Nieuwe regeling: ook voor pony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Nieuwe regeling: ook voor pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 12:15

Geldt die nieuwe regeling wat betreft elke proef een andere jury nou ook voor ponyruiters?

Mijn zusje heeft binnenkort weer wedstrijd (zondag), maar slechts 1 jury terwijl ze wel 2 proefjes gaat rijden.

Het maakt mij niet zo veel uit, maar ik vond het wel een beetje apart...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:12

volgens mij geld het ook voor ponys, dat zeiden ze tenminste tegen me en daarom kon ik me toen inschrijven voor maar 1 proef...

............

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:17

Volgens mij is de nieuwe regel van twee jury leden pas geldig bij 6 of meer starts per klasse. Dus als er minder dan 6 waren dan hoeft er maar een jury te zijn. En volgens mij geldt het voor ponies en paarden. Correct me if I am wrong.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:43

Het geldt zeker weten ook voor de pony's, vanaf welke datum durf ik zo niet te zeggen, dat zoek ik even voor je op Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:35

Volgend weekend heb ik wedstrijd met 2 proeven, 2 jury's (heb ik trouwens altijd als ik 2 proeven heb?) maar dan om 10 uur en om 3 uur Boos!


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 19:28

Eleonoor schreef:
Volgens mij is de nieuwe regel van twee jury leden pas geldig bij 6 of meer starts per klasse. Dus als er minder dan 6 waren dan hoeft er maar een jury te zijn. En volgens mij geldt het voor ponies en paarden. Correct me if I am wrong.


Mmmm... er doen zo'n 20 deelnemers mee in die klasse. Nou ja, raar hoor!

Maar stel je voor dat die wedstrijd tegen het KNHS regelement handelt, en m'n zusje haalt in allebei haar proeven een winstpunt, is er dan 1 niet geldig ofzo? Of zullen ze dat nog door de vingers zien?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:31

Hee, waar staat hier meer info over? Ik heb het nog nooit gehoord, dus ik ben wel benieuwd! Alvast bedankt

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:44

Ik heb het even opgezocht:

Citaat:
In het Disciplinereglement Dressuur (art. 135) staat dat als er een tweede proef in dezelfde klasse wordt uitgeschreven, deze tweede proef beoordeeld moet worden door een andere jury, tenzij er 6 of minder deelnemers per proef zijn. Deze regel geldt al sinds 1 april 2003 maar is ondanks eerdere publicaties nog niet bij iedereen bekend. Daarom stuurt de afdeling Wedstrijdorganisatie als extra service een notitie met deze uitleg mee met de goedgekeurde vraagprogramma’s.

De regel is opgenomen om de volgende redenen:

Uit de uitslagen blijkt dat een 2e proef die door hetzelfde jurylid wordt beoordeeld, nagenoeg hetzelfde resultaat heeft als de 1e proef.
Juryleden geven zelf aan dat zij het niet prettig vinden om een combinatie tweemaal in dezelfde klasse in de ring te krijgen; hierdoor haken juryleden af.
Dressuurruiters hebben behoefte aan meer wedstrijden en met deze regel wordt het verrijden van één proef gestimuleerd, waardoor meer ruiters en amazones kunnen starten.
De ZZGP past deze formule al jarenlang met succes toe.
Uiteraard is het uitschrijven van een 2e proef nog steeds toegestaan. Houdt er dan wel rekening mee, dat een aantal deelnemers dan langer moeten wachten.

Tot slot
Tijdens de vergadering van het Wedstrijdplatform op 11 september jl. heeft een aantal mensen aandacht gevraagd voor de gevolgen van het bepaalde in artikel 135 voor organiserende verenigingen. Er is afgesproken dat artikel 135 vooralsnog ongewijzigd blijft. De Disciplinecommissie Dressuur zal de aan de orde gestelde problematiek bespreken waarna er in het Wedstrijdplatform begin 2004 op terug wordt gekomen.


Bron: KNHS-site

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris_123, OmgiliBot en 12 bezoekers