Wat een verandering van instructie te weeg brengt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wat een verandering van instructie te weeg brengt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:09

Ik heb gisteren mijn eerste les gevolgd bij mijn nieuwe instructrice Nella Bijlsma in Giekerk (Friesland). Het is natuurlijk moeilijk oordelen na één keer lessen. Maar ik was niet helemaal onbekend met haar lesgeven (vriendin van mij lest ook al tijden bij haar), dus ik wist een klein beetje wat ik kon gaan verwachten. Maar zelfs binnen dat ene uurtje, heb ik zoveel geleerd en liep mijn vos echt weer op eigen benen. Ze pikte de dingen eruit die ik mezelf fout aanleer en moeilijk zijn om weer af te leren en ik had het gevoel dat het klikte! Ben hartstikke tevreden! Dat wilde ik gewoon effies kwijt! Op naar de volgende les! OK dan!


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:14

Oh, wat goed zeg!
Das zeker een compliment voor de instructeur.
Leuk ook om te lezen dat je meteen ook weet dat je de goede keuze hebt gemaakt waardoor je vooruit komt.
Veel succes met je volgende les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:40

Ja dat is zeker een compliment voor Nella.
Ik kijk ook echt uit naar de volgende les.
Voordeel van haar is, dat ze ook nog eens zelf super veelzijdig is, dus ze kan me ook helpen met mijn springlessen. Ik heb mezelf voorgenomen om volgend seizoen een B-parcours te kunnen springen met mijn dressuurpaardje Haha! En mijn instructrice vond dat een hartstikke leuk plan, dus ook daar gaan we aan werken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:50

Super toch? Ik leste eerst ook bij een bekend iemand (zal geen namen noemen) en dat wierp geen vruchten af.
Nu les ik bij mijn vriendin en ik zag binnen no-time resultaat. Verandering van les brengt vaak een enorme doorbraak in je rijden!

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:57

Op zich was mijn andere instructrice ook een hele goede, maar het klikte tussen ons niet echt. En dat is gewoon iets wat ik wel heel erg nodig heb. Iemand die duidelijk, streng is, maar daarnaast ook positief kan zijn. En dat heb ik geloof ik nu gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:10

Nella heeft toch een tijd bij Rini vd Schaft gereden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:22

Hé Pipo, dat weet ik eigenlijk niet, ik zal het haar eens vragen.
Ken je Nella?

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:59

Dat is zeker fijn! Een goede instructeur pikt de foutjes die op dat moment het meest 'in de weg zitten' er inderdaad meteen uit. Het is een soort 'hoofdzaken van bijzaken scheiden'. Een comliment voor haar dus! Lachen

puntje puntje puntje

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:05

Wat fijn!!
Heerlijk dat het gelijk zo lijkt te klikken! OK dan!

Zelf vind ik het rijden van clinics heel fijn om te kijken of ik een beetje dezelfde dingen te horen krijg. Op die manier gewoon een beetje op de hoogte blijven hoe anderen lesgeven.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:10

Goed zeg!
Zo zie je maar weer dat niet iedereen heel geweldig verstand van paarden heeft en niet iedereen aanvoelt etc. hoe jouw paardje het beste gereden kan worden.
Erg fijn dat het nu zo super gaat. Binnen kort foto's?

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:18

Fijn zeg, dat kan je dan helemaal inspireren tot grote dingen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:15

Fairie schreef:
Goed zeg!
Zo zie je maar weer dat niet iedereen heel geweldig verstand van paarden heeft en niet iedereen aanvoelt etc. hoe jouw paardje het beste gereden kan worden.
Erg fijn dat het nu zo super gaat. Binnen kort foto's?


Zal vriendlief vragen of hij de volgende keer de digi in de aanslag wil houden. Vind ik zelf ook wel leuk. Het is al weer een hele tijd geleden dat mijn "rijkunsten" zijn vastgelegd op de gevoelige plaat Haha! Hij had me iig ook beloofd om een stukje te filmen. Hmmm, dat is ook altijd zo confronterend Bloos Maar wel leerzaam.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:21

woon jij in Friesland picasso?Nella is inderdaad goed in beide takken dressuur/springen.

leef je droom, droom niet je leven.

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:00

Fijn dat het klikt!
ik heb sinds kort ook een nieuwe instructrice erbij,en ze heeft er zelf ook nog op gereden...en ben alleen positief,wat leer je dan een hoop!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:54

Wat fijn zeg!

Mijn pony liep op die vorige stal ook nooit goed.
Altijd supersloom enzo, vooral in de les.
Zo erg dat ik nog maar 1 rondje kon galopperen zelfs!

Toen we naar een andere stal gingen ben ik daar gaan lessen bij Okkie1.
En het ging perfect!
Ze liep echt lekker door, werd wat heter onder het rijden (was normaal nooit), en ik merkte echt dat ze voor me wilde werken! Heb er heel veel van geleerd OK dan!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:06

thea schreef:
woon jij in Friesland picasso?Nella is inderdaad goed in beide takken dressuur/springen.


Ja ik woon in Drachten, maar een vriendin van mij woont in Oenkerk en die had al een hele tijd les van Nella (in Giekerk). Zij was heel tevreden over Nella en ik ben mee geweest om te kijken en de manier van lesgeven sprak mij ook wel aan. Ik moet er helaas wel bijna een uur voor rijden met auto en trailer, maar dat heb ik er wel voor over! En idd Nella is heel veelzijdig en ook dat spreekt me aan; omdat ik voor de fun ook weleens een parcourtje wil springen straks. Maar ik ga voornamelijk voor de dressuur. Zij pikte ook meteen de dingen eruit die ik mezelf zo fout aanleer (paard teveel op mij laten leunen etc). Het is misschien nog moeilijk oordelen na zo'n eerste keer, maar ik had er iig een heel goed gevoel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:43

Pauline schreef:
Fijn zeg, dat kan je dan helemaal inspireren tot grote dingen Haha!


Hahaha, in mijn dromen....... Slapen Haha!

Maar ik hoop idd dat ze me gewoon verder kan helpen. Het ging al best lekker hoor, maar na de blessure van mijn paard liep hij niet meer als hij van te voren liep en ik heb het gevoel dat ik nu weer op de goede weg ben. Wat ook leuk is voor mijn paard, is het springen tussendoor, dat vindt ie geweldig! Lachen

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:51

Wat fijn zeg, dat het zo lekker klikt. Ik hoop voor je dat ze je verder kan helpen.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:08

Hé, dat is nieuw Nina!!! kon je oude instructrice jullie niet echt meer verder helpen? Dan is dit toch wel heel fijn. Jammer dat het zo ver weg is. Moet je vriend je nu elke keer brengen? Of mag je zelf rijden met de trailer? Succes Hoor!!!


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:28

nella is echt heel leuk ja!
een paar jaar geleden heb ik ook bij haar op les gezeten, nhs selectie lessen
dat was springles
ze geeft inderdaad super les

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:29

Picasso schreef:
. Wat ook leuk is voor mijn paard, is het springen tussendoor, dat vindt ie geweldig! Lachen


Zal het vanavond eens tegen de rest van zijn familie vertellen, misschien dat daar eens een normaal sprongetje uit kan komen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:34

Joyce:
Ja hoor Odilia kon me best nog verder helpen; maar ik heb bij Nella een beter gevoel. Het klikt gewoon meer. En dat is voor mij op dit moment heel belangrijk. En ik vond eerlijk gezegd dat mijn paard ook meer op zijn eigen benen ging lopen nu. Maar echt vergelijken kan ik wat dat betreft ook niet, want ik heb geen les meer gehad van Odilia nadat Picasso kreupel is geweest. Het is idd jammer dat het zover weg is, en ja Gert-Jan moet mij erheen chauffeuren Haha! Ik heb geen E Huilen Maar dat vind ie niet erg.

Wat ik nog meer fijn aan Nella vind, is dat ze gewoon veelzijdig is en mij dus ook verder kan helpen met springen, niet dat ik daar echt heel ver in wil komen, maar het is wel een aangename afwisseling af en toe. En een B-parcours moeten we toch wel aankunnen straks. En Odilia is puur op dressuur gericht. Maar goed, geen kwaad woord over haar hoor; Nella past mij gewoon beter nu.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-03 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:36

Pipo"]
[quote="Picasso schreef:
. Wat ook leuk is voor mijn paard, is het springen tussendoor, dat vindt ie geweldig! Lachen


Zal het vanavond eens tegen de rest van zijn familie vertellen, misschien dat daar eens een normaal sprongetje uit kan komen Haha!
[/quote]

Hahahahhaha *LOL*
Gewoon doen Pipo! De eerste paar keer ging Pief ook als een debiel over de hindernis heen Haha! Maar dat gaat steeds beter. Goed; het is geen supertalent, maar dat maakt niet uit. Nogmaals; een B-parcours moeten we straks wel aankunnen Verward Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers