snik.. ik moet zo met ons 3 maanden oude katje naar de d.a

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 14:54

hij heeft een hele grote bal aan de zijkant van zijn koppie. snik. ik hoop echt dat het mevalt. ben er gewoon stil van. ik hoop zo dat ze niet dood gaat. het is een britisch korthaarx bastaart en ze is blue/creme van kleur. pffffff ik wwwwwwwwillllll niet Huilen duim voor haar dat het niets is.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:56

Oh bah, wat sneu! Hopen maar dat het niets ernstigs is, gewoon een abcesje ofzo.
Sterkte! Verdrietig

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:03

zomaar ineens? heeft ze niet een haal van een nagel van een ander kat gehad en nu ontsteking? duim duim duim

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:11

WWWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTT?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!(Sanne Gilt!) Toch niet die super lieve, mooie, leuke, schattige, knuffelige grijze poesje?????

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:11

Gatsie, wat sneu voor je. Hee, kop op!
Dierenartsen kunnen tegenwoordig een hoop, en je moet ook niet meteen van het ergste uitgaan
(is moeilijk, dat weet ik)


Zal voor je duimen, laat je weten hoe het afgelopen is?

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 15:42

tja sanne helaas wel ja. puck ik hoop idd dat het zo is. een haal van een kat of zo. het is heel eng om te voelen. ohhhhh heeeeelp ik durf gewoon niet. ben zo bang dat het kanker is ofzo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:00

lonneke, ik hoop dat het is wat ik al 2x met 2 verschillende katten heb mee gemaakt.
Zowel Pluis (van mijn moeder) als Moos (van ons, 2 jaar geleden in laten slapen) kwamen beide een keer met een grote bult thuis. Pluis in zijn nek, em mos precies tussen zijn ogen.
In beide gevallen was er tijdens een gevecht/stoeipartij een stukje nagel van de tegenpartij in de huid blijven steken, wat was gaan ontsteken. Bij beide katten was het van de een op andere dag een bult met een diameter van zeker zo'n 10cm.
De DA heeft er een sneetje in gemaakt, zodat alle troep eruit kon (en dat was veel! Misselijk ) en dat was het. 3 dagen goed schoonhouden, en ze mochten weer lekker naar buiten.
Ik hoop voor je dat voor jou katje hetzelfde geldt

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 16:04

ohhhhh ik hoop het echt. dit verhaal lucht al weer wat op. ik maak me druk om niks misschien. maar ik ben zo gek met haar. en nick ook. het is zijn katje he? ik heb al wel verteld dat ie naar de dokter moet. naja afwachten maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:10

Onze poezenbeesten hebben ook al enge bulten op de meest bizarre plaatsen gehad, en het ging steeds om een abces. Komt vast goed hoor, ook bij de jouwe. Effe een sneetje erin, rotzooi eruit, paar daagjes goed schoonhouden voor het dichtgroeit, en het leed is weer geleden!
Beterschap!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:12

huh sonja toen mijn kat eenenorme bult had(en ja ik dacht ook kanker hij gaat dood) kreeg ik gewoon medicijnen en hoefde het abces niet opengesneden te worden ivm besmetting. het is helemaal verdwenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:19

Dicky-Dick had een tijdje geleden een grote bult in z'n nek. Ik dacht ook dat het een gezwel ofzo was, maar de dierenarts heeft het zonder pardon open gesneden. De druk moest eraf zei ze. Het luchtte de kat niet zichtbaar op ofzo, hij leek er helemaal geen last van te hebben. Maar hij gaf ook geen krimp toen ze het opensneed.
Hij heeft er ook al eens eentje op z'n rug gehad, en die werd zelfs opengeknepen, dat was echt ranzig, de pus spoot eruit (sorry voor wie zit te eten onder het Bokken... Misselijk )
En Tommie heeft er wel eens eentje onder haar kin gehad, en die werd ook opengesneden.

De mijne krijgen nooit pilletjes (gelukkig niet, dat wordt oorlog..) maar altijd een spuitje en soms na een paar dagen nog een keer. Zal dus wel antibiotica zijn.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:20

oke ik krijg antibiotica in pil vorm en dat gaat zonder oorlog. grappig dat je kat dickie dick het zo noem ik mersedess altijd Haha!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 19:33

ben nu dus net terug en het was idd een abces. pfffff ging ze wel gelijk even wegsnijden Misselijk eerst er flink in prikken om zeker te weten dat er pus uitkwam. daarna het mes.... werd ik me toch duizelig. is zag alle sterren van de hemel. ik niks gezegd. werd als maar bleker en kotsmisselijk... na een ppar minuten toch maar even gezegd dat ik niet zo lekker werd. kreeg gelijk een stoel en wat water en moest verplicht blijven zitten. de kat heeft echt gegild van de pijn. ze snijden zonder verdoving. nu goed schoon houden. het is echt een heeeeel groot gat voor zon klein katje. ze is pas 3 maandjes oud haar hele wang is gat. Huilen nou ik ben weer gerust gesteld, en mijn kat word weer beter. pffff ga je ff met je kat naar de d.a kun je zelf haast naar het zikenhuis Haha!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:41

Ja, ik weet hoe het gaat, heb het zelf ook bij de dierenarts toen ik daar stage liep.
Kwam een hond die had het aan z'n achterpoot.
Is niet prettig om het te zien, maar het dier voelt zich veel prettiger als de druk eraf is, t' is hetzelfde als je een puist op je lip hebt waar druk op staat!
Hopelijk komt het niet meer terug, dat wil namelijk ook nog wel eens gebeuren!
En ik werdt ook niet goed toen ze het eruit haalde Misselijk !! Die lucht, BAHH
Veel sterkte met de kat.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:01

geef de kleine lieve schat maar dikke knuffel van me, gelukkig dat het maar een ontsteking was.
Moet je haar nu zeker binnenhouden.

zal zaterdag wel wat lekkers voor haar mee nemen!!!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:04

ah! gelukkig! was al bijna bang dat ie...nou ja laat maar! Ikke gelukkig mooi lief poesje nog hier!