Kan rugpijn later komen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Kan rugpijn later komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 11:22

Sinds begin van deze maand loop ik rond met rugpijn en weet geen oorzaak ervan. Alleen ben ik in augustus eens gevallen op de grond, en dat was niet zo zachtjes Scheve mond Ik had een paard vast en die trok me omver. Door tijdgebrek ben ik pas begin van deze maand gaan rijden, en toen begon het dus in mijn rug, linksonder. Dus mijn vraag is of die later kan komen??

Morgen weer naar de fysio, want dit is echt niet fijn Verdrietig


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 11:48

Misschien eens een foto laten maken.
En even niet rijden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 11:51

Ja rijden doe ik toch al niet, alleen aangespannen. Morgen voor de 2e keer naar de fysio, eerst maar eens kijken wat die zegt. Toen ik gevallen was vielen ik wel naar links, en links onder doet het zeer, bij mijn SI gewricht oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 11:58

Ben je niet gestressed? Dus dat je zo gespannen bent dat alles gewoon vast gaat zitten, en daardoor rugpijn krijgt.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 12:03

Nou nee dat ben ik niet, dan ben ik wel anders aan het doen Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131843
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:21

Het kan (helaas) zeker wel.
Zoals je het beschrijft lijkt het erop dat die "pijn" er misschien al wel eerder zat, maar doordat je niet gereden hebt, heb je het ook niet gevoeld.
Sommige blessures merk je alleen maar bij heel specifieke bewegingen.
Zolang je die bewegingen niet maakt is er niets aan de hand, maar o wee als je ze wel maakt.
Veel succes / sterkte, ik hoop dat je snel van je blessure verlost bent Ach gut

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 12:26

Dat is dan heel irritant! Ik kwam er ineens gisteravond op. Ik hield een paard vast voor iemand, een jong paard, die schoot weg, en diegene die er op wou viel dus boven op me waardoor ik naar links viel. Daarna heb ik er weinig gereden, of hele makkelijk zittende pony's, in september ben ik op Kadance gaan rijden en die zit niet zo makkelijk, en toen werd het steeds erger. Daarna niet meer gereden, maar weggegaan is het nog niet. Ook als ik lang gewerkt heb, of lang zit krijg ik er last van.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131843
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:31

Tsja, leuk is anders..... Huilen
Zoals je het beschrijft lijkt het me echt de "oude blessure" die opspeelt op de momenten dat je de geblesseerde "onderdelen" belast.
Toch even naar laten kijken hoor Liberty, baat het niet dan schaadt het niet

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 12:53

Zoals ik al zei, ben onder behandeling bij de fysio, morgen er weer heen, ben benieuwd wat hij er van zegt Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:28

Het kan heel goed dat het door die val komt ja... Veel plezier bij je fysio Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:47

misschien staat je SI gewricht scheef, ik heb 4 jaar met rugpijn gelopen, voordat ik naar een manueel therapeut ging. Hij had het in 6 weken met 4 behandelingen opgelost, maar wel 6 weken niet paardrijden.....
en nu heb ik een voor mijn paard passend dressuurzadel, maar ik ben daor mijn rug gegaan, precies dezelfde plek als toen, dus het blijft een zwakke plek!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:48

Ik denk idd dat een manueel therapeut ook wel iets nuttigs kan doen Lachen

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:17

en het plezante van manuele therapie is, dat het jou geen energie kost, alleen de therapeut

Die van mij maakte eerst een hele wiskundige studie van mijn rug, stond ik daar in m'n blootje, ik schaamde me kapot Bloos en toen boog hij wat en ik had de volgende dag erge spierpijn, maar geen rugpijn meer OK dan!

Je moet wel de behandelingen volhouden, ook al voel je niets meer.

je kan simpel contorleren of je SI gewrichten recht of scheef staan:

je gaat op je rug op de grond liggen (harde ondergrond)
je trekt je knieëen naar je neus op
dan strek je je benen en laat iemand controleren of de knokkels van je enkels (ik weet niet hoe die dingen heten, die bobbels aan de zijkant) op precies dezelfde hoogte zitten

Bij mij scheelde het 2 cm vóór de behandeling, daar wil je wel rugpijn van krijgen!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 17:56

Morgen eerst naar de fysio, en dat verhaal van die val vertellen, want dat weet ie nog niet Knipoog En dan maar eens verder kijken Lachen Maar ik ben weer een stapje verder, als dit de oorzaak is dan weten we weer wat Haha!


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:57

Ben je misschien op je stuitje gevallen?
Ik ben er wel eens op gevallen en na een tijd deed het stuitje niet meer zeer maar de plekken er boven.
Anders zou ik even naar een arts gaan...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 18:07

Ik ben dus naar links gevallen, zoals ik al eerder in dit topic zei, kan best zijn dat ik op mijn stuitje neer kwam.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:07

Het kan idd. dat rugpijn later op komt spelen.
Ik heb er dus zeker een jaar over gedaan na een ongelukje dat de conclusie kwam door foto's dat ik mijn rug gebroken had...
Ik heb er alleen nooit last van gehad totdat ik pijn kreeg (en echt langzamerhand hele erge pijn) in mijn benen en na een hele poos een dokter die maar volhield dat het slijmbeurs ontstekingen waren in beide benen die me toen maar wanhopig naar het ziekenhuis stuurde voor foto's waar dus uitkwam dat het wel fout zat Frusty
Nou denk ik dat het bij jouw niet zo ernstig is maar wel dat je een oude blessure geforceerd hebt waar je nu veel last van hebt.
Beterschap hoor, komt wel weer goed Ach gut

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 09:41

Vandaag weer naar de fysio geweest en het gaat al wat beterder met me Lachen Ik moest allerlei apparaten doen voor mijn rug, en dat was best wel inspannend *LOL* Vrijdag weer, dus hopelijk gaat het beter deze week. Het kon trouwens dus wel van die val zijn, en daarna niet gereden en toen pas weer begin van de maand, dan kon het weer opspelen Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie