Uitslagen NK St. Oedenrode

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 19:53

Heeft iemand al uitslagen gezien van de verreden onderdelen tot nu toe?
Ben zo benieuwd...


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:04

Emmy was eerste in de halter met belle! Party!! Party!!

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:44

cremeboy was ook eerste met halter, maar ja, ook de enigste in die klasse, jammer want nou kan je niet echt trots zijn....

jos hoe is het jullie vergaan vandaag?
ik was doodmoe en de paarden stonden al zolang in de veewagen, ik wilde zo graag wat langer blijven om jeugd reining te zien
pleasure ging lekker he !

emmy, nomaals gefeliciteert met belle Knipoog

jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 06:53

Misschien is het leuk als Blaze eens verteld hoe hij heeft gereden en hoe hij zijn paard zover heeft gekregen Schijnheilig

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 09:07

Jaja, wij hebben ook wat prijzen binnengehaald, heel bescheiden allemaal, maar wel om trots op te zijn. Ons hengstveulen mag zich een jaartje Nederlands Kampioen noemen van de Weanlings en moeders mag zich reserve Kampioen noemen. Ze miste wel heeeeel erg haar veulen, gilde moord en brand en kon geen seconde stil staan....jammer maar goed, niets aan te doen. Volgend jaar zonder veulen en hopelijk kunnen we ons dan beter tonen *LOL* Verder heeft Sylva van de Wal met de Paints 'Lena' en Pebbles, Dineke Jonker met haar Paint 'Lelita' en Karin van Bekkum met de Paint Dom Juanita (oeps, schrijf ik het zo goed??)natuurlijk goed gereden. Ook Kim van Manen heeft super gereden met verschillende Quarters! Meiden, van harte gefeliciteerd!!!! Party!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 09:11

Citaat:
Op 2001-10-01 07:53, schreef jip:
Misschien is het leuk als Blaze eens verteld hoe hij heeft gereden en hoe hij zijn paard zover heeft gekregen Schijnheilig


Zullen we het hier gezellig houden??? Heb Rob bezig gezien.....hij is dol op "paardenoortjes omdraaien" wanneer zijn zwarte merrie niet goed luistert!!!! Vooral het rechteroor is favoriet! Misselijk

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 11:09

o ,ik geef ze altijd een "draai" "om" hun oren als ze niet luisteren.
Nu snap ik waarom ze nog steeds niet doen wat ik zeg
Haha!


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:01

Er waren ook weer Alpenquarters die aardig de show steelden......

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 12:27

Ja, alpenquarters. Markus heeft zulke mooie manen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:29

Citaat:
Op 2001-10-01 12:09, schreef Jos:
o ,ik geef ze altijd een "draai" "om" hun oren als ze niet luisteren.
Nu snap ik waarom ze nog steeds niet doen wat ik zeg
Haha!


Had Rob het daar maar bij gelaten, maar helaas is hij blijkbaar ook een rijder die zijn frustraties van onkunde afreageert op zijn paard..... Misselijk

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:40

lees goed: een draai OM hun oren Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 12:41

Ik hoop dat Rob de moeite neemt om hier zelf zijn reacties te plaatsen. Ik heb wel gezien dat hij in de pleasure met de back-up in de problemen gebracht werd.

FlyingHigh: PS was die zwarte merrie van hem niet een pas geruinde hengst... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:49

Ach, hij kan altijd nog een leuke Fjord kopen en daarmee gaan dressuren? Schijnheilig
L*llige opmerking van me, ik was er niet en heb hem dus helaas niet gezien. Had hem graag eens persoonlijk in de ogen willen kijken. Dus eh.... verslag please, wat was er aan de hand? En draait 'ie echt het oor van z'n paard om? (kan ik niet zo goed geloven, is mishandeling volgens mij?)

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 13:02

Ja, eeehhhh....het leek me een merrie, heb eerlijk gezegt niet goed gekeken. Tja, heb Rob dus een paar dagen gezien en heb mijn conclusies getrokken. Rob zal ik niet serieus meer nemen, ook hij is er een die in mijn ogen niet eerlijk met paarden omgaat. Hij draaide inderdaad het oor van het paard om en liet niet geoorloofd gedrag tegenover zijn paard zien buiten het zicht van de toezichthouder namens de AQHA, Jeff Delaet. Jeff heeft het na verscheidene tips met eigen ogen kunnen aanschouwen en heeft Rob hierop aangesproken. Rob is daarna nog beter uit zijn doppies gaan kijken waar Jeff wel en niet was. Gelukkig hebben deze handelingen ten opzichte van zijn paard niet geleid tot prijzen, anders had ie er nog niets van geleerd!!!!!!!!! Rob, als je dit leest, neem eens een GOEDE instructeur in de arm en leer eens met paarden omgaan, je hebt een leuk paard en ik weet zeker dat je met de juiste begeleiding een heel eind kan komen!!!!

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 18:00

Kunnen wij iets afspreken? Extreme duivel

Ik ben er niet bij geweest Verdrietig maar heb van jullie en uit betrouwbare bron vernomen dat er vervelende dingen zijn gebeurt en dan natuurlijk met paarden en ik begrijp dat velen zich hier aan geergerd hebben. Het lijkt mij een goede zaak dat wij, als toeschouwers, de toezichthouder (is gebeurt las ik) hierop aanspreken en desnoods de ruiter zelf. Uitfluiten mag ook. Uitjoelen tijdens de proef is volgens mij ook geen slecht idee.
Waarom dergelijke mensen geen andere hobby/sport zoeken is mij een raadsel. Ga free fighten of zo (oh nee, dan krijg je ook klappen terug)

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:50

}>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Blaze op 2001-10-02 17:36 ]</font>

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:05

Heel goed van je dat een fout toegeeft. Toont lef.

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:12

Belle 1e in de Halter, ben reuze trots op haar, hebben we dit keer rudi Hilgeman achter ons gelaten, heeft trouwens ook een mooi paard, dus we zullen elkaar wel afwisselen, maar 1e van de 3 vind ik super.
Blaze heb je nog gesproken, was wel leuk om te zien wie er achter de naam zit, je hebt een paardje met veel mogelijkheden daar kom je wel verder mee, je dochter reed ook leuk, veel werken aan de achterhand van je paard, zoals ik al tegen je zei, maar dat zal Frank ook wel zeggen, dan kan hij zich straks beter dragen en komt hij nog meer in balans, ik weet het leuk te schrijven maar het is best moeilijk met zulke jonge paarden toch, veel trainplezier en misschien zien we je starten in Wanroy

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:13

Citaat:
Op 2001-10-01 10:07, schreef FlyingHigh:
Verder heeft Sylva van de Wal met de Paints 'Lena' en Pebbles, Dineke Jonker met haar Paint 'Lelita' en Karin van Bekkum met de Paint Dom Juanita (oeps, schrijf ik het zo goed??)natuurlijk goed gereden.


Ik vond het heel leuk om te zien hoe Silva het deed in de reining met Pebbels. Paard en ruiter zijn het afgelopen jaar in deze discipline echt sprongen vooruit gegaan. Sylva zit er als een reiner op en Pebbels maakt vaart, geen pleasure galopje meer! Echt heel goed en verdiend dat ze derde werden in de open reining! Met geduld en doorzettingsvermogen kan je dus een heel eind komen.

Verder heb ik eindelijkkkkkkkkkkkkk Straw Miss gezien (met veulen), na 4 jaar verhalen over Straw aanhoren via internet. Leuk, leuk, leuk. Helaas stond ze op stal en was haar baasje er niet bij, dus die ontmoeting blijft nog even uit!


Oh trouwens, qua uitslagen vond ik het ook erg leuk dat Sjouke Zijlstra Nederlands Kampioen werd, niet alleen bij de jeugd maar ook bij de volwassenen. Een genot om te zien met hoeveel plezier zij op haar paard zit, ook als het een keer niet zo gaat als zij het wil. Kan iedereen een voorbeeld aan nemen!

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 20:34

Sjouke Zijlstra vond ik ook geweldig, vooral haar showmanship at halter deed zij heel mooi, verder Sylva 1e in de trail die zij echt super goed deed en ook een heel mooie trailproef van Marjolijn Spaans,echt klasse. Natascha de Heer met Markus 1e in een goed gereden western riding proef, verder Theo Rietjes en Kim van Manen allebei 1e in verschillende pleasure proeven. Dennis 1e in de reining, Fenna Elzinga 1e in de horsemanship en pleasure, ik heb niet alles gevolgd maar deze vielen mij gewoon op. En natuurlijk Roel 8e in de pleasure van de 23 deelnemers, gefeliciteerd allemaal!!!!!!
En natuurlijk Marcel Buchter met IBM Armani 1e in de pleasure en trail, goed gescoord in de andere onderdelen en daardoor All Round Champion bij de Arabieren Gefeliciteerd Marcel en ook alle andere kampioenen die ik vergeet of niet gezien heb!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:01

Blaze, heb ik de woorden 'mishandeling' genoemd?? Ik niet, ik noem je gedrag ten opzichte van je paard ongeoorloofd! Je geeft het zelf toe, super!! Hopelijk kan je de volgende keer eerst even tot 10 tellen voordat je Blaze een draai aan zijn oren geeft, daar redt je namelijk niets mee. En nee, ik vind persoonlijk Frank Siebens geen goede instructeur. Ik vind hem erg hard tegenover de paarden en dat brengt hij over op zijn leerlingen......Maar okee, genoeg hierover, heb je in ieder geval goed diep in je ogen kunnen kijken, zonder dat je wist wie ik was. Gaaaap

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 00:05

Blaze dat je toegeeft niet fair t.o.v. je paard geweest te zijn vind ik een goede zaak.
Dat je je frustratie af reageert op je paard vind ik een zeer slechte zaak!!! Het is geen computer, maar een dier van vlees en bloed met een eigen wil. En soms willen ze wel eens niet hetzelfde als wij......maar om dan meteen je geduld te verliezen??!!
Als blijkt dat je het zelf allemaal toch ook nog niet zo goed beheerst, misschien dat je dan hier eens iets minder hoog van de toren kunt blazen!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiƫsvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 06:51

Citaat:
Als blijkt dat je het zelf allemaal toch ook nog niet zo goed beheerst, misschien dat je dan hier eens iets minder hoog van de toren kunt blazen!

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed .........

Maar eerlijk is eerlijk, toegeven dat je fout zit is 1 stap. Alleen jammer dat het paard waarschijnlijk niet op Bokt zit en het niet leest. Gelukkig zijn paarden doorgaans zeer vergevingsgezind richting hun baasje.
Misschien een idee om ook eens bij Rinus te gaan rijden, en ervaringen uit te wisselen met anderen? Misschien doen die het toch allemaal niet zo beroerd?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers