staldeken waterdicht maken DEEL II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 18:15

Hé, wat mij nu plots te binnen schiet. Ik had het probleem van een miskoop te hebben gedaan (zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 4&forum=13 ). Ik heb een niet-waterdichte staldeken en een pony die in weer en wintd buitenstaat. Maar... kan ik niet gewoon mijn paard de regen insturen met een regendeken over zijn staldeken? Verward Haha!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:18

Ik denk ook niet dat elk regendeken zomaar bestand is tegen uren regen in de wei? Als zo'n deken al bestaat, zal het toch wel wat geld kosten, denk ik.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 18:21

Afbeelding
Regendeken Verona (bst.nr.: 60502)
Deze sterke deken is gemaakt van 100% waterdicht materiaal, die blijft ademen. De binnenzijde van de deken is voorzien van een van een lichte voering, waardoor de deken bij uitstek geschikt is voor het voorjaar, de zomer en de herfst.
NLG 299.95 - Bef 5493.61

slik, 5500 frank Knipoog

Het bestaat dus wel... Scheve mond\
Maar of het nu wel mag oven een staldeken (of het dan niets scheurt, waar de gespen en ringetjes zitten en of het wel goed is op een paarden rug)?? Verward

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:23

Ik ben eigenlijk ook maar een dekenleek. Ik ga met al mijn vragen naar mijn instructrice! Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 18:27

Ach, geen zorg Dorien, als je eens wist wat er allemaal voor paarden niet te koop is. Ik vraag me ook bij de helft van de producten af waarvoor ze ook maar zouden kunnen dienen als ik door de divosa-catalogus blader. Knipoog *LOL*

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:30

Ik heb de herst , voorjaar deken van Bucas is erg goed en heeft een fleece binnenvoering. Hij kost ook 299,--.
In de winter gebruik een weather beata al jaren deze is 225,--. Beide dekens zijn zeker waterdicht.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:37

Citaat:
Op 2001-10-01 19:30, schreef Rena:
Ik heb de herst , voorjaar deken van Bucas is erg goed en heeft een fleece binnenvoering. Hij kost ook 299,--.
In de winter gebruik een weather beata al jaren deze is 225,--. Beide dekens zijn zeker waterdicht.



Waar kun je deze dekens kopen? Mijn pony moet ivm zijn longen zoveel mogelijk buiten en nu moet ik ivm kou vatten ook een regen deken kopen...

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:41

Je hebt ook een waterdichte Rambo deken maar dan in een "'Lite"" uitvoering, speciaal voor het voor- en najaar. Wel prijzig: NLG 289.95 (Divoza)
Vraag ook eens bij de lokale paardenspullenzaak of ze Harry Horse artikelen verkopen. Die heeft ook een dun gevoerde regendeken en zijn niet zo prijzig.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:45

Joyce ik woon in Hilversum en heb hem daar gewoon bij de ruitersport zaak gekocht. Volgens mij is hij niet te krijgen bij het soort winkels als divoza en de Hyppo winkels. En volgens mij kunnen veel zaken ze ook wel bestellen. Succes!!! Laat je nog weten of het gelukt is.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:48

Je hebt toch speciale spuitbusjes (te koop bij schoenmaker) waarmee je tassen, jassen e.d waterdicht kunt maken? Dat kun je volgens mij ook prima op dekens gebruiken.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 20:56

Manon: je zal nooit een deken hebben dat 100 procent waterdicht is. Aan de naden sijpelt altijd wel vocht naar binnen en de vraag is hoe lang het deken het volhoudt. Ik kan niet op elke moment van de dag naar de wei hollen om mijn deken weg te halen... dus dat is geen oplossing voor mij. Het moet echt 100% waterdicht zijn.

