Mijn paard is ernstig kreupel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 08:20

Ik kwam vanochtend in de stal om de paardjes buiten te laten. Ik geef de paarden een schep voer en ze vielen zoals gewoonlijk hun voerbakken aan. Maar op de één of andere manier had ik al een beetje door dat er iets mis was met mijn paardje. M'n intuitie negerend ging ik toch maar even een emmer water halen. Toen ik terug kwam zag ik het hoofdje van m'n paard nog niet over de staldeur hangen. Dus toen ik met kloppend hart ging kijken merkte ik het al, m'n arme beesje kon nauwelijks meer lopen. Het vreemde is, nergens is het been warmer of dikker, het ziet er gewoon normaal uit. Het zit dus waarschijnlijk bovenin. Ik haalde hem toch maar even uit de stal en het was echt hartverscheurend om te zien. Hij wilde lopen maar hij kon het gewoon niet. Nu heb ik uiteraard de DA gebeld en hij komt vanmiddag. Ik hoop zo dat het niets ernstigs is! Ik ga er zo maar weer heen, hier zitten kan ik ook niet.


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 08:21

ow das niet leuk. balen zeg, ik hoop echt dat t niet zo heel erg is. ik duim!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 08:22

Wat erg zeg!! Vooral omdat je niet weet wat het is. Ik hoop dat het meevalt...sterkte!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 08:33

Jee... Zou hij vastgelegen hebben? Arm paard.

Ik hoop dat de DA je gerust kan stellen wat betreft de ernst van de blessure. Dat je paard veel pijn heeft is duidelijk. Kaminka stond vorige week vrijdag toen ze die klap op haar knie had gehad ook op 3 benen en wilde ook niet lopen, nu gaat het al een stuk beter, dus veel pijn wil niet meteen zeggen dat het heel verschrikkelijk mis is....

Hou je ons op de hoogte? Sterkte met wachten op de DA... Wat duurt dat dan lang hè?

Groetjes Mieke

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 08:44

Weet je zeker dat het geen hoefzweer is?
Dat ken best... daar zijn ze echt heel zielig van, lopen ze echt niet meer vrijwillig, en dat kan in een nacht gebeuren. Je hoeft het niet alijtd aan de buitenkant te kunnen voelen....
Maar laat de dierenarts maar komen, die zal je met zekerheid zeggen wat er aan de hand is.
Sterkte!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 09:29

Ah wat zielig! Ik hoop maar dat er niks ernstigs aan de hand is...Sterkte

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:48

ach jee wat akelig nu toch. Ik dacht ook meteen aan vastliggen.
Ik hoop dat ze misschien alleen een beetje stijve spieren heeft en dat er verder niets ernsitgs aan de hand is.
Sterkte

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:58

heel vel sterkte meisje en ik hoop zo dat het allemaal meevalt.....
laat het even weten......


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 11:04

He bah, wat naar!! Stekte en geef je paardje maar een knuffel van mij!

sparklin

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:11

he marjorie
het zal wel goed komen met flame en anders moet je me ff bellen hoor. Staan de paarden nu op stal????????????????????

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 12:38

Bedankt allemaal! Ik heb ze net even buiten gezet ivm stofallergie van m'n paard en hij liep op de zachte grond wel ietsie beter. Hij staat nu op een heel klein landje waar hij rustig kan grazen. Ik weet niet of het verstandig is dat ik hem buiten zet, maar hij was wel gelijk een stuk opgewekter. Het irritante is dat de dierenarts een spoedgeval heeft en dus niet weet wanneer die komt. Boos! Hij kan het ook niet helpen maar ik wil toch graag dat die vandaag nog een kijkje neemt. Ik laat het wel weer weten als die geweest is! Maar nogmaals bedankt voor de lieve reacties!
O ja, over dat vastliggen ik hoop idd dat dat het is geweest, maar in zijn box is zoiets wel moeilijk om voor elkaar te krijgen. Maar het zou mij niets verbazen hoor als hij het wel voor elkaar heeft gekregen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirte op 2001-10-01 13:43 ]</font>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 16:05

Oké even een update. Toen ik mijn paard uit het weitje ging halen om hem naar stal te brengen, liep hij bijna weer normaal. Verward Nou ja wel goed natuurlijk, maar nu zou die man komen en ik wilde natuurlijk wel dat hij wat kon zien. Toen die kwam moest ik dus even een stukje draven, maar er was eigenlijk niet echt veel te zien. De DA vond wel dat de kogel heel heet was (vreemd want ik voelde geen verschil) De uiteindelijke diagnose was dus verrekte banden. Hij krijgt nu pijnstillers en ontstekingsremmers en moet eigenlijk een week op stalrust. Dit gaat dus niet door, want ik hou mijn paard nooit een week alleen op stal zonder dat die probeert over z'n staldeur te springen e.d. Dus overdag toch maar op een klein weitje. Maar hij rent nauwelijks dus hopelijk gaat dat goed. Ik ben in ieder geval heel opgelucht dat het meeviel. Mijn DA zei wel dat het goed was dat ik er vroeg bij was. Gelukkig maar want ik voelde me toch een beetje opgelaten dat die vrij goed liep. Ik had immers zo zitten drammen bij die assistente dat die vandaag moest komen... Gelijk maar even mokzalf gekregen dus das 2 vliegen in 1 klap. Ik kan weer lekker slapen vannacht!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:01

Nou gelukkig dat het misschien meevalt. Maar je kunt hem beter toch maar even rustig houden, je weet maar nooit!!!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 19:05

Ik schrok wel effe van je berichtje zeg!!! Die arme Flame Verdrietig Ik ben blij dat het wat beter met hem gaat en dat de "schade" nog te overzien is Knipoog
Geef Flame maar een "Big Texas Hug" van mij... Daar knapt ie vast van op Knipoog
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 21:00

Whaah Mirte, je laat me schrikken met je berichtje, had het nog niet gelezen. Gelukkig dat het meevalt zeg!!! Kan ik ook weer rustig doorademen. Wens Flame maar beterschap van me en geef hem maar een dikke knuffel en zeg hem maar dat ie het een weekie heel rustig aan moet doen Knipoog , dan komt het wel weer goed met hem!!! Jij ook sterkte hoor meis!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers