Iets positiefs zeggen over het arabiertje van een

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Iets positiefs zeggen over het arabiertje van een

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 16:09

medebokker; mogelijk of onmogelijk???


Een mooi, edel, intelligent en lief paard vind ik het arabisch volbloed... maar na wederom een "arabierentopic" met slotje vluchtig te hebben doorgenomen begin ik me zo langzaam aan af te vragen wat deze prachtige paarden van hun eigenaars vinden... wat jammer dat sommige mensen iets wat een leuk topic had kunnen zijn weer eens zo omlaag moeten halen... in en in triest. Waarom is het voor arabieren mensen blijkbaar zo moeilijk om een ander het licht in de ogen te gunnen? En waarom moet er zo kinderachtig op elkaar gevit en gekat worden??? Dat wij trots mogen zijn op onze prachtige paarden mag duidelijk zijn, maar andersom begin ik dat toch haast te betwijfelen... Ik zou zo graag eens een leuk arabierentopic willen lezen op bokt waarin de toon voor de verandering eens wat positiever is (lees: blijft)...dus bij deze eevn een uitdaging... laten we allemaal eens proberen om leuke, goede, positieve kwaliteiten op te noemen die je ziet in de arabier van een van je mede bokkers... Ik ben absoluut gevallen voor het arabisch volbloed en zie in ieder exemplaar wel iets dat mij aanspreekt... zo moeilijk moet het dus niet zijn... Ik praat graag over deze mooie raspaardjes maar dan wel met een positieve toon Misschien kunnen wij het ras eens het respect geven dat het verdient ipv elkaar/elkander's paardjes af te katten als het ware...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:51

Nou vikki heb ik al in dat andere topic ook gezegd maar er werd weinig gehoor aan gegeven..... Scheve mond

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:52

ik kan het helemaal met je eens zijn en dan nog niet eens alleen betrefende arabieren. je komt in de paardensport al veel te veel jaloezie tegen. waarom kan een ander niet blij zijn dat jij trots ben op je eigen paardje (ook al is het jouw smaak niet), dat is tenslotte iedereen toch?
ik vind dit zo jammer, laten we gewoon op een normale manier met elkaar omgaan en het paard van een ander hoeft niet jouw smaak te zijn, maar dat betekent nog niet dat het dan een lelijk of slecht paard is.

om weer ontopic te gaan, laat maar wat arabjes zien hoor. valt vast wel iets moois aan te zien Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:06

AMEN!!! Precies hoe ik het dus voel. Respecteer elkaars meningen en er is niet maar 1 waarheid over wat een goed of mooi paard is; meningen verschillen nou eenmaal en gelukkig maar. We zijn allemaal arabierenliefhebbers en dat zou juist positief moeten zijn. Ieder paard heeft weer andere kwaliteiten.

Ik ben weg van bijvoorbeeld Galactica hier op Bokt. Werkelijk een paardje met een supermooie en vooral lieve uitstraling. Helemaal mijn type en smaak paard en ik wil dat beestje echt graag eens IRL zien!!! *LOL*

Wat ik eraan toe wil voegen; het draait ook niet alleen om arabieren. Er zijn zoveel mooie andere rassen. Ik kan genieten van alle soorten paarden, van Fjord, tot Fries tot Shetlander etc. Mijn paardenliefde maakt geen uitzonderingen. En uiteindelijk vind ik karakter van het paard het allerbelangrijkste!!!

groetjes van een arabierenliefhebber die zwaar trots is op haar eigen paardje, ondanks dat dat paardje misschien niet de mooiste en beste is!!! Lovers
Laatst bijgewerkt door Franca op 19-09-03 00:20, in het totaal 2 keer bewerkt

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:10

franca... ik wil jou iets vragen (volgens zeggen weet jij er meer vanaf). ik heb een veulen met basgier in de afstamming, kan jij me iets meer over deze hengst vertellen?

sorry voor dit offtopic gaan.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:13

Ik zal je even pb'en, oke? Lachen

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:14

thnx

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:25

duivelintje schreef:
het paard van een ander hoeft niet jouw smaak te zijn, maar dat betekent nog niet dat het dan een lelijk of slecht paard is.


Er is ook nog nooit iemand geweest die dat heeft beweerd hoor. Dat sommige mensen bepaalde in-het-algemeen-gedane uitspraken soms verkeerd (of persoonlijk) opvatten, tja... dat is een ander verhaal.
Ik heb hier nog nooit iemand zien zeggen "jouw paard is slecht" of "jouw paard is lelijk"... Dat paarden onderling met elkaar vergeleken worden is toch prima, dat doen we toch ook op de keuringen ?

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 00:33

Sabiy"]
[quote="duivelintje schreef:
het paard van een ander hoeft niet jouw smaak te zijn, maar dat betekent nog niet dat het dan een lelijk of slecht paard is.


Er is ook nog nooit iemand geweest die dat heeft beweerd hoor. Dat sommige mensen bepaalde in-het-algemeen-gedane uitspraken soms verkeerd (of persoonlijk) opvatten, tja... dat is een ander verhaal.
Ik heb hier nog nooit iemand zien zeggen "jouw paard is slecht" of "jouw paard is lelijk"... Dat paarden onderling met elkaar vergeleken worden is toch prima, dat doen we toch ook op de keuringen ?
[/quote]

ik had het over de paardenwereld in het algemeen en niet alleen over bokt. en geloof me ik heb dat soort uitspraken vaak genoeg gehoord onderling.
keuringen vind ik toch een iets ander verhaal, daar ga je juist naartoe omdat je wil weten of jouw paard qua type goed bevonden wordt. iemand die echter gewoon bezig is met zijn paard (hier bedoel ik dus mee geen keuringen etc. loopt) die vraagt er niet altijd om.
wat ik bedoelde te zeggen is eigenlijk waarom anderen niet blij met jou kunnen zijn, maar door jaloezie (vaak) je paard / pony afkraken of dit nou een shet is of een belg bij wijze van spreken.

ik ken het arabierenwereldje niet specifiek, maar de rest eromheen wel en daar baseer ik mijn uitingen op.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 12:19

vikki schreef:
medebokker; mogelijk of onmogelijk???


Een mooi, edel, intelligent en lief paard vind ik het arabisch volbloed... maar na wederom een "arabierentopic" met slotje vluchtig te hebben doorgenomen begin ik me zo langzaam aan af te vragen wat deze prachtige paarden van hun eigenaars vinden... wat jammer dat sommige mensen iets wat een leuk topic had kunnen zijn weer eens zo omlaag moeten halen... in en in triest. Waarom is het voor arabieren mensen blijkbaar zo moeilijk om een ander het licht in de ogen te gunnen? En waarom moet er zo kinderachtig op elkaar gevit en gekat worden??? Dat wij trots mogen zijn op onze prachtige paarden mag duidelijk zijn, maar andersom begin ik dat toch haast te betwijfelen... Ik zou zo graag eens een leuk arabierentopic willen lezen op bokt waarin de toon voor de verandering eens wat positiever is (lees: blijft)...dus bij deze eevn een uitdaging... laten we allemaal eens proberen om leuke, goede, positieve kwaliteiten op te noemen die je ziet in de arabier van een van je mede bokkers... Ik ben absoluut gevallen voor het arabisch volbloed en zie in ieder exemplaar wel iets dat mij aanspreekt... zo moeilijk moet het dus niet zijn... Ik praat graag over deze mooie raspaardjes maar dan wel met een positieve toon Misschien kunnen wij het ras eens het respect geven dat het verdient ipv elkaar/elkander's paardjes af te katten als het ware...


Amen Vikki

Jij verwoord precies hoe ik er ook over denk

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 16:38

Ik ga geloof ik de spits even afbijten... Omar van AnneOmie heb ik net even uitgebreid bewonderd. Ik ken hem helaas niet in het echt, maar wat een heerlijke uitdrukking heeft hij zeg! Hij heeft echt charisma, wat kan die leuk kijken! Ik zie er bijna menselijke trekjes in terug joh...en hij heeft ook een mooi voskleurtje...dan Cheyenne, ooit lang klang geleden heeft iemand eens een topic geplaatst dat ze Cheyenne -toen nog jaarling- zou kopen en daar stond toen een foto van deze knappe dame als jaarling bij. Zucht en kwijl...ik wist meteen over welk paardje Franca het had toen de naam Cheyenne viel, ik vond haar toen al zo'n indrukwekkend damesachtig koppie hebben... Lovers Hacedor van Hazzebaz vind ik weer echt een stoere arab... die heb ik gezien bij de keuring in Tilburg; ook al zo'n mooi paard! Overigens vond ik hem ook ontzettend mooi lopen onder Hazzebaz... OK dan! Oef...ook even gegluurd in het profiel van gabrycha...wat een droppie is gaby Lovers en wat al die arabiertjes nou zo leuk maakt is ook hoe overduidelijk ze voor een flinke dosis plezier en geluk ze zorgen in het leven van hun baasjes... mooi kleurtje heeft gaby ook trouwens, en schattig als veulie! Lovers

