Ik als Lunterencity-addict kan niet achterblijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Ik als Lunterencity-addict kan niet achterblijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 22:29

... met het schrijven van een verslagje natuurlijk... Haha!

Afgelopen week ben ik heel wat bezig geweest met regelen, boodschappen doen, laatste dingen uitwerken, enz enz. Donderdag de hele dag gespendeerd aan het schoonmaken van de stal, want daar was ik al maanden niet aan toegekomen. Vandaar dat het er nu weer netjes uitzag. Mijn vader al: "Goh, nodig eens vaker mensen uit, dan is de zadelkamer altijd netjes. Knipoog "

Zaterdagmorgen om half zeven de wekker gezet en na een kwartier Roy uit bed geschud. Eerst Jurga, Harald, Voice, Wencke en Mondro gepoetst, bordjes voor het parkeren (tevergeefs) aan de weg gehangen, de laatste hand gelegd aan de stal en wei en toen naar de winkel om brood te halen en dat vervolgens te smeren. (ehm... 78 bolletjes )

Eveline_B, Karinske en MarjoleinP arriveerden als eerste. Vervolgens liep het lekker door en om half elf hadden we de meeste mensen wel compleet. Na wat voorstellen en een bakkie koffie en thee met een koek, gingen er wat mensen voetballen in de bak, wat ik helaas niet gezien heb. Jammer, want het zag er erg leuk uit op de foto's. Cheese!

Tegen een uur of elf Jurga en Harald gaan zadelen en Kim van de snelweg afgestuurd *LOL* en de lunchspullen in de auto gezet. Harald stond al te springen in de wei, die had er duidelijk al zin in. Jurga begon ook iets te miepen, aangezien ze niet dol is op stilstaan, dus al snel vertrokken we richting het eerste meeting-point. De vos van Jessica had er zin in en mepte wat links en rechts om zich heen. Even uitkijken dus. Na wat stappen hebben we er nog een drafje uitgeperst, waarna we de grooms weer tegenkwamen gewapend met digi's. Lachen

Toen het bos ingeslagen op weg naar de oversteek naar de hei waar de grooms al klaarstonden met de hesjes aan om ons te helpen oversteken, erg prettig op een beginnende autoweg waar de meeste mensen hun gas al lostrekken. We waren toen binnen no time op de hei, de grooms waren er nog geeneens, dus we besloten op te splitsen in niet-galoppeerders, handgaloppeerders en rengaloppeerders. Wij dus een eind de hei opgestoven, Jurga natuuuuuurlijk als hekkensluiter. Bloos Roy vertelde me even een paar minuten te wachten met terugkomen, zodat zij klaar konden staan voor foto's. Prima! OK dan! Nou ik was nog niet uitgebeld of Jur wilde al omdraaien en wegwezen Verward . Maar toen we terug'vlogen' had mevrouw er duidelijk zin in. Ik verloor alleen een beugel, dus moest even goed opletten dat ik rechtdoor bleef gaan en niet toegaf aan Jur's slingerneigingen. Jur wilde links Snowdon voorbij, maar die wilde daar niet veel van weten en sloeg met zijn staart, waardoor Jur afremde en ik zoiets had van 'ehm... maar niet inhalen, want als er wat gebeurt, lig ik er zonder beugel meteen af'. Dus lekker achter de groep aangegaloppeerd. Jurga nam net bij de fotograven de alternatieve route over het fietspad, dus geen close-ups.... Rare merrie ook! *flapper*

Toen weer op naar de oversteek en richting het Zandgat, want ik had flink honger. Natuurlijk had ik veels teveel lunch, maar never mind, beter teveel als te weinig. (We hoefden vandaag geen brood te smeren in ieder geval!) Er is niet zo fanatiek gecrossed in het gat als voorgaande jaren.

Na de lunch wat ruiterwissels gedaan en op terug naar stal. Ik had een wat andere route in mijn hoofd, maar we moesten wat haast maken in verband met reservering in het pannenkoekenhuis en door een ongeplanned galopje schoten we een zijpad voorbij waar ik in had gewild, dus via een alternatieve route terug. Volgend jaar een beter tweede deel van de rit!!!! I promise!


Maar goed, we kwamen weer aan bij de stal, waar we de paarden opgestald en op de trailers geladen hebben. Voice en Wencke wisten even niet hoe ze het hadden met zoveel paarden *LOL*. Heeft er iemand nog fotos gemaakt van mijn kanjers??? Jammer dat we zo weinig tijd hadden deze dag, ik had Voice en Wencke wel even wat beter willen laten zien en natuurlijk onze nieuwe kanjer Nimondro. Maar ja, volgende keer beter!

