wanneer besloten jullie een eigen paard te kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

wanneer besloten jullie een eigen paard te kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 15:46

Nou de titel zegt al genoeg denk ik...

Wanneer besloten jullie een eigen paard te kopen...?

Het ras tinker staat mij heeel erg aan... maar voordat ik er 1 kan kopen ben ik denk ik al weer 10 jaar verder! Ik studeer nu en heb denk ik maandelijks niet genoeg geld over om te sparen Bloos
Dus dat zou betekenen dat ik als ik pas een tijdje aan het werk ben een paard kan kopen! Maar dat vind ik zo lang duren!
Ik heb nu wel hele leuke verzorgpony's en ik mag er ook alles mee doen wat ik wil! maar toch... een eigen paard (vooral tinker) lijkt me veel leuker!


Dus brandt los... hoe losten jullie zo'n probleem op?


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:01

Nou flink slijmen bij je ouders is al een goed begin Haha!:D:D

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 16:05

nou ik weet dus echt heeeeeeel zeker dat ik geen paard van mijn ouders krijg.... je moest eens weten hoelang ik heb gezeurd voordat ik eindelijk es een keer zowiezo op een paard mocht rijden!!!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:07

mijn eerste paard kon ik ook pas kopen toen ik eenmaal werkte. het wachten duurt dan misschien wel lang voor je, maar dat is het dubbel en dwars waard als je straks dan eindelijk je eigen pony / paard kan kopen van je eigen geld (dat had ik wel tenminste). je hebt een verzorgpony waar je alles mee mag doen schrijf je, geniet daar van en probeer zoveel mogelijk opzij te zetten als je kan. (ene maand misschien iets meer dan de andere maand). ik heb zelfs nooit verzorgpony´s gehad. wilde vanaf mijn 4e een eigen paard en was 19 toen dat eindelijk uitkwam.
heel veel geduld heb je wel nodig dus en wat ik al eerder zei zolang je kan lekker genieten van je verzorgpony.
Laatst bijgewerkt door duivelintje op 28-09-03 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:08

Toen ik hoorde dat mijn verzorgpaardje verkocht zou worden heb ik mijn pa heeeeel lief aangekeken en die heeft hem toen voor mij gekocht Lovers

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-03 16:14

Kiamyd schreef:
Toen ik hoorde dat mijn verzorgpaardje verkocht zou worden heb ik mijn pa heeeeel lief aangekeken en die heeft hem toen voor mij gekocht Lovers


woow geluksbal Haha!:D


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:20

toen ik zeker wist dat ik het paard ook echt kon onderhouden elke maand, ik rekende op 1000 gulden per maand en daar kwam ik niet altijd mee uit dus.................

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:07

Toen mijn ouders erachter kwamen dat ik een paard wel kon onderhouden, dat ik de verantwoording had en dat ik het geld ook had. Toen mocht ik een paard, en toevallig stond er een mooi jaarling arabje te koop, waar ik al vanaf de geboorte gek op was. En nu is ie van mij, superpaardje is het!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:09

Toen het van mijn ouders mocht Lachen Heb eerst een tijdje krantjes bezorgt maar al vlug gingen ze mee betalen zodat ik voor mezelf ook nog eens iets kon kopen (wat dan weer vooral halsters werden Tong uitsteken ), en nu uiteindelijk betalen hun alles Lovers
Ok, wil ik een nieuw halster, of iets wat ik niet direct nodig heb, dan zal ik dat wel zelf moeten kopen, maar goed, begrijpelijk Knipoog

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 19:20

vanaf het begin dat ik paarden geweldig vind. maar nog niet de kans heb gehad. eerst me opleiding afmaken en dan pas kan ik me helemaal op me paard storten.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:35

Toen mijn pa zei: "We gaan morgen eens naar een paardje kijken voor jou." Toen klapperde ik ook ff met mijn oren en was er helemaal stil van. T was wel mijn droom, maar ik dacht altijd dat we er het geld niet voor hadden, en daarom ook nooit om gezeurd. En dan ineens dat aanbod gekregen omdat een vriend van m'n pa mijn pa dus heeft bewerkt. Die kende nl een vriend van hem die zijn twee haflingers kwijt moest (hij had er plots geen plaats meer voor). En of we niet eens wilden kijken want dat was voor mij ook wel leuk. Wij wezen kijken, ze zag er goed uit, Maya: "Ik wil wel hoor " Okay, dan krijg je haar van ons, maar de rest betaal je zelf. En zo ben ik aan mijn schat gekomen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:45