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:57

vikki schreef:
Ik ga geloof ik de spits even afbijten... Omar van AnneOmie heb ik net even uitgebreid bewonderd. Ik ken hem helaas niet in het echt, maar wat een heerlijke uitdrukking heeft hij zeg! Hij heeft echt charisma, wat kan die leuk kijken! Ik zie er bijna menselijke trekjes in terug joh...


Bloos Krijg er helemaal een kleur van Tong uitsteken Omar heeft zeer zeker menselijke trekjes *LOL* Hij lijkt qua karakter op mij Haha! *LOL* Soms is het leuk maar het kan ook erg lastig zijn kwam ik eergisteren achter bij het rijden.. Omar kan soms net zo dwars zijn als ik en als ik dan boos op hem word wordt hij nog bozer.. Boos! Omar is een stoere macho en vindt zichzelf volgens andere mensen helemaal geweldig *LOL* Ja ik ben ook helemaal verliefd op mijn ventje Lovers

Ik ga ook even arabjes kijken.. in ieder geval vind ik Yen een shatje en een hele leuke, lieve merrie die ik bij de amateurkeuring eindelijk heb mogen bewonderen. Wat een super mooie lange manen heeft ze en een lief mooi koppie

Hacedor vind ik ook een hele mooi stoere hengst met een superlange staart Tong uitsteken

Hey Vikki je hebt geen foto's van jouw arabjes in je profiel staan Verward

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:51

Leuk leuk leuk!!! *LOL*

Zoals ik hierboven al zei....Galactica!!!! Dat is echt zo'n prachtige merrie!!! Helemaal verliefd op! Ze heeft een prachtig koppie, een SUPERuitstraling en is ook nog eens heel showy.

OMAR......ja....AnneOmie en ik kwamen met elkaar in contact omdat de manen van onze lieverds zo overeen kwamen! Ik heb Omar in het echie mogen bewonderen en hij is is erg leuk en mooi. Annemieke zei toen dat hij wel eens boos kon kijken naar vreemden, maar Omar bleek super lief en nieuwschierig!!! Tof paard!

En dan Escala en Clippie.....2 prachtige arabjes van Jasja...Echte lieverds en Clippie heeft de uitstraling van zijn mooie papa Krimh ox gekregen!!!

Sivmayall van Horseranch....een heeele chique en showy jonge hengst met een superuitstraling....superbewegingen en een heel aansprekend koppie:)) Die wil ik graag nog eens bekijken IRL.....wie weet is het een leuke partner voor Cheyenne Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:58

Nou ik ben naar een New Forestkeuring geweest en toen ik zag hoe men daar bezig ging was ik blij dat ik me niet meer met katten bezig houdt (de link? Het jurygedeelte). Mensen worden op naam gekeurd en niet op dier. Zal mijn sport niet meer zijn. Maar inderdaad heb respect voor elkaar. Is toch ook een kleine moeite. Bedenk dat een ieder zijn eigen dier het allermooist is. Op kattenshows liepen er altijd van die galbakken langs kooien katten te kijken. Kwamen ze vorobij een minder mooie kat (mensen waren nog beginners) was het 'gat nou die haalt het echt niet hoor wat een lange neus en bla bla. Op de newforestkeuring hoorde ik dingen van hetzelfde kaliber.

En kijk het is nou eenmaal zo dat mijn Raaki toch de mooiste is Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 20:28

Fasel schreef:
En kijk het is nou eenmaal zo dat mijn Raaki toch de mooiste is Haha!


Natuurlijk Fasel ( we zullen haar maar niet vertellen dat Raaki zijn eerste plaats moet delen met Omar, Cheyenne, Hacedor, Gaby, het arabje van Missol, Escala, Eclipse en de andere arabjes die ik nog vergeet)

En *schaam schaam* Ik weet niet hoe dat werkt met foto's in mijn profiel AnneOmie... maar bij deze even een link waar je mijn lieverds kan bewonderen...Escala met haar lieve roze Marilyn Monroe lipjes en Clip met zijn lekkere teddybeervachtje van afgelopen winter...

[ITP] Meeting met Vikki en Arabjes...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:40

Jasja....je kunt die foto's van de link gewoon kopieren naar je profiel hoor *LOL*

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:30

Ik ken geen arabieren van bokker, maar een stalgenootje van mij heeft ook een arabier, een merrie en dat is zo'n schat! Ze is echt superbraaf en heel vriendelijk. Alle arabieren die ik ken zijn trouwens leuk. Allemaal fijne karakters. Toen ik vroeger op de manege reed, was mijn lievelingspony, Tamri, ook een arabier. Alle arabische volbloeds die ik heb gekend (en ken) hadden allemaal een topkarakter. Ik vind arabieren ook bijna altijd mooi. Jerai werd ook vaak voor arabier aangezien, of mensen dachten dat ze arabisch bloed had, wij wisten echter niet beter dan dat ze een draver was.

Wat vinden jullie van Safir (link naar fototopic staat in mijn onderschrift).

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:38

wordt nu wel heel nieuwsgierig naar al die arabjes van jullie hoor.......

enne ptries, mooi hoofdje zit er op safier. echt een geweldige uitstraling.
hoop dat het veulen van mij en mijn vriend dat ook krijgt als hij wat ouder is.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:38

oeps correctie saffir

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:39

grrrrrrrrrrrrr nu goed getypt dan safir.
sorry hoor ik heb wat met dat typen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:42

vikki"]
[quote="Fasel schreef:
En kijk het is nou eenmaal zo dat mijn Raaki toch de mooiste is Haha!


Natuurlijk Fasel ( we zullen haar maar niet vertellen dat Raaki zijn eerste plaats moet delen met Omar, Cheyenne, Hacedor, Gaby, het arabje van Missol, Escala, Eclipse en de andere arabjes die ik nog vergeet)

En *schaam schaam* Ik weet niet hoe dat werkt met foto's in mijn profiel AnneOmie... maar bij deze even een link waar je mijn lieverds kan bewonderen...Escala met haar lieve roze Marilyn Monroe lipjes en Clip met zijn lekkere teddybeervachtje van afgelopen winter...

[ITP] Meeting met Vikki en Arabjes...
[/quote]

Ik laat jullie wel in die waan Haha! Zo ben ik nou ook wel weer Haha!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:52

zoals ik in dat andere topic over de amateurkeuring al heb gezegt beetje jammer we hadden zn leuk clubje altijd.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 22:16

Tsssk...er is hier niks jammer lars...het is (tot nog toe) gewoon gezellig in dit topic en laten we hopen dat het zo blijft... Kan iemand mij vertellen welke mooie en lieve arabjes ik nog ben vergeten te bewonderen? Overigens wil ik in dit topic ook weer terug komen op mijn favo arabje... Lovers niet van een bokker, maar allemachtig wat een mooi paard... MHR Muscateal Kwijl En die zwarte prins van Fasel is trouwens idd ook een zeer knappe vent... Lovers

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:20

En mijn arabje dan Huilen ? Ik hoor altijd veel mensen die willen graag 'sportarabieren' en daar heb ik toch wel een goed voorbeeld van
Ik vind het persoonlijk belangrijk dat ze het goed onder het zadel doen, en dan het liefst allround. Ik vind de paarden dan persoonlijk ook het mooiste, als ze hard aan het werk zijn. Hoewel ik ook ga kwijlen als ik sommige paarden op keuringen zie hoor

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:22

heb even een vraagje, ik heb foto´s van het veulen van mij en mijn vriend in mijn profiel gezet. alleen als ik via een andere pc kijk zie ik alleen kruisjes, zouden jullie zo lief willen zijn om te kijken of de foto´s doorkomen of niet? anders moet ik ee nandere uploadsite gaan zoeken.
mogen jullie gelijk oordelen over abu Haha!