Zal ik het doen?!? (bijrijder)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Zal ik het doen?!? (bijrijder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 08:08

Omdat ik naast mijn eigen paard nog een merrie bijrijd, en die evt. op wedstrijden uit wil gaan brengen, zie [WD] Super clubkampioenschappen gereden!
voor de resultaten van onze HC-wedstrijd afgelopen weekend (en als het van de eigenaresse mag), zit ik met een probleem met Imker:

Daar houd ik dan niet genoeg tijd voor over.
Om hem gezelschap te houden tijdens de uren dat ik op kantoor zit, heb ik al een gezelschapsmaatje voor hem geregeld, nu alleen nog iemand die hem ook wil rijden.

Wat voor afspraken maken jullie met je bijrijder, qua kostendeling, dagen die ze rijdt en spullen die gebruikt/verbruikt worden? Ik heb hier echt nog geen ervaring mee. Hilde (die rijd ik zelf bij, doe ik kostenloos en ik geef de eigenaresse daar mijn hulp voor terug en soms een leuk kadootje, maar dan krijg ik te horen dat ze dat niet nodig vind)...

Toos paardloos


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:30

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik denk dat dat aan jezelf ligt. Ben je heel makkelijk hierin of ben je erg zuinig op je spullen? Je kan hierover vertellen hoe je het zelf doet en erbij vermelden dat je het fijn vind dat hij/zij dat ook doet.
De dagen die degene rijdt zal ook in overleg zijn, omdat de bijrijder waarschijnlijk ook moet werken/school e.d. Voor de kosten zou ik wel wat vragen, maar kijk eens naar je stalling etc. Ik vind persoonlijk 75/100 euro echt genoeg voor iemand die je paard rijd. Maar ik weet dat studenten (zoals ik) dat bedrag niet eens kunnen missen. Anders kun je inderdaad vragen of ze de stal en tuig bij willen houden.
Ik zou eerst eens kijken wat voor personen zich melden, want ik vind dat je vaak al kan merken hoe verantwoordelijk iemand is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 08:44

Tja, het verhaal wordt moeilijker: stalgeld betaal ik niet, omdat mijn paarden aan huis staan. Dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Verder heb ik al iemand op het oog, ik heb haar al gebeld. Zij heeft nl. altijd al paardgereden, maar heeft geen tijd voor een full-time eigen paard en wil niet in een manege rijden. Dus voor haar zou dit erg leuk zijn. Ze denkt er in ieder geval over na, deze week hoor ik of ze het wil doen. Omdat het een kennis van mij is, vind ik geld vragen erg moeilijk… Zou het raar zijn om bijv. smidkosten te vragen aan haar (70 euro per 8 weken) of is dat teveel of te weinig of is dat raar?

Toos paardloos

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:47

Ik denk dat het heel redelijk is om te vragen of ze bereid is de smidkosten te dragen, of in elk geval een gedeelte daarvan...Ik snap dat het moeilijk is om erom te vragen. vind ik zelf ook... Nu is het niet meer van belang omdat mijn pony kreupel is, dus ik ben al lang blij dat er een meisje is die hem toch al die tijd (6 weken nu) al verzorgt zonder dat ze heeft kunnen rijden. (in de proefperiode heeft ze wel gereden, maar toen de school weer begon, en zij ook zou beginnen was hij gelijk kreupel...)

Uiteindelijk moet je voor jezelf duidelijk hebben. Wat gaat voor: een bepaalde bijrijdster, of: de bijdrage die een bijrijdster bereid is te leveren in geld. (normaal vind ik een bijdrage in hulp)

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:20

ik heb 2 meisjes die samen 2 dagen i/d week naar mexx komen,omdat ik dan geen tijd heb!
ik ben degene die geen tijd heb,dus vind ik ook dat ik ze niet kan laten betalen!
er is afgesproken,dat ze mijn spullen kunnen gebruiken,maar niet elke keer mijn equishine,etc. mogen gebruiken(want dat worden dure poetsbeurten)ik ben allang blij,dat mexx gewoon haar aandacht krijg,wanneer ik tekort schiet!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:44

Als ze echt fanatiek gaat rijden dan vind ik het niet raar om de hoefsmidkosten te vragen. Ik betaal bij Risco altijd het voer en zijn ontwormingspasta. Ik heb dit ook zelf aangegeven, omdat ik vond dat ik wel wat terug kon doen.
Aan de andere kant vind ik dat Mexx2 ook wel gelijk heeft. Je hebt zelf geen tijd of in jouw geval ga je een ander paard erbij rijden, dus is het in jouw voordeel dat ze komt rijden. Maar een keine vergoeding d.m.v. hoefsmid vind ik kunnen.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:57

Hey over dat mensen die jou paard verzorgen dat die geld moeten betalen vind ik een beetje raar.
Ja mag blij wezen dat ze je beestjuh willen verzorgen, in de tijd dat jij niet kan.
Ten slotte ben jij die gene die een paard wil en heeft aangeschaft, dus het is eigenlijk je eigen verantwoording.
Ik vind dat je ze maar gewoon geen geld moet laten betalen, want als je hun laat betalen voor dingen lijkt het net alsof je geen geld hebt voor je paard.
Terwijl als dat zo is kan je net zo goed geen beestjuh kan nemen.
Dit berichtje is niet banketstaaf bedoeld hoor, maar ik he ook een verzorgpaard gehad waar ik 50 euro in de maand voor moest betalen.
Maar ik heb nu een eigen paard, en als ik daarvoor een verzorgster voor wil hebben zal ik die gene toch wat geld toe geven.
Want ze maken er meestal wel tijd voor vrij zodat ze jou beestjuh kunnen verzorgen, en je kan er altijd van op aan.

