goedkope hoefsmid in buurt van alkmaar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

goedkope hoefsmid in buurt van alkmaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 21:07

ik zoek een hoefsmid omdat ik voor ijzers wil bij mn shet ik vind een bedrag van 50 euro daar wel genoeg voor.. Wie heeft er een hoefsmid die mijn shet wil bekappen?? En niet zo als die hoefsmid op marktplaats zij JAH IK KOM ANDERS NIET UIT MET MN BENZIENE DUS DAN KOMT ER NOG 65 EURO BIJ !!

die kerel heeft echt een grote KRONKEL in zn kop!! ik meen het zwaar!!

maar ik zien het anders wel in die tropic Lachen


Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:15

Om te beginnen zou ik me eerst even afvragen of het daadwerkelijk noodzakelijk is of je shettie wel ijzers nodig heeft. Als hij ze niet nodig heeft kun je namelijk ook gemakkelijk volstaan met bekappen en dat is aanzienlijk goedkoper!!

Als je besluit dat je shet ijzers nodig heeft, zou ik niet in de eerste plaats zoeken naar een goedkope smid maar naar een GOEDE smid. Ik snap niet dat je kunt zeggen dat je 50 euro ´wel genoeg daarvoor vindt´. Of je wilt het beste voor je shet of niet. Als je een paard houdt weet je dat daar kosten aan verbonden zijn.
Al denk ik wel dat 50 euro voor alleen aan zijn voorbenen ijzers haalbaar is, ook bij een goede smid. Maar zoek alsjeblieft een goede ipv goedkoop.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:19

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van Wiesje. Wil je dat je shet lang mee gaat of niet? In elk geval succes met het vinden van (ik hoop) een GOEDE hoefsmid!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:16

Inderdaad, een goede smid die net werk aflevert lijkt mij belangrijker dan de prijs! Waarom wil niet meer dan 50 euro betalen?

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:24

ik ben het in zijn geheel met de bovenstaande reacties eens!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:27

En zoals al vaker gezegd, stop eens met zo vaak in hoofdletters typen. Het is zeer irritant.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:03

die prijs valt toch nog wel mee, en dat schreeuwen heeft alleen indruk op jezelf ben ik bang....succes met het vinden naar een goekope hoefsmid(ik vindt de prijs nogal meevallen!)

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:25

Ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt is maar bij ons is er echt geen enkele smid, goede of niet, te vinden die rondom beslaat voor 50 euro.. Je betaalt toch minstens 65 of je nu een shet hebt of een fries.. Dus als je er een kan vinden die het voor zo weinig doet zou ik me maar afvragen of dat niet meer kwaad dan goed brengt voor je pony..

Weet je wel zeker dat hij ijzers nodig heeft? Als hij goed bekapt wordt kan hij waarschijnlijk ook best wel zonder.

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 19:33

Wiesje schreef:
Om te beginnen zou ik me eerst even afvragen of het daadwerkelijk noodzakelijk is of je shettie wel ijzers nodig heeft. Als hij ze niet nodig heeft kun je namelijk ook gemakkelijk volstaan met bekappen en dat is aanzienlijk goedkoper!!

Als je besluit dat je shet ijzers nodig heeft, zou ik niet in de eerste plaats zoeken naar een goedkope smid maar naar een GOEDE smid. Ik snap niet dat je kunt zeggen dat je 50 euro ´wel genoeg daarvoor vindt´. Of je wilt het beste voor je shet of niet. Als je een paard houdt weet je dat daar kosten aan verbonden zijn.
Al denk ik wel dat 50 euro voor alleen aan zijn voorbenen ijzers haalbaar is, ook bij een goede smid. Maar zoek alsjeblieft een goede ipv goedkoop.


Het Gaat OOK Alleen Maar Om VOOR!!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:37

Ton de wit in t'zand

weet niet wat hij vraagt maar hij staat wel int telboek je kan hem altijd even bellen!!!

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:38

Misschien is het beter om je paardje te verkopen? Dan heb je er helemaal geen kosten meer aan.
Een beetje redelijke hoefsmid kost toch zeker wel 75 euro. Ik betaal elke 6 weken 110 euro, en als het zou moeten, zal ik nog veel meer betalen. Ik heb echt een fantastische smid, die de tijd neemt (= ook geld) en mijn paard staat altijd super op z'n hoefjes.

Of neem anders geen ijzers, en loop wat minder over de harde weg. Maar ALS je hem laat beslaan, ga dan niet bezuinigen op kwaliteit (en dus op de kosten).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:39

waarom alleen de voorhoeven? ook een tipisch geval van zuinigheid?

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:26

Een vriendin van mij, die aangespannen rijdt, vertelde mij onlangs dat paarden voor de wagen of niet, of vierkant beslagen moeten zijn. Maar los daarvan, op een hoefsmid moet je nooit bezuinigen, zoveel goede zijn er al niet, en ze hoeven het maar 1x te verknallen en je hebt een hoop ellende (en nog meer kosten)

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:37

madiekjuh schreef:
Het Gaat OOK Alleen Maar Om VOOR!!


zeg, doe eens koest. Ik probeer je alleen advies te geven. En zet je capslock uit.

Ik snap jou alleen niet dat je wel stoer wil doen met een pony maar hij mag niks kosten. Zijn ijzers wel nodig? Zoja, dan waarschijnlijk ook achter toch? En dan moet ie vierkant beslagen worden. En dat red je niet voor 50 euro!
Ik wens je veel succes met het vinden van een spotgoedkope hoefsmid, en ga ook maar vast op zoek naar een nieuwe pony, want als je er zo mee omgaat verslijt je er vast erg veel in je leven.
Dag meis, en veel succes. tssk.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous en 69 bezoekers