Ik was 22
Reed bij een handelsstalletje, waar ik Kawa ook reed.
Hij kwam te koop te staan omdat hij het niet goed genoeg deed. Bijna wekelijks foutloos, maar goed zijn techniek werd steeds slechter.
Ik kreeg die man niet aan zijn verstand gepeuterd dat het voor dit paard allemaal te snel was gegaan en hij gewoon ff rust nodig had.
Maar dat stond niet in zijn woordenboek, dus werd hij verkocht.

Voor een netjes bedrag heb ik hem toen half gekocht.
We hadden net een huis gekocht wat nog in aanbouw was en durfde niet zomaar ons spaargeld uit tegeven, omdat ik bang was voor onvoorzienen dingen in het huis.

Kawa heb ik toen meteen 3 maanden in de wei gezet, om lekker bij te komen.
En daarna ben ik weer rustig aan alles op gaan bouwen.
Met het hoofdwoord rustig.

In die tijd heb ik de andere helft van Kawa van die man kado gekregen, voor alle werk wat ik daar deed. Ach gut

En in het zomerseizoen daarop ben ik weer met Kawa gaan starten en heb bewezen dat hij door rust weer goed mee kon draaien.
Geloof dat hij nu nog spijt heeft dat hij hem weggedaan had Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:50

Marco en ik gingen samenwonen en bij ons huis zit een weiland en stallen... Je bent dan gek als je geen paard aanschaft. Ik was toen 23 en heb heel mijn leven eigenlijk paard gereden.

Mijn eerste paard heb ik (met mijn stomme kop) zomaar gekocht en mezelf er niet in verdiept (wist ik veel) en toen ik Imker aanschafte, heb ik mezelf toch wel 3x achter mijn oren gekrabt.... Hier heb ik geen spijt van gehad.

Toos paardloos

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:57

In mei 2002 besloot ik een eigen paard te kopen, kwam eigenlijk ineens in me op en het ging er niet meer uit Knipoog
Mn ouders vonden het goed, zolang ik het zelf betaalde en zo kwam Ivanka bij mij in Juli Lachen
Ook nog lang geen spijt van gehad!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:57

Ik rij vanaf mijn 7de ongeveer. Ik heb veel paarden van anderen gereden. Thuis hadden we het financieel heel goed, maar mijn moeder gunde mij op een 1 of andere manier mij geen paard of een studie in de paarden of dieren. Verward
Toen ik Henk leerde kennen was ik voor de 3de keer gestopt met paardrijden. Maar het kriebbelde weer. Na een half jaar hebben we ons eerste paard gekocht. Ik was toen 23 jaar. We zijn nu 18 jaar verder en we hebben nu 3 paarden en 2 pony's.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:16

Ik heb vorig jaar Sandor pas gekocht ik was toen 27.. Scheve mond Ik heb van mijn 8 ste tot 21 gereden. Toen 5 a 6 jaar gestopt. Nadat ik weer was begonnen met het beleren van een jonge arabier van Jeannette hier op bokt. Kroop het bloed waar het niet gaan kon. En ik wilde toch iets van mezelf. Ik ben toen tegen Sandor aangelopen en het was liefde op het eerste gezicht Lovers Ik weet nu op deze leeftijd wel wat het allemaal kost om en mijn honden te hebben en een eigen huis en auto te rijden. En een paard in de kost wat mijn grootste kostenplaatje is Bloos! .. Maar dat komt meer door mezelf. *LOL* Ben gek van mooie spullen Tong uitsteken .

