Ouders betalen je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Ouders betalen je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 16:10

Hallo!

Ik vroeg me af of je zusje/broertje er een probleem van maakt dat je ouders jouw paard betalen en dat zij niets krijgen/hebben.
Hoe regelen jullie dat? Hebben zij ook een paard? Of iets anders...

Groetjes,
Annemarie


Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:18

Bij ons thuis is het zo dat wat de een krijgt krijgt de ander ook... niet dat mijn broertje nou met een paard in zijn maag gesplitst zit hoor, maar bijvoorbeeld mijn zus kreeg haar rijbewijs, dus ik ook en mijn broertje dadelijk ook. De pony betaal ik overigens zelf...(onderhoud e.d.) maar verder is het dus bij ons zo "wat de een krijgt krijgt de ander zo ongeveer ook"

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:31

Daarom kreeg ik dus geen paard Knipoog

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:32

Wij hebben Celvin samen gekregen en dat gaat superrrr goed! *LOL*

CELVIN

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:34

Afgezien van het feit dat mijn ouders nooit mijn paard zouden betalen, geven mijn ouders aan mijn zusje en ik ong. evenveel geld uit. De ene keer krijg ik wat meer, en de andere keer mijn zusje.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:37

Wij hebben ons paard als gezinspaard gekocht. Dus hij is niet ECHT van mij. Mijn moeder rijdt hem ook , dus het is haar paard en ik rijd erop (ik bepaal eigenlijk wel bijna alles, maar oké) Haha!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:40

we hebben marko eigenlijk voor ons allemaal gekocht, maar aangezien amy de enigste is die goed kan rijden. Rijd zij marko eigenlijk *bijna* altijd.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:51

Mijn ene broer is t huis al uit, die ander mag er weleens een rondje op Tong uitsteken
Maar krijgt ook meer dan genoeg, dus vind hij t niet echt heel erg.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:59

wij hebben gewoon alle 4 een eigen pony

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:20

Miran schreef:
Daarom kreeg ik dus geen paard Knipoog


haha me the same! maar gelukkig mocht ik wel op wedstrijden enzo met mijn verzorgpony!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:39

Nou,bij ons thuis is het zo:Wat de een krijgt,krijgt de ander ook!

Maarja,mijn zusje kon nog niet goed genoeg paardrijden enzo ,dus dat ging voorlopig nog niet door.
En dat begreep ze ook wel,nu heeft ze sindskort ook een pony.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:42

Bij ons thuis is het dus ook dat de één hetzelfde krijgt als de ander. Dan wel niet letterlijk hetzelfde, maar wel in de vorm van waarde. Dat is dus de reden waarom ik nog geen eigen paard heb.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:57

Ik kreeg een paard.. M'n zus kreeg een rijbewijs en een brommer Lachen

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:59

Mijn broer heeft een elektrische gitaar gekregen omdat ik een paard heb gekregen, voor de rest moet ik alles zelf betalen voor mijn paard, best een zware opdracht als je nog naar school gaat maarja daar doe ik vakantiewerk voor.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:07

Bij ons krijgt ook iedereen ongeveer evenveel.. Ik heb mn shetje wel zelf betaald en hij staat nu ergens gratis, dus dat kost geen geld.. Hoefsmid en wormenkuren enzo die betaal ik nu ook gewoon zelf. Bij mn vorige shet en bij mn oude pony betaalde mn moeder alles, maar de rest kreeg/had ook zn eigen dingen.. dus geen gezeur ofzo Lachen

Obelix is gewoon stoer!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:19

Mijn zussen gunden het mij van harte dat ik een paard kreeg!! Ze maken er dan ook geen probleem van, alleen soms krijgt mijn pa wel van die opmerkingen van 'ik zit nog steeds op die auto te wachten, arjette heeft een paard dus dan krijg ik toch wel een auto?' Maar mijn pa weert dat altijd af met dat het paard ook eigenlijk zijn paard is, en ik verzorg hem Knipoog

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 18:21

Haha
Vooral dat laatste komt me zeer bekend voor.
Ik heb een aquarium, dus als ik eens jonge visjes hebt begint hij gelijk over meer auto's. Best irritant soms, als je het serieus over huisdieruitbreiding wilt hebben Haha!

Groetjes!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:27

Mijn Shetlandpony heb ik zelf betaald. Juist omdat mijn ouders het anders zo oneerlijk vinden. En daar hebben ze groot gelijk in! Al had ik het liever anders gehad.. dat zij betaalden! Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:47

Daarom ben ik blij dat ik geen broertjes of zusjes heb Schijnheilig

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:52

Beide paarden heb ik van mijn ouders gehad (ivm schoolprestaties) mijn zus had ook een pony en mocht er ook nog een bij, we zijn bij een aantal paarden die te koop stonden geweest, maar de interesse was bij haar al snel weg. Toen ze ging studeren kon ik haar (C) pony er ook nog bij verzorgen/rijden dus op een gegeven moment heb ik een bijrijdster gezocht voor die pony. Wij hebben die pony nog 6 jaar alleen voor de bijrijdster gehouden, daarna verkocht, als mijn zus een weekend thuis was dan stond ik op zondag avond haar stal nog uit te mesten als ze weer weg was !
Behalve de aanschaf, heb ik altijd alles zelf betaald. Ik zou het trouwens ook niet anders willen. Geeft ouders minder kans om je te blackmailen Haha!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:59

ik kreeg het gedeeltelijk, en nou betalen ze de helft, en de rest moet ik zelf beverdienen. Mijn oma sponsord elke maand maar die geeft mijn broertje ook vaak zat wat. En mijn broer maakt er een groter probleem van, maar dan is het altijd mijn vader die zegt: "het is ook mijn hobby, en ze werkt er hard voor."

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:03

Ik heb geen broertjes of zusjes dus heb dat probleem ook niet Haha!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:13

Niet echt een probleem. Ten eerste betaal ik Rocco bijna helemaal zelf. Ten tweede heeft mijn broertje ook een pony, maar dat was pas een tijd nadat ik Rocco had, want dat was meer als gezelschap voor Rocco.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:33

mijn zusje doet aan fitness..karate en streetdance...verder hoeft et allemaal neit zo nodig van haar...ze maakt er echt nooi een probleem van

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:44

Mijn broer woont niet meer thuis, maar ik had dribbel wel toen hij nog thuis woonde. Ik geloof niet dat hij er problemen mee heeft gehad Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 38 bezoekers