Modems Analoog>ISDN

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38707
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Modems Analoog>ISDN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 16:23

Aangezien ze op het platteland nog geen ADSL hebben wil ik toch graag iets sneller internetten, mijn computer heeft een analoge modem. Ik heb wel ISDN, ik begreep, van wat rondkijken, dat ik een ISDN modem kan kopen voor mijn computer en dan iets snellen ben op het internet. Maar ik ben gewoon niet op de hoogte van dat soort zaken.

Wie kan me dat vertellen? Waar moet ik op letten? Tips? Welke kan ik dan het beste nemen? En als laatste, klopt het dat ik ISDN kan internetten en toch met mijn analoge apperatuur kan blijven bellen?

Kortom ALLE info is welkom!! Misschien heeft iemand anders op het platteland een idee/suggestie hoe ik toch sneller kan internetten?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:56

Hoi,
wij wonen ook in verwegiestan zeg maar en hebben dus geen kabel of adsl.
Wij hebben nu 2 jaar ofzo ISDN, super hoor. internetten en lekker aan d etelefoon kleppen alles kan.
je behoud gewoon je normale toestel en telefoon nr en krijgt er in ons geval nog 3 nummers bij.
Ik geloof dat wij gewoon een set van kpn hebben.
ik heb nu sinds 3 dagen ofzo het 100 uren abonnement van planet internet, das 100 uur internetten (alleen voor ISDN) voor nog geen 25 euro.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:50

Voor mij geldt ongeveer hetzelfde verhaal als voor Paard Plezier *LOL*
Sinds een jaar hebben wij ISDN, ADSL is hier nog niet beschikbaar.
Internetten gaat via een ISDN-modem, ik heb een eenvoudig extern modem van Trust, werkt prima.
De snelheid is iets hoger dan bij een analoge verbinding, maar niet echt schokkend.
Het is wel fijn dat het inbellen stukken sneller gaat.

Wij hebben een speciale ISDN-telefoon van KPN aangeschaft, dat was een rib uit m'n lijf (ca. 240 euri Boos! ).
Dan heb je wel een fijne draadloze telefoon van goede kwaliteit (dat mag wel ook Knipoog ).
Op zolder heb ik mijn werkkamertje, hier gebruik ik de resterende 2 lijnen.
Eentje daarvan is omgezet naar analoog, hier kan ik mijn laptop inpluggen en mijn gegevens van het werk uitwisselen (werkt dus via een analoog modem).
De laatste lijn gebruik is als telefoon/faxcombinatie voor zakelijk gebruik.

Bij ons heeft het veel bloed, zweet en tranen gekost om alles te installeren, wij hebben nl. tot 2 keer toe een kapotte centrale geleverd gekregen door KPN.
En wij maar zoeken waar de fout zat Verward

Sinds een paar dagen heb ik ook het ISDN-abonnement van Planet, 100 uur internetten voor ca. 25 euro.
Het omzetten is een fluitje van een cent en ik hoop dat ik aan het einde van de maand niet meer zo verdrietig word van de telefoonrekening Knipoog

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38707
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 20:09

Bedankt voor jullie antwoorden. ISDN heb ik al maar zit dus met de modem voor mijn computer. Ik vind het zo vrezelijk moeilijk om informatie te vinden welke modum ik kopen moet. Oke, het is misschien niet echt veel sneller maar alle beetjes helpen toch?

100 uur voor een vast bedrag deed ik al een tijdje bij Tiscali, maar ik laat het omzetten naar Planet, betere verbinding dan Tiscali. En wat je zegt, lekker 100 uren!!

Maar wie weet, OOIT, hebben we ALLEMAAL ADSL! Pling