Nogmaals mijn vraag: is het verstandig een regendeken over een staldeken te doen? Verward

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:59

Hmmm, ik heb een hele goedkope regendeken van Divoza (100.-) een dunnetje en die is echt 100% waterdicht hoor, ik gebruik hem al 2 jaar en dat gaat nog steeds goed, kevin staat er van s'morgens vroeg tot s'avonds laat mee op het land.
De naden moeten ook behandeld zijn, dan lekken ze niet door. Bij mijn deken zitten er dus ook geen naden op de rug of zo, lager wel maar die lekken echt niet door. Ik weet niet hoe deze deken heet, maar als je op de site van Divoza gaat kijken, en staat er maar 1 die zo goedkoop is! nadeel, het is een beetje een deken zonder model, als ik hem bij Kev op doe lijkt het net of ik hem een zak heb aangetrokken, ik heb me laten vertellen dat dit komt omdat er geen naden inzitten aan de bovenkant maar het maakt mij niet uit, hij doet het goed.
Voor de echte koude winter heb ik een Harry's Horse, ik dacht de Millenium, die is ook niet zo duur (weet even de prijs niet meer) en doet het ook prima, is lekker gevoerd en lekt ook niet door.
Bij mij op stal zijn meer mensen die deze deken gebruiken maar van hun hoor ik regelmatig dat deze deken niet ademt, heb ik persoonlijk geen last van, Kev is als ik hem binnen haal net zo droog als waneer hij naar buiten gaat, maar misschien heb ik wel gewoon mazzel!
Succes!
Groetjes, Tanja.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 22:23

Hmmm.....dan kun je dus net zo goed zo'n fijne warme Weather Beeta kopen (heb ik ook - onverwoestbaar!)....nog goedkoper dan die regendeken. Maar die regendeken kun je in voor- en najaar natuurlijk ook gebruiken....volgens mij kan het btw goed hoor, dekens over elkaar!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:27

Ik gebruik altijd dekens over elkaar met een...

RAMBO LIGHT

Go Silvia
Go Silvia
Go Silvia *LOL*

Die deken is 100% waterdicht en soms heb ik daar nog wel 2 thermo's onder,
weather beeta's zijn niet 100% waterdicht,
die goedkope van Divoza heb ik ook gehad maar deze dekens zijn niet ademend dus vooral als je je paard een langere tijd onder die dekens laats taan gaan ze eronder zweten.

RAMBO is gewoon the best!
En Bucas staat op een goede 2e (omdat hun zomer uitvoering een, naar mijn zin, iets te dikke voering hebben)

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:20

Ik gooi gewoon mijn rhino regendek over de staldeken heen als de dames naar buiten gaan. Kan prima hoor!

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:41

Sjuimpje jammer dat jij zo over de weathe beeta denkt. Maar mijn ervaring is en die is al ruim 10 jaar gebruik van weather beeta dat ze altijd waterdicht zijn. En dan heb ik het over de winterdeken. De herfstdeken is inderdaad niet waterdicht, maar de winterdeken wel

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:33

mijn pony staat ook onder deken alleen heeft ze nu een staldeken op tot het echt kouder word voor dan heb ik een waterafstotende deken met dikkere vulling.de staldeken spray ik elke 3 dagen in met waterdichtmaakspray en ik moet zeggen dat het best wel goed werkt!maar ze staat niet dag en nacht buiten dan zou die deken ook het water niet tegen kunnen houden....

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:52

Ik ga ook voor de Rambo over mijn andere dekens heen. Gaat prima, blijven ook goed liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:03

Citaat:
Op 2001-10-01 18:21, schreef visje:
[img]
http://www.divoza.com/isroot/DivozaStor ... .jpg[/img]
Regendeken Verona (bst.nr.: 60502)
Deze sterke deken is gemaakt van 100% waterdicht materiaal, die blijft ademen. De binnenzijde van de deken is voorzien van een van een lichte voering, waardoor de deken bij uitstek geschikt is voor het voorjaar, de zomer en de herfst.
NLG 299.95 - Bef 5493.61

slik, 5500 frank Knipoog

Het bestaat dus wel... :
Maar of het nu wel mag oven een staldeken (of het dan niets scheurt, waar de gespen en ringetjes zitten en of het wel goed is op een paarden rug)?? Verward



hoi ik heb deze deken ook gahad en het zijn goede dekens ik heb hem zowel zo als over een staldeken gebruikt. Het zijn hele sterke dekens (alhoewel ry er een erorm gat in heeft gescheurt hij bleef hangen achter iets ) Maar ze schuren wel met en zonder deken er onder

groetjes debora

ps: ik heb nu een harry horse deken waterdicht en schuurt niet! ook de prijs is iets beter 189,- maar ze zijn van een dunnere kwijd stof gemaakt als de bucas. Maar ik ben er heeel tevrede mee!

*LOL* *LOL*