Toen op naar het pannenkoekenhuis waar shasta al stond te wachten (super dat je er was!). Snel aangeschoven aan tafel (we waren met een heel stuk minder dan geplanned, maar toch nog een man of 16) en drinken en pannenkoeken besteld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Pannenkoekenhuis Kernhem heel wat beter vind dan 't Pannekoekenhuis. Ik had ook al een half koude pannenkoek Scheve mond . En dat ze nou gruwelijk lekker waren. Maar goed, het kon ermee door. Volgende keer weer Kernhem of misschien Juffrouw Tok???

Na het eten nog even de speeltuin ingeweest, heerlijk met een volle maag misselijk worden.... Cool Enorm gelachen om die malle Bokkers en zelf ook meegeschommeld en gedraaid. Ben erg benieuwd naar de foto's.

Bij deze wil ik iedereen die er was ONTZETTEND BEDANKEN voor de gezelligheid, ik heb echt onwijs genoten en er een goed voldaan gevoel aan overgehouden. Mensen die nog een keer langs willen komen, be my guest! Mayo, keertje mee mennen met Jur (en Nimondro?) ofzo?

OP NAAR LUNTERENRIT PART 4!!!! OK dan! OK dan! OK dan!

Bart, waar blijft ons forumpje??? Schijnheilig

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:32

Leuk verslag! Ik vond t super georganiseerd, en die alternatieve route vond ik helemaal niet erg, die was ook mooi genoeg hoor Lachen Als t ff kan, ben ik weer eens van de partij Lachen

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:36

misschie ndat ik me er ook een keer aan ga wagen...
Maar ja.... dat weet je maar nooit met mij....

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:41

Leuk verslagje.
De pannenkoeken waren wat mij betreft best lekker. Maar we kunnen natuurlijk ook eerst alle pannenkoekenhuizen langsgaan voor we een definitief oordeel vellen Haha! .

Helaas heb ik geen foto's van jouw veulies. (hoe is het mogelijk)

Ik vond het ook heel gezellig. Als het kan ben ik de volgende keer weer aanwezig.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:44

Leuk leuk, ik heb iig een superweekend gehad weer. Thnx voor het geweldige organiseren Iloon Lovers

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:46

Ilona, ik ga graag in op je aanbod Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 00:14

Ik vond het ook zo super leuk om erbij te zijn Helemaal omdat ik ook nog mee mocht rijden ook! Nog echt hartstikke bedankt daarvoor

Mijn pannekoek was heerlijk met de warme kersjes erboven op. Oke, een lepeltje kersenlikeur flambee was wellicht nog lekkerder, maar ik mocht niet mopperen (au contrair...)
mijn complimenten voor de zeer volledige en professionele organisatie. Je hebt echt overal aan gedacht, het heeft ons werkelijk aan niets ontbroken. Super! Dikke 10!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 00:40

Jurga schreef:
... Volgende keer weer Kernhem of misschien Juffrouw Tok???


JAAA, juffrouw Tok!!!!
Kip Piri Piri Vingers aflikken
springt op haar stoel heen en weer

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:05

Was zeker gezellig
En goed georganiseerd!! Bedankt Iloon.

Ik geloof dat ik mede (samen met Mayo dacht ik) schuldig was aan de alternatieve route Haha!. We hadden even twee paarden zonder rem....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 10:25

Maakt niet uit hoor, we hadden toch al niet zoveel tijd! *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:39

Iloon, onwijs bedankt voor het regelen, toppie!
En Roy, jij niet minder!

:evaw:

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:50

ja ik dacht heus dat ik de weg nog wist, zo ongeveer dan.okee eigenlijk niet meer
Maar ik was er en zat er geeneens als laatste op

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:27

Komt omdat je zo'n supergroom had die jouw beesten vast kon houden kim Haha!
Iloon t was erg goed geregeld, super hoor. Hoe krijg je t voor elkaar Lachen
Ik vond t pannenkoekenhuis niet slecht, had best een lekkere pannenkoek

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:28

Stond om acht uur 's morgens al 78 broodjes te smeren, zo krijgt ze het voor elkaar Tong uitsteken Ziek

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 17:19

Ehm Syph... niet klagen Tong uitsteken. Jij wilde vriendjes met mij worden.... Tong uitsteken

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:49

Nee hoor Syph, we hebben heeeel veel medelijden met je Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 04:03

Jurga schreef:
Toen op naar het pannenkoekenhuis waar shasta al stond te wachten (super dat je er was!).

Ja ik was er drie kwartier, was al bang dat ik daar ik mijn eentje bleef zitten.......
Had al onder alle tafeltjes gekeken of ik misschien rijbroeken zag....

Heb mijn tijd goed besteed eerst ben ik een kwartier bezig geweest met contakt te krijgen met iemand van de bediening om wat te drinken te krijgen en de rest van de tijd ging op aan het wachten tot ze het kwamen brengen. Ach ik had toch alle tijd.........
Iedergeval heerlijk gespeeld na het eten in de speeltuin, was wel de hele avond misselijk.
Valt niet mee om kind te zijn kwam ik achter Knipoog

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers