Vliegles op Horse event!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Vliegles op Horse event!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 08:57

Het was 1 groot drama.
Orbaldo gedroeg zich echt als een ramp.Wat ik dacht als mooi een ervaring voor een jong paard werd idd een hele ervaring.
maar ook voor mij

na een hele slefchte nachtrust vanweg een paar miljoen vliegen zijn we dan toch maar om 4.45 uit ons bed gekropen.
na het voeren mochten de paardjes tegen 5.15 al op de wei. Behalve Orbaldo dan.
Ik ging uit mesten want het werd een heel late avond de laatste stap, de klinische check up, had ik pas om 20.15 dus dat werd wel 23.00 thuis.

Nadat alles hier klaar was vertrokken we rond 7.15 naar Deurne waar we iets voor half 10 waren.
Zodra Orbaldo een ander hoorde ging het mis.
Hij begon met gillen en stampen en heeft niet meer opgehouden tot we op de terugweg waren Frusty
Maar goed ik me aangemeld en Orbaldo mocht naar zijn box.
na de eerste 5 meter toch maar de zweep erbij en een touw door zijn mond want hij gedroeg zich als een ramp die nooit enkele opvoeding had gehad Boos!

Nadat ik mee geskied was naar zijn box hebben we de rest van de spullen gehaald en toen was het tijd voor de controle hoefbeslag.
Ik was ook niet gek dus ondanks dat dit allemaal aan het halster moest gebeuren volgens de uitleg, kreeg meneer toch een hoofdstel in.
Per toeval zat ik bij een meisje van mijn vereniging in het groepje dus dat was wel gezellig.

Orbaldo gedroeg zich redelijk al hield ie niet op met gillen maar hij stond teminste stil.En toen werd het slechter geregeld,Het Publiek kwam nml ineens door alle 'eigen'paarden heen zetten, kleine meisjes die 'm gingen aaien en grote mensen die er vlak achterlangs gingen, onder zijn hals en langs mij kropen, maar hij gaf geen kik.
plus punt 1, een halfjaar geleden vrat ie iedereen op en sloeg ie wie ie maar raken kon
Het hoefbeslag was mooi in orde dus ik ben blij dat ik idd mijn goede smid uit Apeldoorn heb gehouden Lovers

Op naar de exterieur keuring.
Dit viel mij erg tegen.
De paarden werden net als een echte keuring gepunt en gekeurd (behalve in de gangen want daar was geen ruimte voor)
Orbaldo werd beoordeelt als rijpaard en dat vond ik heel jammer.
Te kort en te zwaar in de hals te zwaar op de benen en te stijl in de schouder.
Eigenlijk mag ik best een beetje trots zijn want dat zijn allemaal dingen die je bij een zwaarpaard als hem WEL wilt zien Haha!
plus punt 2,de student die dit deed zat overal aan 'm liep achter 'm en hing onder'm wederom stond ie braaf stil

Op naar de trailer voor het opzadelen.
Ik reed mee met de politie les.
Onderweg was hij weer aan het gillen en aan het miepen.Taj ik hield rekening met anderen door met zo'n groot mogelijke boog om anderen paarden heen te gaan en dan laat diegene achetr me haar paard aan Orbaldo zijn kont zitten dat soort actie's Reactie's als je moet 'm maar castreren een ruin is veel braver etc kreeg ik dan ook vaak te horen.
Ik mopperde dan maar wat, Jos had gelukkig zijn woordje wel klaar: Maar meneer als u alle dekhengsten laat ruinen hou komen er dan nog veulens denkt u?

Goed aangekomen op het grote veld ontplofte hij.
Hij ging recht omhoog en gedroeg zich echt als een debiel.
zweep erover dus.
Er word niet naast mij gesteigerd en al helemaal niet met voorbenen rond gemaaid.
Stomme idioot ~~}>
Toen er nog op.Jos hield 'm vast (ja thuis staat ie braaf stil en stap ik alleen op maarja...)maar elke keer als ik een voet in de beugel zette ging hij de lucht in.
Nog maar een keer ~~}> en toen viel het kwartje.
Hij stond lang genoeg stil om te gaan zitten en ik zei ook meteen laat maar los.
plus punt 3 hij was BRAAAFfff
en hij stapte heel braaf weg geen gebok geen gevlieg gewoon heel braaf.
Langs de witte hekjes langs de mensen op tuinstoelen over een springbalkje heen en tussen wedstrijdbordjes van een dressuurring door.
(terwijl ik opsteeg heeft hij jos wel gegrepen maar dat had ik niet mee gekregen dus jos heeft nu een auwe arm)

De les begon en eigenlijk ging het heel goed hij liep heel erg lekker en was braaf tot we over plastic moesten.
dat deed hij dus niet.
De politieman pakte een grote vlag om 'm daarmee erover te drijven.
Maarja Orbaldo was nog banger voor de vlag dan voor het plastic en wist niet meer waar hij het moest zoeken en raakte gewoon in paniek.
Ik heb er nog wat van gezegd maarer werd niet naar geluisterd.
Ik liet hem halthouden voor het plastic maar dan schrok hij weer van de vlag en vloog alle kanten op.
Ik werd zelf ook een beetje euh ja ik ging er van balen.
had meer zoiets van laat 'm maar.
en ik dacht dat de agent er ook zo over dacht.
Toen ik stilstond pakte hij orabdo bij het hoofd en wilde 'm mee nemen .
Ik zei nog van kunt u beter niet doen hij is best eenkennig.
Toen Orbaldo merkte dat de enge man 'm vast had schoot hij in de achteruiten die man bleef vasthouden.
Orbaldo was echt met zijn ogen aan het draaien en ik vond het zelf ook heel eng.Ik zei al van laat los maar
Orbaldo ging omhoog en sloeg met zijn voorbenen naar de agent, toen liet hij wel los.
Orabldo vloog naar de andere kant van de bak en wilde niet meer bij de man in de buurt komen Haha!
Van dit alles was hij drijf en drijf nat en had overal schuim (we hadden alleen maar gestapt)
Ik kreeg 'm weer rustig en hij was daarna erg braaf.
De rookmachine kwam erbij en jawel daar ging hij door!!!!!! hardstikke braaf.
Toen was pas voor de 50ste keer langs de trailer die in de bak stonde schrok hij daar van, hij vloog in de achteruit en haakte zijn achtervoet door 1 van de dressuurbordjes......Hij raakte helemaal in paniek, begon as een idioot te springen omdat ding van zijn been af te krijgen,toen er een poot brak en hij 'm tussen zijn achterbenen kreeg maakte hij nog een sprong en toen koos ik links maar hij ging rechts.
Het zou er erg eng uitgezien moeten hebben.
Ik kwam op mijn rechterschouder maar draaide door, ik stond ook wel weer op.
Orbaldo liep dus los tussen alle paarden maar was zo bang dat hij ze niet zag (gelukkig)
De agent probeerde 'm te vangen (dus niet) en toen de dressuur instructie (heb ik toevallig vroeger les van gehad en de stal van obsession is van haar moeder)erbij kwam liep ie meteen naar haar toe.

Aan de hand is hij wel 2 keer over het plastic geweest OK dan! helaas sprong hij mij de eerste keer in mijn rug wat wel heel zeer deed Verdrietig
Daarna ben ik er nog even opgegaan en heb nog een kwartiertje gestapt
De schade lijkt beperkt 1 kapotte teugel, 1 dik been waar wat bloed op zat maar ik kan geen plekje vinden en hij had een kapotte mondhoek.meneer de agent wilde 'm nu ook nog een keer onder het zadel over het plastic hebben.
Ik zei dat ik het wel genoeg vond voor vandaag en toen de agent toch ging drijven sloeg hij nog even goed van zich af.
hij was het echt zat

Afzadelen en op naar de voedingsdeskundige. Ik moest natuurlijk hun merk voer gaan voeren Geld, geld!
Ze vond het iig een heel mooie Fries Verward Jos meteen dat is toch geen Fries! Onee sorry ik bedoel Merens natuurlijk.
waarop ik zei het is een groninger hóór!
Orbaldo wilde wel op de weegschaal (585 kilo)
En op naar het zadelpassen.
Ik heb net een nieuw zadel omdat mijn prestige te breed was.
jawel volgens hulsebosch was mijn daleman te krap!Kijken of ie breder gemaakt kan worden of dat ik toch weer een nieuw zadel mag.
Ik denk nog even na wat ik doe, het zadel ligt dacht ik goed, ik zie geen drukplekken en hij lijkt er ook geen last van te hebben.

het was toen half 3 en ik moest pas om 20.15 naar de klinische check up.
We hebben nog even een rondje over het terrein gedaan, hebben de clinic van Voest en Imke gezien (was heel gaaf)en toen heb ik me afgemeld voor de trailerkeuring en de klinische check up ik kon inmiddels amper lopen.
Orbaldo had het echt helemaal gehad en mijn grooms geloof ik ook wel.

Natuurlijk wilde hij nu niet de trailer in.na 2 keer lief proberen en hij mij steeds omver liep de zweep erachter en touw door de mond.
na wat medelevende blikken van pennymeisjes stond hij er toch op.

Thuis heb ik 'm nog even losgelaten in de bak en eenmaal op stal lag hij snel languit te snurken.
Ik heb nu van top tot teen spierpijn.

Horse event is een super mooi evenement.heel erg goed geregeld en echt gaaf opgezet.
De clinics zijn van een heel erg hoog nivo en ook op een leuke, leerzame manier opgebouwd.

een eigenpaard mee nemen doe ik echter nooit meer.
Ik had er veel meer van verwacht.Zeker voor die 65 euro die je moet betalen.
Ik vond het goed om te horen dat ik dus idd een goede smid had, maar de rest had eigenlijk voor mij niet zo gehoeve.
De les was aan de ene kant heel erg leerzaam Orbaldo en ik hebben heel wat enge dingen langs zien komen en ik weet iig dat ie dressuurhekjes niet eng vind.Maar eigenlijk heb ik er niet veel aan gehad, misschien hem ik ook veel te veel verwacht dat kan natuurlijk ook.

Als publiek is het een echte aanrader.
Met eigenpaard vond ik er persoonlijk niet veel aan.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:07

Zeer gedetailleerd verslag Nimber, en ik denk dat Orobaldo er zeker wat van heeft opgestoken.
Hoe is het nu met Jos zijn arm? Wens hem maar beterschap van mij!

Je suis Charlie.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:09

Jeetje, wat een dag!
Toch goed van Orbaldo dat ie over het algemeen zo ontzettend braaf was . Wel dom van die agent, dat ie hem er persé over heen wilde krijgen .

Heel veel beterschap met je spierpijn hoor!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:10

Wat jammer dat het zo gegaan is.
Enge dingen oefenen gaat thuis in alle rust een stuk makkelijker dan op zo´n groot evenement.
In Nunspeet bij de levende have oefenen ze met jonge/nieuwe paarden ook gewoon in alle rust samen met meer ervaren paarden ernaast.

Over het zadel zou ik me niet zo heel druk maken, ik heb door ervaring de overtuiging dat Hulsebosch meer aan zijn eigen portemonnee denkt dan aan jouw paard.

Tja, een Groninnger keuren als rijpaard of bestempelen als Fries of Merens

Hopelijk zijn jullie snel weer fit.
Neem je hem wel weer mee naar P&K?

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:12

Mij lijkt het ook wel een keertje leuk, maar ja, het is mij te duur en te ver weg.
Ik ben ook wel benieuwd wat die man van Hulsebos van m'n stubbenzadel zou zeggen Haha! (is namelijk pas nieuw, kussens zijn helemaal aan de rug van het paard aangepast, ligt dus perfect Haha!). Een goede smid komt er ook bij het paard, dus dat hoef ik niet meer bevestigd te zien.
En het type les zou voor mij lastig worden, ik zou wel meerdere lessen willen proberen Haha!

