Cavia terreur in mijn hok

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 17:37

Ik heb gister dus een cavia gekocht op de dierenshow.
Nu gaat het heel goed tussen haar en Herman(gecastreerde man) okay hij doet nog ff raar snuffelen enzo, maar dat is normaal en meestal met 2 a 3 dagen wel over.
Maar nu is mijn zwarte langhaar vrouw erg gemeen, ze valt echt aan en bijt ook.
Dit heb ik in al die jaren dat ik cavia's heb nog nooit meegemaakt.
Zou dit overgaan? Het is zo gemeen die kleine schreeuwt het soms uit. Ik werd er wakker van vanmorgen.
ps het is een Rex cavia.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 17:56

Cavia's kunnen erg aggressief zijn naar elkaar. Het beste kun je ze voorlopig even apart zetten, wel zo dat ze mekaar kunnen zien en het liefst ook kunnen ruiken/snuffelen. En dan na een aantal weken (week of 2/3) weer eens bijelkaar zetten, maar er dan wel zelf bij blijven en kijken of het goed gaat. Gaat het goed kun je ze na een weekje proberen weer gewoon bijelkaar zetten. Gaat het niet goed, tja dan apart houden.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 09:28

ik weet niet hoelang je vrouwtje al alleen in het hok zit, maar ze voelt dat mannetje als bedreiging. Over het algemeen kan je geen anderre cavia in het hok stoppen als ze al zo lang alleen staat.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 14:16

Mijn moeder cavia doet soms ook heel lelijk tegen haar jong, die nu al meer dan 1,5 jaar oud is. Ik heb ze een heel groot hok gegeven, en een nachthokje waar ze ook op kunnen springen. Zo kan de jongste altijd een rustig plekje opzoeken. Ook zitten ze vaak gewoon rustig bij elkaar hoor, maar af en toe...
Dan staan de haren gewoon omhoog op bepaalde plekjes. Ik heb dus vier cavia's. Een mannetje, een moeder en uit twee verschillende nesten twee vrouwelijke jongen. Ik stop ze niet alledrie bij elkaar omdat ze dan te weinig ruimte hebben en het helemaal ruzie wordt. Als ik ze los laat lopen in de kamer, gaat het prima met zijn drietjes. Het mannetje mag er maar zelden bij. Schijnheilig Vier is genoeg...


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 21:33

ff update cavia terreur.
Ze worden al wat rustiger.
Ze zitten met zijn 3en dus gewoon in een groot hok.
Misschien is het toch ff de rangorde bepalen.
Maar wel op een manier die ik dus nog niet heb meegemaakt.
het komt wel goed denk ik.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 07:27

rexen zijn gaaf joh!!
hopen dat het snel beter gaat, het heeft denk ik gewoon tijdnodig

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:43

Rex Lovers cute!! Hoop dat het al wat beter gaat met je cavi's!
Ik wil ook een rex!! Oké, de volgende wordt echt een rex, weer is wat anders dat die borstel-punkers!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, alweerkwijt, BingBot, Carowl, F_Orumster, Firegirl, Frummel01, GoogleAdsense, Jintexx, Laj1, Lanoca, Leukertje, lindo, Marjo, meniekske, mmajar, ogidni, Saaams, Selina, Siebel, Silly_Woman en 66 bezoekers