Als groom mee naar SGW Gorssel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Als groom mee naar SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:34

--------------------------------------------------------------------------------

Vorige week werd mee gevraagd of ik als een soort van groom mee wou om te helpen en voor de gezelligheid mee wou naar de SGW in Gorssel!! Ik had eigenlijk alleen nog maar dressuur en spring wedstrijden gezien dus het leek me wel leuk om een keer ergens anders mee naar toe te gaan!! Dus ik ben uiteindelijk mee gegaan!!

Ik moest om 8 uur zo wie so bij hun huis zijn! Dus ik heb voor de zekerheid om 6 uur 2 wekkers gezet zodat ik me niet kon verslapen!! Ik was er iets voor 8!! De auto ingepakt, pony ingeladen en op weg naar Gorssel!!! Het was wel een hele lange reis (ongeveer 1 1/2 uur)!! Die jongen zat trouwens in de L pony's

Wij daar aangekomen, auto geparkeerd en naar het secretariaat gelopen!! het was ongeveer wel een kilometer lopen en ik heb dat stukje wel een keer of 7 gelopen!!! Toen weer terug om de pony op te zadelen voor de dressuur!! Lekker los gereden voor de dressuur en op weg naar de dressuurring!! Hij moest in ring 14 en dat bleek helemaal achteraan te zijn!!!!! Hele nette proef gereden (uit eindelijk 172 punten)!! Toen rustig de pony uitgestapt en weer op de trailer gezet!! Nog even nagepraat over de proef en toen zijn we de cross gaan lopen!!!

Hindernis 1 was een soort van muur alleen dan met van die kleine boomstammetjes!! Foutloos! Ik kan het niet zo goed uitleggen (sorry daarvoor)!! toen moest je oversteken voor hindernis 2 dat was eigenlijk gewoon een hekje met een soort van buis erboven op!! Dan een heel stuk over het gras galloperen en dan in het bos door een best smal paadje met heel zwaar zand en daar stond alweer hindernis 3!!! Foutloos! Na hindernis 3 gelijk de bocht om en een stukje rechtuit en daar had je alweer hindernis 4!! Ook foutloos Na hindernis 4 een heel lang pad tussen het bos en maisveld!!!!! Ik hoorde op dat pad het fluitje heel onduidelijk en toen zag ik net op tijd een paard eraan komen dus ik dook snel het mais in!! !! Maar jah toen kwamen we weer op een open grasveld! Eerst helemaal door de hoek en toen over een houten hindernis met allemaal stro balen en takken erop!! Dat was hindernis 5 maar ook foutloos Daarna over een zandpad langs de trainrails!! Na dat pad was er best een scherpe bocht en dat was hindernis 6!! Toch foutloos!! Hindernis 7, 8 en 9 waren ook nog op dat zelfde bospad!! Alle 3 foutloos! 7 was weer een hindernis met stro en 8 + 9 was een dubbel met witte hekjes!! Na dat pad een scherpe bocht naar rechts en toen ALWEER een hindernis met allemaal stro in het midden!!! En daarna kwam je weer op een grasveld!! Hindernis 11 de tonnen met Primagaz erop!! Foutloos!!! Hindernis 12 een boomstam en daarna het water in onder een brug door!! Foutloos! Toen hindernis 13 nog een waterpartij, er ging helaas iets fout waardoor er een volte moest gedraaid worden!! Helaas een weigering dus! Toen na het water allemaal bochten en toen eerst een lang stuk pad en toen de dubbel met die bakken en dan daarboven het riet waardoor je heen moest springen!! Foutloos! Bij het L pony's mocht je er ook langs maar dat heeft ie niet gedaan!! Toen hindernis 15 allemaal kleine boomstammetjes! Foutloos!! En als laatste hindernis 16 een boomstam ook foutloos!! En door de finish!!

Nog even 10 minuten stappen en naar de dierenarts!! De hartslag was goed!!
Uiteindelijk was hij 25ste van de 70 of zo!!! Toch netjes voor de eerste cross!!

Een vermoeiende dag maar wel super leuk!!!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:00

Misschien ook eens leuk om te groomen bij een endurance wedstrijd. Je bent dan echt super belangrijk!! Zonder grooms geen wedstrijd!!
De sfeer is leuk en als groom ben je heel erg betrokken bij "jouw" ruiter!
Er zijn altijd wel grooms nodig.
Misschien tot ziens op een endurance wedstrijd??

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 18:09

Ik ken eigenlijk niemand die endurance rijd!!
Dus ik denk ook niet dat dat iets word!!!!

Live,LOve,'ndLaugh


Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:19

Nou, er zijn genoeg endurance bokkers!! Let maar op, maak een topic waaron je jezelf aanbied als groom en let maar op.......reakties stromen binnen.
Er zijn (zo uit mijn hoofd) nog 3 wedstrijden en dan is het stil tot april.
Maar let op!! Het endurance virus kan toeslaan en dan ben je verkocht!!!
Voor meer info, kijk eens op www.deronline.nl .
Onder wedstrijden vind je ook foto's.
Volgende week zondag ga ik zelf voor het eerst groomen. Kan ik het eindelijk van de andere kant bekijken. Zal wel raar zijn maar ik heb dan geen wedstrijd spanning en kan ik eindelijk kennismaken met de andere endurance bokkers.
Bij mijn laatste wedstrijd (klasse 2 = 55 km) was ik zo bekaf dat ik niet meer op zoek ben gegaan naar "bekenden"
Het zou leuk zijn als je met deze tak van sport eens kennis maakte!!
Dus misschien toch tot ziens???

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 18:20

Jah maar om dan met een onbekende bokker mee te gaan!! das echt niks voor mij!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:27

Dan gewoon eens kijken bij een wedstrijd. Er is er vast wel een bij jou in de buurt.
Degene die ik ga groomen ken ik ook niet. Waarschienlijk wel van gezicht van de wedstrijden maar nooit mee gesproken.
Bij ons gaan zo'n 100/150 mensen van start per wedstrijd en iedereen praat met iedereen.
Toen ik voor het eerst meeging met 2 meiden die voor het eerst gingen rijden ging ik dus zonder paard mee. Ik heb me tijdens hun rit geen seconde verveeld!!!
En wat mij opviel was de sfeer!!! Zo anders als bij dressuur wedstrijden!!!
Intussen weer een dressuur wedstrijd gereden en dat kwam weer rauw op mijn dak. Op zich heus wel gezellig maar zo'n andere sfeer!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:23

Echt super leuk is dat hè!
Je moet idd veel lopen,maar dat maakt me niets uit!
Super is het!

Brabantse Fries ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje, DotBot, Fly_high, GoogleAdsense en 7 bezoekers