Alweer vijf jaar geleden dat ik Julius kocht.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Alweer vijf jaar geleden dat ik Julius kocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 01:18

Dinsdag 16 september 1998 was de dag dat Julius eindelijk van mij werd. Ik reed hem al veel langer. (ruim een jaar) Hij was toen net vijf jaar.
Afbeelding
Julius drie jaar

Eerst leasde ik hem van de manege. Zeven dagen in de week. Even met Jessica en daarna had ik hem helemaal voor mezelf.

Ik wilde hem graag kopen maar dat wilde de manege niet. Nou dan kocht ik een ander, zei ik. Dat wilde ik niet maar een beetje stangen kan geen kwaad dacht ik. Julius liep nooit in de lessen, omdat dat gewoon niet werkte. Dus ik vond dat ze er veel beter aan deden om hem aan te verkopen.

En toen mocht ik hem kopen. Ik gelijk "ja. breng morgen geld" maar ik moest er eerst over nadenken. De volgende dag dus toch maar geld gebracht. En toen was hij dus van mij!!!

(een paar weken later boden ze me vier keer zoveel geld voor hem dan ik had betaald(en dat was al niet weinig), maar ik dacht er niet aan)

Ik vertelde het niemand. Maar liep met zo'n smile Haha! op mijn gezicht. Het zadel lag al in mijn kast.

's avonds in de carrouselles haalde ik mijn zadel uit de kast. Een andere pensionklant zei toen "he! dat mag niet hoor. Je mag niet zomaar een zadel op Julius leggen" En ik dus"jawel, want Julius is van mij. Ik heb hem vandaag gekocht!"

Nou de reactie was overweldigend. Anne rende meteen naar de kantine en iedereen liep naar me toe om me te feliciteren.

En toen de les. Voor het eerst op mijn eigen paard! Ik kon wel huilen van geluk. Ik heb geloof ik een week met een lach van oor tot oor gelopen.

De dag erop natuurlijk meteen naar buiten. Voor de zekerheid een veulen meegenomen. Die konden elkaar goed. En toen voor het eerst ook een heel stuk alleen in het bos gedraafd.

Afbeelding
Julius zeven jaar. Nog geen drie en een halve maand later moest ik hem in laten slapen.

Julius.... Hele gelukkige tijden en een heel verdrietig einde.

Julius...Ik ben heel blij dat ik je heb gekend. Dat je van mij mocht zijn. Ik ben heel trots op je. En mis je heel erg.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 07:53

wat een pracht paard en veel sterkte met het verlies van deze knul

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:51

Ach gut en het wat zo'n mooi beest he Verdrietig

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:08

Ik heb het verhaal over Julius gelezen op je website en in je profiel, ik begrijp hoe je je voelt, het is verschrikkelijk om je eerste eigen paard op deze manier te verliezen, ik heb mijn eerste paard moeten verkopen omdat ze te temperamentvol was voor mij, ik mis haar nog steeds, ondanks dat ze een lieve baas heeft nu Verdrietig

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:12

Ik volgde julius zn dagboek ook altijd op welshcob.nl en ik vond het echt zoon pracht beestje!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:25

Wat was het toch een knapperd en eens schat hè! Ik kan me nog herinneren dat jij het niet echt aan veel mensen vertelde dat hij van jou was Lachen

Steffiegek
Berichten: 303
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Me Huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:35

ik heb het verhaal gelezen op welshcob.nl over het inslapen...nou zelf ik lag byna te janken..!!
Heel veel sterkte!!
Merel

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:36

Moeilijk he Heike. Vooral die speciale dagen als deze.
Het was echt een superpaardje zo uit je verhalen te lezen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:41

Wat was hij toch mooi Lovers
Ik heb een tijdje geleden dat hele verhaal gelezen, zo erg

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:00

He Heike, ik snap en begrijp wat je voelt , ook al heb je weer een heel leuk nieuw paardje, julius zal altijd een heeeeeel speciaal plaatsje in je kart houden Lovers

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:00

zoiets houd je toch bij je , het blijft moeilijk....
hij was ook echt een prachtkerel die julius
ik heb je hele dagboekal een paar keer gelezen en elke keer laat ik weer een traantje(s)
heel veel sterkte meis, want het is ook allemaal niet niks

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:44

Julius vind ik een prachtige paardje zo van de foto's. Ik vind het jammer dat ik hem nooit gekend hebt. Je dagboek heb ik al vrij snel gelezen. Al voor ik internet heb kwam ik al op jou site, door toeval. En gelijk toen ik internet kreeg heb ik het hele verhaal gelezen. En nog lees ik weleens, maar elke keer vind ik het moeilijk. Het lijkt wel moeilijker dan dat ik terugdenk aan mijn eerste pony. Julius leek me een geweldig beestje, wat ik graag had willen kennen.
Karakter, houding, het lijkt gewoon allemaal zo gelijk aan Magic.
Sterkte als nog met het verlies. Voor mij is het niet zo moeilijk meer, maar dat is al ruim 6 jaar geleden dat ik mijn pony verloor, die nog geen jaar in bezit was. En daar heb ik nu gewoon een goede herinnering aan.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:29

Het was zo'n mooi paard!

Ik heb laatst het hele dagboek op je website zitten lezen, tranen in m'n ogen Verdrietig

Heel veel sterkte! Ach gut

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:43

Ook ik heb je verhaal over Julius op je website gelezen..
Kreeg er een brok in m'n keel van..
Sterkte..

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:25

Wat een paard is het toch *zucht*

Heb het hele dagboek gelezen, vind het zo prachtig Lachen Lees het nog geregeld over......

Vind het einde idd zo rot..... Nog steeds veel sterkte

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:40

Al vaak stukjes uit zijn dagboek gelezen, en je berichtjes over hem,
Zo'n sprookje, dat zo slecht afliep...
Sterkte!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:46

Hoi Heike, mooi dat je de herinnering aan zo'n fijn paard levend houdt! Het is vreselijk om een paard maar zo kort te mogen hebben...

Ik ben dagelijks dankbaar dat ik mijn 17-jarige merrie nu ook al 17 jaar heb, en dat ze nog steeds zo gezond is Lachen. Ze is voor mij zó speciaal, ik hoop dat ze nog heel lang bij me mag blijven - en dat Karan dat bij jou zal kunnen!

Extremely rare and Beyond Compare

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 20:58

Wat een mooie herinnering aan Julius Heike, dit verslag..
Je hebt helemaal gelijk, je hebt des tijds geboft dat ze je Julius wilde verkopen. Het was een pracht paard van goud! Altijd lief en een troost voor iedereen!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers