Banjer in de trailer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Banjer in de trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 19:07

Vandaag kreeg ik spontaan een ingeving om weer eens te clickeren met de trailer.... Lachen

Ze stond er met de eerste keer al in... en we hebben voor het eerst de stang erachter gedaan en de klep dicht... ik heb haar nog niet vast gezet, en ben er gewoon naast blijven staan...

Banjer schoot gelijk in de stress... maar na wat ge-aai en geklop (en biks... Clown ) werd ze wat rustiger... toen kreeg ze de "jackpot" (appel) en ging de trailer weer open....

Nog nooit een paardje gezien dat zo blij was dat ze uit de trailer mocht... Haha!


sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:51

hehe Tong uitsteken maar als ze er goed inloopt is het al fijn toch ? Alleen jammer dat ze daarna zo in de stress schiet...

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Ineke2

Berichten: 33091
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:14

Goed zeg!! Komt helemaal goed met Banjer en de trailer!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:30

Blijven voeren in die trailer ,Veer, blijven voeren en zelf net doen ofdat het gewoon superleuk is om in een trailer te staan.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 23:35

doe ik al Mel... Haha! vooral het appeltje viel goed in de smaak... Haha!
en ik vind het zelf ook leuk om in de trailer te staan... (goede plaats bij verstoppertje... Haha!)

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:41

Waarom laat je de stang er voorlopig niet gewoon af, en de klep open? Dan kan ze eruit wanneer ze wil, alleen vraag je haar daarna gelijk weer om erin te gaan. Wanneer ze is blijven staan, en eraf komt wanneer jij dat vraagt, is de oefening "klaar". Zolang ze nog onvoldoende vertrouwen in het ding heeft, moet ze het idee hebben dat ze eruit kan wanneer het haar teveel wordt.

Dit is geen utopie, het is de manier waarop mijn merrie, die als de dood voor trailers was, geleerd heeft dat een trailer niet eng is en er nu uit zichzelf oploopt (en ik met een grote boog om open trailers en veewagens van stalgenoten heen moet lopen, omdat ze er anders gelijk op vliegt Tong uitsteken )

Extremely rare and Beyond Compare

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 23:46

dat stadium hebben we al gehad Promptertje... Haha! Zonder stang en klep is ze braaf, rustig en ontspannen... dit is een stapje verder dat we nu aan het nemen zijn... het "geheel open" heeft ongeveer 3 maanden geduurd voor ze ontspannen was... Lachen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:48

SmithsGirl schreef:
doe ik al Mel... Haha! vooral het appeltje viel goed in de smaak... Haha!
en ik vind het zelf ook leuk om in de trailer te staan... (goede plaats bij verstoppertje... Haha!)

hahahaHAAHAHAHAAH!!!!!!!!!!!!! Haha!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:51

SmithsGirl schreef:
dat stadium hebben we al gehad Promptertje... Haha! Zonder stang en klep is ze braaf, rustig en ontspannen... dit is een stapje verder dat we nu aan het nemen zijn... het "geheel open" heeft ongeveer 3 maanden geduurd voor ze ontspannen was... Lachen


En eerst een touwtje erachter, dat bij totale paniek los gelaten kan worden? Is net een stapje makkelijker dan helemaal opgesloten.

Extremely rare and Beyond Compare

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 23:55

dat werkt niet... waarom niet? ze hebben zo vaak geprobeerd haar met een longeerlijn in de trailer te dwingen... er zijn al talloze lijnen gesneuveld... Lijntje erachter doet haar weer aan dwang denken ---> negatieve ervaringen ---> nog meer stress.... nu ziet ze dat ze kan stressen, maar dat er niks gebeurt..... op een gegeven moment werd ze ook rustiger... toen heb ik haar de "jackpot"(appel) gegeven en mocht de klep en stang weer open... ze wachtte netjes tot de klep open was en de stang weer weg... en toen ging ze toch wel snel naar achter... maar dat komt allemaal wel goed... ik heb er geen haast mee... Lachen

Als Banjer gestressed is doet ze niet gek... ze "steunt" op mij, ze kijkt naar mij of ik rustig ben, dan blijft ze staan... ze kijkt alleen heel veel achterom, dan weer naar voren... dan weer achterom, etc. .....

Ze mag van mij kijken zovaak en zo lang als ze wil.... dan ziet ze dat de trailer niet eng is, en dat er geen Banjer-etende tijgers achter de klep zitten... Lachen


prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 00:03

Nee, ik bedoelde niet een touwtje tegen haar kont, maar in plaats van de stang, zodat, wanneer ze achteruit loopt, ze toch tegen gehouden wordt, maar niet zo strikt als met de stang. Wanneer ze niet achteruit vliegt, dan is het touwtje toch een "tegenhoudertje".
Ach, als het uiteindelijk maar goed komt Lachen

Extremely rare and Beyond Compare

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 10:33

ah ik snap je promptertje.... dat is idd een goed idee.... Lachen
ik zal eens kijken als ik weer een auto tot mijn beschikking heb (tegengewicht... Haha!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, AmyJamess, Ann, Irma77, Jaydee_WP, MiniTrex113, Pellelilly, Sanet, sterregoud, Vagabondo en 149 bezoekers