Vrijwillige boktributie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 12:52

Mogelijk is hier al eens over gesproken, maar hier dan nog maar eens. Aangezien bokt ook veel kosten met zich meebrengt doordat wij allen hier zoveel komen, vroeg ik me af of een vrijwillige boktributie niet een idee is. Voor diegenen die Bart en Heike toch wat verlichting willen gunnen. Gewoon voor een ieder die er wat voor over heeft om lekker te kunnen bokken. Ik vind het wel een goed plan? En jullie????


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:11

Yep, ik ben het hier wel mee eens omdat het idd wel behoorlijk veel kosten met zich mee brengt. Denk dat het dan wel moet blijven bij een vrijwillige bijdrage eerlijk gezegd.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 13:13

Uiteraard een vrijwillige bijdrage.. dat het daarom gaat qua mijn idee.. was toch wel duidelijk? Ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:14

hoeveel geld moet er ongeveer zoal betaalt worden in de maand aan bokt??
als ik tenminste vragen mag Verward

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:16

Ben ik ook wel benieuwd naar.
Dan kun je eens gaan kijken wat een gemiddelde bokker kost aan bokt.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:20

ik denk dat het als het door iedereen verdeeld worden weinig kost!!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:23

Vor niets gaat de zon op.. toch, zouden Bart en Heike geen inkosten hebben uit tikken fozo...
Heb me ook wel eens afgevraagd wat de financiele offers inhouden om een dergelijke, frequent bijgehouden site te onderhouden... ik hoor dat het moederbord wel eens gefrustreerd raakt en vervangen moet worden, dat is niet gratis...Toch, als er zwaar geld achter aan moet, wat houdt deze site dan op de been?
Ik vermoed dat er achter de schermen toch iets geregeld is... tenminste, dat doen de grote jongens wel, dus waarom zo'n functionele en vaak bezochte site niet?
Wie haalt mij uit de duisternis? Sigaar

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:26

Het is wel de bedoeling dacht ik dat er sponsers gaan adverteren op bokt, maar dit is eerst nog niet aan de orde.
Gaat dan ook meer geadverteerd worden op andere sites etc.

Correct me if i'm wrong Sigaar

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:26

Lijkt me een goed idee, op vrijwillige basis! Ik betaal graag mee, lijkt me heel redelijk, voor al het plezier dat je van Bokt hebt Party!!
Verplichten lijkt me idd geen goed idee, niet iedereen heeft hier geld voor over. Ook al bereik je dan misschien wel dat de mensen die hier alleen maar komen om te klieren, wegblijven.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:34

Ik vind het ook een goed idee, maar ik vind dat wel iedereen hetzelfde moet betalen. Iedereen kan wel wat missen, zelfs ik! Het hoeft niet veel te zijn, maar als iedereen zo'n klein bedragje geeft is het bij elkaar wel een leuk bedrag!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:05

tja ik wil niet banketstaaflig doen, maar als het niet rendabel zou zijn, zouden ze er allang mee gestopt zijn lijkt me. en anders moet je sponsors zoeken. ik geloof niet dat ik zin heb om te betalen naast de telefoonkosten die ik nu al heb.

Voorzitster AFM

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 14:07

Zoals ik al zei.. het gaat om een vrijwillige bijdrage. En er is hier op bokt al vaker door Bart VB gezegd dat er veel kosten zijn ivm het dataverkeer enzo. Mocht iemand deze berichten zo kunnen vinden.. erg graag..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:08

Op dit moment kost bokt alleen maar geld en verdienen we er niets mee. We hoeven er ook niets mee te verdienen. maar Bokt gaat ons nu wel geld kosten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. We zijn dus op zoek naar sponsors.

Maar heel lief aangeboden.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:10

tja als het geld gaat kosten is sponsors een goede oplossing. geeft ook weer meer reclame voor het forum. maar dan verdien je er ook weer aan want er worden nogal wat tikken gemaakt he door dit forum......weet je al wat voor sponsors Heike?

Voorzitster AFM

Sander
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:04

Even voor de duidelijkheid...

Er wordt hier een paar keer het woord tikken genoemd. Deze gaan dus niet naar de eigenaar van de site, maar dus direct de zak van de internetprovider/KPN in.
Dus op dit moment komt er nog helemaal niets binnen.

mvg,

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:40

Heike en wat als wij nu sponsers worden Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:45

tja kom ik weer, denk je nou echt dat BartvB zelf zou betalen om op een forum te kunnen komen? Ik denk het niet. ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat wij gaan betalen. Bart en Heike gewoon sponsors benaderen, het forum wordt goed genoeg bezocht!