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:18

Zonde dat het zo verlopen is. Het had zo een mooie ervaring kunnen zijn. Napoleon is ook geweest maar daar heb ik nog weingi van gehoord. Nog iemand anders die ik kende was geweest dus daar zal ik ook eens navraag doen, kijken hoe zij het gehad hebben.
Sterkte allebei met alle pijntjes

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:19

Oeps, niet echt een geslaagde dag voor jou en Orbaldo dus.
Ben je een paar keer tegengekomen en de uitdrukking op je gezicht klopte aardig met de omschrijving van je dag Haha! Ik kwam net de dressuurring in toen je de "bange paarden ring" uitkwam.
Mijn les is me heel goed bevallen, de rest van de dingen eigenlijk ook wel, het enige wat me tegenviel was de exterieur beoordeling.
Jammer dat het voor jou niet zo leuk was, volgende keer maar zonder paard erheen en genieten van alles wat er te zien is. Succes en sterkte met je spierpijn.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:19

tjee Nimber, wat een verhaal zeg, dat wordt leuk op P&K Haha!
De mijne kan er ook wat van hoor, daar krijg je dus concurrentie!

Zal ik me volgend jaar aanmelden bij horse event, wordt ie gekeurd als rijpaard en krijgt ie een stempel Tinker op...

Wel dapper dat je nog zo lang door bent gegaan OK dan!
Sterkte met je spierpijn en Jos z'n arm........ Ach gut

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:00

Jammer dat het niet zo goed ging.
Ik heb jullie niet zien rijden (ik was er toen nog niet) maar je nog wel 2 keer zien lopen met orbaldo Knipoog

igg sterkte met je spierpijn

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:23

Hey Nimber! Ik heb je helaas niet gezien en ik vind het jammer dat het je niet zo goed is bevallen! Ik heb het wel echt heel leuk gehad, maarja Nappie is dan ook wel de rust zelf, die doet geen stap verkeerd. Heb je nog wel foto´s kunnen maken?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:36

Sjee, wat een verhaal!
Knap dat je toch hebt doorgezet, heb je toch nog wat persoonlijke doelstellingen gehaald. En hij heeft toch weer een hoop gezien.
Wat een mazzel dat ie niet achter die andere paarden aanging toen hij losging. Dat is het nadeel van van een hengst kletteren. Ik ben ooit 1x onder Imatador gekomen en vervolgens liep hij ook los....tussen 6 andere hengsten...
Gelukkig kwam ie weer naar mij toe ipv naar die andere paarden. Als ze gaan knokken heb je feest natuurlijk.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:46

Jeeeeemig Kim wat een dag zeg, dat doe je idd niet gauw weer!!
En toch, achteraf, als je spierpijn over is enzo Knipoog zal je er misschien met een beter gevoel op terugkijken. Orbaldo zal er vast iets van opgestoken hebben. Maar misschien waren het wel teveel indrukken voor hem nog, omdat hij zo jong is? Gewoon lekker thuis met hem aan de slag en volgend jaar als toeschouwer naar Horse Event Knipoog
Sterkte met je spierpijn!! En Jos met zijn arm.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:07

Zo dat was wel een hele heftige dag. Jammer dat ik je niet gezien heb.

Ik ben er namelijk wel geweest. (heb je al gelezen op boktmeetings verslagen)

Ik vond de clinic met emile voest en Imke niet echt veel aan. Emiel was veel te populair aan het doen. Ze hebben beide veel lol gehad. Maar voor het publiek was het niet echt leerzaam vond ik.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:14

Tjee zeg!!! wat een ervaring! Ik kan me voorstellen dat je het wel genoeg vond..

Jammer dat we elkaar niet meer gesproken hebben... we liepen elkaar volgens mij precies mis Haha!
Sterkte met jullie allebijtjes


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:28

Wat ontzettend jammer dat het zo tegengevallen is. Ik had niet helemaal meegekregen dat jullie er ook zaterdag zouden zijn, dus ik heb jullie niet gezien. Ben eigenlijk ook helemaal niet op het terrein van Eigen Paard geweest.

Heel veel beterschap met alle beurse plekken Ach gut . En Jos met z'n arm, natuurlijk.

