Dan ook mijn verslagje maar (lunterenrit)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Dan ook mijn verslagje maar (lunterenrit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 22:20

Vanmorgen om kwart voor negen op mijn fietsje gesprongen, om vast het één en ander klaar te leggen. Dennis zou de trailer op halen, en belde toen ik het erf op fietste dat hij er ook aan kwam.
De paarden waren al wat onrustig tijdens het poetsen, normaal gaan ze 's ochtends altijd het land op, en ze snapten niet waarom dat nu niet kon. Ondertussen ontsnapte de shet ook nog uit het land, en stond de pony die alleen achter bleef constant te gillen. Dat droeg dus niet bepaald bij aan de rust Scheve mond . Toen ze klaar waren, en alle spullen in de auto lagen, dachten we ze even op de trailer te zetten, niet dus Boos! .
Chris (paard van Dennis) is een 1,5-paards trailer gewend en liep dus de eerste keer tegen het tussenschot op. Schrok daar behoorlijk van, en dacht er niet meer over om die trailer op te gaan. Chris dus maar even vast gezet en Regina gepakt, die had het hele gevecht met Chris natuurlijk ook opgemerkt en was dus ook niet meer van plan op de trailer te gaan. Helaas begon de eigenaar (echte boer) zich er ook mee te bemoeien, allemaal heel aardig bedoeld maar af en toe.... Hij ging er bij Regina met de zweep achter aan, en die werd daar alleen maar drukker van . Maar goed, na enkele gevechten (Chris had zich inmiddels twee keer opgehangen, en toen hebben we haar maar op stal gezet) stonden ze dan toch eindelijk op de trailer.
Op de trailer hebben ze zich echt voorbeeldig gedragen Lovers .
We zijn in één keer goed gereden, en werden hartelijk ontvangen met koffie en koek.
Was een hele leuke rit, niet helemaal zonder problemen, maar alles is goed gekomen. Het was een beetje jammer dat ik de hele rit geen rem en (bijna) geen stuur had, en dus compleet afhankelijk was van Dennis (en geloof, dat geeft niet zo'n heel veilig gevoel Knipoog). Af en toe leek ze even vergeten te zijn dat ze aan Chris moest hangen, maar er hoefde maar iets te gebeuren en de magneet werkte weer (ik geloof dat enkele mederuiters dat overduidelijk hebben gemerkt).
Bij de lunchplek zijn we met een paar mensen even afgedaald, en hebben daar wat sprongetjes genomen en zijn we door het water heen geweest (dingen die Regina nooit vrijwillig doet, maar nu ging ze blindelings achter Chris aan). Lekker gelunched en uitgerust (had Regina echt hard nodig ondertussen), was super geregeld OK dan! , helaas vond Regina mijn broodje ook erg lekker.
De rest van de rit heeft ze zich wel iets beter gedragen, maar echt overtuigend was het niet....
Terug bij Ilona aangekomen, even de paarden wat te drinken gegeven en toen de paarden op de trailer gezet. Met dank aan Ilindra en Albert, die de nodige assistentie hebben verleend met de paarden op de trailer zetten, super Lovers OK dan!
Dennis had nog even een 'ongelukje' met Chris en heeft daar een behoorlijk blauwe en dikke voet aan overgehouden Ach gut
Op de terugweg hebben ze zich weer voorbeeldig gedragen, we hebben nog even een kwartiertje omgereden, omdat we een straatje te vroeg naar links gingen Bloos
Trailer schoon gemaakt en de paarden even afgespoten en op stal gezet. De paarden waren niet de enige die moe waren, ga zo ook maar naar mijn bedje toe (wist niet dat je zo moe van zo'n rit kon worden).
Dennis zal inmiddels ook wel thuis zijn, die had namelijk pech met de auto, toen hij onderweg was om de trailer terug te brengen. De auto wilde niet meer starten, heel vervelend, maar ben blij dat het niet gebeurd is met de paarden erachter.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:26

Ook een leuk verslag richtje!
Dennis, succes met je voet!

Zijn Snowdon en de haf van maya eigenlijk nog in de trailer terecht gekomen?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 22:29

Ja, die stonden er niet veel later ook allebei in. We reden ca. tegelijk weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:29

Heel leuk verslag Richtje, en ik vond het toch wel meevallen, met die magneetwerking, af en toe was t wel duidelijk, maar t ging toch best rustig en aardig of niet?
Uiteindelijk wel Sjimmy, maar vraag niet hoe... Scheve mond Zie mijn verslagje Tong uitsteken

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:07

Dennis is ook eindelijk thuis Haha!

Ondanks m´n blauwe voet, heb ik een erg leuke dag gehad en heeft m´n paardje zich voorbeeldig gedragen
Ik ben er vandaag toch ook achter gekomen dat m´n paard toch best wel hard kan (is compleet nieuw)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:57

Kameel was idd braaf hoor, de gekke merrie.