Weer ff een fjorden-manen vraagje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Weer ff een fjorden-manen vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 21:17

Viking heeft echt kl#te manen,nu vallen ze weer naar voren toe,ik kan knippen wat ik wil,maar het word steeds lelijker,bij zijn schoft is zijn zwarte rand mooi smal,maar als je verder gaat richting oren is de streep wel 10 cm dik. Huilen
Ik zit er nu aan te denken om alles eraf te scheren,ik wil hem toch al helemaal scheren,en het dan weer opnieuw te laten groeien.

Heeft er iemand goeie tips?

Nog een probleem is dat hij absoluut niet stil wil staan tijdens het knippen,ik word er een beetje moedeloos van zo. Verdrietig

Paardentaxi Zeeland


Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:28

Alles platscheren lijkt me niet verkeerd. Zo kan je alles wat makkelijker bijhouden en kun je het niet meer verknippen Knipoog
Succes! Lachen

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 21:47

Bedankt,maar goed dat je nog niet langs komt om foto's te maken want hij loopt nu voor l#l.

Paardentaxi Zeeland


loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:55

je hebt het zelf al gezegt: alles afscheren.
ze zijn waarschijnlijk toch weer in 2 maanden ofzo aangegroeid en dan staan ze (hoop ik) weer mooi overeind Lachen

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:57

Ik zou het ook helemaal afscheren. Met mijn Fjord had ik hetzelfde: hing plat, was ongelijk, etc. Dat beest leek wel een hysterische w.c. borstel... Boos!

Uiteindelijk heb ik alles erafgeschoren met de tondeuse. Toen duurde het nog een halfjaar (met telkens bijknippen) voordat het goed wilde zitten. Daarna gewoon bijgehouden & het zit nog steeds goed.

Succes!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 07:13

Achossie helemaal afscheren.... nee dat zou ik nooit doen... je kunt ze wel veel korter knippen. Dar hangen naar voren komt door het grazen, ook als de manen weer aangroeien zulen ze in deze stand groeien als je ze weer te lang laat worden.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:07

Hee, dat van die zwarte streep die steeds maar dikker wordt ken ik.
Heb laatst ook een fjord geknipt, was een lastig karwei.
Misschien moet ik ook maar scheren, lijkt me niet verkeerd!


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:49

Misschien helpt het om de manen nat te maken voordat je gaat knippen? Dat knipt een stuk makkelijker vind ikzelf.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 15:51

Ze vallen zelfs naar voren als ze maar 5 cm lang zijn,ik heb er wel eens aan gedacht om eerst haarlak erop te spuiten,maar ja dat doe ik maar niet,ik hou ze altijd bij,laat ze zeker niet te lang worden voor ik ga knippen,ik ga in het weekend maar even de tondeuze uitproberen. Haha!

Paardentaxi Zeeland

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:46

Wij hebben ook een spannetje fjorden en een ervan heeft ook zulke achterlijk dikke manen met zo'n mega-hoeveelheid zwart hoe dichter je bij z'n oren komt. Drama, laatste tijd haast niet netjes te houden, valt alle kanten uit.
Heb ik ook nog eens het probleem dat ze voornamelijk aangespannen lopen, dus stukje voor de schoft wordt continu plat-geplet en wil helemaal niet meer staan Huilen
Ik heb het heel lang redelijk kunnen redden en er steeds weer iets fatsoenlijks van kunnen maken, maar van de week heb ik het bij hem toch echt maar eens superkort geknipt. Zodat ie niet in z'n eentje voor joker zou lopen heb ik bij de andere een dino-coupe geknipt Haha! Haha!
Tegen de tijd dat nr. 1 weer enigszins knipbare manen heeft is dat er bij nr.2 wel uitgegroeid denk ik Schijnheilig

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:51

Viking schreef:
Viking heeft echt kl#te manen,nu vallen ze weer naar voren toe


Weet je hoe dat heet?
Vreetstand Cool Omdat ze altijd met hun koppie naar beneden staan!
NIET helemaal afscheren, dat heb ik wel eens gedaan, en dat was echt verschrikkelijk. De vorige keer heb ik hem heel erg kort geknipt, dat was al beter. Helemaal afscheren zou ik ook niet doen i.v.m. de (eventueel) aankomende kou!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:23

Citaat:
Helemaal afscheren zou ik ook niet doen i.v.m. de (eventueel) aankomende kou!


Da's idd iets om op te letten. Toen ik het eraf schoor was het hartje zomer. Heel kort knippen & regelmatig bijhouden wil ook nog wel eens het gewenste effect opleveren.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:35

jessy schreef:
Citaat:
Helemaal afscheren zou ik ook niet doen i.v.m. de (eventueel) aankomende kou!


Da's idd iets om op te letten. Toen ik het eraf schoor was het hartje zomer. Heel kort knippen & regelmatig bijhouden wil ook nog wel eens het gewenste effect opleveren.


ik denk niet dat het heel veel uitmaakt of de manen 5 cm zijn of helemaal afgeschoren. ze groeien toch weer vrij snel aan. en als je het nu doet is het nog niet zo heel koud hoor. als het vriest word het natuurlijk anders.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 15:01

Kan je ze niet heel wat korter knippen, ipv scheren. Bij scheren moet ik denken aan helemaal geen manen=kaal=raar gezicht.
Misschien kan je de manen zo knippen dat er nog 1 a 2 cm manen over is, misschien is dat makkelijker.
Gelukkig heeft Colette lange manen Schijnheilig

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 16:57

ik ga toch een deken met hals kopen.omdat hij toch geschoren wordt,morgen ga ik eerst nog korter knippen,en als dat niet mooi word,dan gaat alles eraf ~~}> .

In ieder geval mogen er geen digi's op het erf komen Haha!

Paardentaxi Zeeland

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:00

*pakt alvast haar normale fototoestel om morgen heel onopvallend langs te rijden* Schijnheilig

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 21:50

Kusia schreef:
*pakt alvast haar normale fototoestel om morgen heel onopvallend langs te rijden* Schijnheilig


Ik pak hem wel in,helemaal in het verband Haha!

Paardentaxi Zeeland

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:33

Viking"]
[quote="Kusia schreef:
*pakt alvast haar normale fototoestel om morgen heel onopvallend langs te rijden* Schijnheilig


Ik pak hem wel in,helemaal in het verband Haha!
[/quote]

whaha daar wil ik al helemaal een foto van zien!!! *LOL*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48360
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 16:28

Viking schreef:
ik ga toch een deken met hals kopen.omdat hij toch geschoren wordt,morgen ga ik eerst nog korter knippen,en als dat niet mooi word,dan gaat alles eraf ~~}> .

In ieder geval mogen er geen digi's op het erf komen Haha!


Ik zal de mijne wel thuislaten.... Schijnheilig NOT!!!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:53

Gewoon lang laten groeien joh die manen! Heb vroeger ook een fjord gehad, en die had hele mooie lange manen. Is wel apart met dat zwart en wit. Jammer dat je lange manen zo weinig ziet bij Fjorden.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 07:38

Sharmila schreef:
Gewoon lang laten groeien joh die manen! Heb vroeger ook een fjord gehad, en die had hele mooie lange manen. Is wel apart met dat zwart en wit. Jammer dat je lange manen zo weinig ziet bij Fjorden.


Dan zit je zeker niet meer zo in de fjorden? Tegenwoordig is het helemaal mode om ze lang te laten groeien, zeker nu ze ook met lange lokken op de keuring mogen komen.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 09:11

Ik had ze wel al vaker op de keuring gezien met lange manen,ik zit er eerlijk gezegd wel aan te denken om ze te laten groeien,hij heeft op zijn schoft al een hele grote pluk van 30 cm lang en ongeveer 20 cm breed,en dat staat hem wel heel gaaf,en het scheelt wel een hoop knipwerk. Haha!

Paardentaxi Zeeland

shabash

Berichten: 377
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:30

Als ik op stal kom loop ik altijd langs Vik (logisch want daar staat het kuil) Normaal zeg ik hallo jongen en loop ik door. Van de week kreeg ik geen lucht meer toen ik hem zag, en moest dus wel stilstaan. Ik zo agh arme jongen wat heeft ze nu weer met je gedaan?????? Ik ken Mir al iets beter en weet asl ze een schaar in haar handen krijgt ze niet meer kan stoppen. Ze had zij manen al geknipt en zag er best netjes uit. Maar toen had ze die schaar weer gevonden nou nou nou jullie willen het niet weten!!! Ik heb nniet veel verstand van fjorden maar ik weet wel dat het netjes is als het zwarte erboven uit komt. Bij Vik is het nu recht. Ik kwam Mir tegen dus ik zeg ik moet jou nodig even spreken. Wat heb je met me jongen gedaan???? Mir: hahahah nou uh ik haal het scheerapparaat er wel overheen. Mir ik ga van de week een poging wagen voor je heb het al eens eerder gedaan. Als het niet lukt kan dat fiets scheerapparaat er nog altijd overheen toch??? Ben niet voor scheren!! Groeien ala. xx es

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:42

Ik heb Pablo zijn manen gewoon laten groeien. Ik ga voorlopig toch niet naar keuringen of iets dergelijks. Ik heb toevallig net gister foto's geplaatst! http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=155583

Daar kun je het zien. Ik vind het zelf best gaaf staan!! OK dan!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 12:04

Ik zit inderdaad niet zo lang meer in de Fjorden! Maar das leuk zeg! Is me alleen niet opgevallen omdat de fjorden bij ons op stal allemaal aan hanekam hebben.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 19 bezoekers