Groetjes, liefs en -xxx-ies Anne


Groetjes, liefs en -xxx-jes Anne

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:24

Ik heb twee bijrijdsters. Eentje voor Sonja de Shet en eentje voor Rinus, mijn paard. Yvette heeft de eerste tijd niet betaald voor het bijrijden van Rinus. Ik vond het niet nodig. Ik kocht er echter een shetlander bij die ik financieel niet kon verantwoorden naar mijn vriend toe. Ik heb toen een betaald bijrijdstertje gezocht voor de Shet, dat is Kimberly geworden. Kimberly betald 40 euro per maand en kan alles met de pony doen wat ze wil en zo vaak ze wil.
Yvette heb ik toen ook 40 euro per maand gevraagd. Ook Yvette kan doen en laten wat ze wil. Met die 80 euro betaal ik het stalgeld voor Sonja.
Ik wil wel dat ze zuinig zijn op mijn spullen en dat ik weet wanneer ze ongeveer gaan rijden. Verder heb ik eigenlijk geen regels en afspraken.

In het land der blinden is eenoog koning!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:30

Ik heb er op dit moment een verzorger bij voor het longeren en knuffelen zo heel af en toe rijdt ze hem ook. Gaat wel iedere keer beter.

Ik wil eigenlijk geen echte bijrijdster meer omdat het toch niet werkt bij mijn paard en ook hoe ik hem wil rijden. Op deze manier krijgt hij toch zijn beweging en aandacht die hij verdient als ik een keer wat minder tijd heb.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:40

In Brabant is het erg makkelijk om onbetaald een bijrijdpaard te vinden, omdat er erg veel zijn Lachen
Ik zou niet laten betalen, ik vind het bij Saskia ook niet nodig. Ze rijdt Joris om mij te ontlasten, en natuurlijk omdat ze het leuk vindt. Prima toch? Het gaat goed, ik vertrouw haar 100% en Joris vindt haar ook leuk.

Ik denk dat je moet kijken hoe het klikt, vertrouw je haar op je eigen terrein en met je eigen spullen? Dan zou ik geen geld vragen, behalve als ze Imker iedere week wast en je shampoo ofzo in no time erdoorheen gaat.
Tegenprestatie is dat ze op die dag bv ook voert, de stal of de wei uitmest en als het nodig is ook eens je tuig invet en schoonmaakt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 12:05

Pauline schreef:
In Brabant is het erg makkelijk om onbetaald een bijrijdpaard te vinden, omdat er erg veel zijn Lachen
Ik zou niet laten betalen, ik vind het bij Saskia ook niet nodig. Ze rijdt Joris om mij te ontlasten, en natuurlijk omdat ze het leuk vindt. Prima toch? Het gaat goed, ik vertrouw haar 100% en Joris vindt haar ook leuk.

Ik denk dat je moet kijken hoe het klikt, vertrouw je haar op je eigen terrein en met je eigen spullen? Dan zou ik geen geld vragen, behalve als ze Imker iedere week wast en je shampoo ofzo in no time erdoorheen gaat.
Tegenprestatie is dat ze op die dag bv ook voert, de stal of de wei uitmest en als het nodig is ook eens je tuig invet en schoonmaakt.



Ja Pauline, jij kent de “thuissituatie” bij mij (in ieder geval hoe en waar Imker gestald is) en je kan je dus voorstellen dat ik niet zomaar iedereen over het erf wil hebben.

Zelf zat ik ook een beetje te denken aan tegenprestaties (wei mee bijhouden, uitmesten en dat soort dingen) en evt. als ze het zelf aangeeft, eens iets halen voor Imker wat hij nodig heeft.

Graag ontvang ik PB-tjes van mensen die mij nog een wijze raad mee willen geven of iets van een contract opgesteld hebben.

Toos paardloos


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:46

ALleen PB? Knipoog WIj hebben in het verleden met iemand wel een contract gehad, maar ik denk toch dat de basis vertrouwen is, en bij jullie thuis hlemaal!
Heb je nog iets van dat meisje gehoord?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 20:57

Nee, vandaag nog niet, maar ik heb gezegd dat ze er rustig over na moest denken. Volgende week komen zij en haar vriend bij ons op visite en dan hebben we het er uiteraard weer over.

Vandaag heb ik ook een gesprek gehad over de startkaart en de man van mijn vriendin vindt het een leuk idee!

JOEPIE!

Oja, als er mensen contracten hebben, zou ik die graag via PB of via hier te zien krijgen, Pauline ~smile~

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers