Paardrijden geen sport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lisanne

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 15:11

heb jullie daar ook niet eens last van:
mensen die paardrijden maar geen sport vinden en zeggen dat je alleen maar met je luie reet op zon paard moet gaan zitten en weg rijden? nou ik wel Boos! ik zit naast paardrijden ook nog op volleybal en we hebben sinds kort een nieuwe trainer en dat is echt een oud chinees mannetje word overal boos om word nou was ik alle keren gwoon gegaan maar toen kon ik gewoon een keer niet en ik was ziek (en had netjes afgemeld) en die vent weet dat ik veel met paarden bezig ben en toen megon die ze zal wel bij die knollen zitten enzo en nu krijg ik elke keer opmerkingen over dat het geen sport is enzo hij heeft er toch helemaal niets over tezeggen??!! Boos! wat vinden jullie is paardrijden een sport of niet ik zelf vind van wel maar ja wie ben ik?

[edit:BartVB]Titel aangepast[/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-10-01 16:21 ]</font>


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:14

ik vind dat paardrijden wel degelijk een sport is je bent heel intensief bezig met je paard en hij loopt eg nie uit zichzelf

maar goed dat weet je alleen als je erzelf erop gezeten hebt

mijn broer riep het ook altijd hij is toen een keer op queen gaan rijden en sinds dien is hij van egdachte verandert *LOL*

Love the life that you live, live the life that you love

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:21

Tja, van zulke mensen wordt ik dus ook een beetje hyper.. Paardrijden is zeker een sport! En een paard, daar kun je niet zomaar alleen op gaan zitten, ja, kan natuurlijk wel, maar zo'n "knol" loopt echt niet vanzelf hoor! Je moet die trainer van jou er maar eens op zetten, is kijken of ie dan nog heel de tijd zit te... Lips are sealed

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:40

Paardrijden = sport...

Merk je wel als je een tijdje niet hebt gereden...

En degene die denken dat t gewoon ff kwestie van zitten en blijven zitten is...gewoon zelf ff erop zetten en dan liefst nie op zo een braaf beestje Extreme duivel
Merken ze gelijk hoe simpel het is..

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 15:50

Inderdaad, gewoon ff d'r opzetten en met hun luie reet laten wegrijden dan komen ze er vanzelf achter dat het wel degelijk inspannend is en niet makkelijk. }>
Je gebruikt ongeloofelijk veel spieren tijdens paardrijden en als je veel rijdt blijf je ook nog eens lekker in conditie. Ik heb zelf 3 paarden en rijd praktisch iedere dag en mijn conditie is prima.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 16:39

Mijn gymleraar en mentor begon pasgeleden te zeuren dat paardrijden wel in de top 4 van gevaarlijkste sporten staat. Ik doe tijdens zijn lessen altijd rustig aan, omdat ik anders geblesseerd raak en niet meer mijn sport kan uitoefenen. Ik vind dat paardrijden wel degelijk een sport is en dat ie niet moet zeuren.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:16

Het is inderdaad vaak een probleem; mensen die paardrijden niet als sport willen aanvaarden. Maar paardrijden is een sport die door het Internationaal Olympisch Comité erkend is en wordt op de Olympische Spelen beoefend net als atletiek, voetbal, zwemmen, ...

Het is dus een sport!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:51

Kreeg ik vorige week nog van een collegaatje te horen. Die gaat met onze baas en zijn dochter hardlopen (vanavond de 2e keer). En toen we iets daarover zeiden zei ze tegen mij: och jij, jij zit daar maar lekker met je luie reet op dat paard vanje... Ze bedoelde het gelukkig als een geintje, wil zelf ook dolgraag een paardje verzorgen (zou op 1 van haar vader gaan rijden, maar die kon hem kort voor die tijd voor een leuke prijs verkopen... helaas pindakaas)

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 17:54

Misschien een zeer goed oplossing ; de mensen die het zeggen, op een paard zetten en is flink afbeulen. Dit lijkt mij de enige manier om ze echt te overtuigen dat het een sport is. 's Even kijken of ze er zonder te zweten af komen Extreme duivel

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:09

Ha, ik ken het... Maar zolang je van paardrijden spierpijn kan krijgenen moet zweten als je flink aan het trainen bent, en dan bedoel ik echt niet alleen mijn paard, dan vind ik het een sport. En de meeste mensen die nooit gereden hebben en in een keer een flink stuk gaan hobbelen, na een paar dagen ook wel. Dan kunnen ze namelijk bijna niet lopen van de spierpijn. En dan ben ik diegene die lacht Knipoog

lisanne

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 08:29

nou dat vind ik nou ook!!!
dat het wel degelijk een sport is Party!!
bedankt voor jullie reactie's

groetjes lisanne

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:32

vraag anders eens aan die trainer waarom paardrijden ook beoefend wordt op de Olympische Spelen??? niet omdat het geen sport is lijkt mij he

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:40

Knolhobbelen is idd geen sport, maar ook daar kun je flinke spierpijn van krijgen. Ik heb al diverse mensen ooit een proeflesje gegeven, en daarna piepten ze wel anders. Haha!

En voetbal, is dat dan een sport? Twintig mannetjes die een balletje van links naar rechts schoppen en twee die 'm proberen tegen te houden. Vertel mij de lol daarvan eens? Haha!

Ieder z'n vak, ieder z'n sport, maar doe niet denigrerend over de mijne.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:43

Paardrijden is sport, maar wel van Low-Impact... op het gemiddelde niveau dan...
Want je moet weldegelijk fit zijn om te kunnen rijden, maar....
Ik doe zelf helemaal geen sport naast paardrijden en nu was er een paar weken geleden het buurt-volleybal....Jongens, meiden, willen jullie niet geloven wat een spierpijn ik in de dagen na het, overigens dramatisch verloren, toernooi heb gehad! Frusty , Ongelooflijk, auw, auw, auw!

Terwijl ik toch elke dag rijd, uitmest, wandel, poets... ik heb wel wat conditie, maar het is dus niet te vergelijken met de sporten die je op school bijvoorbeeld leert... die hebben veel meer inpact...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:02

en is schaken dan een sport?
nouja ieder zn eigen sport toch

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:29

Dees, dat heeft niets te maken met conditie, maar met de spiergroepen die je gebruikt. Als iemand die elke dag fanatiek rijdt ineens gaat hardlopen, skaten of tennissen, dan heeft-ie de eerste paar keren spierpijn op plaatsen waarvan hij niet eens wist dat-ie daar spieren had...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:16

Ja, dat ken ik ja, krijg ik ook regelmatig te horen. Zo van; je hoeft alleen maar op je kont te zitten en het beestje loopt wel. Nou, die mensen nodig ik bij deze uit om eens een keertje op Sarah buiten te komen rijden en een uurtje "op hun kont te zitten".
IK weet zeker dat ze doodvermoeid terugkomen (als ze er nog op zitten tenminste Haha! ).

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:02

Paardrijden zelf is een sport ja, een van de moeilijkst te leren sporten, maar ik denk niet een van de inspannendste. Is maar net hoe je ermee bezig bent. (bijv military, of endurence, daar heb je een flinke conditie voor nodig!) Polo lijkt me ook behoorlijk irritant, das in principe net als voetbal, alleen hoef je zelf niet te rennen. En tsja, dan is paardrijden ook nog een van de duurste sporten. Je hebt er een paard voor nodig, meestal een stal, een weiland, tuig, nouja, dat hoef ik allemaal niet meer op te sommen. Het leukste blijft bij mij toch echt mijn pony verzorgen. Het is mijn huisdiertje eigenlijk, en je kan er toevallig op rijden. Laat ik dat nou leuk vinden en er gebruik van maken! *LOL* Wel jammer dat bij veel jongens het woord paard geldt als een scheldwoord Verward Spreek het een keer uit, zeg dat je paardrijdt en je bent opeens een gaar paardemens, daar hebben ze van die geweldige scheldwoordjes voor. Paardrijden is toch niet zo heel gek? Ik heb ook respect voor mensen die voetballen. ik vind het absoluut geen leukse sport, maar ik zeg toch ook niet dat alle voetballuitjes aggressief zijn ofzo? Ik vind dat ze dat respect ook moeten hebben voor paardrijden. Van mij mogen ze het geen sport noemen, maar dan wil ik het wel van paardemensen horen, mensen die het niet (hebben gedaan)doen weten niet wat het precies inhoudt. Frusty Tennisen lijkt ook heen en weer rennen om een balletje te raken, en toch zit er meer achter. Hoe hard je er ook tegen bent, veel mensen blijven paardrijden een rare sport vinden, ik hb geen idee waar het vandaan komt, tennissen bijvoorbeel vinden ze niet raar.Maar goed, wat andere mensen er ook van vinden, ik blijf lekker paardrijden. ik trek me er niets van aan als de buurvrouw zegt dat ik zo leuk met mijn paard'je' kan spelen. *LOL*

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:12

ow ja daar he ik ook wel last van.......ik moest vorig jaar een keer naar de huisarts en die vroeg zo van doe je ook aan sport, ik zo van euhm...ja paardrijden hij zo van NOU ik bedoelde eigenlijk een echte sport, nou snap ik ook wel dat paardrijden echt niet zo inspannend is als voetbal ofzo maar hoe wou je het anders noemen........ Haha!

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:23

Ik word het ondertussen een beetje zat, die flauwe grapjes en opmerkingen e.d. terwijl die mensen echt niet weten waar ze het over hebben en hun ego is dan ook weer te groot om het een keer te proberen.

Sorry hoor dit moest er ff uit, veel kinderen in mijn klas zijn namelijk zo.

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:34

Boos! en schaken zeker wel??? Extreme duivel
vage boel!!!
zita

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:57

Tsja, ik kwam laatst ook iemand tegen die vroeg "doe jij eigenlijk wel iets aan sport, ik bedoel, je hebt nu ook geen LO meer op school'...ik: 'ik rijd paard'.....'ja, maar verder?'.....grrrrrrrr! Laat ze het zelf eens proberen!
Dat gedoe in een sportschool, daar zie ik het nut nou niet van in!


_________________
'To fail just means that you haven't succeeded yet'

Orri Bedankt!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rieja op 2001-10-02 22:58 ]</font>

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 10:39

paardrijden geen sport?!?!?
moet je ze maar eens een keer op een paard zetten en flink laten rondhoppelen wedden da ze spierpijn hebben Koe Lachen Verward

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 11:52

Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel een echte opmerking van iemand die nog nooit op een paard gezeten heeft.. Hebwel heel erg veel zin om zulke personen een uurtje te laten rijden en flink aan het werkt e zetten. Extreme duivel Extreme duivel

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:21

Ik had vorig jaar een discussie met me leraar over dat paardrijden best moeilijk was. Zei hij, dat het helemaal niet moeilijk was, je moest dat paard gewoon even afrossen met een latje met bierdopjes erop gespijkerd en dan loop tie wel. Ik haaat leraren!!!!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers