd, dus samen zijn we heel goed op elkaar afgespeeld onderhand. We plannen wedstrijden en ritten om elkaar heen en zo is iedereen tevreden en de paarden hebben een welkome afwisseling. Jup, zo kan ik het nog jaaaaaaaaaaaaaaaaren volhouden.....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:10

whaaa, wat leuk zeg! Echt geweldig! Mijn vader vind paarden wel leuk op zich, zolang ze van mij zijn en hij er geen omkijken naar heeft. Wel komt ie meestal kijken als ik onderlinge wedstrijd of show heb, maar verder...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:10

Hey en ik ben ook gek met de paarden Tong uitsteken
Goed van je ouders hoor!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:14

wat leuk dat jeje ouders ook op het paard hebt gekregen, dat lukt mij nooit

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:19

He tof iloon!!
Dan gaat de familie volgend jaar helemaal mee met de lunterenrit Haha! Haha!

:evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 22:23

En ik heb ze niet eens gepushed! Da's het stomme. Ik roep al heel lang dat mama een goede is voor paardrijden, lekker strabant. Maar ze zat er eens op en pap ook en toen hadden ze het er niet over (is al twee jaar terug ofzo). Nu kwamen ze er zelf mee en in eerste instantie was ik erg verbaasd! Maar wel erg tof!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:24

Leuk zeg!
(volgende keer foto's he Knipoog)
Hopelijk willen ze nog verder Haha!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 22:26

Foto's zijn gemaakt door mijn stalgenoot, dus die volgen nog weleens.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:26

Hee wat leuk!
volgend jaar willen ze mee op Boktrit, wedden?!

Harald is hartstikke lief

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 00:00

Fotooooooo's Lachen Lachen Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 00:30

Hee dat is leuk!
Ik wou dat mijn ouders zoiets deden maar dat zit er niet in ben ik bang...
Ze hebben mijn moeder eens op een pony getild terwijl ze aan het gillen was.
Later heeft ze nog een keer op een paard gezeten na een verloren weddenschap. Helemaal in wedstrijdtenu Haha!
En mijn vader wilde ooit eens een paard uitstappen. Helaas koos hij een 4 jarige die net zadelmak was...
Daarna nog een keer op mijn oude ruin maar toen bleek dat het afstappen wel erg moeilijk was. Ja de vorige keer ging het vanzelf maar dat vond hij ook niet leuk Verward

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:01

Echt gaaf lijkt me dat.
Kan me heel goed voorstellen dat je heel erg blij bent......er is niks leukers dan je hobby met je familie delen......worden ze ook nooit moe als er weer eens over paarden gepraat word Haha!

Heb je niet stiekem een paar foto's gemaakt Cheese! Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:04

Oh moe over paarden praten worden ze toch niet hoor jacqueline, met het karretje rijden is zowieso altijd leuk, alleen onder het zadel kwam er maar nooit van, maar daar is nu ook verandering in gekomen!
Je vader heeft toch wel mijn cap geleend he? Want dat mag altijd hoor!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:22

Wat hartstikke leuk joh, dat ze uit zichzelf erop wilden Nu moet je idd eens gaan denken voor een geschikte naam *LOL* Ik wil wel supporteren Haha!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 09:50

hahaha wel grappig
vroeger toen ik nog op de manege reed was er zo'n
ouders dag mocht je je ouders opgeven om en les te rijden
ik had dus me ma opgegeven
die werd helemaal gek toen ze op een paard van 1,55 moest
ze is zelf namelijk maar 1.56
en ze wilde graag op een welshje of zo hahahaha
toen ze van het paard afkwam had ze pijn de benen van het aansporen
en de volgende dag had ze erge spierpijn Tong uitsteken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 14:05

De spierpijn valt mee, maar ze hebben nog niet gedraafd, dat scheelt. Foto's volgen zo gauw ik ze van Ronald heb en de volgende keer zal ik zelf de digi meenemen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:06

Hartstikkel leuk man OK dan! , Mijn moeder gilt al als me cavia eventjes op schoot moet laat staan dat ze in de buurt van mijn paarden komt Haha!:D:D Maar er komt al lichtelijke verbetering in Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:16

OK dan! Goed zeg!!! Wanneer komen er foto's??? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:23

gnagna ja waarneer komen de foto's Haha!
mijn moeder rijd ook paard al 3jaar ofzo weetnie meer
alleen mijn pa verrekt het Haha!

                    You are the only one I love and you got ripped out of my life...

    Jetta

    Berichten: 3986
    Geregistreerd: 19-01-02
    Woonplaats: Aan de rand van de stad

    Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:44

    Ha, wat gaaf! Jammer dat mijn paps en mams al op leeftijd zijn...........

    Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

    Sypheron

    Berichten: 15209
    Geregistreerd: 06-12-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:49

    Mayo schreef:
    Wanneer komen er foto's??? Haha!


    Beter lezen jij Tong uitsteken
    Ik heb ook echt zin om mijn menbewijs te gaan halen!

    Mayo

    Berichten: 16796
    Geregistreerd: 17-01-01
    Woonplaats: De Meern

    Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:52

    *oeps* ik had de reacties nog niet gelezen *LOL*

    Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
    A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

    Jurga

    Berichten: 18554
    Geregistreerd: 06-05-01
    Woonplaats: Ede/Lunteren

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 18:23

    Sypheron schreef:
    Ik heb ook echt zin om mijn menbewijs te gaan halen!


    Daar maak je me erg blij mee!

    So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

    Richtje

    Berichten: 13117
    Geregistreerd: 29-04-02
    Woonplaats: Bunschoten

    Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:12

    Super Iloon!
    Je mag blijk zijn met (en trots zijn op) zulke ouders!
    Mijn vader roept nog elke dag dat hij spijt heeft dat hij ooit aan die paarden begonnen is (en hij doet er zelf nog niet eens wat mee). We hebben m'n vader ooit een keer zo ver gekregen om een rondje op Tiek te stappen, maar dat was geen succes . Verder heeft hij slechte ervaringen met paarden op de trailer en mijn moeder durft niet eens te kijken....

    Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

    Ing__

    Berichten: 11173
    Geregistreerd: 17-01-03
    Woonplaats: Arnhem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:47

    gezellig!
    kun je straks met de hele familie lekker het bos in Haha!

    Dag lieve mama...


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Isabel_k, kimmetje26, marte_kandia, mooney, Nina1999, NoorW, tienus63, WendyKtH en 125 bezoekers