De clinic van Emiel Voest en Imke vind ik trouwens niet zo geweldig, voor mijn gevoel werd er maar een beetje gespeeld in de ring. Was best leuk om te zien, hoor, maar ik had er meer van verwacht gezien de vorige clinic van Voest die ik gezien heb.
In het programmaboekje stond ook dat er de gehele dag Freestyle-werk e.d. te zien zou zijn bij de longeercirkels, maar telkens als wij daar langs kwamen was het er leeg.

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:44

dat freestyle was niet de hele dag door, maar van 11 tot 12 en van 13 tot 14 enzo, steeds met een uur pauze ertussen

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 16:53

Pffff.... dat was me het dagje wel voor jou en Orbaldo.
Ik hoop dat je niet nog meer spierpijn gaat krijgen.

Hoe is het met Orbaldo nu?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 16:57

Orbaldo goed, zo'n ramp als hij gister was zo braaf (zoals gewoonlijk dus) was hij thuis weer.
vanmorgen lag ie nog te snurken in z'n box en ben ik er even bij gaan zitten.Ik heb toen gezegd dat ie zich zondag wel een heel stuk beter moet gedragen Haha! ach dan hoef ik alleen maar onder het zadel en daar was ik wel over te spreken Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:12

Ervaring wilde je opdoen, nou dat heb je geweten! *LOL*
Wat een dag zeg, kan me voorstellen dat je zoiets niet weer doet. Arme Orbaldootje, helemaal van slag, samen met jouw en je grooms.
Hoest met Jos zijn arm? Potblauw?

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:13

Jammer dat het niet zo goed is verlopen maar wel een hele ervaring voor jullie.
Het verslag is heel leuk om te lezen, net of je er zelf bij bent zeg maar!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:44

Jeetje dat is balen zeg, maar wel een ervaring rijker.
Jeetje wat hebben we toch ook domme mensen op deze aardbol een Groninger hetzelfde als een Fries!! Tssk.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:04

Heike schreef:

Ik vond de clinic met emile voest en Imke niet echt veel aan. Emiel was veel te populair aan het doen. Ze hebben beide veel lol gehad. Maar voor het publiek was het niet echt leerzaam vond ik.


Ik vond dat dus wel een hele goede clinic! Ik heb er echt van genoten, en vond het een eyeopener dat je niet perse op je paard hoeft te zitten om hem op te warmen. Wist ik al wel maar dat is toch anders om weer eens te zien. En dat van die passen tellen, echt heel goed OK dan!

Jammer Kim, ik heb je denk ik wel voorbij zien flitsen dan Haha! Of zijn er meer woeste paarden geweest? Ik zal nog even denken dan of ik met Joris meedoe volgend jaar dan....

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 19:17

Hee, ik was er zaterdag ook maar heb niets zien rondvliegen.... Welke stal had je? Misschien heb ik je paard dan wel gezien.
Bij mij ging de les juist super, thuis racet ie altijd over de hindernissen maar hier gedroeg ie zich voorbeeldig. De rest liep een beetje uit bij mij. De dierenarts was zo onder de indruk van Jumpers voorgeschiedenis dat ie er meteen een hele batterij studenten bijhaalde om er van te leren. Hij zei letterlijk dat ie kippevel kreeg van zo'n paard. En zo'n zelfde verhaal kreeg ik bij de hoefsmid ook. En ja, natuurlijk paste mijn zadel ook niet... Maar een beetje gelijk had ie wel, ik had zelf ook wel gezien dat omdat Jumper zo is afgevallen, het zadel op de schoft opgevuld moet worden. Zal ik van de week maar eens een afspraak voor maken. En Jumpie is natuurlijk ook gewogen, 650 kilo schoon aan de haak. Niet slecht voor een iets te dunne KWPNer...
Ik vond het een leuke dag, maar als je met een eigen paard bent heb je niet veel kans om iets van de andere dingen te zien. Dat ga ik volgend jaar maar eens doen, als toeschouwer!

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:16

hoe laat heb jij gereden jollyjumper?

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:22

hoe laat heb jij gereden jollyjumper?

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, goesju, GrapeshotBot, Mark0919, nayla, Vagabondo en 31 bezoekers