Een paard zonder vriendjes :-(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 13:33

Mijn merrie is zo'n ongelovelijke doos Koe Ze is de dominantheid zelfe en is altijd en over iedereen de baas. Frusty Ze slaat de andere paarden in de wei weg en wil altijd als eerste uit de wei en owee wie haar voor durft te gaan krijgt zo'n gigantische mep dat ie zielig en kreupel weg loopt...
Ze graasd ook altijd alleen in de wei, want niemand wil bij haar staan Verdrietig Ik vind het soms zo ongelovelijk zielig om te zien dat mijn paard geen vriendjes heeft. Maar het is door haar eigen gedrag }>
Ik heb haar al 3 jaar en in die 3 jaar heeft ze altijd bij andere ouderepaarden gestaan, maar hoe ouder ze wordt hoe baziger ze gaat doen over de anderen. Als 2 jarige was ze al de baas over een 8 jarige ruin Verward Maar nu is ze zo ongelovelijk arrogant dat ze gewoon zielig is in de wei *LOL*
Als veulen stond ze ook dag en nacht in de wei met andere paarden Scheve mond\ Ze is het dus gewend.

En als ze in der box staat slaat ze keihard tegen de deur aan als er iemand langskomt en kijkt ze alsof ze dat paard wil vermoorden }> Frusty

Als ik in de bak rij is ze meestal heel geconcentreerd, en als er dan iemand langsrijd dan hoef mijn merrie alleen maar een oortje naar achter te doen en met een oog naar dat paard te kijken en dat paard druipt van angst af.. Sigaar
En nee, mijn merrie is niet drachtig *LOL* Wat dan wel??

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 15:08

Het is gewoon zoals je het zelf al aangeeft een dominante tante. Dus geen allemansvriend waarschijnlijk.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 15:30

Hmmm, volgens mij zou ik mijn paard niet graag bij jouw merrie in de wei zetten!
Maar idd, waarschijnlijk heb jij zo'n bazig typje, en daar kan je weinig aan veranderen. Het ene paard is meer een sukkel (zoals mijne) en een ander wil graag de baas zijn. Tsja, zielig hoef je het niet voor haar te vinden, nader contact vindt zij blijkbaar niet prettig en zoekt daarom haar rust door alleen te gaan staan. Zolang de andere paarden niet gewond raken door haar acties, zou ik mij er niet al te druk om maken.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 15:47

Volgens mij is het dus ook een bazig tiepje en heeft ze blijkbaar geen behoefte aan vriendjes. Ik denk dat je hier niet zoveel aan kan doen. Ze moet zelf vriendjes willen maken.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 16:06

zo paard zo eigenaar... Haha! Haha! Haha! Haha!

ahhhhh hihi neeeeeee hoor!!!!!!!! maar met een aantal paarden kan ze het toch wel redelijk vinden? met romy ging het op een gegeven moment ook wel goed toch? volgens mij is ze gewoon super dominant en kan ze het goed vinden met paarden waar zij de baas over kan spelen.. (hihi net als arme romy!)

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 20:48

Jou berichtje zou over mijn paard kunnen gaan! Die doet precies hetzelfde. Hij stond eerst op een pension stal en daar deed hij ook zo tegen (bijna) alle paarden! nu staat hij helemaal alleen in de wei, maar dat vind ik ook weer zielig. ik ben nu ook op zoek naar een shetje ofzo om hem gezelschap te houden maar ik weet ook weer niet zeker of dat wel zo'n goed idee is omdat hij het misschien wel helemaal niet leuk vind....
Verward

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:43

Hi Manda,
Jou paardje is gewoon een Leid-merrie, nix mis mee! Er is altijd één merrie die de kudde aanvoert. Dat geeft niets, integendeel Lachen , het geeft de andere paarden in de kudde zekerheid, zij is immers degene die een wakend oog op de kudde houd! Zij is degene die de rangorde bepaald, gewoon de Chef(fin) dus *LOL* ! Als de paarden, die samen in de wei staan -achter- geen ijzers hebben, kun je ze hun rangorde goed zelf laten "uitvechten". Als het echt niet met andere paarden gaat, kan je proberen, je paard samen met één ander paard te zetten dat NIET dominant is, dat gaat in de regel wel goed!
Tenslotte past op ieder potje een dekseltje Lachen ! Als je er een Shetje bij wilt zetten, pas dan wel op dat hij/zij niet dominant is, anders kan je een probleem krijgen.
groetjes, Sterre

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:47

hoi,
mijn lievelingspony is ook zo'n ontzettende dominante merrie. ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aanmoed want ze staat op een manege. in de les wil ze nog wel is bij andere kinderen omdraaien en een pony aanvallen. de meeste kinderen gaan dan ook nog rechtdoor en eindigen in het zand. het wordt steeds erger en ik weet niet wat ik er aan moet doen. iemand een tip??
zita Extreme duivel

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:49

als ze ook zo tegen jouw doet zou ik eens met haar gaan freestylen.

eens kijken of je wat leiding kan geven

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 00:14

Hihihi...heet jouw merrie soms Escala... Schijnheilig Escaal is ook zo erg, echt jammer!!! Maar ja, ze doet het zelf dus ze zal zichzelf er wel goed bij voelen dat ze een beetje afgezonderd staat...bij Escala kan ik het misschien verklaren...ik ken nl de eerste eigenaar en die heeft me verteld dat ze ooit een keer bijna dood is geslagen door een haf...toen stonden alle paarden in een eigen paddock en Scaal stond nietsvermoedend in een hoekje van haar paddock haar hooi te eten en toen is die haf door het draard en het hek heen gebroken en heeft haar helemaal ongelukkig geslagen... Huilen gelukkig kwamen er mensen aan op stal en die hebben hem met zwepen weg geslagen (kon helaas niet anders) Escala heeft toen wonden aan haar been gehad die deels zijn gaan ontsteken (ze heeft dan ook een litteken) en ze denkt nu volgens mij gewoon: dat gebeurt me niet nog een keer, ik zorg gewoon dat ik altijd als eerste sla... Haha! En nu ze drachtig is is ze nog beschermender dan ze al was...*zucht* Dus het kan ook uit een stukje angst voorkomen...ik merk wel dat Escala soms wel een beetje contact zoekt (vooral met Univers), maar het hoeft niet te close van haar, neuzelen over het draad heen vindt zij volgens mij intiem genoeg... Knipoog misschien voelt jouw merrie zich ook prettiger als ze wel contact kan zoeken over een hek of over draad heen ofzo, maar heeft ze wel veel behoefte aan haar "eigen" persoonlijke kringetje waar niemand zomaar binnen kan komen...behalve natuurlijk haar baasje... Haha! Mensen kunnen bij Escaal bijv. echt een potje breken, maar daar heeft ze dan ook gelukkig geen slechte ervaring mee. Zo, beetje lang verhaal geworden...oeps...maar wou ik even met je delen... Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 10:20

Citaat:
Op 2001-10-02 22:49, schreef kvika:
als ze ook zo tegen jouw doet zou ik eens met haar gaan freestylen.

eens kijken of je wat leiding kan geven



Nee, tegen mij doet ze niet zo. Wij zijn vrienden Lovers