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:22

Ik wil ook al jaren een eigen paard, maar ik moet echt wachten totdat ik een vaste baan heb Huilen Nu maar hopen dat ik tegen die tijd nog leef en het nog de moeite waard is.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:52

Toen ik een baantje had om de kosten van mijn paard te dragen. Galactica heb ik van mijn ouders gekregen Bloos! Lovers

Galactica Wadim X Gemini

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 07:30

Nadat ik 5 jaar bijna dagelijks op mijn verzorgpony had gereden. Toen ze overleed besloot ik dat ik een eigen paardje wilde en ben ik hard gaan werken om het geld bij elkaar te krijgen. Mijn ouders vonden het prima, mits ik de kosten zelf kon dragen.
Toen ik Yorghos een jaar had, heb ik Kai erbij gekocht omdat mijn zusje ook graag reed. Ik vond het alleen niks om mijn eerste eigen paardje te moeten delen en Yorghos en Ellen klikten ook niet heel erg goed... Hij was wat te sterk voor haar.

* To Belg, or not to Belg *

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 08:23

nou dan is dat toch opzich mooi opgelost yorghos? Jij blij en je zusje blij Haha!

So kawa, jij had even geluk dat je de andere helft erbij kreeg!! Hahah mooi dat hij nou spijt heeft, moes ie maar rustiger aan doen Knipoog Tong uitsteken

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:25

Ik weet al sinds mijn vroegste herinnering dat ik een eigen paard wilde. Ik hoefde daar alleen bij mijn ouders niet mee aan te komen. Ik mocht zelfs niet paardrijden op een manege of iets dergelijks. Ik ben gaan werken toen ik 17 was en toen ben ik meteen met mijn eerste salaris naar de manege gerend, waar ik vervolgens elke dag te vinden was om te helpen. Na 2 of 3 jaar heb ik toen via hun Zamora gekocht, een net 4 jarige Gelderse merrie die ik goedkoop kon kopen omdat haar eigenaar naar het bejaardentehuis moest. Ik heb haar zelf ingereden (met hulp van de manege) en heb vele jaren plezier van haar gehad. Helaas moest ze verkocht worden toen ik jaren later ging scheiden en het niet meer kon betalen. Nu heb ik al weer heel wat jaartjes hier in Brabant een aantal paarden omdat wij een huis hebben met stallen. Wij hebben er nu 3 en in de toekomst hoop ik nog op uitbreiding. Ik me niet meer voorstellen hoe het zonder paard zou zijn...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:38

Ik ben mijn hele leven met pony's opgegroeid. Thuis hadden wij altijd al pony's.
De paar jaar dat ik gestudeerd heb, heb ik het zonder moeten doen, maar direct daarna heb ik zelf een pony gekocht en inmiddels heb ik er al weer 6 Knipoog, maar ik heb wel het voordeel dat ik eigen grond heb, anders was het onbetaalbaar geweest.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:42

ik ging verzorgen, rijlessen nemen, en paardjes bijrijden en was altijd bezig met paarden en toen er emerdere keren verzorgpony';s werden verkocht en mijn ouders zagen hoe erg ik het vond, en mijn schoolresultaten alleen maar beter waren hoe meer ik op stal was... *serieus!* besloten ze dat ik een eigen paard mocht. Na een zoektocht van een paar maanden kwam ik met toeval Tos tegen en meteen gekocht.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:01

nadat ik het delen van paarden helemaal gehad had!
Ik kon inrpincipe zelf een paard onderhouden, maar zolang ik thuis woonde wilde mijn moeder er niet aan beginnen.
Toen ze zag dat het weer mis ging en het verdriet wat ik erom had, heeft ze samen met mij een zoektocht gestart.
Internet, paardenblaadjes en kranten doorgespit Lachen
samen naar paarden gaan kijken.
Mijn moeder vond joy meteen al geweldig, toch zijn we nog een 2e keer gaan kijken en heb ik besloten!
Ik woon inmiddels samen en het gaat nog steeds prima.Er word zelfs een 2e paardje verwacht Lachen

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:21

ik verzorgde mijn paard al vijf jaar. ze was van een stalhouderij. ze besloten haar te verkopen. ik had altijd al gespaard voor een eigen paard en ja.... toen heb ik haar dus gekocht. ben ook student, en ja ik red het aardig om een paard te onderhouden. af en toe sposeren me ouders en mijn vriend me!!!!succes

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers