Beleid op Bokt

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41638
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Beleid op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 15:46

Het afgelopen weekend heeft weer heel wat losgemaakt, ook bij BartVB. Er zijn een hoop dingen veranderd, er zijn een hoop frustraties en ergernissen naar boven gekomen op verschillende plaatsen en er is ook duidelijk geworden dat er nog meer dingen moeten veranderen. Een van de dingen die ik me in ieder geval ben gaan realiseren is dat we het forum met het huidige team niet op een adequate manier kunnen beheren. Niet omdat de mods niet kundig zouden zijn maar we hebben gewoon niet voldoende capaciteit. Ander punt is dat er, zoals Zep ook al aangeeft een andere vorm van 'bestuur' zou moeten komen. Een van mijn 'grote voorbeelden' wat fora betreft is GoT, http://gathering.tweakers.net/ Dit forum is op het moment ongeveer 2 tot 3 keer zo groot als Bokt en draait (voor zover ik dat kan zien iig Knipoog) uitstekend. Ik heb dan ook al een aantal keer naar de organisatie daar zitten kijken maar heb altijd het idee gehad dat het systeem dat ze daar hebben nogal overkill is voor een 'site-je' als Bokt. Dat 'site-je' is inmiddels uitgegroeid tot een behoorlijk bakbeest en die veranderingen zullen dan ook gereflecteerd moeten worden in de organisatie. Bokt draait op het moment wat organisatie betreft namelijk nog precies hetzelfde als 3 jaar geleden toen we iets van 100 gebruikers hadden...

De organisatie van GoT vind je hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/faq/organisatie

Als het je interesseert; lees het een keer goed door en laat het even op je inwerken Haha! Zo groot als het daar staat zal het op Bokt niet worden maar ik denk wel dat we een aantal punten over gaan nemen...

BTW ik ben vanaf half 5 tot vanavond laat weg dus van mij zul je vandaag niet veel meer horen Knipoog
Laatst bijgewerkt door BartVB op 21-09-03 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:53

Daar hebben ze idd een duidelijke structuur. Het systeem om met 'Adviseurs' en 'bemiddelaars' te werken spreekt me ook wel aan.

Denk dat het goed mogelijk is om een gedeelte over te nemen voor Bokt.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:02

Gaat dan ook de registratieprocedure veranderen dat je alleen met je provider-email kunt registreren i.p.v. Hotmail?

Geen onderschrift.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:03

Ik heb ooit iets dergelijks als een bemiddelaar/adviseur qua idee aan gedragen (ooit en nee, ik ga niet zoeken Tong uitsteken ) vind het een duidelijke structuur.

Belangrijk is vooral dat er openheid in de communicatie blijft, tenslotte staat en sneuvelt zo'n systeem wel als er een stoornis in de communicatie zit. Al enig idee hoe je dat gaat aanpakken met het huidige systeem en overzetten naar een ander systeem? ik vind dit zeker goed georganiseerd en als het eenmaal werkt naar toe behoren zal het zeker niet omslachtig zijn maar zelfs tijd besparend werken.
Laatst bijgewerkt door orri op 21-09-03 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41638
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 16:03

Could be. Maar dat zijn de (kleine) details. Geen idee nog. Dat staat iig los van de 'reorganisatie'.

Tijd besparen is iig 1 van de hoofddoelen. Ik wil me al veel langer veel meer gaan bezighouden met voornamelijk beleidsbeslissingen en het technische beheer ipv het moderaten, het moeten sturen van waarschuwingen, etc, etc. Bokt is leuk op het moment maar er kan _veel_ meer dan dit, de tijd ontbreekt daar alleen voor.

Sinds deze week houd ik netjes bij hoeveel van mijn tijd ik nou echt productief besteed, zit deze week (vanaf maandag) tot nu toe op 65 uur waarvan ik 45 uur (!) in Bokt heb zitten Scheve mond Ok, helemaal fair is dit niet aangzien dit weekend nogal extreem is (16 uur dit weekend alleen) maar het geeft wel iets aan. Zeker als je dan gaat kijken hoeveel er nog moet gebeuren op Bokt en aan hoeveel van die issues ik toe ben gekomen.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:19

Toch zijn op GoT ook nog steeds soortgelijke probleempjes, mensen die tegen het beleid aanlopen te trappen of het er niet mee eens zijn.

Een bemiddelaar is een prima functie (ben er zelf ook een geweest op GoT in mijn laatste dagen als crew Knipoog ) geloof niet dat veel users daar problemen meehebben op GoT en ook de crew niet.

Voor de rest ben ik van mening dat je een niet te uitgebreide structuur en een te strict beleid moet handhaven.
Het punt bij GoT is is dat het echt uit zijn voegen gebarsten is qua grootheid, het heeft behoorlijk wat voeten in de aarde om dat goed te beheren vandaar ook de uitgebreide structuur qua beleid.
En door de grootheid heb ik ervaren dat je niet meer altijd even goed persoonlijk kunt werken met users wat imo niet goed is voor een community.

Ik ben iig van mening dat de functie mod niet hetzelfde moet worden als politie agentje spelen, dat maakt het modschap er ook niet leuker op.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:24

zo te zien is er goed over na gedacht en ik denk dat het wel een goed voorbeeld is om te volgen. ik zal het vanavond eens doornemen en kijken of ik er nog iets over kan zeggen. fijn dat er iets gebeurt!

Amor Vincit Omnia

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:37

Verkijk je er echter niet op dat een reorganisatie behoorlijk wat voeten in de aarde heeft, zowel voor het crew als voor de users.
Ik geloof dat het nu wel lekker draait op GoT behalve dan dat er nogal wat mensen de eisen van topics te hoog vinden op de tech fora en daar erg tegenaan trappen.
Maar ik heb de hele ontwikkeling vanachter de schermen ook kunnen meemaken en de uitwerking op het forum zelf kunnen zien, en het kan soms behoorlijk wat chaos teweeg brengen door de veranderen waar mensen aan moeten wennen.
En het punt is dat een mens een gewoonte dier is, dus daar moet goed bij stil gestaan worden.

Als je zoiets wilt doorzetten moet je van te voren een goed duidelijk beleid opstellen, mensen goed op de hoogte houden, en uiteindelijk goed eenduidig doorvoeren en niet elke keer aan morren.
Maar het gevaar daarvan is dat als het niet werkt je met een probleem zit, en toch weer veranderingen kan gaan aanbrengen, en dat kan erg verwarrend zijn voor de users (maar ook voor de crew) wat weer de zogenoemde forumchaos opleverd (men neemt dit weekend even in gedachten bijv, ik heb dat veel vaker op fok en GoT in het groot zien langskomen, destijds een reden voor mij geweest om fok 'verlaten' en over te stappen naar GoT omdat ik het gedrag van een aantal users tegenover de crew zeer vervelend vond en dat teveel ging overheersen).

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:00

ik heb het gelezen en het is nogal wat. om alles toe te passen op bokt lijkt me iets te pretentieus. maar ik vind dat er wel goede dingen tussen zitten en dan denk ik vooral aan de bemiddelaarsfunctie, het MT en de adviseurs. mooi is ook hier hoe alle taken gewoon duidelijk zijn, dat laat niets aan twijfel over. een lite-mod vind ik eigenlijk ook wel toepasbaar bij een druk forum zoals AM, VMR en WD.

Amor Vincit Omnia

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:16

het is idd (nog?) wat overkill maar er zitten absoluut waardevolle zaken in. De bemiddelaarsfunctie en de adviseurs lijken me heel waardevol, verdere suggesties mbt de moderators heb ik al in het Lovely topic en en het suggestie topic van Botervlieg gedaan.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:41

SuperPepeijn schreef:
ik heb het gelezen en het is nogal wat. om alles toe te passen op bokt lijkt me iets te pretentieus. maar ik vind dat er wel goede dingen tussen zitten en dan denk ik vooral aan de bemiddelaarsfunctie, het MT en de adviseurs. mooi is ook hier hoe alle taken gewoon duidelijk zijn, dat laat niets aan twijfel over. een lite-mod vind ik eigenlijk ook wel toepasbaar bij een druk forum zoals AM, VMR en WD.



True True...

Maar dan ook een lite-mod voor Slowchat...een soort assistentje van Karin... OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 1 bezoeker