Het wordt nu wel eng in Nederland!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 10:47

Iedereen is al onder de indruk van de gebeurtenissen in New-York, maar nu begint t ook al in Nederland!
Vanmorgen 3 bommeldingen in 3 tunnels in Nederland, vlakbij Rotterdam.
Al die tunnels ontruimt, overal politie, militairen en helikopters!
En natuurlijk file s!
Ik hoorde het op 538, daar belde mensen die voor die tunnels stonden ongerust op en beschreven de situatie daar!
Nederland had een dreigbrief gekregen waarin stond dat ze drie tankwagens met zwavel, olie etc. tot ontploffing zouden brengen in 3 tunnels.

Ik vind dat echt scary!!
Nu blijkt dat t een valse melding was, maar waar gaat dit heen??? Boos!

Wie doet zoiets nou? Frusty Boos!


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:03

Laat je niet gek maken... er zijn veel interessantere doelwitten in de nabeijheid voor terroristen. Denk aan de tunnel tussen Frankrijk en Engeland, denk aan het Tribunaal tegen Oorlogsmisdaden in Den Haag, denk aan het Europees Parlement in Brussel. De Coentunnel is niet echt van internationaal belang, zal echt geen doelwit zijn. Bovendien, alleen in Nederland denken we dat Nederland van internationaal belang is, menig terrorist heeft nog nooit gehoord van ons gebied....
En bommeldingen waren er altijd al, ook voor het sneuvelen van WTC.

neemt niet weg dat het rot is, zo'n melding. Toch, gezien de ontwikkeingen in de VS, ik denk dat we hier toch wat over-reageren....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:09

Zijn de meldingen al opgeëist? Niet toch? Ik denk bij dit tunnelverhaal nog steeds aan een misplaatste grap van een of andere laffe organisatie. Wel heel goed voorbereid zodat het 'echt' lijkt, maar toch een rotgeintje. En natuurlijk het juiste tijdstip, in de ochtendspits en met de aanslagen in de VS nog vers in het geheugen. Hoorde net op het nieuws dat met het ergste rekening werd gehouden, er waren complete noodhospitalen opgezet voor het geval dat. Voor Den Haag en alle politie en militairen etc. niets dan lof hoor, dat ze dit uiterst serieus nemen. Altijd het zekere voor het onzekere nemen, stel dat het geen vals alarm is. Maar de aanstichters lachen nu vast in hun vuistje dat ze zoveel mensen voor niets op de been hebben gekregen.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">'Blub, ik ben een vis !' (- met dank aan Noordzee FM)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-27 11:11 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:46

Natuurlijk was het ook een rotgeintje, maar ik hoop dat het hierbij blijft. Het zou de bedoeling zijn geweest om zoveel mogelijk mensen te doden. Nou, zoiets moet je wel serieus nemen. Het zal maar waar zijn.

Ik heb ook 4 uur in de file gestaan, ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu wel een soort van eng vind om door die tunnel te moeten iedere dag. Het zal maar een keertje echt gebeuren. En dit is allemaal naar aanleiding van de aanslagen op de VS.

Verdrietig

[img]../upload/63/brief.gif[/img]

_________________
Life is too short to regret
all the things you haven't done or said *Judith*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-09-27 11:48 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:38

Let vooral op het zinnetje over de verderfelijke strijd tegen het westen..... wat denken ze wel?
Het was een hele toestand vanmorgen hier in de buurt, ik heb het net allemaal op AT5 gezien. De politie, het leger, scherpschutters, rupsvoertuigen, gepanserde vrachtauto's enzovoort. Mwah, volgens mij is NL wel paraat hoor.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 14:44

brrr ik vind dit doodseng!

I love to love!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 15:21

Inderdaad ja, dat zinnetje. Dat er mensen zijn die zo denken, ik vind het doodeng. Wat staat ons allemaal nog te wachten?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 15:47

Tja, het land waar alles kan en alles mag. Terroristen hebben hier door de tolerantie "lees laksheid" hier weinig te vrezen en kunnen gemakkelijk hun gang gaan.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 16:45

Inderdaad Desiree, ze halen hier maar binnen. En controleren!?!? Ho maar. Wordt er wel gecontroleerd dat zijn de gevolgen voor die lui.... niets helemaal niets. Ze worden niet uit gezet nee hoor, laat maar rustig hier om echte vluchtelingen te terroriseren en onder druk te zetten.
Of Nederland tolerant is? Nou dat geloof ik helemaal niet. Nederland wordt als tolerant naar buiten gebracht door onze regering die een enorme plaat voor hun kop heeft. Bedenk eens dat wij kleine verdraagzame Nederland het enige land (buiten de Vs dan) zijn waar moslim doelen in de fik worden gestoken of bekogeld en scheld en spuug tirades richting die lui zijn. Dus hoe tolerant zijn wij hier?? Dit alles wordt veroorzaakt door een regering die alleen maar aan mooi weer spelen naar het buitenland denkt en absoluut niet wil weten of horen hoe de bevolking er over denkt. Wij burgers die in hun eigen land geen #$%&! meer te vertellen hebben, omdat het niet past in het plaatje wat er naar buiten wordt gebracht. Hun nep Nederland valt nu langzaam als een kaartenhuis in elkaar!!

Adrienne

_________________
just get over it I´ve got a cowgirl attitude

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-09-27 16:46 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-09-27 16:47 ]</font>

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:02

Is Nederland nu ook al Amerika geworden? Ik weet het niet, het briefje lijkt me in veel te net Nederlands om door een verse allochtoon geschreven te kunnen zijn. De taalfouten die erin stonden hadden door iedere bokker gemaakt kunnen zijn. Het heeft overigens het nieuws niet gehaald in Finland...

Het kan ook een rechts-extremist zijn die wil dat we alle allochtonen buiten schoppen. Moeilijk te zeggen. Wie het ook gedaan heeft, opsluiten!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 23:46

Joost, wat jij zegt over die brief viel mij ook al gelijk op, de taalfouten zijn heel gewoon, niet typisch allochtoons ofzo (voor zover dat al bestaat).
Hier in NL speelt er langer iets tegen bepaalde groepen, hier in Amsterdam is niet zo lang geleden nog een inval geweest in een 'honk' van de Grijze Wolven. Dit heeft overigens niks met discriminatie te maken, het is het aanpakken van een criminele organisatie en zo gebeurt er hier wel meer.
Wat anderen (dan de polite/overhied) doen speelt ook al langer, en helaas gaat dat twee kanten uit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 09:17

afgezien van de taalfouten, tegenwoordig schijnt ook iedereen dyslexisch te zijn. Waarschijnlijk bij wijze van excuus, grinnik. Wat trouwens Adrienne zei:
"
Of Nederland tolerant is? Nou dat geloof ik helemaal niet. Nederland wordt als tolerant naar buiten gebracht door onze regering die een enorme plaat voor hun kop heeft. Bedenk eens dat wij kleine verdraagzame Nederland het enige land (buiten de Vs dan) zijn waar moslim doelen in de fik worden gestoken of bekogeld en scheld en spuug tirades richting die lui zijn. Dus hoe tolerant zijn wij hier?? Dit alles wordt veroorzaakt door een regering die alleen maar aan mooi weer spelen naar het buitenland denkt en absoluut niet wil weten of horen hoe de bevolking er over denkt. Wij burgers die in hun eigen land geen #$%&! meer te vertellen hebben, omdat het niet past in het plaatje wat er naar buiten wordt gebracht. Hun nep Nederland valt nu langzaam als een kaartenhuis in elkaar!!"

Dat is inderdaad nu aan het gebeuren ja. maar ik vind het een kwalijke zaak dat er allochtonen in betrokken worden die dit niet verdienen, ook al lijken dat er niet veel te zijn.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:05

Ik vraag iets af , wat zijn dan taalfouten van een allochtoon volgens jullie? Het gros spreekt geen Nederlands laat staan dat ze het kunnen schrijven!
Dus die gene die dit briefje heeft geschreven/ getypt zal vast geen "nieuwe" allochtoon zijn maar een " Nederlander" van de tweede of derde generatie. Dat maakt het eigenlijk nog veel enger als ik er over na denk.
Ik zit met griep thuis en heb dus de tijd om naar de tv te kijken. Van morgen zag ik beelden uit Afganistan, waar vrouwen een ondergronds verzet voeren tegen het beleid van de taliban. Ik was erg onder de indruk van het leed en de ellende die die vrouwen werd aangedaan. Openlijk op straat werden vrouwen met stukken hout inelkaar geslagen omdat hun sluier (kleed van kop tot teen) wat verschoof. Ik moet er niet aan denken dat dat soort gajus zich over de westerse wereld gaat verspreiden . Geen wonder dat er zo veel Afganen buiten hun land wonen. Je zult maar mee maken dat er tijdens een voetbalwedstrijd iemand de nek wordt doorgesneden of opgehangen voor een niet duidelijke rede.

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:59

Wat de taalfouten betreft, hier in Amsterdam constateer ik gewoon op straat ookal dat men het verschil tussen kennen, kunnen, liggen en leggen niet weet. Allochtonen beheersen vaak het Nederlands niet veel beter (en soms ook niet slechter), maar die gooien nog wel eens die, dat, deze door elkaar. De woordjes die van oudsher uit naamvallen stammen. Net als dat wij ze in het Duits of Frans nog wel eens verwarren. Wij NL'ers maken bepaalde fouten in Engels, Frans, Duits of welke taal ook die direct aan het NLs te koppelen zijn, qua zinsbouw etc. Daarom kun je vaak wel zien waar bepaalde fouten vandaan komen. Een Engelsman maakt andere fouten in het NLs dan een Fransman, om maar een voorbeeld te noemen. Je moedertaal overheerst vaak vwb zinsbouw en vervoegkeuze.
De fouten in deze brief waren niet van die aard, er stonden zat zinnen in die nog veel fouter hadden gekund.
Oudere allochtonen beheersen het NLs vaak slechter dan hun kinderen, er zijn inderdaad tig mensen die niet eens Nls spreken. De jongere generatie heeft vaak niet eens een moedertaal die ze goed beheersen, de talen uit het 'vaderland' worden niet echt goed geleerd en het NLs ook niet, treurigheid alom dus.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 21:31

Ik heb dat tv programma waar Adrienne het over had gelukkig niet gezien, want zulke dingen hebben te grote impact op mij. Ik weet dat die dingen daar gebeuren, er zijn genoeg internetsites waar je kunt zien (met beelden!) hoe het er in Afghanistan aan toe gaat. die vrouwen daar gaan door een hel. Ooit was daar bijvoorbeeld van de artsen 40% vrouw! maar toen kwam die Taliban en mochten ze niet meer werken. Nu zitten ze opgesloten thuis. Als hun man, zoon, vader of broer sterft, mogen ze ook niet werken. dan moeten ze bedelen, of zich prostitueren. Raar he? ze mogen niets van hun lichaam laten zien, niet werken, maar ze worden wel zo klem gezet dat ze mogen prostitueren!!!!!! als die mannen daar maar kunnen N..KEN dan is het goed!!!!!!!!!!!!!! Gajes ja, dat is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 23:48

Op CNN wordt wel veel aandacht besteed aan de gewoontes van de Taliban. Ik hoor het nu allemaal niet voor het eerst, want toen 6 jaar geleden het taliban gebeuren begon daar werd er ook al aandacht aan besteed.
De taliban doet bijvoorbeeld mensen en plein public ophangen, keel doorsnijden etc. Of ze hangen lijken te kijk van 'misdadigers'. Als vrouw mag je gesteenigd worden, tot de dood erop volgt. De taliban bepaalt welke sporten er wel of niet mogen. De taliban bepaalt wie waar te eten en te drinken krijgt, en ga zo maar door. Vrouwen mogen helemaal niks. Vrouwen mogen niet werken waardoor er bij voorbeeld in weeshuizen geen vrouwen meer werken en er ook geen mannen zijn. De oudere wezen zorgen voor de jongere kinderen. Dit zag ik in een documentaire vanmiddag, je zit dus echt met open mond te kijken.
De taliban doet dit allemaal in naam van allah, maar deze groep heeft geen verstand van politiek, ze weten niet hoe je een land runt.
Al met al ben ik weer eens dubbel zo dankbaar voor de rechten die ik heb en de volgende verkiezingen kunnen ze weer op me rekenen, want mijn stem telt! Zeker om dit soort praktijken uit NL te houden.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 09:34

aah eng man waar moet ik me paard laten? niet in de wei, ach ik neem hem wel mee naar mijn huis als het moet dan zet ik hem in de schuur en mijn geitjes in de woonkamer, moet toch wat he!
dit vind ik dus ook erg raar en weet niet wat er zou komen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 13:28

euh..... Dees....weet je wat ze ook wel leuk vinden om tot ontploffing te laten brengen??
Ooit weleens van de Shell gehoord bij Rotterdam!!!!!!!!!!!
En ik woon daar bekant NAAST!!!!!! Het is nog geen eens 7 km van mn huis!!!!!! iets meer kan ook....
Als ze die tot ontploffing brengen hebben ze wel Rdam EN de grootste havenstad van Europa (die ook very interesting is) Gelijk in 1 klap van de kaart geveegd hoor Scheve mond\ Huilen Huilen Huilen

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:27

ik probeer bij dit soort dingen mezelf zo rustig mogelijk te houden en het gewoon weg niet te geloven. niet dat dat altijd lukt.. vind het eerlijk gezegd ook doodeng. en ik denk dat er niks aan te doen valt net zoals als iemand een bepaalde persoon dood wil hebben krijgt die je heus wel dood hoor. als diegene het ECHT wil! maargoed dat was ff niet iets wat hiermee temaken heeft.. echt eng gewoon Verdrietig

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:57

En dat pakje in Nijmegen op het station (was toch Nijmegen? Verward ) Sloeg ook nergens op! Het hele station leeg gehaald. Iedereen moest eruit! Omdat ze een telefoontje gehad hadden dat er een bom op het station zou liggen, en er lag een verdacht pakje! Frusty Frusty Wie is er nu zo dom! Dan ben je toch ook niet normaal! Frusty Er zat niks in het pakje, gelukkig!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:26

Iedereen maakt zich druk om zijn eigen hachje, wat als er hier in Nederland iets gebeurt, maar ik erger me aan wat de Taliban uitvreet met die onschuldige mensen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 11:22

Ik hoop dat de wereldleiders snel tot een oplossing komen en volwassen gaan doen.
En dat Osama Bin Laden maar gepakt en gekilld mag worden...


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:41

Citaat:
Op 2001-10-02 11:22, schreef Anneke:
En dat Osama Bin Laden maar gepakt en gekilld mag worden...



En dat is dan niet eng, zo'n gedachte in Nederland?
Ben je met zo'n gedachtegang niet gewoon net zo bloeddorstig als die Taliban....
Het is niet zo simpel als Bin Laden slecht, Bush goed. Helaas... we moeten toch echt ook denken aan het verschil van arm en rijk in de wereld...

Ik herhaal andermans woorden (ingezonden stuk lokale krant) zolang wij onze welvaart niet willen delen, zijn wij misschien wel de grootste terroristen.
De inzender noemde de westerse wereld gevuld met "kapitalistische fundamentalisten".... je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar er zit wel wat in.... misschien ligt daar wel de sleutel tot de oplossing. Die ligt volgens mij niet bij het opsnorren en afmaken van een individu met een extreme mentaliteit en een onwesterse baard....


_________________
... ze bokt anders nooit hoor...!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: [naam verwijderd] op 2001-10-02 11:41 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:58

Maar al zijn wij kapitalisten (dat is Bin Laden zelf ook trouwens) dan nog is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:18

Citaat:
Op 2001-10-01 17:57, schreef Nathalie:
En dat pakje in Nijmegen op het station (was toch Nijmegen? Verward )

volgens mij was t zutphen. brrr eng hoor daar woont mn tante... ze hadden op t station van apeldoorn een telefoontje gehad dat er op t station van zutphen een bom lag ergens...
triest dat mensen zoiets verzinnen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, evelien1000, kaatje89, Tigerboy, Urona447 en 174 bezoekers