Voorzitster AFM


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:54

Nee ik bedoel niet dat we moeten betalen om erop te komen. Maar dat mensen die een bijdrage willen leveren dat kunnen doen?

Zoals donatie´s aan WNF (he Laui?) en zo nog een paar...... Party!!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 15:55

Ik vind het een heel goed iets voor mensen die er wel wat voor over hebben. En tja.. mensen die er niets voor over hebben... jammer dan.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:56

Als ik Bart en Heike was zou ik liever professioneler worden en dus sponsors regelen. Ik bedoel ieder moet doen wat ie wil, maar denk wel na over het principe.

Voorzitster AFM

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:00

Een vrijwillige bijdrage is heel lief aangeboden maar we zijn eigenlijk op zoek naar iets structurelers.

Als een hoop bokkers wel betalen en b.v. iemand als Puck niet dan lijkt me dit niet helemaal eerlijk als dan toch nog iedereen hetzelfde product krijgt.. Wat je dan kan doen is differentieren tussen betalende en niet betalende bokkers maar dan brengt weer een hoop administratie met zich mee (waar ik totaal geen zin in heb, pff, honderden overschrijvingen bij gaan houden, brr Knipoog).. En dan moeten we ook iets bedenken waarmee we kunnen differentieren, upload? speciaal forum? boktmeetings?

Maar goed, een bijdragen van de bokkers heeft dus nogal wat nadelen maar er zal inderdaad wel IETS moeten komen..

Tikken zijn (zoals Sander al zei) totaal niet aan de orde, daar zien wij als bokt.nl helemaal niets van terug, ook niet omdat er nogal wat kabel/ADSL mensen op de site zitten. Aan de andere kant kost bokt al wel een hoop geld (en dat is nu al een aantal zo).

De afgelopen maanden hebben we het geluk gehad dat we op 1 van de servers van http://www.isisweb.nl konden draaien waardoor we gelukkig geen hardware kosten hadden. Probleem ontstond na een paar maanden toen bokt steeds populairder werdt en de hoeveelheid verkeer die bokt.nl (en dus isisweb.nl) genereerde 'te' groot werdt, we gingen over de limiet die isisweb per maand mocht genereren en dat kosten VEEL geld.

Om die reden zijn we op zoek gegaan naar een andere plaats waar we een server neer konden zetten waar het verkeer wat goedkoper was. Dat is een tijdje geleden gebeurd (verhuizing van Hoofddorp naar Amsterdam) en bokt.nl heeft nu een (bijna) eigen server. Nog wel in samenwerking met isisweb.nl. Maarrrrr... We betalen nu samen met isisweb de kosten om deze server in Amsterdam neer te zetten en betalen ook hier weer het verkeer. Per saldo is de situatie nu goedkoper (met de hoeveelheid traffic die bokt genereerd) maar nog steeds gaat het om behoorlijk wat geld per maand.

Door allerlei redenen ben ik er de afgelopen tijd nog niet aan toegekomen sponsoring te regelen. Dit heeft o.a. te maken met belastingtechnische en marketingtechnische zaken. Maar goed, het zal er zeker een keer van komen, vooral omdat bokt.nl op het moment niet bepaald goed is voor m'n bankrekening (ik zou er bijna een paard voor kunnen stallen).

Maar goed, lang verhaal weer Lachen

Ik vind het echt heeeeeel lief dat jullie dit aanbieden maar er zal echt iets structurelers (lees adverteerders/sponsoring) moeten komen om bokt ook in de toekomst 'gratis' te houden, vooral gratis voor mij zelf Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:04

hoho ik zeg niet dat ik per definitie niet zal betalen, maar het is geen oplossing. daarom vroeg ik al, wat voor sponsors zouden jullie willen. ik neem aan dat je geen durex reclame op bokt wilt? Alhoewel, misschien toch nuttig als ik de verhalen van de meetings lees? Haha!

Voorzitster AFM

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:18

s

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Banjer, _Nadia_, AhrefsBot, AmberG, BarbaravdW, Berdien, Bo_Y, Century, Froukje, Googlebot, GrapeshotBot, Guusje17, History_, Jade91, JeaDH, JesdaJinn, Keizerinnnn, kreekie, leonietje, lina1998, Majestic-12, Miez, miezelke, MightyMike, MissMarije, Mrskiwi, Nymphe, OmgiliBot, Pardoesje, pinto_1, Renkle, Saaams, Selina, SennaS, Summerfly, Suusw, Tsplendid, Unoo, ViveChopin07, Winged, xPabloBokt, xSwanHeart, Yipee en 64 bezoekers